Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da hadde det blitt dratt fra tragisk til klassisk kundesenterkomikk. Er mange historier om folk som ringer inn til diverse kundesenter og skal ha et eller annet gjort/noe gratis, fordi faren har dødd uka før, og så står det i kundehistorikken 3-4 ganger til på forskjellige tidspunkt at han har dødd også.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det er også kunder som bruker en nær persons død, eller en skrøne om dette, som et forsøk på å få bedre service.

 

En mor og en datter kom inn der jeg jobbet, med et kamera som ikke fungerte. Jeg sa at vi kunne sende det inn til service, og spurte om det kunne ha vært utsatt for støt eller fukt. Da fikk jeg hele regla om at faren/ektemannen hadde omkommet i husbrann en uke eller to før og at de hadde mistet alt de eide (ikke kameraet, tydeligvis). Jeg vet ikke hvorfor det var relevant. Jeg gadd ikke spørre mer.

 

Kamera kom imidlertid tilbake som støtskadet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Kondolerer aldri og løser saken, raskt og effektivt, greieste måten syns jeg :)

 

Klart, litt verre for han som endte opp med å gi dødsbudskapet, men jeg er enig. Hadde en kunde i dag som hadde noen spørsmål vedrørende en maskin som var en del av et dødsbo. Jeg valgte å ikke kommentere saken og heller bare fokusere på spørsmålet han ønsket svar på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har ikke kontakt mellom kassa og bankterminalen (opplegget vårt gjør det vanskelig/umulig). En kunde trakk kortet, jeg spurte om han ville ha pose. Det trengte han ikke. Så skulle han ha pose og kvittering likevel. Underveis i kvitteringsutskriften var det plutselig ikke så farlig, og han la i vei. Etterpå så vi at betalingen ikke hadde gått gjennom grunnet tidsavbrudd, og med all sannsynlighet var det derfor han fikk det så travelt. Gratulerer, du har gjort deg til kjeltring for 169 kroner. Håper virkelig det var verdt det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Dagens siste kunde skulle kjøpe en macbook pro maskin med noe ekstra og landet nærmere 15 tusen til slutt. Denne betalingen ble så lempet opp på disken i en bærepose med et saftig klunk/klirr da klokken var 17:55'ish. Vi stenger 18:00, men var ute av døra 18:40.

 

Noen dager er bedre enn andre..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er sant, men for branick kommer det ann på om han/hun får noe provisjon for salget og om denne provisjonen er verd de ekstra 40 minuttene.

Finnes det fortsatt steder hvor man selger elektronikk som gir provisjon til selgerne pr. enkeltsalg? Trodde det var avskaffet for flere tiår siden, og selv da fantes det vel stort sett bare i USA?

 

Da jeg jobbet i butikk for noen år siden (3 forskjellige kjeder som solgte elektroniske artikler), var det ikke snakk om provisjon i noen av dem. Vi fikk vår faste lønn, og det var det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...