*F* Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 En del av jobben er å hjelpe kunden, og å være hyggelig og høflig. Tipper det står i arbeidsavtalen eller generelle vilkår hos Telenor. Uansett hvor jævlig hun var så skal han ikke gjøre slikt. Sansynligvis står det ikke i telenors vilkår at dem er priktige til å sende informasjon i form av SMS når den måntlige grensen er nåd. Det er selvsagt uproft å si slikt, men innerst inne tror jeg hun fikk som fortjent. Kunder tror gjerne dem har krav på alt uten å betale for noe. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Nei, jeg bare lager jævlig god pizza, og da virker det teit å slenge noen hundrelapper på noe jeg kan bedre. Fru ti-på-syv var forøvrig tilbake i dag. Ser ut som at åpningstid er et fremmedord for henne. I dag fikk jeg beskjed om at hun begynner på jobb halv åtte, så om vi åpner da får jo ikke hun skikkelig kaffe før lunsj igjen. Hvorfor i all verden er dørene åpne om dere ikke er åpne? Det er faktisk rimelig irriterende. Greit ok at hun nå vet når dere åpner, men man sjekker sjelden åpningstidene på døren, med mindre døren er låst. I hvert fall om morgenen, før man har drukket kaffe. Endret 10. juli 2012 av NgZ Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 Hvorfor i all verden er dørene åpne om dere ikke er åpne? Det er faktisk rimelig irriterende. Greit ok at hun nå ve når dere åpne, men man sjekker sjelden åpningstidene på døren, med mindre døren er låst. I hvert fall om morgenen, før man har drukket kaffe. Jeg sitter utenfor og røyker og drikker min egen morgenkaffe før jeg begynner å åpne. Foran døren. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 Neste gang bare later du som om du ikke jobber der! 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 Eller sier noe som "Tidslås på kassa, får ikke åpnet den før kl xx" Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 Uff, i dag har jeg lovet en kunde å ringe henne neste uke og hjelpe henne med innlogging. Hun "skjønte ikke helt hva hun gjorde" fordi hun "kan ikke noe data, skjønneru". Gleder meg allerede. Hjelper henne selvfølgelig med et smil, men av erfaring blir dette 30min med generell datasupport fordi kunden ikke skjønner et kvidder, og har en fem år gammel PC som ikke har blitt oppdatert på fire og et halvt år. 1 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 Uff, i dag har jeg lovet en kunde å ringe henne neste uke og hjelpe henne med innlogging. Hun "skjønte ikke helt hva hun gjorde" fordi hun "kan ikke noe data, skjønneru". Gleder meg allerede. Hjelper henne selvfølgelig med et smil, men av erfaring blir dette 30min med generell datasupport fordi kunden ikke skjønner et kvidder, og har en fem år gammel PC som ikke har blitt oppdatert på fire og et halvt år. Hver gang jeg hører "Jeg kan ikke noe data og sånn" går det av tre hundre varselbjeller i hodet mitt og jeg får øyeblikkelig lyst til å begå hara-kiri. Hvorfor vil ikke folk vite noe om verktøyet de bruker hver dag? 9 Lenke til kommentar
Virke Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Jeg hadde en kunde i dag som hadde hatt PC siden 2003, men som selv sa at han var "helt grønn" når det kommer til PC. Endret 10. juli 2012 av ryc 1 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 Jeg dealer daglig med folk som har hatt PC som arbeidsverktøy siden midten av 80-tallet, men enda veit de ikke hva en nettleser er, skriver adresser inn i søkefelt, og rager om de ikke har skrivebordssnarveier av ALT på pcen... Har sett 5åringer skrive raskere en de på tastatur... 8 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Hver gang jeg hører "Jeg kan ikke noe data og sånn" går det av tre hundre varselbjeller i hodet mitt og jeg får øyeblikkelig lyst til å begå hara-kiri. Hvorfor vil ikke folk vite noe om verktøyet de bruker hver dag? Det er snakk om lag av grensesnitt rett og slett. Man kan fint jobbe som taxisjåfør selv om man ikke er noen dyktig bilmekaniker. Problemet er når det blir en nærmest religiøs besettelse å lære seg minst mulig om verktøyet sitt. En taxisjåfør har godt av å lære seg å skifte oljen selv... Endret 10. juli 2012 av srbz 1 Lenke til kommentar
janingar Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 Leste om den "fine" behandlingen den jenta hadde fått av Telenor. Er absolutt ikke slik man skal behandle kunder enn hvor stygge de er på tlf. I min tid på telefonsupport hadde jeg noen kunder som gjorde meg forbanna nok til å dømme de nord og ned, men latet som ingenting til samtalen var ferdig for å så ta en tur på "stillerommet" Noen kunder fortjener virkelig å bli jekket ned noen hakk, om ikke akkurat å bli bedt om å dra til helvete. Dessverre er det ikke det man får betalt for på kundeservice. Det sterkeste virkemiddelet man har er vel i grunn å legge på om kunde er for uhøflig (etter advarsel), og legge til et utfyllende notat til neste kundebehandler om vrang kunde. Måtte gjøre det ved et par anledninger hvor kunden kjeftet og smelte i 20 min. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 Har jobba i telefonsupport hos mobiloperatør sjøl, og selv om jeg har vært eitrandes forbanna mange ganger, har jeg aldri sendt sånne meldinger til kunder. Det er jo helt drøyt. En tur på "stillerom" eller en røykepause (gjerne med en kollega sånn at man skikkelig kan ventilere) holdt i massevis for min del. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2012 Kan noen snart endre tittelen på tråden til "Klagemur for/over kunder"? Da blir det ikke så mye off-topic her. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2012 Hvorfor det? Hvor skal vi da skrive om alle de positive, hyggelige og morsomme opplevelsene? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 11. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Dette forumet trenger en "off topic-funksjon". Så kan man velge å se poster som er tagget som det, eller la være. Endret 11. juli 2012 av Sexylubb1 6 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 11. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2012 En kunde fortalte oss nettopp at hun hadde forstoppelse for å forsvare sitt ønske om fløte i stedet for melk. I can't even. 3 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 11. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2012 Gir du ikke ut fløte uten å kreve forklaring? 2 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 11. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2012 Jo, det er akkurat det vi gjør. Hun spurte om hun kunne få fløte i stedet for melk, kollegaen min sa "Ja, selvsagt" og henter en kartong med fløte, og hun sier "du skjønner, jeg er så forstoppet, så legen anbefalte fløte i stedet for melk i kaffen..." Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2012 Noen vil dele alt. kanskje barrista er bartender light? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sexylubb1 Skrevet 11. juli 2012 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 11. juli 2012 Folk er så søte når de tror de er til veldig mye bry På min jobb i dag. Feilparkert bil, som så ofte før. Det er vel strengt tatt ikke direkte snakk om en kunde, men han bodde nå på adressen jeg skulle hente hos så jeg føler det er innafor! Fyren eier et glis av en BMW. Han sto parkert på snuplassen for større biler og gjorde det og sist uke. Jeg er rimelig sikker på at jeg har sett samme bil der tidligere i sommer også, men kan selvsagt ikke bevise det. Uansett, siden det skjer to uker på rad på et sted jeg er hver uke så ringer jeg fyren og lurer på om han ikke kan slutte å parkere bilen sin på snuplassen. Hvor det også er et parkering forbudtskilt. Samtalen løper omtrent slik: "Hei, er du xxx eier av xxx som står parkert ved xxx?" "Ja, det er meg". "Jeg ser at du både denne og forrige uke har parkert bilen på det som er snuplassen min, kunne du være så snill å ikke parkere der? Det er et ganske så lett synlig parkering forbudtskilt rett foran der bilen din står og, så det hadde vært veldig fint om du respekterte det." "Det er ikke bare jeg som parkerer der! Andre gjør det og!" Jeg vurderte å spørre om jeg ikke kunne få snakke med hans foresatte.. Går det virkelig an å argumentere med at alle andre gjør det når en er over 30? 23 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå