Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har allerede Spotify, men jeg en tenkte på en musikkspiller som spiller av musikk-filene du har lagra på telefonen.

Hvis du legger de til i Spotify så kan du jo spille de av der. Kan være litt kronglete. Men skjønner hva du mener.

 

PowerAmp og RocketPlayer er to jeg har sett anbefalt på Reddit, men jeg kan ikke personlig gå god for noen da etter Spotify kom så har jeg ikke brukt vanlige spillere lengre.

Lenke til kommentar

Hvis man har en telefon med stock android, vil den kunne bli tregere ved bruk av ekstern launcher, eller har det liten/ingen innvirkning?

 

Noen med erfaring rundt dette?

Ikke med mindre du legger inn en skikkelig dårlig launcher. Veldig ofte blir telefoner raskere ved å legge inn f.eks Nova launcher istede for standard samsung/lg/huawei osv.

Lenke til kommentar

Hva er modellen å gå for, pris ingen hindring, pr i dag?

 

Setter lydkvalitet på musikk, kamera, batteritid og vanntetthet høyest, i den rekkefølgen.

Vanskelig å finne noen som er god på alt det. V30 er genial for lyd mtp quaddac, men ok kamera på det beste (har dog vidvinkel som er kult).

 

Batteritid er i alle fall p20 Pro og OnePlus bra på. OnePlus som regel litt bedre pga 1080p skjerm kontra 1440p.

 

Kamera er p20 Pro kongen synes jeg hvis man skal ha noe nytt, men helt ærlig synes jeg Pixel 2 fortsatt tar best bilder pga softwaren til Google

Lenke til kommentar

 

Hvis man har en telefon med stock android, vil den kunne bli tregere ved bruk av ekstern launcher, eller har det liten/ingen innvirkning?

 

Noen med erfaring rundt dette?

Ikke med mindre du legger inn en skikkelig dårlig launcher. Veldig ofte blir telefoner raskere ved å legge inn f.eks Nova launcher istede for standard samsung/lg/huawei osv.

 

 

Det vet jeg, men her er det snakk om stock android(uten skall ala det de fleste store produsentene legger på). Det er i utgangspunktet ekstremt kjapt, og da lurer jeg på om det blir påvirket i noe grad av launchere? Vil selvfølgelig legge inn en skikkelig launcher...

Endret av TheOp
Lenke til kommentar

 

 

Hvis man har en telefon med stock android, vil den kunne bli tregere ved bruk av ekstern launcher, eller har det liten/ingen innvirkning?

 

Noen med erfaring rundt dette?

Ikke med mindre du legger inn en skikkelig dårlig launcher. Veldig ofte blir telefoner raskere ved å legge inn f.eks Nova launcher istede for standard samsung/lg/huawei osv.

Det vet jeg, men her er det snakk om stock android(uten skall ala det de fleste store produsentene legger på). Det er i utgangspunktet ekstremt kjapt, og da lurer jeg på om det blir påvirket i noe grad av launchere? Vil selvfølgelig legge inn en skikkelig launcher...

Nei burde ikke ha mye å si. Kan være greit å ta en reboot på telefonen etter skifte for å få rensket den gamle launchern ut av ram.

Lenke til kommentar

 

Hva er modellen å gå for, pris ingen hindring, pr i dag? 

 

Setter lydkvalitet på musikk, kamera, batteritid og vanntetthet høyest, i den rekkefølgen. 

S9+ eller P20 Pro sannsynligvis?

På en annen side er de aller fleste kameraene nå såpass gode at det er vanskelig å erklære en klar vinner (for meg i alle fall).

 

Sett på de to ja, men mangelen av minijack i P20 og størrelsen på S9+ taler litt i mot for meg. 

 

Fet video det der, fant ut at min favoritt er iPhone X...! 

 

 

 

Hva er modellen å gå for, pris ingen hindring, pr i dag?

 

Setter lydkvalitet på musikk, kamera, batteritid og vanntetthet høyest, i den rekkefølgen.

Vanskelig å finne noen som er god på alt det. V30 er genial for lyd mtp quaddac, men ok kamera på det beste (har dog vidvinkel som er kult).

 

Batteritid er i alle fall p20 Pro og OnePlus bra på. OnePlus som regel litt bedre pga 1080p skjerm kontra 1440p.

 

Kamera er p20 Pro kongen synes jeg hvis man skal ha noe nytt, men helt ærlig synes jeg Pixel 2 fortsatt tar best bilder pga softwaren til Google

 

 

 

Ja, kunne tenkt meg at noen andre hang seg på DAC-bølgen og pusha de andre aspektene ved den litt opp. 

 

Oneplus er spennende, og til en veldig fin pris. Lurer på å kjøpe med svitsj, så da er det jo evt godt å kunne bytte etter et år om en ikke er fornøyd. 

 

 

Er det noen sterke utfordrere som ventes å lanseres i nærmeste framtid, eller blir det ikke før høsten?

Lenke til kommentar

Landet på S7 flat jeg, da edge ble litt i største laget imo. Ingen krise selvsagt, men en ønsker jo å sjekke av flest mulig punkter når en først skal brenne av såpass mye penger :)

Du kjøpte S7 en over to år gammel mobil når penger ikke var en hindring? :p Den er jo utdatert idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...