Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å finne ut av en ting. Android One vs Stock android. Er det noen forskjell ? Er det samme OS ?

Fant denne forklaringen.

The biggest difference between Android and Android One is that the former is open source, and OEMs and manufacturers can make as many changes as they want to the operating system. Android OS can be tweaked heavily, adding more features and a customised skin to set the OEM apart from others. The software and security updates are also regulated by OEMs, and Google plays little part in it.

 

Android One platform essentially was launched to convert non-smartphone users into smartphone users. With that in mind, Google offers pure Android experience, and regular updates to compatible phones, limiting OEMs work. It sets a hardware standard as well for OEMs, reducing work there as well.

 

Google has also promised that all Android One phones will get software support for two years, while for Android OS users, it is left to the OEMs' discretion.

Endret av Nexus_7
Lenke til kommentar

En liten filleting her, men alikevel. Når jeg går inn på søkefeltet på forsiden av mobilen, så kan jeg søke, men om jeg trykker på resultatet så ér det som om skjermen ikke reagerer. Flere som har det sånn? Jeg må faktisk gå til appen Chrome og gå inn på sider der. Da reagerer skjermen på trykk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Create shortcut er endret i 8.0

https://developer.android.com/about/versions/oreo/android-8.0-changes.html

 

Tråd om eksakt samme problem. Tipper dette er det samme.

When running adb logcat on my device I found something interesting:

 

09-07 16:33:45.316 3403 5895 W ActivityManager: Broadcast com.android.launcher.action.INSTALL_SHORTCUT no longer supported. It will not be delivered.

Taken from a comment on another issue:

 

The com.android.launcher.action.INSTALL_SHORTCUT broadcast no longer has any effect on your app, because it is now a private, implicit broadcast. Instead, you should create an app shortcut by using the requestPinShortcut() method from the ShortcutManager class.

https://github.com/LawnchairLauncher/Lawnchair/issues/111 Endret av syar2003
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trenger hjelp!

En venn har fått seg en ny Pioneer DAB spiller i bilen, og ønsker å bruke Android Auto med sin Galaxy S8+.

Hvordan skal man få det til? har forstått det slik at Android Auto ikke kan lastes ned fra Google Play i Norge?

 

Kan noen hjelpe med en link til apk til Android Auto?

Må denne aktiveres? Er det bare å laste ned, installere og koble til pioneeren?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Har akkurat kjøpt en Huawei mobiltelefon, og der er det problemer med at lysstyrken på skjermen reduseres når man går inn på enkelte apper som facebook og chrome. Etter litt tukling med automatisk justering av/på og manuell justering av lysstyrke får man tilslutt orden på den igjen.

Så leser jeg på nett at flere telefoner (også toppmodeller) fra Huawei og Samsung med flere har samme problemer.

Er det flere som har merket dette problemet, og finnes noen løsning?

Lenke til kommentar

Min sønn har Huawei Y6 Pro, han får ikke velge sd-kort som lagringsplass på Tidal, kortet virker som det skal andre plasser. Noen som har noen ideer?

Sjekk specs på minnekortet, kan hende de har krav..

 

Jeg kjøper omtrent den med kjappeste specs på Clas.. tror jeg SD HDX eller hva det het.

Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt en Huawei mobiltelefon, og der er det problemer med at lysstyrken på skjermen reduseres når man går inn på enkelte apper som facebook og chrome. Etter litt tukling med automatisk justering av/på og manuell justering av lysstyrke får man tilslutt orden på den igjen.

 

Så leser jeg på nett at flere telefoner (også toppmodeller) fra Huawei og Samsung med flere har samme problemer.

 

Er det flere som har merket dette problemet, og finnes noen løsning?

 

Hvilken modell er dette? Jeg opplevde det samme på både Huawei P9 og P10, men problemet forsvant da Android 8.0 kom. Dette var også en bekreftet bug fra Huawei sin side. En midlertidig fix kan være å bruke strømsparingsmodus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...