Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Noen som har tips til en god gps trip tracker/kjørebok app til bruk i bil?

 

Skal brukes til å gjennomgå reprise/informasjon om egne kjøreruter i etterkant.

Bør fungere uten internett, og være stabil(dvs. ikke krasje eller plutselig slutte å registrere midt i en tur), ikke bruke store mengder strøm, helst gratis.

Endret av Nexus_7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg skal ringe med telefonen så åpner jeg gjerne talltastatur, og trykker feks 653 for å få opp de som heter Ole, men ikke alle kommer opp. For å fikse dette må jeg inn på Kontakter -> Ordne kontakter -> Bygg opp indeksdata på nytt.

 

Etter jeg har gjort dette fungerer det fint en liten stund, alle Ole® dukker opp, men så begynner de å forsvinne.

 

Noen som har vært borti dette? (gjelder ikke bare Ole®.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Noen som har tips til en god gps trip tracker/kjørebok app til bruk i bil?

 

Skal brukes til å gjennomgå reprise/informasjon om egne kjøreruter i etterkant.

Bør fungere uten internett, og være stabil(dvs. ikke krasje eller plutselig slutte å registrere midt i en tur), ikke bruke store mengder strøm, helst gratis.

Har du testet ut google tidslinje som er integrert på mobilen?

Lenke til kommentar

Noen som har tips til en god gps trip tracker/kjørebok app til bruk i bil?

 

Skal brukes til å gjennomgå reprise/informasjon om egne kjøreruter i etterkant.

Bør fungere uten internett, og være stabil(dvs. ikke krasje eller plutselig slutte å registrere midt i en tur), ikke bruke store mengder strøm, helst gratis.

 

Har du testet ut google tidslinje som er integrert på mobilen?

 

Dersom ikke Google er godt nok, litt avhengig av krav til nøyaktighet, har jeg gode erfaringer med GPS Logger. Veldig enkel app, men gjør jobben og kan tilpasses i stor grad mtp hyppighet og nøyaktighet. Det finnes et hav tilsvarende apper.

 

Google hadde tidligere en app kalt MyTracks, men i god Google-skikk er den ikke lenger tilgjengelig.

 

Sjekket tidslinjen min for i går, hvor jeg blant annet gikk i underkant av to timer i en park med hunden. Til tross for at jeg brukte gps'en hyppig (Ingress og litt PoGo) har den ikke registrert noe av dette. Kun kjøring til parkeringsplassen. Skrur jeg på rådata stemmer det bedre med virkeligheten, men litt interressant å se at Google utelater såpass mye.

 

tl;dr: Google Timeline fungerer (som regel bra) bra til å vise historikk over hvor du har vært, men kan gi et unøyaktig bilde hvis du har større krav til nøyaktighet og avstander. Når jeg er på hytta blir jeg konsekvent plassert cirka 3 km feil, sikkert pga lite dekning og mobilmaster eller noe.

Lenke til kommentar

Dersom ikke Google er godt nok, litt avhengig av krav til nøyaktighet, har jeg gode erfaringer med GPS Logger. Veldig enkel app, men gjør jobben og kan tilpasses i stor grad mtp hyppighet og nøyaktighet. Det finnes et hav tilsvarende apper.

 

Google hadde tidligere en app kalt MyTracks, men i god Google-skikk er den ikke lenger tilgjengelig.

 

Sjekket tidslinjen min for i går, hvor jeg blant annet gikk i underkant av to timer i en park med hunden. Til tross for at jeg brukte gps'en hyppig (Ingress og litt PoGo) har den ikke registrert noe av dette. Kun kjøring til parkeringsplassen. Skrur jeg på rådata stemmer det bedre med virkeligheten, men litt interressant å se at Google utelater såpass mye.

 

tl;dr: Google Timeline fungerer (som regel bra) bra til å vise historikk over hvor du har vært, men kan gi et unøyaktig bilde hvis du har større krav til nøyaktighet og avstander. Når jeg er på hytta blir jeg konsekvent plassert cirka 3 km feil, sikkert pga lite dekning og mobilmaster eller noe.

Endte faktisk opp med å bruke GPS Logger før jeg leste svaret ditt. Fungerte ganske bra, selv om jeg hadde den på flere timer i bakgrunnen.

Også greit at man kan eksportere til Google Earth/Google My Maps.

Endret av Nexus_7
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pixel 2 er vel veien om man vil ha stock android og bra kamera. Software er en del tregere enn oneplus sin, men dem er enkle å legge inn "tilsvarende" custom rom på som f.eks linageOS.

 

Selv hadde jeg bare valgt OnePlus. Kamera er bra nok i massevis på den til vanlig bruk.

Oneplus er ikke "vanntett" som en S9.

Nå dekker ikke Samsung vannskader under reklamasjon/garanti uansett, men IP-sertifiseringen beskytter jo mobilen til en viss grad.

Lenke til kommentar

Oneplus er ikke "vanntett" som en S9.

Nå dekker ikke Samsung vannskader under reklamasjon/garanti uansett, men IP-sertifiseringen beskytter jo mobilen til en viss grad.

Oneplus er vanntett som S9, dem har bare spart penger på å ikke få den ip sertifisert.

Om man ser videoer hvor dem åpnet Oneplus 6 så ser man at den har vantetting som burde klassifiseres til IP67.

Lenke til kommentar

Pixel 2 er vel veien om man vil ha stock android og bra kamera. Software er en del tregere enn oneplus sin, men dem er enkle å legge inn "tilsvarende" custom rom på som f.eks linageOS.

 

Selv hadde jeg bare valgt OnePlus. Kamera er bra nok i massevis på den til vanlig bruk.

Blir litt misvisende å si at software er en del tregere enn på OnePlus. Software på Pixel 2 er smidig som bare det.

Hvis en ser på YouTube med telefonen, så er det også overlegen lyd på Pixel 2 vs OnePlus.

Personlig setter jeg også pris på at Pixel har metall bakside.

Lenke til kommentar

Oneplus er vanntett som S9, dem har bare spart penger på å ikke få den ip sertifisert.

Om man ser videoer hvor dem åpnet Oneplus 6 så ser man at den har vantetting som burde klassifiseres til IP67.

Et kjapt søk på youtube "Oneplus 6 water test" vil fort fortelle deg at den absolutt ikke er vanntett. Faller den i vann er den sannsynligvis død, men den vil nok i likhet de fleste telefoner tåle å få noen regndråper på seg.

Lenke til kommentar

Det var den filmen eg såg av oneplus også, med div. fusking o.l. etter å ha vært i vatnet. Etter å ha hatt Galaxy s7 med meg over alt på jakt, sykkel, dusjen osv. så har eg innsett at eg aldri meir kan ha ein mobil uten vanntetthet.

 

Er det "android one" evt "android stock" man burde orientere seg rundt få tak i vist en ønsker mest mulig oppdateringer i framtiden? 

Pixel 2 XL har blitt vurdert men syns det har vært litt risky å kjøpe den til Norge mtp. garantier - også er den jo ikkje helt billig heller ;) 

Lenke til kommentar

Det var den filmen eg såg av oneplus også, med div. fusking o.l. etter å ha vært i vatnet. Etter å ha hatt Galaxy s7 med meg over alt på jakt, sykkel, dusjen osv. så har eg innsett at eg aldri meir kan ha ein mobil uten vanntetthet.

 

Er det "android one" evt "android stock" man burde orientere seg rundt få tak i vist en ønsker mest mulig oppdateringer i framtiden?

Pixel 2 XL har blitt vurdert men syns det har vært litt risky å kjøpe den til Norge mtp. garantier - også er den jo ikkje helt billig heller ;)

Kjøper du via norske nettbutikker, skal de følge norske kjøpsloven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...