Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Oppdaget en fiffig funksjon til "shift"-knappen tilfeldigvis i dag. Kan være flere av dere bruker det allerede, men jeg fant det hvertfall nyttig så tipser om det her - man kan merke ord, og ved gjentatte trykk på shift endre format fra stor forbokstav, via alle store til alle små:

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Min sønn har Huawei Y6 Pro, han får ikke velge sd-kort som lagringsplass på Tidal, kortet virker som det skal andre plasser. Noen som har noen ideer?

Sjekk specs på minnekortet, kan hende de har krav..

 

Jeg kjøper omtrent den med kjappeste specs på Clas.. tror jeg SD HDX eller hva det het.

Minnekortet fungerer jo på absolutt alt annet..
Lenke til kommentar

Helt plutselig kan mye tyde på at batteri på min Huawei Mate 9 Pro er i ferd med å takke for seg. Alt fungerer som normalt bortsett fra en liten detalj: den lader utrolig tregt.

 

Jeg bruker samme lader som jeg har brukt fast siden jeg fikk den, men har forsøkt flere ladere som jeg vet det ikke er noe problemer med. Jeg lastet ned appen Accubattery etter noen anbefalinger fra et raskt søk på nettet. Den kan nå, etter å ha ladet i snart to timer, fortelle meg at den lader med cirka 16% i timen. Har 31% batteri i skrivende stund.

 

Noen som har noen tips, eller er det bare å sende på service med en gang?

 

Det jeg har gjort hittil:

- Forsøkt flere ladere (ulike kabler og adaptere) - problemet er mobilen.

- Restartet flere ganger.

- Renset kontakt med en tannpirker. Det var ikke nevneverdig mye bøss der, og ingen vesentlig endring i ladehastighet etter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Veldig ofte er det ladekabelen som sier takk for seg først, nettopp ved at telefonen begynner å lade sakte. Sier ikke at det er det denne gangen, siden du har sjekket det, men ved ladeproblemer må man alltid prøve en annen kabel før man leter andre steder!

 

Usikker på hva det er/var. Det virker som om det er veldig variabelt hvor raskt mobilen lader, også med samme kabel og tilsynelatende like omstendigheter (batterinivå/temperatur osv). Det kan virke som om problemet har delvis gått over. Dvs det er bedre, men fortsatt langt tregere enn tidligere.

 

Flere ladere var det første jeg testet. Også ladere som virker helt supert på andre mobiler, så det er nok kontakten på min mobil som er sliten vil jeg anta. Eller noe software. I første omgang blir det kanskje å ta factory reset.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Har en LG G6 nå, og er blitt veldig forelska i LG sine rariteter med av/på-bryter bak, vidvinkelkamera og generell brukeropplevelse.

 

Saken er at USB-C pluggen har fått seg en knall. Jeg skal sende den inn, såfremst bare USB-C pluggen kan byttes.

 

Men G6 var et prøveprosjekt for meg, se hva jeg syns om LG etter å ha vært borte i 5 år.

 

LG V30 har en grei pris til å være toppmodellen, G7 får ikke OLED, og kommer til å bli dyrere enn V30 er idag.

 

Har sett på OnePlus6, men minnekort er et must for meg, ikke bare plassen, men muligheten til å redde ut data (Galaxy S6 døde for meg, flaks gjorde at DrFone kunne hente ut noe av en mobil som ikke slo seg på skikkelig).

 

Så, er V30 verdt 6200? At det ikke er SD845 tror jeg ikke jeg merker noe til. Ikke akkurat som at S8, V30, HTC U serien og andre med 835 er treige selvom 845 er sluppet.

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Hei.

Vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men prøver meg.

Har en mobil hvor jeg ikke har forandret teleonpassord (altså ikke snakk om sim).

Har nå glemt dette, men ettersom jeg ikke har forandret det, er det noen mulighet for at

butikken jeg kjøpte den hos/produsent/noen kan finne den for meg, eller er det en "lost case"?

Var helt sikker på at jeg husket/husker den, men får ikke låst opp.

Det jeg ikke skjønner heller er at fingersensoren ikke fungerer, burde ikke den fungert?

Det er snakk om etter å ha slått av/på mobilen og etter å ha tastet sim-koden.

 

All hjelp tas imot med stor takk.

Lenke til kommentar

Passordet på nyere mobiltelefoner er kryptert sammen med dine personlige data, og er ikke designet for å kunne hentes ut fra mobilen.

Fingeravtrykksensoren er oftest deaktivert etter en omstart for å beskytte dine data, dette i tilfelle man gjør endringer i maskinvaren når telefonen er avskrudd.

 

Du er nok mulig å tilbakestille enheten til fabrikkinnstillinger fra recovery-menyen, men å hente ut data er mest sannsynlig umulig.

Lenke til kommentar

Passordet på nyere mobiltelefoner er kryptert sammen med dine personlige data, og er ikke designet for å kunne hentes ut fra mobilen.

Fingeravtrykksensoren er oftest deaktivert etter en omstart for å beskytte dine data, dette i tilfelle man gjør endringer i maskinvaren når telefonen er avskrudd.

 

Du er nok mulig å tilbakestille enheten til fabrikkinnstillinger fra recovery-menyen, men å hente ut data er mest sannsynlig umulig.

Skjønner det, men hvis det ikke er forandret fra fabrikkinstillingene fra da jeg kjøpte den. Vil produsent/selger fortsatt kunne hente frem hva enheten ble levert med som standard passord slik som på routere/etc? Eller er løpet kjørt hvis jeg ikke kommer på det?

Lenke til kommentar

 

Passordet på nyere mobiltelefoner er kryptert sammen med dine personlige data, og er ikke designet for å kunne hentes ut fra mobilen.

Fingeravtrykksensoren er oftest deaktivert etter en omstart for å beskytte dine data, dette i tilfelle man gjør endringer i maskinvaren når telefonen er avskrudd.

 

Du er nok mulig å tilbakestille enheten til fabrikkinnstillinger fra recovery-menyen, men å hente ut data er mest sannsynlig umulig.

Skjønner det, men hvis det ikke er forandret fra fabrikkinstillingene fra da jeg kjøpte den. Vil produsent/selger fortsatt kunne hente frem hva enheten ble levert med som standard passord slik som på routere/etc? Eller er løpet kjørt hvis jeg ikke kommer på det?

 

Det er ikke noe passord satt opp ved fabrikkinnstillinger, det blir oftest satt opp samtidig som du setter opp telefonen (eller konfigurerer fingeravtrykk).

Det hadde ikke vært noe poeng i å sette opp et fabrikkpassord, ettersom 90% av brukerne ikke hadde brydd seg med å endre det, og dermed eliminert poenget med et passord.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

 

Passordet på nyere mobiltelefoner er kryptert sammen med dine personlige data, og er ikke designet for å kunne hentes ut fra mobilen.

Fingeravtrykksensoren er oftest deaktivert etter en omstart for å beskytte dine data, dette i tilfelle man gjør endringer i maskinvaren når telefonen er avskrudd.

 

Du er nok mulig å tilbakestille enheten til fabrikkinnstillinger fra recovery-menyen, men å hente ut data er mest sannsynlig umulig.

Skjønner det, men hvis det ikke er forandret fra fabrikkinstillingene fra da jeg kjøpte den. Vil produsent/selger fortsatt kunne hente frem hva enheten ble levert med som standard passord slik som på routere/etc? Eller er løpet kjørt hvis jeg ikke kommer på det?

Forsøkt å søke etter fabrikkpassord på nett? Bare en tanke siden det virker som du ikke vil dele hvilken telefon det er snakk om

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...