Gå til innhold

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket


Anbefalte innlegg

Skulle gjerne sett at noen med faktisk kunnskap om grunnene kunne uttalt seg om hvorfor bruddet kom. Jeg har vanskelig for å tro at det kun er Edda Media som er skyld i dette. Dersom det er uenigheter om driften som er årsaken heller jeg mot å tro at begge sider kanskje har problemer med å inngå kompromisser.

På helt generell basis

Det er helt normalt at årsaken til slike endringer ikke blir kommentert offentlig. Ofte skyldes selskapsfisjoner at der eksisterer grunnleggende uenigheter om drift, økonomi, redaksjonelt innhold, eller betingelser til de ansatte osv. Da er det bedre at partner skilles slik at begge kan utvikles slik de selv ønsker.

 

Hverken kundene eller selskapene er tjent med en offentliggjøring av årsakene, rett og slett fordi det kan misforståes/misbrukes.

 

Generelt om annonsefinansierte nettsteder

Jeg har også lyst til å kommentere til de som mener alt handler kun om profitt. Det er slutt på de tider hvor inntekter til et nettsted øker lineært med antall brukere. Før solgte mann som regel annonser baser på plass eller antall visninger og inntekt var i stor grad avhengig av antall besøkende.

 

Google m.fl. har endret markedet til et punkt hvor man ofte får betalt per klikk på annonser. Dette gjør det meget tøft for alle type nettsteder og skaffe nok inntekter til å betale regningene til grunnleggende drift. Ta dagbladet.no som eksempel.

 

Jeg synes vi ser en trist utvikling i markedet der mange gode nettsteder går under, rett og slett fordi kostnadene overstiger inntekter.

 

Om saken

Jeg ønsker uansett gamer.no lykke til med egen satsning, og håper at Edda klarer å tilfredstille kravene til de av dere som nå er skuffet over utfallet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men, alle dere som maser om at edda media omtrent har sparka ut gamer. Hvordan vet dere dette? Dere har absolutt ingen peil på hva som har foregått her, it takes 2 to tango som man sier. Hvorfor skulle edda media ha interesse av å sparke ut en side med sterk vekst og stor kundemasse??

Det hadde jo ikke vært noe problem i utgangspunktet om Edda Media aldri hadde kommet inn i bildet. Det er ihvertfall min hovedårsak til å skylde på Edda.

Du kan ikke spå om slikt. Da kan du like gjerne si at håvard og gjengen er skyld i alt, siden de valgte å selge til daværende Orkla media.

 

EDIT: TEE sa det enda bedre.

 

Irrelevant diskusjon inntil en skikkelig skilde(vil aldri komme noen vei), men må si at jeg tviler på at det er gamer.no så har villet splitte.. tross alt er ikke det den smarteste økonomiske løsningen, og det er synd hvis det er trehoder som sitter rundt bordet og bestemmer..

Lenke til kommentar
Alastor: Lars nevnte jo over her at flere av TEK sidene røsler med sablene. Kan vel da tenkes at enda en side sier takk og farvel til Tek-nettverket?

Alle sidene som er igjen eies 100% av edda media, så det må isåfall være ansatte det gjelder. Ikke at jeg kjenner til noe sånt :).

Ja det er ansatte som er min kilde. Er ikek snakk om at amobil og akam skal trekke seg ut eller noe.

Lenke til kommentar
Noe av moroa med hele diskusjon var liksom at du kunne diskutere hva du ville med alle. Begge foruma kan synke til å bli et generelt nettforum begge to og ikke teh superior master race of all forums føler keg.

 

Det er sant. "Universalforumet" forsvinner for gamer.no's del.

 

 

Når (om) Edda en gang oppretter en ny spillportal

Det gjør de.

 

Ah, stemmer. Nuvel, jeg tilhører den gruppa som tror det når jeg ser det :) Spesielt i disse dager hvor alle investeringer og nyetableringer kommer og går.

Lenke til kommentar
Men hvem har rettigheter til designet på gamer? Siden Tek-nettverket skal starte ny spillside, kommer de til å bruke samme design som nåværende design på gamer?

 

Tror nok at det er Tek-nettverket som har laget designet til Gamer.no siden alle andre sider i tek-nettverket har samme design.

Lenke til kommentar
Kanskje Hardware.no også skulle forlate Tek.no-nettverke og opprette en ny side og et eget forum? Jeg vet ihvertfall om svært mange brukere her inne som sporenstreks hadde tatt forvell med diskusjon.no og migrert over til et nytt forum.hardware.no..

Mange er ikke majoriteten. Og hardware.no er eid 100% av edda media, så problemstillingen er umulig :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974asdfnb

Huff, så mye negativt folk hadde å si da :/

 

Jeg syns det høres ut som en god idé, og kommer nok til å fortsette å lese artikler på gamer :yes:

Det blir vel fortsatt de samme menneskene som skriver?

Lenke til kommentar

synes det er bra at gamer.no går solo. håper de kan bli noe alá www.catchgamer.no eller www.nesc.no. de burde arrangere online-cuper, rekruttere dota/cs-teams og lignende, etter min mening. om gamer.no som organisasjon hadde satset med et godt cs-lag (for eksempel), tror jeg de kunne nådd langt. kanskje norge kan hevde seg innen e-sport igjen.

Lenke til kommentar

Det å tjene mest mulig penger kan man jo ikke klandre et selskap for. Men å bloate hardware.no på den måten som ble gjort, og ta fokuset vekk fra det hardware.no VIRKELIG VAR GOD PÅ, det var den store feilen. Husk hvor mye reklamemengden på hw.no vokste i etterkant! Og siden(e) ble mer og mer pressemeldingsdump istedet for tester og gode artikkler.

 

Hardware.no fikk en god del infrastrukturmessige fordeler med edda media. Men nisjen ble mer og mer vannet ut.

 

karriere-sidene for eksempel? Man har da nav.no og andre karriereDEDIKERTE sider som er mye bedre. Sånn går det når man skal bite over hele kaka istedet for bare ta et stykke.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...