Gå til innhold

Fra en litt skuffet spiller.


Anbefalte innlegg

nå har jeg spilt det spiller i 2 mnd og er litt skuffet.

Egentelig mener jeg TBC var bedre på mange måter.

De fleste som spiller wow og liker wow har nok gjort omtrent det meste man kan gjøre av pve.

Før så var epic, epic. Nå er epic tilgjengelig for alle, og forskjellen mellom epic og rare gear er latterlig liten.

Ettersom hva jeg har forstått det så gjenstår det 2 raid instancer igjenn, Uldar og Icecrowl.

kan vedde på det ikke tar lange tiden før gode guilder tar ned disse når de åpnes. Og istedenfor å lage flere raid contens så har blizzard valgd å lage den samme instancen, bare i 2 versioner, nemmelig normal og heroic, så det skal virke som det er dobbelt opp. Naxxramas, som også egentelig bare er en kopi av fra den orginale wow er i farm modus. første gangen jeg skulle sette foten inn i naxx var med en pug på 10 man, og ja vi greide den lett. Og jeg har 150 heroic emblems jeg ikke vet hva jeg skal bruke til.

Nå tror dere vel sikkert at jeg spiller drit mye, men jeg gjør faktisk ikke det heller.

så ja.. jeg håper det snart kan bli litt morsomt å spille wow igjenn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nå har jeg spilt det spiller i 2 mnd og er litt skuffet.

Egentelig mener jeg TBC var bedre på mange måter.

De fleste som spiller wow og liker wow har nok gjort omtrent det meste man kan gjøre av pve.

Før så var epic, epic. Nå er epic tilgjengelig for alle, og forskjellen mellom epic og rare gear er latterlig liten.

Ettersom hva jeg har forstått det så gjenstår det 2 raid instancer igjenn, Uldar og Icecrowl.

kan vedde på det ikke tar lange tiden før gode guilder tar ned disse når de åpnes. Og istedenfor å lage flere raid contens så har blizzard valgd å lage den samme instancen, bare i 2 versioner, nemmelig normal og heroic, så det skal virke som det er dobbelt opp. Naxxramas, som også egentelig bare er en kopi av fra den orginale wow er i farm modus. første gangen jeg skulle sette foten inn i naxx var med en pug på 10 man, og ja vi greide den lett. Og jeg har 150 heroic emblems jeg ikke vet hva jeg skal bruke til.

Nå tror dere vel sikkert at jeg spiller drit mye, men jeg gjør faktisk ikke det heller.

så ja.. jeg håper det snart kan bli litt morsomt å spille wow igjenn.

 

 

Tenk deg disse to valgene :

 

1 : Epic kun for de som fortjener det : Enorm lav droprate, krever 100 tals av timer for et komplett sett. Du må spille WOW daglig i 8-10 timer.

 

2 : Epic og Rare gear for casual spillere, gjennomsnittelig spilletid 1-2 timer for komplett gear i løpet av en måned eller to.

 

Hva tror du det er mest av i wow? Casuals eller folk som bruker hele dagen?

 

Tror nok at alle steg blizzard gjør som minsker behovet for å sitte hele dagen lang for å få bruktbart gear bare gagner alle sammen.

Lenke til kommentar
nå har jeg spilt det spiller i 2 mnd og er litt skuffet.

Egentelig mener jeg TBC var bedre på mange måter.

De fleste som spiller wow og liker wow har nok gjort omtrent det meste man kan gjøre av pve.

Før så var epic, epic. Nå er epic tilgjengelig for alle, og forskjellen mellom epic og rare gear er latterlig liten.

Ettersom hva jeg har forstått det så gjenstår det 2 raid instancer igjenn, Uldar og Icecrowl.

kan vedde på det ikke tar lange tiden før gode guilder tar ned disse når de åpnes. Og istedenfor å lage flere raid contens så har blizzard valgd å lage den samme instancen, bare i 2 versioner, nemmelig normal og heroic, så det skal virke som det er dobbelt opp. Naxxramas, som også egentelig bare er en kopi av fra den orginale wow er i farm modus. første gangen jeg skulle sette foten inn i naxx var med en pug på 10 man, og ja vi greide den lett. Og jeg har 150 heroic emblems jeg ikke vet hva jeg skal bruke til.

Nå tror dere vel sikkert at jeg spiller drit mye, men jeg gjør faktisk ikke det heller.

så ja.. jeg håper det snart kan bli litt morsomt å spille wow igjenn.

 

 

Tenk deg disse to valgene :

 

1 : Epic kun for de som fortjener det : Enorm lav droprate, krever 100 tals av timer for et komplett sett. Du må spille WOW daglig i 8-10 timer.

 

2 : Epic og Rare gear for casual spillere, gjennomsnittelig spilletid 1-2 timer for komplett gear i løpet av en måned eller to.

 

Hva tror du det er mest av i wow? Casuals eller folk som bruker hele dagen?

 

Tror nok at alle steg blizzard gjør som minsker behovet for å sitte hele dagen lang for å få bruktbart gear bare gagner alle sammen.

 

Residen Evil hadde ikke vært like morsomt dersom man fikk Gatling Gun allere i første rom.

Lenke til kommentar

Riktignok er Epics nå tilgjengelig for alle, men det er fortsatt mulighet for å skille seg ut for de som er iherdige nok.

 

Hvis du er misfornøyd med wotlk så har jeg litt vanskelig for å skjønne dette, bortsett fra at man som HC raider kunne få større e-peen før, for wotlk er etter min mening det beste og mest forseggjorte innholdet blizzard noengang har laget (skulle jo bare mangle forresten) og tbc var som et lite blindspor vi vil forbigå i stillhet.

Lenke til kommentar
nå har jeg spilt det spiller i 2 mnd og er litt skuffet.

Egentelig mener jeg TBC var bedre på mange måter.

De fleste som spiller wow og liker wow har nok gjort omtrent det meste man kan gjøre av pve.

Før så var epic, epic. Nå er epic tilgjengelig for alle, og forskjellen mellom epic og rare gear er latterlig liten.

Ettersom hva jeg har forstått det så gjenstår det 2 raid instancer igjenn, Uldar og Icecrowl.

kan vedde på det ikke tar lange tiden før gode guilder tar ned disse når de åpnes. Og istedenfor å lage flere raid contens så har blizzard valgd å lage den samme instancen, bare i 2 versioner, nemmelig normal og heroic, så det skal virke som det er dobbelt opp. Naxxramas, som også egentelig bare er en kopi av fra den orginale wow er i farm modus. første gangen jeg skulle sette foten inn i naxx var med en pug på 10 man, og ja vi greide den lett. Og jeg har 150 heroic emblems jeg ikke vet hva jeg skal bruke til.

Nå tror dere vel sikkert at jeg spiller drit mye, men jeg gjør faktisk ikke det heller.

så ja.. jeg håper det snart kan bli litt morsomt å spille wow igjenn.

 

 

Tenk deg disse to valgene :

 

1 : Epic kun for de som fortjener det : Enorm lav droprate, krever 100 tals av timer for et komplett sett. Du må spille WOW daglig i 8-10 timer.

 

2 : Epic og Rare gear for casual spillere, gjennomsnittelig spilletid 1-2 timer for komplett gear i løpet av en måned eller to.

 

Hva tror du det er mest av i wow? Casuals eller folk som bruker hele dagen?

 

Tror nok at alle steg blizzard gjør som minsker behovet for å sitte hele dagen lang for å få bruktbart gear bare gagner alle sammen.

 

Residen Evil hadde ikke vært like morsomt dersom man fikk Gatling Gun allere i første rom.

 

Hadde heller ikke vært noe gøy om du aldri fikk noe annet enn pistol.

Lenke til kommentar
nå har jeg spilt det spiller i 2 mnd og er litt skuffet.

Egentelig mener jeg TBC var bedre på mange måter.

De fleste som spiller wow og liker wow har nok gjort omtrent det meste man kan gjøre av pve.

Før så var epic, epic. Nå er epic tilgjengelig for alle, og forskjellen mellom epic og rare gear er latterlig liten.

Ettersom hva jeg har forstått det så gjenstår det 2 raid instancer igjenn, Uldar og Icecrowl.

kan vedde på det ikke tar lange tiden før gode guilder tar ned disse når de åpnes. Og istedenfor å lage flere raid contens så har blizzard valgd å lage den samme instancen, bare i 2 versioner, nemmelig normal og heroic, så det skal virke som det er dobbelt opp. Naxxramas, som også egentelig bare er en kopi av fra den orginale wow er i farm modus. første gangen jeg skulle sette foten inn i naxx var med en pug på 10 man, og ja vi greide den lett. Og jeg har 150 heroic emblems jeg ikke vet hva jeg skal bruke til.

Nå tror dere vel sikkert at jeg spiller drit mye, men jeg gjør faktisk ikke det heller.

så ja.. jeg håper det snart kan bli litt morsomt å spille wow igjenn.

 

 

Tenk deg disse to valgene :

 

1 : Epic kun for de som fortjener det : Enorm lav droprate, krever 100 tals av timer for et komplett sett. Du må spille WOW daglig i 8-10 timer.

 

2 : Epic og Rare gear for casual spillere, gjennomsnittelig spilletid 1-2 timer for komplett gear i løpet av en måned eller to.

 

Hva tror du det er mest av i wow? Casuals eller folk som bruker hele dagen?

 

Tror nok at alle steg blizzard gjør som minsker behovet for å sitte hele dagen lang for å få bruktbart gear bare gagner alle sammen.

 

Residen Evil hadde ikke vært like morsomt dersom man fikk Gatling Gun allere i første rom.

 

Hadde heller ikke vært noe gøy om du aldri fikk noe annet enn pistol.

 

Haha, dagens :)

Lenke til kommentar
Før så var epic, epic. Nå er epic tilgjengelig for alle, og forskjellen mellom epic og rare gear er latterlig liten.

 

Jeg henger meg ikke opp i fargen. Man får bedre gear etterhvert, og det er det det dreier seg om. Selv om du har fattigmanns-epics, betyr ikke at du ikke bør få deg bedre epics.

 

Ettersom hva jeg har forstått det så gjenstår det 2 raid instancer igjenn, Uldar og Icecrowl.

kan vedde på det ikke tar lange tiden før gode guilder tar ned disse når de åpnes.

 

Det gjenstår Ulduar, en ukjent instance, LK instancen, og deretter sannsynligvis en siste instance slik SWP var. I tillegg får vi sannsynligvis en eller flere 1-boss instances.

Lenke til kommentar

De som klager så overstadig på at det er enklere enn før å få seg greit gear misser litt av poenget med spillet. Det blir nok også mer tydelig når dual specs kommer på plass, ettersom man da har minst 2 forskjellige gear sets å fokusere på, uten å måtte respecce for å skifte dette fokuset.

 

Tenk å kunne dra inn i Arena/PvP for å skaffe seg arena gear, så trykke på en knapp for å tanke i naxx eller ulduar. Når det blir enklere å skaffe seg gear kommer folk til å gjøre mer forskjellige ting, som kun er positivt ettersom folk blir skjitlei av å grinde samme raid instance i 2 måneder for å vente på et item drop.

 

Tenk litt større så ser du hvorfor Blizzard har gjort denne forandringen, og at den egentlig er veldig positiv for alle.

Lenke til kommentar

Og gear er ikke spillet, OK, navnet Epic har mistet litt meningen, men spillet, stemningen, og etterhvert content følger samme greia.

 

Spillet har vokst, elitists' E-peen har skrumpet inn, fargen på gear har ikke noe å si, stats > all, om gearet er grønt, blått, lilla, orange, whatever, gir iallefall jeg beng i.

Lenke til kommentar

Spiller vel litt mer en de fleste men har straks allt gear til main og holder nå på med alt runs i Naxx, straks skal alt no.2 begynne på det også. Er lite og finne på og for lett og få bra gear. Om du spiller lite eller mye nå så har du mye det same gearet. Men så kommer det jo fler dungeons snart så håper dette forandrer seg litt da. Idag har du veldig lite igjen for og spille mye.

Lenke til kommentar

trådstarter må spille mye , jeg føler jeg har spilt mye i siden wotlk kom , typisk 4-5 timer dagen , og jeg er langt fra ferdig med alle questene , eller ferdig med naxx eller noe anna content .

 

ergo trådstarter må ha spilt mye.

 

og hvist du skulle være tom for ting er det vell bare og begynne og samle achivments , da har du noen timer med " arbeide " ;)

Lenke til kommentar
trådstarter må spille mye , jeg føler jeg har spilt mye i siden wotlk kom , typisk 4-5 timer dagen , og jeg er langt fra ferdig med alle questene , eller ferdig med naxx eller noe anna content .

 

ergo trådstarter må ha spilt mye.

 

og hvist du skulle være tom for ting er det vell bare og begynne og samle achivments , da har du noen timer med " arbeide " ;)

 

På en uke etter wotlk var ute hadde jeg clearet Naxx og alle heroics og pugget Sartharion. Hvor mange timer tror du jeg spilte denne uka? Helt sansynligvis mindre en du har spilt til sammen. Hvorfor du ikke har klart å cleare content på fler timer en meg skal jeg ikke legge meg borti men du ser jo klart at når du kan gjøre dette er det alt alt alt for lett. ( Tok Malygos uka etter )

Lenke til kommentar

Her har man det igjen, i enkeltes øyne skal man bli straffet for ikke å sette av de neste 10 måndene til WoW spilling og da er det snakk om å bruke 16 timer av døgnet for å få bare minimalt med søvn.

 

Er det fordi man har en indre trang til å gå rundt med utstyr og booste av hvor "elite" man er? Er det det som plager folk, at de er blitt fratatt E-penisen sin og ikke blir flokket rundt av beundrere i Orgrimmar/Stormwind som spør hvor man fikk tak i det utstyret for deretter å kunne svare "Å jeg brukte mange månder på dette"?

 

Er det et så sterkt behov for å være elite at man kun vil belønne de som dedikerer liv og lemmer til WoW som fortjener det utstyret?

 

Jeg anser meg værken casual eller hardcore, jeg spiller når jeg har tid og koser meg med det. Jeg synes det er mye mer morsomt å spille slik det er nå fordi jeg trenger ikke fokusere på repetive ting i spillet, dvs farme honor, rep og badges til jeg ser mannen med lijåen bare for å komme meg i raids, for deretter å farme i månder for å få litt bedre utstyr igjen.

 

En annen ting som jeg ikke skjønner er at hvis folk nå finner WoW kjedelig, hvorfor spiller de? Det er jo andre aktører på markedet man kan prøve seg på, så hvorfor ikke gjøre det? Jeg håper blizzard forholder seg til denne formularen og gjør spillet åpent for alle, det er mye større glede i det nå som det er mindre grindeorientert.

Lenke til kommentar

Bear^, Det du ikke ser ut til å forstå er at det er forferdelig mange spillere som er bedre( mer erfaring ), har mer tid eller rett og slett er mer dedikerte en deg. Hvorfor skal alle disse måtte sitte og se på at alle andre oppnår akkurat det samme som dem uten noen måte å bli bedre på?

Blizzard har laget masse content for folk som ikke har like mye tid. Nemlig 10mans instances. De som ikke har tid til dette heller har masse heroics og badgegear, wintergrasp, arcahvon som kan pugges på 10min og mye morsomme questchains i verden, nye professions og achievements som ikke krever gruppe.

 

Og nå har disse også fått tilgang på 25man raids siden disse kan pugges på 2-3 timer og da sitter spillere som meg igjen med... Ingenting. Ingenting å bli bedre i. Vi har jo idiotiske achievements som å fortelle 5 stk i guildet at de ikke får være med på bossen siden vi skal undermanne den. Eller outgeare bossene så enragetimer blir patetisk. Men det er jo ikke content som er interessant for noen og det skjønner jo selv Blizzard.

 

Synes bare det er synd at Blizzard hører mer og mer på folk som ikke har like god tid eller gidder sette seg like mye inn i spillet.

 

I vanilla var det ikke veldig mange som klagde, selvfølgelig det var mange casuals som ikke hadde noe å gjøre og blizzard lagde derfor mye fler instances med heroicmode og et 10man raid ved navn Karazhan. Dette ble kjempepopulært og de innførte 10mans på alle instances.

 

Fortsatt så klager alle over at ting er for vanskelig og vil ha det enda mer nerfa slik at denne "eliten" som du kaller det pluttselig bare blir stående å se på.

 

Her om dagen leste jeg en tråd på wowforumet hvor en kar grein over hvor vanskelig malygos var siden man måtte styre en drage og bruke andre abilities en dem man pleier i siste to minuttene av kampen.

Jeg frykter for fremtiden til wow. For når denne "eliten" går seg lei på at det ikke er et eneste sted de kan hevde seg, da har ingen noe å se opp til lenger. Og hvorfor skal folk spille spillet lenger da når man kun kan logge på og cleare alt av raids i løpet av et par timer og så vente til neste uke?

 

-Morten

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...