Gå til innhold

Fra en litt skuffet spiller.


Anbefalte innlegg

Jeg er for det meste enig med -Grendel- at spillet er blitt for lett. Det tok guilden min ca 3 uker å cleare naxx (10 man) og vi var overhode ikke noe hardcore guild i TBC. Vi raider Kara og clearet den ganske rask, men hadde ikke mye sjangs på ZA før wotlk talentsene kom inn i bildet og 30% nerfen.

 

Da jeg spilte på level 60 så gikk det ganske hard for seg i raiding. Det ble vertfall 5 timer, 3-5 ganger i uka, med MC,BWL og AQ40. Men det var veldig motiverende å faktisk se progresjon på bosser der og man så at ting begynte endelig å sitte.

 

Nå i Wotlk så er det ikke noe å flagge for om man tar en boss i Naxx... De er for enkle og man kan jo cleare hele instancen i blue fra heroics om man kan tacts bra nok. Slik er ikke WoW bygd opp og jeg skjønner godt at folk reagerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Grendel, jeg er ikke i et hardcore guild men vi hadde tatt ned Hc Obsidian Sanctum 30 November på et par tries og Heroic Naxxramas var cleara 15 Desember. Så nå er det farmruns frem til Ulduar og et lite håp om at vi ikke clearer alt første gangen vi er inne i instansen.

 

Nå er jeg kanskje masochist men jeg likte faktisk Vashj og Kael'thas fighten selv om det tok oss lang tid å øve den inn. I WotLK har jeg ikke møtt på noe slikt enda, eneste som er "vanskelig" atm er Gluth og Thaddius pga instance server lagg.

 

Så da blir det useless achievement farming og Sartharion 3D som gjelder.

 

Får håpe at T8 instances krever litt mer en facerolling :)

 

Scipio

Lenke til kommentar

Personlig har jeg mistet interessen for WoW, logget ikke på hele jula og har heller ikke spesielt lyst å logge på heller.

 

Var mye morro i starten med Heroics og Wintergrasp, men WG har blitt dårlig ettersom mange flere som ikke har peiling har begynnt å spille der. Heroics har jeg gjort alt mange ganger, og clearet alt raid content før det var gått 2 uker etter release.

 

Er *veldig* lei å farme gear og penger (som du trenger til enchants osv), siden det gir meg veldig lite ettersom jeg har gjort det i 4 år. For meg er det på tide å legge farming, farming og farming, som er det eneste som skjer i wow på hylla og starte med andre spill. Ser litt frem til Darkfall, men themepark MMO's kommer jeg nok ikke til å spille noe serlig mer, ettersom det er bare farming hele tiden.

 

Hvor mange hadde gjort Arena, battlegrounds og raidet om det ikke var rewards? 10% av de som gjør det nå?

Skjønner likevel godt at folk fortsatt liker spillet, men nå har jeg gjort så og si alt som er mulig i wow, og en expansion forandrer ikke noe serlig på det.

 

For å være litt mer on topic, så er jeg kanskje ikke skuffet, jeg visste vel at det skulle bli slik. Men det ble nok faktisk en del enklere en det jeg trodde. Jeg er en av de "få" som clearet Naxx 40, og når jeg da satte for i Naxx 25 ble jeg mektig skuffet, men kanskje ikke overrasket. Må likevel si at jeg koset meg med leveling og de første ukene etter at jeg ble 80.

 

Helt klart at spillet er for casuals, men det burde fortsatt vært ting der for de som vil ha en utfordring.

 

En ide kunne være å lage 25 man *Heroic* (altså en mye mye vanskeligere 25 man) med en del bedre rewards, spesiellt en god visuel upgrade slik, men ikke ilevel at spillet ikke blir for ubalansert. Få en nye type gear inn, som er mye mer rare en epic (siden epic er mer vanlig en både grønt og blått gear nå for tiden). De burde ihvertfall gi mer rewards til de som legger mye tid (og har skills) i spillet. Visuelle rewards er bra for dette synest jeg. Å gi dem mye bedre gear er mindre aktuelt synest jeg ettersom alle de som virkelig spiller mye ville hatt en stor fordel med gear. En iLevel på 10 mer kanskje ville funket fint.

 

Uansett ville jeg nok ikke kommer tilbake, men tror det ville gjort spillet mer atraktivt for "hardcore" spillere, de har nesten ingenting igjen i WoW.

Endret av Robinvi
Lenke til kommentar

Robinvi, Den ene 25manns-dragen var et eksperiment fra Blizzard som de syntes var vellykket. Justerbar vanskelighetsgrad, du kan gjøre encounteren på den lette måten (i det tilfellet drepe de andre dragene i nærheten før du tar den store) eller på den vanskelige måten. Den vanskelige måten gir også bedre belønninger.. Det kommer sikkert flere utfordringer av denne typen.

Lenke til kommentar

Ja gi oss vanlige (vanilla for de som skjønner det bedre) World of warcraft tilbake slik at man kan springe hue av seg i 2 år for å få den støvelen som har 1 stats bedre en støvelen man har fra før av.

 

Eller hva med dager med kjedelig repetiv grinding av normalt sett junk for å få litt rep med en faksjon bare for å få en liten skvett bedre HP?

 

Ja ingen ting slår repetivt kjedelig opplegg, er det som er virkelig morro.

Lenke til kommentar

.. Jeg er ganske så skuffet over wotlk ;o)

alt er for lett, du kan pugge alt med noen ok folk. ingen instancer er noen big challenge bortsett fra "sartharion 3 drager opp". Jeg husker når tbc kom ut, masse gode guilder satt fast på både Moroes og maiden i karazhan. mens her drar "Ensidia" ut og clearer alt bare noen netter etter wotlk har kommet. priceless

 

wtb større utfordringer så folk faktisk må trykke mere en 1 knapp får å kunne downe alle bosser.

 

wtb hard ulduar!

Endret av vegardja
Lenke til kommentar
Har enda ikke skjønt hvorfor folk ikke bare skifter spill når et spill ikke tilbyr mer, get over it.

 

Synes også Guild Wars den første var jævlig bra, resten ga ikke mer, hva gjorde jeg? sluttet.

 

Vel somregel har man lyst til å debatere rundt et spill man liker, og enn så mer når spillet man liker begynner å skuffe. Er ikke mye man får utrettet slik sett men deling av synspunkter er alltid interesangt.

 

E1:

 

Nå kommer Icecrown citadel og Ulduar, 2 raid instanser, samt at Blizzard jobber hele tiden med å oppdatere spillet og de gir dette ut gratis uten at det koster noe, så jeg tror nok man over tid får større utfordring for de spillerne som finner spillet for lett per idag.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
og de gir dette ut gratis uten at det koster noe

 

Du betaler tydligvis ikke månedsavgift?

 

Menneh nok om det,

 

Problemet nå er at hvis dette fortsetter så kommer de "flinkeste" spillerne til å gå lei, og når de slutter så vil de som ikke er så flinke til å begynne å slite. Da vil det bli enda lettere og så vil flere gå lei, en ond sirkel som det er vanskelig å komme seg ut av. Det er iallefall min oppfatning at de fleste guilds bæres frem av en kjerne flinke spillere og at man padder raids med folk som er "mindre gode" eller egentlig gir f.

 

Jeg er veldig enig i at sånne encounters som C'thun 1.0, Magtheridon 1.0 og Gruul 1.0 + MC på Vashj og en vial pr clear :cry: kanskje var litt i overkant, men feks Magtheridon før de nerfa cube klikkinga helt var en morsom fight, og utfordrende når du kom ut av Karazhan med det gearet du fikk der. Sarth 10 (uten adds) tok vi ned i regemma BT/MH gear en uke etter launch og eneste utfordringen var at noen av de som var med i raidet tydligvis ikke ville skjønne hvordan Flame Tsunami virket.

 

Jeg savner faktisk å møte på en boss i Naxxramas som Curator 1.0, for å ta en boss "alle" har møtt, en boss som krever at man har kommet til et punkt i spillet som enten krever kunnskap eller gear. For curator var egentlig aldri vanskelig han var bare en dps sjekk.

 

S.

Lenke til kommentar
.. Jeg er ganske så skuffet over wotlk ;o)

alt er for lett, du kan pugge alt med noen ok folk. ingen instancer er noen big challenge bortsett fra "sartharion 3 drager opp". Jeg husker når tbc kom ut, masse gode guilder satt fast på både Moroes og maiden i karazhan. mens her drar "Ensidia" ut og clearer alt bare noen netter etter wotlk har kommet. priceless

 

wtb større utfordringer så folk faktisk må trykke mere en 1 knapp får å kunne downe alle bosser.

 

wtb hard ulduar!

Det at man kan ta "alt" med noen "ok" folk syns jeg er greit i visse tilfeller. Som jeg skrev tidligere så er dette greit for de som har lite tid til å spille, som ikke har tid til å holde på i to-tre uker for å kunne finne ut av en taktikk slik at de kan cleare EN boss. Og hva med de nye spillerene som kommer til titt og ofte? Slik som man kunne se i TBC "LFM, must have good gear etc." Dersom man ikke har fått trent seg opp til å være med i en instance for det er bra gear, med en "ok" gruppe, så har blir det ikke mulig å bli med i de andre gruppene videre heller. 

 

Jeg forstår godt de som mener at epic ikke er epic lengre, og derfor kunne det vært en mulighet for Blizzard og laget enda en "gruppe" over legendary. Dersom hardcore gamerne har lyst til å jobbe hardt for ting, så be my guest. Men jeg syns det er flott at Blizzard har endret litt fokus slik at man ikke MÅ spille så-så mange timer i uka o.l. for å kunne i det hele tatt ha en liten mulighet til å være med i den hardeste instancen en gang. Selv har jeg enda ikke vært i AQ eller ZA pga. dette.

Lenke til kommentar
Slik som man kunne se i TBC "LFM, must have good gear etc." Dersom man ikke har fått trent seg opp til å være med i en instance for det er bra gear, med en "ok" gruppe, så har blir det ikke mulig å bli med i de andre gruppene videre heller.

 

Største problemet mitt med "randoms" i pugs er at veldig mange av de er totalt ubrukelige. Jeg tjener jo ingenting på å booste en random uten et fnugg av ferdigheter og det ender som oftes med at jeg blir irritert og får spillopplevelsen min ødelagt.

 

Derimot hvis en spiller har gear fra instanser som regnes som "vanskelige" så er det en iallefall en mulighet for at den spilleren også har ferdigheter som tilsvarer det gearet han har. Slik det er nå kan jo 10 randoms facerolle seg gjennom Spiderwing i Naxx samt Noth uten at de trenger et snev av forståelse om hvordan spillet virker. Heroics er jo lettere en normal instanser i TBC og Vanilla, iallefall for de som har nettopp den forståelsen veldig mange virker å mangle.

 

Personlig gråt jeg den dagen Heroics i TBC gikk fra revered til honored nettopp fordi da ble LFM fylt opp av idioter som hadde farma S1 epics med AFK surfing i BG som trodde de var proffe, det var også den dagen jeg sluttet med pugs fordi jeg ikke ønsker å sløse bort den lille tiden jeg faktisk har til rådighet å spille med sånne som deg som tydligvis, korriger meg hvis jeg tar feil, vil ha alt gratis.

 

 

S.

Lenke til kommentar
Slik som man kunne se i TBC "LFM, must have good gear etc." Dersom man ikke har fått trent seg opp til å være med i en instance for det er bra gear, med en "ok" gruppe, så har blir det ikke mulig å bli med i de andre gruppene videre heller.

 

Største problemet mitt med "randoms" i pugs er at veldig mange av de er totalt ubrukelige. Jeg tjener jo ingenting på å booste en random uten et fnugg av ferdigheter og det ender som oftes med at jeg blir irritert og får spillopplevelsen min ødelagt.

 

Derimot hvis en spiller har gear fra instanser som regnes som "vanskelige" så er det en iallefall en mulighet for at den spilleren også har ferdigheter som tilsvarer det gearet han har. Slik det er nå kan jo 10 randoms facerolle seg gjennom Spiderwing i Naxx samt Noth uten at de trenger et snev av forståelse om hvordan spillet virker. Heroics er jo lettere en normal instanser i TBC og Vanilla, iallefall for de som har nettopp den forståelsen veldig mange virker å mangle.

 

Personlig gråt jeg den dagen Heroics i TBC gikk fra revered til honored nettopp fordi da ble LFM fylt opp av idioter som hadde farma S1 epics med AFK surfing i BG som trodde de var proffe, det var også den dagen jeg sluttet med pugs fordi jeg ikke ønsker å sløse bort den lille tiden jeg faktisk har til rådighet å spille med sånne som deg som tydligvis, korriger meg hvis jeg tar feil, vil ha alt gratis.

 

 

S.

 

Fullstendig enig.

Har selv vært i grupper med komplette tards. En mage som jeg bruker som eksempel som for to uker siden ikke greide holde en mob sheepa, ikke counterspella castermobs og som generellt sugde på å flytte seg fra ting i heroics.

Fyren greide også fyre av FFB på en annen gruppe og forårsaket en del wipes. Han hadde også for det meste 10man gear og et par 25man-deler.

 

Utrolig frustrerende at man skal måtte ha med sånne folk som åpenbart har blitt boosta til gearet uten et snev av ferdighet siden contentet er så lett.

Lenke til kommentar
Slik som man kunne se i TBC "LFM, must have good gear etc." Dersom man ikke har fått trent seg opp til å være med i en instance for det er bra gear, med en "ok" gruppe, så har blir det ikke mulig å bli med i de andre gruppene videre heller.

 

Personlig gråt jeg den dagen Heroics i TBC gikk fra revered til honored nettopp fordi da ble LFM fylt opp av idioter som hadde farma S1 epics med AFK surfing i BG som trodde de var proffe, det var også den dagen jeg sluttet med pugs fordi jeg ikke ønsker å sløse bort den lille tiden jeg faktisk har til rådighet å spille med sånne som deg som tydligvis, korriger meg hvis jeg tar feil, vil ha alt gratis.

S.

 

 

Det er ikke snakk om at jeg vil ha alt gratis, men setter pris på folk som prøver å ta med nye folk for å "lære" opp. Jeg mener ikke at de som er skikkelig hardcore som kun spiller for å få gear. Men, ett sted må de nye lære også, og hvem er bedre å lære av, enn de beste? Har selv vært med i grupper der hvor det har vært, mildt sagt, idioter som gang på gang ikke hører på hva man har å si. Og dermed er det rettferdig at denne personen ikke får være med i gruppen lengre. Men, dersom det er en person som faktisk gjør en innsats i å prøve å lære fra de beste, syns jeg han fortjener hvert fall en sjanse. :)

Endret av Marbash
Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om at jeg vil ha alt gratis, men setter pris på folk som prøver å ta med nye folk for å "lære" opp. Jeg mener ikke at de som er skikkelig hardcore som kun spiller for å få gear. Men, ett sted må de nye lære også, og hvem er bedre å lære av, enn de beste? Har selv vært med i grupper der hvor det har vært, mildt sagt, idioter som gang på gang ikke hører på hva man har å si. Og dermed er det rettferdig at denne personen ikke får være med i gruppen lengre. Men, dersom det er en person som faktisk gjør en innsats i å prøve å lære fra de beste, syns jeg han fortjener hvert fall en sjanse. :)

 

Skjønner at du vil ha boost, men hva gir det meg?

 

Du er ikke i guildet mitt, jeg vet ikke hvem du er, for meg er du Mr. Faceless som jeg ikke har noen tilknytning til. Du kan derfor ikke forvente at jeg skal gi deg noen ting, sånn er verden både i og utenfor WoW.

 

Hvis du vil noe sted i verden, og i WoW, må du jobbe for det selv ikke forvente boost.

 

Mitt tips er at du blir med i et guild som trenger folk og se om dere sammen klarer å komme dere noe sted. Uansett om dere lykkes eller ikke vil du ta med deg lærdom videre og kanskje, hvis dere ikke lykkes men du har lært nok, så kan du bli tatt opp i et mer etablert guild på sikt.

 

S.

Lenke til kommentar
Ja gi oss vanlige (vanilla for de som skjønner det bedre) World of warcraft tilbake slik at man kan springe hue av seg i 2 år for å få den støvelen som har 1 stats bedre en støvelen man har fra før av.

 

Eller hva med dager med kjedelig repetiv grinding av normalt sett junk for å få litt rep med en faksjon bare for å få en liten skvett bedre HP?

 

Ja ingen ting slår repetivt kjedelig opplegg, er det som er virkelig morro.

 

Hvis vi skal inn på Vanilla-diskusjonen igjen vil jeg si at Bear^ faktisk har et veldig godt poeng her. Vanilla var overhodet ikke casualvennlig. For meg som faktisk hadde tid til å raide flere netter i uken er Vanilla WoW noe av det beste jeg har spilt, men hadde mange venner som sluttet veldig tidlig på grunn av at de ikke hadde like god tid. Disse er nå tilbake i spillet fordi det er mer for dem å gjøre.

 

Apropos dårlige spillere, var i heroic i går: Warriortank som ikke kunne tanke mer enn en mob av gangen fordi han ''ikke var paladin'', Feral Cat Druid (som stjal ringen min fra sistebossen) som lå på stabilt 800dps. Tror det tok godt over 1.5 time å cleare saken, hadde det ikke vært fordi jeg hadde en særdeles hyggelig samtale med healern (som forøvrig var svært god) hadde jeg nok ikke fullført.

Lenke til kommentar

Er ganske enig. Er altfor lett å skaffe seg gear. Er ikke som før da man måtte raide Karazhan i mange uker før alle i guilden hadde bra nok gear for å gå videre på vanskeligere utfordringer. Noe som jeg personlig syntes var mye bedre enn å nå lvl 80 og med en gang gå løs på de "vanskeligste" i spillet. Før litch king måtte man virkelig jobbe for å få gear og enda mer før tbc også..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...