Gå til innhold

Fra en litt skuffet spiller.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har enda ikke skjønt hvorfor folk ikke bare skifter spill når et spill ikke tilbyr mer, get over it.

 

Synes også Guild Wars den første var jævlig bra, resten ga ikke mer, hva gjorde jeg? sluttet.

Morsomt at dette kommer fra deg av alle mennesker. du som terroriserte AoC forumet i månedsvis etter du sluttet.. men når det er om et spill du liker da er det get over it og slutt.. priceless.

 

On topic: Vanskelighetsgrad midt mellom vanilla og TBC hadde vært best for de vanskeligere raidene syntes jeg. Om de lar Naxx forbli casual raidet man kan pugge seg til, så la de neste raidene bli langt mer utfordrene. Ikke bare vanskeligere enn Naxx. Selvfølgelig varierende vanskelighetsgrad i selve instancen også. Vi får se når de kommer.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Det er en hårfin balanse man er nødt til å gå etter her. Det skal ikke være for repetivt og kjedelig å få seg bedre utstyr (med championing systemet har de ungått dette). Og det skal ikke være for lett. Så hvem skal bestemme?

 

Dessverre er dere nødt til å innse at World of Warcraft er bestemt av majoritetsgruppen og majoritetsgruppen er ikke hardcore personer som spiller dag ut og dag inn men personer som spiller i ny og ne. Det er de som vil i utgangspunktet bestemme spillet og det er den gruppen Blizzard ønsker å beholde.

 

Men hva er det som er for lett? Selvfølgelig for dere som sitter med nesen plantet i Wow så virker det alt for lett fordi dere ikke bruker 100 år på å få det beste utstyret. Dere synes og at raidene er for lett. Man har ikke mange raid instancers i spillet nå men noen er det. Men hva kunne blizzard gjort for at dere skulle likt det bedre? For slik jeg ser det virker det som den største irritasjonen fra mange er at andre får samme utstyr som dem ute noen problemer. Noe som igjen får meg til å lure om det er en stolthet som har fått seg en knekk.

 

Men la oss nå legge utstyrs siden til sides og se litt på spillmekanikker. Hva kan gjøres? Vel Northrend er så langt nord man kommer så noe nytt "område" slik som Sunwell plateau kommer neppe. Man vet at der kommer i alle fall 2 raid instancer, men hva kan blizzard gjøre for å fenge spillet for alle? Om de lager en alt for vanskelig instanse som krever sinnsvakt med tid vil casual markedet høre fra seg, blir den for lett blir hardcore markedet å la høre fra seg.

 

Jeg ser mange påstår at det er "sølvfat" metodikken som gjelder i dag, at folk får utstyret uten å måtte jobbe for det noe som igjen er blanke løgnen. Det som er skjært ned litt på er tiden det tar å få seg litt bedre utstyr, man må dog likevel jobbe for det. At hardcore folket synes det blir for lett har vel mer med spilletiden deres å gjøre enn noe annet, det som tar en hardcore spiller toppen 2 dager vil kanskje ta en "normal" spiller 1 til 2 uker.

 

Noe som igjen får meg til å tenke på folks argument at vanskelighetsgrad avhenger av tid, noe jeg er uenig i. Et FPS spill hadde ikke blitt noe vanskeliger hvis det tok 6 timer å gå gjennom en korridor uten at det er noen motstand til stede. Det er ikke tiden som definerer vanskelighetsgraden det er utfordringen man møter på veien dit. Derfor ser jeg ikke noe problem med måten blizzard har håndtert ting, det er enklere å gjøre de tingene som før var repetivt (f.eks å samle rep med i alle fall 5 av faksjonene i spillet) men man må likevell inn i heroic instanser for å få badges til bedre utstyr eller for å få tak i bedre utstyr.

 

Alt i alt synes jeg at forandringene i spillet er bra, de har fjernet fokusen fra det kjedelige repetive man må gjøre dag inn og dag ut, og heller lagt mer fokus i å utforske spillet og områdene i spillet.

Lenke til kommentar

mener nå at WOTLK har blitt kjedelig å repetetivt jeg da, ja før brukte man kanskje flere uker på å ta ned en boss. men den følelsen man fikk når man tok ned en vanskelig boss var så evig kos, det med at hele guildet har jobbet å strevet i flere uker for å få en boss ned å tilslutt greier det. men nå er d bare kjedelig farm av samme raid instancer uten noen utfordring i det hele tatt. jaja si sartharion med 3 drager er vanskelig men har heller ikke noe lyst til å drepe han med 3 drager. eneste man får ekstra med 3 drager er en mount jeg ikke har noe bruk for. min mount går like fort uansett utseende.

 

er ikke på grunn av gear jeg dreper bosser, for min del er det mest lore, komme videre i spillet og greie noe vi har jobba hardt for med guilden. sartharion har vi tatt med 2 drager nå men blir fortsatt den samme bossen bare med flere adds.

Lenke til kommentar

til Bear^

 

Joda, økonomisk og strategisk riktig å lage lette instancer som naxx er i dag, og ja, fint med vanskelige achievements.

Men, det hadde ikke skadet å ha en ekstra raid instance ved launch som er betydlig vanskeligere, så har de som er casual (og ikke kan spille så mye) noe å leke seg i og ha det morro (naxx er en god instance, men fikk farm stempelet ALT for fort)

 

Først i wow, så hadde vi MC for de som var hardcore (40 mann) og UBRS for de som var casual (15 mann) / Stratholme (10 man) (og i en senere patch fikk vi ZG som ga 20 mann muligheten til å gå sammen)

Her hadde du iallefall noe for alle, i TBC, så hadde du litt mindre variasjon i størrelser på grupper, 5 man, så et kjempehopp till kara (10 man), og der igjen et stort hopp til gruul/maggy på 25man igjen.

WotLK er bare heroics, og 10/25man som ikke er så stort mye vanskeligere en heroics (min feeling iallefall)

Savner å ha et raid som er en skikkelig utfordring for oss som sitter og spiller enormt mye. det hadde løftet så enormt for de i toppsjiktet.

 

Så jeg er positiv til at naxx og slikt ikke er så enormt vanskelig, men kritisk til at det er noe som mangler på toppen.

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Jepp, det er ikke så vanskelig for Blizzard å ha masse lett content + 1 stk skikkelig vrient content. Forhåpentligvis kommer man til å bruke endel tid på å cleare Ulduar. Husk også at det kommer 2 stk raids etter Ulduar. Dvs, det er 3 stk raids som ennå ikke er i spillet, muligens 4 hvis de slenger på en ekstra på slutten som de har gjort med Naxx og SWP tidligere. Det kommer mye mer content, så alle vil få noe å jobbe med.

Lenke til kommentar

Men så er heller ikke Icecrown Citadel ut eller Ulduar. Jeg skjønner problemstillingen at enkelte ser spillet for lett, men jeg synes ikke det er et argument for å øke tiden det skal ta for å få ting som mange sier.

 

Å gjøre enkelte raid vanskeligere fra starten av er ikke et lurt trekk. De som spiller mye kommer seg fort over til det stadiet og de som spille middels eller lite blir lagt i bakleksen fordi det aldri er nok folk online som er villig til å spille de "enkle" raidene, og igjen sitter casual spilleren med postkassen full av skjegg mens hardcore spillerne sitter med morroa.

 

Det er nettopp det problemet som oppstår og det er derfor bra at Blizzard har holdt tilbake enkelte ting slik at alle får mulighet både til å geare seg opp og få se raid instancer som Naxx fra insiden fremfor å bare titte litt på den mens du vandrer Dragonblight.

Lenke til kommentar

jaja men det er derfor det har kommet 10 mans, helt greit for meg at casuals har fått 10 mans instance av samme instancen for å se på content å være med på moroa. men syns de kan øke vanskeligheten for 25 mans. sånn at de som vil spille hardcore fortsatt skal få lov til det å ikke casual tar allt for seg selv å vi clearer allt på en dag å sitter å venter i 6 dager på resett.

Lenke til kommentar
Å gjøre enkelte raid vanskeligere fra starten av er ikke et lurt trekk. De som spiller mye kommer seg fort over til det stadiet og de som spille middels eller lite blir lagt i bakleksen fordi det aldri er nok folk online som er villig til å spille de "enkle" raidene, og igjen sitter casual spilleren med postkassen full av skjegg mens hardcore spillerne sitter med morroa.

hm.. er det ikke hardcore spillerne som er den bitte lille minoriteten, og casuals som er den enorme majoriteten? kansje bli enig med seg selv hva man mener? rart at hele casual delen av wow tydligvis stopper opp om hardcore delen ikke er der for å holde hendene deres. Så hardcore spillerene i wow er kansje ikke så få som folk skal ha det til? Vil påstå at ca 50% av spillerene spiller wow daglig.

 

edit: Ang tid. Ingen som sier at ting nødvenigvis skal ta så sinnsykt lang tid, bare for at det skal ta lang tid for tidens skjyld. Allikevel er vanskelige ting i spill (spesielt i mmo) synonymt med at ting tar flere forsøk og derfor tar langre tid. Når man klarer ting på første forsøk sier det seg selv at det ikke var spesielt vanskelig, spesielt i et mmo.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Ville gått for en løsning som tilfredsstiller begge parter, kanskje noe slikt:

 

25man instance m/10 bosser:

 

1.boss: Relativt enkel, oppstartsboss, første barrieren, benytter seg av en del abilities som er lik trash i forkant, er omtrent 80% av vanskelighetsgraden som forrige instancetier sin endboss var.

 

2.boss: Er fortsatt relativt lett, siden denne er viktig å få ned. Har et helt nytt design og er ''skillbasert'' ala Thaddius/Heigan bare til et annet nivå. (95%)

 

3.boss: Optional boss: kan tas ned i grønt gear, men har mange faktorer som instagibber deg om du ikke er parat, veldig sånn typisk det vi kaller ''retardcheck''. Har loot deretter. (110%)

 

4.boss/5.boss/6.boss: Fungerer noe ala Al'ar/Void Reaver/Solarian. Man kan altså prøve seg på en hvilken som helst av disse bossene. Bossfightene har gjerne likhetstrekk. (120% x3)

 

7.boss: Er avhengig av hvor mange av de tre overnevnte bossene som blir drept. Hvis man dreper alle tre får man loot fra alle tre og en relativt lett boss her, hvis man ikke dreper noen av dem får man en mye vanskeligere bossfight. Noe ala Sartharion 3 drakes, bare vanskeligere. Loot etter hvor mange bosser (les bosser, ikke minibosser.) man ikke dreper. (130/180/230/280%)

 

8.boss: Optional boss: knallhard boss som mange kommer til å sitte fast på. Har bedre loot enn de to forrige bossene, men ikke beste looten og må heller ikke tas for å få adgang til siste bossen. (210%)

 

9.boss: Vokter(ne) til siste bossen, veldig tricky boss fight hvor mye må stemme for at den skal gå ned. Kanskje noe ala Twin Emperors i AQ40. Tar tid å lære, men er ikke så vanskelig når den er lært. (160%)

 

10.boss: Sisteboss. Vanskelig. Nyskapende. Den beste looten i instancen dropper selvfølgelig her hvis man ser bort fra eventuelt hardmode 7.boss (195%)

 

Litt usikker hvordan jeg føler ved at sistebossen ikke er vanskeligste fighten i instancen, men siden Blizzard har uttalt at de vil at flest mulig skal få se content så blir det nesten eneste måten. Et alternativ ville være å ha flere bosser med i heroic versjonen.

Endret av PSV
Lenke til kommentar
hm.. er det ikke hardcore spillerne som er den bitte lille minoriteten, og casuals som er den enorme majoriteten? kansje bli enig med seg selv hva man mener? rart at hele casual delen av wow tydligvis stopper opp om hardcore delen ikke er der for å holde hendene deres. Så hardcore spillerene i wow er kansje ikke så få som folk skal ha det til? Vil påstå at ca 50% av spillerene spiller wow daglig.

 

edit: Ang tid. Ingen som sier at ting nødvenigvis skal ta så sinnsykt lang tid, bare for at det skal ta lang tid for tidens skjyld. Allikevel er vanskelige ting i spill (spesielt i mmo) synonymt med at ting tar flere forsøk og derfor tar langre tid. Når man klarer ting på første forsøk sier det seg selv at det ikke var spesielt vanskelig, spesielt i et mmo.

 

Som jeg sa:

 

Å gjøre enkelte raid vanskeligere fra starten av er ikke et lurt trekk. De som spiller mye kommer seg fort over til det stadiet og de som spille middels eller lite blir lagt i bakleksen fordi det aldri er nok folk online som er villig til å spille de "enkle" raidene, og igjen sitter casual spilleren med postkassen full av skjegg mens hardcore spillerne sitter med morroa.

 

Jeg er meget enig med hva jeg sier og påstår. At det aldri ville vært nok folk online til å kjøre sammen et raid for 10 eller 25 mans naxx og de hardcore som er online er mer opptatt av store tøffe instanser til å bry seg om små enkle. Det er det som hadde blitt konsekvensen av å ha en "vanskelig" og en "lett" instanse, den vanskelige hadde blitt kjørt hele tiden og den lette hadde blitt glemt, den majoriteten av casual spillere vil aldri kommet seg inn i disse fordi alene blir det ikke organisert turer til disse raidene. Men nå som hardcore deler med casual er det mye lettere for casual både å få seg gear til å joine samt at de har mulighet til å slå følge.

 

Flere forsøk, ja, men å samle en gitt antall junk items bare for å høyne reputation med en faksjon slik at du får litt bedre items er i mine øyne både kjedelig og unødvendig, noe Blizzard heldigvis for det meste har innsett med championing systemet. Jeg er nærere nå en exalted enn jeg noen gang var i The burnin crusade ganske enkelt fordi jeg hadde ikke tid, eller så vitsen, men å grinde dritt i timesvis.

Lenke til kommentar

Det du ikke skjønner er at det alltid har blitt sluppet hardcore content (som er vanskelig og utfordrende) sammen med casual content. Og det mangler nå. Derfor kjeder hardcore players seg fordi casuals har fått viljen sin.

 

Det betyr svært lite for alle andre at du endelig kan bli exalted. Blizzard har gjort en feil her, men den største gruppen - som er casuals - roper høyest og overdøver hardcore raiders som ikke har en dritt å gjøre...

 

...

 

 

utenom å farme dritt i timesvis mens de venter på reset.

Lenke til kommentar

Som jeg har forsøkt å si, det er en fin balanse mellom ting, det faktum at Blizzard skal gjøre spillet til et grinderhelvette, igjen, bare for at hardcore spillerne skal føle seg større og sterkere enn casual spillerne er for meg uforståelig, ingen er tjent på at ting er repetivt og kjedelig.

 

Vil si at forslaget til PSV er et forsøk på å finne en slik balanse som tilfredstiller begge parter. Man vil trenge en god taktikk for å ta ned siste boss men følelsen av progresjon og fremgang ettersom man tar ned boss etter boss frem til sistebossen er og tilstede. Vær boss øker vanskelighetsgraden og man kan ende med en wipe om man ikke har taktikken tilstede. Et godt forslag i mine øyne.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Kan du forklare hvordan ekte hardcore content gjør at du må grinde? Ser ikke helt slutningen din.

 

Og bare for å ha kommentert det, fortjener ikke hardcore players å være - og derfor føle seg - større og sterkere enn de som ikke legger inn like mye innsats i spillet?

 

Og Naxx er allerede på farm hos alle guilds og har blitt repetivt og kjedelig.

Lenke til kommentar
Som jeg

 

Jeg er meget enig med hva jeg sier og påstår. At det aldri ville vært nok folk online til å kjøre sammen et raid for 10 eller 25 mans naxx og de hardcore som er online er mer opptatt av store tøffe instanser til å bry seg om små enkle. Det er det som hadde blitt konsekvensen av å ha en "vanskelig" og en "lett" instanse, den vanskelige hadde blitt kjørt hele tiden og den lette hadde blitt glemt, den majoriteten av casual spillere vil aldri kommet seg inn i disse fordi alene blir det ikke organisert turer til disse raidene. Men nå som hardcore deler med casual er det mye lettere for casual både å få seg gear til å joine samt at de har mulighet til å slå følge.

 

Flere forsøk, ja, men å samle en gitt antall junk items bare for å høyne reputation med en faksjon slik at du får litt bedre items er i mine øyne både kjedelig og unødvendig, noe Blizzard heldigvis for det meste har innsett med championing systemet. Jeg er nærere nå en exalted enn jeg noen gang var i The burnin crusade ganske enkelt fordi jeg hadde ikke tid, eller så vitsen, men å grinde dritt i timesvis.

 

Om så mye avhenger av hardcore spillerene syntes du ikke de fortjener noe de selv kan nyte da? Det er ikke hardcore spillerenes jobb å booste alle andre som ikke spiller like mye, slik at de casuals som ikke gidder organsiere raids selv får alt de vil. For den grindingen du fordømmer der nettopp det som skjer med naxx nå, selv for de fleste casual guilds som raider.

 

hvorfor drar du så ofte inn reputation grinding? hva har det med vanskeligere raids å gjøre?

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Til første del gidder jeg ikke skrive på nytt så henviser deg heller til mitt tidligere innlegg.

 

For den andre delen: For det er somoftest reputation man måtte farme stussen av for å komme seg inn i heroics og for å komme seg til raid trengte man utstyr som droppet i heroics og badges som og bare droppet fra heroics. Dermed ble reputation farming det du måtte utføre mest for å komme i nærheten av et raid.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...