Gå til innhold

Fra en litt skuffet spiller.


Anbefalte innlegg

Sist jeg sjekket fikk jeg ingen ting servert på sølvfat, jeg er fremdeles nødt til å gå gjennom heroics et gitt antall ganger for å få badges til bedre utstyr, jeg er fremdeles bundet til å repetive oppgaver for å få penger nok til enchants og pots. Jeg er fremdeles nødt til å bruke tid på samme instanser heroics for at bedre utstyr for meg skal droppe.

 

Men dette krever ikke like mye tid som før.

 

Så får jeg servert alt på sølvfat?

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åh deja vu. Noen andre som husker diskusjonen rundt TBC som var for enkelt i starten, blå questrewards som pwna Tier 3 og at alle noobsa løp rundt i samme "leetgearet" som leetgutta?? I do.

 

Patch 3.1 lanserer en viss instance som visstnok blir ett hakk kjipere enn Sartharion med 3 drager oppe. Jeg ser at IceCrown tar vekk enda en andel spillere som ikke kan spille i gruppe, og som noen nevnte: vi har igjen 4 portaler i Chamber of Aspects. I tillegg går det rykter om et raid til i Azjol-Nerub (vi får se..) som jeg tror også skal være vanskeligere.

 

-Jeg personlig tror taktikken er å gire, og geare, opp folk i starten og så faller folk fra etterhvert som nytt og vanskeligere content kommer.. Akkurat som TBC. Eneste feilen Blizz gjorde med TBC var at hele Outland (med få unntak) sugde og at Illidan kom for fort på banen, derfor SWP senere..

 

Quote Vaneras:

We are quite pleased with how Sartharion and his drakes worked, so we would like to expand on that idea quite a bit in Ulduar and future raids. We are currently planning for most of the encounters to have "hard modes" that will allow for raids to increase the difficulty. Increasing the challenge will of course also mean an increase of reward level if successful.

http://www.worldofraids.com/wow-blue-track...duar-raid-.html

 

Jeg vet ikke hva som skjer fremover, men foreløpig avventer jeg både gledeshyl og sutring. Blir wow kjedelig har jeg vett nok til å spille noe annet i mellomtiden..

Endret av Assassina
Lenke til kommentar
Konklusjon, wow er blitt bedre spill for de fleste.

 

Nja her er jeg ikke enig. Selvom enkelte ikke har mye tid til å spille så trenger ikke bossene være så grusomt lette som de er.

 

Tilbake på level 60 brukte vi en helt uke på å lære Anub. Neste uke gikk det på første forsøk. Det trenger ikke ta så lang tid på 10mans ( som forøvrig er rettet mot folk som f.eks Bear^ )

 

Men at du kan sette av et par timer på å lære samme bossen må være å forlange. Slik content er lagt opp nå virker det som de har rettet det mot at det skal ta et par timer og lære hele instancet.

Hva er galt med at du ikke tar mer en 1 boss hver kveld? Etterhvert som guildet har tatt bossene vil de klare dem på første forsøk senere og kommer gjennom hele instancet på et par timer slik det skal være.

 

Det at folk forlanger at man skal kunne lære halve instancet på samme kvelden er alt for drøyt og ødelegger også for oss andre som vil ha 25mans siden disse casualsa nå også vil ha tilgang på dette siden de blir fort ferdige med 10man og trenden med å lære instancet på samme kveld smitter over.

 

Fra min side har det ingenting med at jeg vil vise E-Peen og utstyret mitt i Orgrimmar. Men rett og slett at jeg vil klare vanskelig content andre ikke klarer koordinere og utføre som belønning for at jeg dedikerer meg mer en andre.

 

Sartharion med 3 drager er et pent eksempel på dette men det er også det eneste i spillet som er nogenlunde vanskelig. En pug med litt gear fra badges 10man kan også greie denne bossen med 2 drager uten noen særlig problemer ( pga den lange tiden mellom hver drage lander når du kun har 2 oppe vil du bare slåss mot Sartharion + 1 drage om gangen, du får aldri 2 på en gang )

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar

Vi får nå være så ærlige med oss selv å si at wow ikke bare er et spill på linje med tetris eller need for speed.

når så mange millioner mennesker bruker så mye tid og har så mye glede av wow, så er det ganske rettferdig å kalle det noe som ikke er så langt fra en hobby.

Det er ikke noe å sutre over, at dersom noen velger å bruke mer tid og entusiasme for sin hobby, vil man oppnå en høyere verdi, enn en som tar det litt mer rolig.

 

For det første så syns jeg det er feil å si at det er bare ett få prosentandel som spiller aktivt, og som representerer eliten. Jeg vil nærmest påstå at det nesten er 50/50. vi skiller mellom de som bare logger på litt sånn i hytt og pine og ser hva som skjer, og de som logger på for å spille og har som mål å gjøre fremgang. Disse spillerne er gjerne i guilder og spiller ofte sammen med andre for progressjon og oppgradering av nye gear og skills.

Og når det er slik at man kan logge på sånn litt nå og da for å cleare naxx i en pug, så er det noe som ikke helt stemmer.

Jeg mener det er eliten som holder livet i wow og som viser mest entusiasme for spillet. Det syns jeg blizzard skal ta hensyn til. Ikke de noobene som sutrer over at ting er så vannskelig. jeg fikk 3 t7 deler på under 1 uke.

Og når det blir så enkelt å skaffe epic, så faller mye av poenget med spillet. noen spillere sier "nei gear betyr ikke så mye for meg så lenge jeg har det morsomt". glem det! det er ikke vitsi å feie under teppet at hovedmålet med spillet er å oppgradere gearet.

Så vær så snill ikke gjør de beste gearene tilgjengelig for alle.

TBC var bedre på flere måter mener jeg. Der var det utfordringer, og for de av dere som ikke liker utfordringer så kan jeg anbefale "Kirby Super Star" til SNES.

Man skal også ikke glemme det at dette er et spill hvor gjennomsnitt alderen er i midten av 20 årene. og jeg tror vi er voksne nok til å forstå disse tingene, å slutte å være en 10 åring som sier " men jeg vil også dra til sunwell!!"

Men uansett, vi er bare i startfasen av northend så vi får se hva som skjer. Men jeg kan aldri huske at jeg kjeda med i TBC, men nå.. i wotlk så gjør jeg det faktisk. Og det er negativ ting.

Så.. venter bare på uldar.

Lenke til kommentar
Hva tror du det er mest av i wow? Casuals eller folk som bruker hele dagen?

 

Tror nok at alle steg blizzard gjør som minsker behovet for å sitte hele dagen lang for å få bruktbart gear bare gagner alle sammen.

 

Mener jeg hørte i et intervju med en eller annen utvikler for Blizzard at dette er målet ja, med at de utvikler spillet i den retning hvor de prøver å lage et like bra spill for begge sider. Med dette mener jeg både hardcore gamere som gjerne sitter 6-7 timer i strekk for å raide, og for de som gjerne bare har 1-2 timer om dagen ledig for å spille WoW. Hører jo at det er ganske mange familiepappaer og mammaer som sitter og spiller litt etter at ungene har lagt seg for kvelden. Det er ikke alltid de har så lang tid på seg før det skal soves, også opp igjen. :)

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg er den eneste som mener dette, men etter Blizzard har omprioritert litt kan jeg endelig få se litt av hvert i spillet. I stedet for å bare _høre_ om steder, slik det var med AQ da det kom ut. Har ikke sjans å følge med på alt, og for meg er nå spillet gøyere enn noen gang - og jeg har spillt siden beta.

 

Jeg forstår forøvrig godt de som spiller mer sin problemstilling. Blizzard har nå vært veldig flink med spillere som meg, men jeg vil tro de ordner det ganske så snart. WOTLK er helt nytt og de vil gjerne ha folk gearet og keen på å fortsette.

 

Forøvrig syntes jeg status og epenis til mange spillere når stadig nye høyder. Sletter jeg serverens beste character og quitter er det ikke mange dagene folk bryr seg før de finner en annen å tilbe, men det hører kanskje ikke helt hjemme i dette emnet.

Endret av akarno
Lenke til kommentar

Nettopp det som er poenget mitt og, jeg er ikke interesert i å høre hvor kul en raid instance er, jeg har lyst å se den. Men jeg har nok og jobb, bil, leilighet og en haug med utgifter i tilegg til selvstudier på si og har ikke tid når ferien nå er over til å tilbringe timesvis i spillet.

 

Det at mange ser ut til å tro at man får ting på sølvfat nå er bare svada, man er fremdeles nødt til å jobbe seg til tinger for å få dem. Men fokusen er rettet mer vekk fra endeløse dager med grinding og rettet mer mot selve innholdet i spillet.

 

For en voksen person som ikke henger punn skjørtkanten til ho mor men som bor for seg selv og har et lass med andre ting å gjøre så er den nye fokusen bare perfekt. Husker i originale World of Warcraft hvor jeg tilbringte en gitt antall dager virket det som for å få 4 Zehvra hoves, det var en av de værste oppdragene jeg har vært med på.

 

Jeg har større glede av WoW nå, jeg bruker fremdeles tid på ting men det er nå oppnåelig. Husker jeg hadde alltid lyst på Cenarion war hippogryph i The bruning crusade men prospektet av å måtte gjøre et repetivt antall ting for å få nok reputation gjorde at jeg aldri kom meg så langt. Nå har jeg veldig lyst på Reins of the Red Drake og er veldig nær med det og uten å ha gjort noe nevneverdig grinding takket være endring av fokusen, dvs championing systemet. Jeg samler badges nå og da og mens jeg gjør det får jeg reputation til Wyrmrest accord uansett hvilken heroic jeg går i.

 

Denne endringen i fokusen gjør det mer åpent å se forskjellige ting i spilet. Man trenger ikke kjøre 1 eller 2 instanser dag ut og dag inn, man kan gjøre hvilken som helst heroic, eller et par 80 instanser normal, og likevel få reputation. Man får se andre instanser og er ikke bundet til det repetive.

 

Det får meg til å stille spørsmålet, skal vanskelighetsgraden i spillet bestemmes over hvor mange timer du trenger å gjøre det samme om at og om at igjen og igjen? For meg virker det som mange mener at spillet blir gjort vanskeligere bare fordi det tar lengere tid å oppnå ting. I mine øyne blir ikke spillet noe vanskeligere, det blir bare kjedeligere. At mange synes raidene er for får bli deres mening, har ikke vært i noe raid enda og koser meg på heroics istede, men guilden min ser ut til å legge samme dedikasjon og glede i vært raid man begir seg ut på.

 

Så kanskje for enkelte blir raidene for lett, det skal jeg ikke bedømme for det blir deres mening alene. Men jeg synes det er merksnodig at man ser ut til å skal sette vanskelighetsgraden ut etter hvor lang tid det tar å få tak i en gjenstand, og at de som tilfeldigvis tilbringer mer tid med å gjøre det samme skal få premier ut etter antall timer de spiller. Ja de får jo premie, for dem som spiller aktivt tar det kort tid å få tak i ustyret, for dem som spiller mindre aktiv så tar det litt lengere tid. Men det er fremdeles overkommelig.

 

Noe som igjen bringer meg inn på skryting over hvor elite man er og det er der jeg tror kjernen ligger og det er der det gjør mest vondt. De som spiller aktivt har funnet, om de ikke vil innrømme det, en glede i å vise frem sitt utstyr og "skryte" av det. Nå er det dog blitt slik at de som spiller mindre aktivt får tak i dette utstyret innenfor rimelig tid og dermed er man ikke like "episk" som man får var, man ser spillere som spiller mindre med samme utstyr som det en selv har. Ja kan kanskje skjønne at det er sårt, men den spilleren som spilte mindre brukte tilnærmet like mange timer som deg for å få utstyret, bare med den forskjellen at den spilleren fordelte de timene over flere dager mens du fikk det raskere fordi du var dedikert til spillet.

 

Så får man servert noe på sølvfat? Nei, det er en illusjon elitistene forsøker å så men den er grunnløs. Jeg spurte før om man burde premieres for å spille mer aktivt og det mente mange at man burde. Og jeg sier da, premien deres er at dere får utstyret raskere. Er ikke det premie nok?

Lenke til kommentar

så det å facerolle noen heroics i ny og ne for litt rep fra det idiotiske tabbard-systemet er å jobbe for det? Det er et MMO, man skal måtte slite(jobbe litt lenge) for ting, så det å si at du ikke får ting servert på sølvfat er feil, ja du må gjøre noe men det du må gjøre er på ingen måte vanskelig eller tar lang tid så da vil jeg si det er pretty much servert på sølvfat.

 

Men care på dette, alle vet at jeg vil ha ting vanskeligere/mer omfattende når det gjelder det meste sånn som det er nå, så orker ikke diskutere dette i _nok en tråd_

Lenke til kommentar

Så vanskelighetsgraden skal bestemmes ut etter hvor mange timer det tar å gjøre ting? Og hvem sier at du skal slite for alt i et MMO? Det er en generell misoppfatning at MMO skal være vanskelig, spill skal først og fremst være underholdene, ville du sett en film som var gørr kjedelig?

Lenke til kommentar

Ja det kan jeg være tilbøyelig for å godta som et argument, men er tidskrevende = utfordrene?

 

Ikke i mine øyne, når noe bare er tidskrevende og krever at man gjøre en repetiv ting et gitt antall ganger uten at det er noe utfordring så ser jeg det ikke som noe element å ha i et spill.

Lenke til kommentar

Tid har selvfølgelig noe med det å gjøre, om man tar bosser på andre/tredje forsøk, selv første slik det er med en del naxx bosser er det ikke vanskelig. Noe av det morsomste for mange er å jobbe og slite med en boss, finjustere taktikker, for så endelig ta den ned. Gjør det hele mye mer givende, når man kan taktikken tar man den uansett på kort tid neste gang. når ting blir for lett blir det fort kjedelig.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Jeg har sansen for at man kan ta et kjapt raid i form av WS boss'n, Sartharion eller VoA. Ganske digg og aldri vanskelig å få seg group.

Men så håper jeg at de setter inn noen insane harde instancer snart. Så vanskelig at folk virkelig må slite for å klare de.

Litt mer utfordring ;)

Lenke til kommentar
Ja det kan jeg være tilbøyelig for å godta som et argument, men er tidskrevende = utfordrene?

 

Ikke i mine øyne, når noe bare er tidskrevende og krever at man gjøre en repetiv ting et gitt antall ganger uten at det er noe utfordring så ser jeg det ikke som noe element å ha i et spill.

Ja. Kael'thas var vanskelig og det tok et par uker med prøving og feiling, men da vi først fikk til taktikken perfekt den første gangen, så gikk han alltid ned på første try etterpå. Følelsen av å downe en boss etter mye slit og mye finjustering av taktikk er noe jeg savner.

 

At man kan cleare hele Naxx på første forsøk uten å være særlig forberedt med consumables og tacs kan vel ikke være særlig utfordrende?

Lenke til kommentar

så lenge alle kan leste taktikker på forhånd burde ikke noen bosster trenge øvelse dog , så det poenget er litt vekke med tanke på alle taktikkene som ligger ute .

 

så du må komme med noe bedre argumenter , alle som har nokk gear eller potter opp burde kunne klare en boss etter og ha lest taktikker .

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...