Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel ville jeg ha valgt. JEg var ikkje helt fornøyd med Vertex 4 iallefall. Dårlig sekvensiell ytelse og 4 av dem i raid likte ikkje Areca kontrolleren min. Dog dette var et kjent problem for OCZ, så de skulle fikse dette i en fremtidig firmware. Jaja, jeg gadd ikkje å vente for å si det slik ;)

 

Samsung 830 har jeg hatt null trøbbel med, men 520 er nok litt raskere generelt.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Intel ville jeg ha valgt. JEg var ikkje helt fornøyd med Vertex 4 iallefall. Dårlig sekvensiell ytelse og 4 av dem i raid likte ikkje Areca kontrolleren min. Dog dette var et kjent problem for OCZ, så de skulle fikse dette i en fremtidig firmware. Jaja, jeg gadd ikkje å vente for å si det slik ;)

 

Samsung 830 har jeg hatt null trøbbel med, men 520 er nok litt raskere generelt.

 

Men tenk real world, trenger ikke høy sekvensiell ytelse? Og om jeg ikke husker feil var Vertex 4 veldig god ellers?

Lenke til kommentar

Dårlig sekvensiell ytelse var vel å ta litt i :)

 

De er dog ikke ferdig å "tune" firmwaren men det bør vel nærme seg noe snart mtp raid kompabiliteten.

 

Jeg hadde i grunn kunnet tenke meg til at man selv fikk fikle litt med parametrene rent ytelsesmessig, ikke umulig at det kan bli en realitet med tid og stunder.

 

Ikke glem Crucial m4, den er utmerket og har nettopp fått en oppdatering i form av en bedre firmware.

(det meste begynner å bli bra så det er ikke lett å anbefale noe lengre, med mindre man har spesielle behov)

Lenke til kommentar

Paul har testet med ASU i forumet, ser bra ut!

Link?

 

Kjører SSD-life og andre jallaprogrammer og alle sier OK.

Benchmark sier også ok i ytelse.

 

Hvorfor oppleves ting i win tregt?

Høyreklikk så kan det ta ett sek.

Åpne fil inne i et prog så kan det ta 1 sek, som om jeg skulle gjort det ifra en disk som sov.

 

Tar for eks 5 sek å åpne HFM.net som bare er ett vindu / et lite program.

Dør SSDen eller.

Kjører du F@H? Jeg har opplevd at det noen ganger gjør systemet mindre responsivt, spesielt om jeg har ting som VT, µtorrent, og winamp gående. Det virker som den venter n/2 sekunder før den får gitt en tråd prioritet, det spesielt merkbart om det du gjør ikke har høy prioritet. Dette skjer som regel når maskinen har gått en del timer eller noen dager uten restart for min del.
Lenke til kommentar

Vertex 4 128gb til 1 099 kr

Vertex 4 256gb til 2 199 kr

 

http://www.dustin.no...4&CurrentPage=3

 

Kanskje de er så billige fordi folk er skeptiske :p

 

Med den prisen, så er V4 et veldig godt valg. Iallefall siden Plextor m3p koster 1500kr. for 128gb. 400kr er ganske mye forskjell på en 128gb!

 

Tror du har valgt "Bedrift" og må legge til moms, da blir det nok ikke like billig..

Lenke til kommentar

cdon har tilbud på M4. Er fristet.

 

Oi, der var jeg og fristet.

 

 

Jeg har en M4 128GB sammen med Asus Rampage 2 extreme X58 (ICH10R). Dette intel chipsettet har jo som kjent bare forrige generasjons SATA. Det er vel 1,5Gbps det er snakk om her.

Spørsmål: En slik SSD vil ikke kunne maxes slik det er idag, men om jeg kjøper en til i raid0, vil ytelsen fortsatt dobles? Eller er det noe chokepoints i chipsettet som gjør at dette ikke er så mye vits?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...