Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lekte meg i everest ultimate, HHD nederst, C300 gul og 2 gen intel SSD øverst.

 

Hm holder C300 på å dø eller er den helt ræva.

 

Må nesten laste ned en bedre benchmark.

 

 

Edit, ble krøll da jeg remonterte alle diskene/SSD + reinstall.

Fikk 250ish på c300 nå , men intelSSD ble borte.

Kan bare endre ide/ahci på 2 og 2 sata-porter.

Satte port 7 og 8 i IDE ( der intel er) Da kom den opp i min datamaskin , men da med ræva hastighet.

 

Dette er en spill-SSD uten OS.

Noen måte jeg kan sette ahci på den og få 100mb mer i ytelse?

post-64596-0-91128100-1336347077_thumb.png

post-64596-0-99663900-1336347366_thumb.png

post-64596-0-67639200-1336347368_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

Netshop selger m4 128GB for 995,-

 

Prisen på Samsungen er rimelig bra på Komplett.

 

(ser ut som vi kan vente at det jevner seg ut på rundt 1000 lappen for 128GB og rundt 2 lapper for 256GB, noe som betyr godt under 10,- NOK per GB)

 

m4 256GB er tilgjengelig for rundt 1770 på flere plasser.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Jeg har handlet hardware for 350,000 siste 2 årene og hatt 17 RMA hos komplett.

100% av de gikk 100% smertefritt , fikk i noen tilfeller ny vare uten å sende inn den gamle.

Har ikke engang betalt en krone i frakt på returer.

 

Har også hatt 4 RMA hos netshop i samme periode og ingen av de har resultert i noe særlig.

Fikk kanselert en ordre på en PSU etter jeg fikk en som ikke fungerte, esken hadde falt i gulvet på lageret og var helt trykket inn på siden og knust.

 

I samme ordre fikk jeg også et skjermkort som kjøleren spriket på.

Var en skrue som sto halveis ut så jeg skrudde den inn og brukte skjermkortet, uten last lå det på 80C så jeg skulle sende det inn. Fikk svar at det var skrutrekker-merke på en skrue så dette kortet kastet de eller jeg kunne betale for frakt til meg igjen.

 

Ett HK døde, sender inn og netshop påstår at de bare kjøper fra utlandet og vidresender til meg og da har ikke de ansvar og ba meg ta kontakt med produsenten direkte.

Etter mange eposter med norske lover fikk jeg etter 4 mnd et demo-kort tilbake som var dårligere og full av pasta og klistremerker og i en annen socket.

 

Det er helt latterlig det selskapet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har kanskje erfart at de må stille opp på kundeservice.

Tenk total kundeverdi , total kundekostnad og oppfattet kundeverdi av bare meg , med tanke på alle pcene jeg bygger selv og for andre eller hjelper andre med totalt.

Brukte bare netshop før pga den sjokoladen som fulgte med, de har gått glipp av millioner om omsetning iallefall.

Lenke til kommentar

Jeg betalte ca 5000kr for hver av mine Mtron Pro 32GB i 2008 før intel slapp x25-M... (de var SLC da) Jeg burde ha ventet 2 mnd på x25-M, men fortsatt et kjøp som gjorde jobben sin.

I Mars 2009 kostet 32GB Vertex ca 1500kr (kjøpte 3 stk i løpet av 2009).

På høsten 2010 (oktober?) fikk jeg 4stk C300 64GB for 1000kr stykket.

På våren 2011 kjøpte jeg en Corsair Force GT 64GB til 850kr.

Til jul 2011 kjøpte jeg 2stk Corsair Force GT 128GB til 1350kr pr stk.

 

Nå sitter jeg og vurderer om jeg skal kjøpe en Samsung 830 128GB til for RAID-0, eller gå for 2 stk Vertex 4 128GB. Benchmarks tyder på at det ikke vil være den store forskjellen i praksis, men Vertex 4 ser ut til å ha bedre skalering ved lav QD. Jeg tror jeg må kjøre en bench runde på samsungen på torsdag (etter andre eksamen denne uka) før jeg bestemmer meg. EDIT: en variant av RevoDrive er kanskje også aktuelt? Hadde egentlig hatt mest lyst på Fusion-IO ioXtreme, men de har aldri blitt bootbare i windows :(

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...