Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Force 3 tilsvarer Agility 3. Hyper X, Force GT, og Intel 520 bruker alle høyere ytelse NAND. Alle disse bruker SandForce kontrollere.

Samsung 830 er også god.

 

Om du skal bruke SSDen til systemdisk i en maskin til generell bruk og ikke gjøre veldig intensive ting er Agility 3/Force 3 aktuelle om du finner de til en god pris. Det er få tilfeller det er nevneverdig forskjell i praksis om du ikke driver med tyngre bruk av maskinen.

Endret av GullLars
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helvete! Jeg har 2 ssder som ser ut til å ha dødd nesten samtidig :(

 

Den ene er en Crucial M4 128GB og den andre en OCZ Vertex2 3,5" 120GB. De sto i forskjellige maskiner så det er ikke noen sammenheng der. Jeg har ikke hatt strømbrudd og det har ikke vært tordenvær.

 

Felles for dem begge er at de ikke blir detektert verken i BIOS eller Windows 7 :(

 

OCZ'en har en rød og grønn diode som lyser samtidig.

 

Noen som har peiling på om det går an å få liv i dem igjen?

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Da har du nok gjort det som kan gjøres. Personlig har jeg sett en del av denne type "døden" på et dusinvis (kun 2 egne over 4 år under spesielle forhold) ifb. med jobb og jeg skulle gjerne likt å vite hva det egentlig er som går føyken i disse enheten og om dataene fortsatt egentlig er inntakt på flashbrikkene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

intel RST 11.5.0.1149 beta

 

http://station-drivers.com/

Mon tro om trim og raid-0 fungerer med denne... :hmm:

 

Den dukker opp som scsi device, og mangler kontrollpanel, så man får ikke brukt WBC.. TRIM aner jeg ikke om fungerer, andre får grise ned sine SSD'er og slette, så ser vi, jeg gidder ikke teste sålenge det er driver only..

 

Det hadde vært sabla morro om så var tilfelle, men tør ikke teste den før jeg ser erfaringer :hmm: Har uansett vurdert å bruke SW-R0 på alt annet enn boot så får jeg Trim der.

 

Var litt suspekt denne, anbefaler å vente litt til man ser om mangelen på CP veies opp av TRIM...

Lenke til kommentar

Da har du nok gjort det som kan gjøres. Personlig har jeg sett en del av denne type "døden" på et dusinvis (kun 2 egne over 4 år under spesielle forhold) ifb. med jobb og jeg skulle gjerne likt å vite hva det egentlig er som går føyken i disse enheten og om dataene fortsatt egentlig er inntakt på flashbrikkene.

Det skulle jeg også gjerne likt å vite :( Når det gjelder OCZ'en så lyser diodene inni den både rødt og grønt, og skal ifølge diverse forum ha gått i "panic lock", uten at jeg vet hva det er. Vet bare at det ikke er noe jeg kan fikse. Den må etter det ekspertisen på OCZ sine forum sier leveres inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...