Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der røyk røyk det ene raidarrayet gitt... En vertex 3 Max iops dævva.... Kanskje det er skjebenen som sier at jeg må bytte dem ut etter lang og tro tjeneste. Ett år ca :p Var veldig fornøyd, så litt synn at den ene tok kvelden. Den bare døde sånn plutselig.

 

Jaja, da har jeg noen Mi ssder som jeg kan bruke til noen bærbare eller noe anna drit :)

 

Vertex 4 blir de ikkje bytta ut med de første ukene, fordi har jeg prøvd og sendt tilbake igjen. Flere plextor M3p virker som det som må til. Eller den nye SuperSSpeed HYPER SLC (Sandforce SF-2281 + Intel SLC 25nm) :dribble:

Mener 4 stk :green:

Til OS "må" jeg ha 4 stk i raid, hvordan ellers skal jeg få brukt opp 28 porter på Arecaen :p

Lenke til kommentar

Nizzen, 4x 60-120GB SLC SandForce SSDer vil nok røske godt i forhold til kapasitet. Eller trenger du kanskje mer plass?

 

Jeg holder forresten på med å kopiere 20GiB med data fra C (4R0 C300) til E (WD GP 2TB), og la merke til en overføringshastighet på 1,1GB/s de første 3-4 sekundene før den tydeligvis hadde fylt opp det som var ledig av RAM til buffring :p

Jeg lurer på om et 5-8 disk R5 eller R10 på Adaptec 5805 klarer å holde unna når jeg bytter rigg og setter det opp. Da blir det sansynligvis 2R0 830 128GB (om ikke V4 har fått gode resultater med FW update) fra 6Gbps portene, 4R0 C300 64GB fra 3Gbps portene (om jeg ikke selger de brukt), og nevnte RAID fra kort (som har ligget i esken sin i 3 år...). Gleder meg til etter siste eksamen og sette opp en LGA2011 rigg :D

Lenke til kommentar

Test av Marvel baserte SSD hos Tom's Hardware:

  • Corsair Performance Pro 128 GB (CSSD-P128GBP-BK)
  • Crucial m4 64 GB (CT064M4SSD2)
  • Crucial m4 128 GB CT128M4SSD2)
  • OCZ Octane 128 GB (OCT1-25SAT3-128G)
  • Plextor M3 64 GB (PX-64M3)
  • Plextor M3 128 GB (PX-128M3)
  • Plextor M3 Pro 128 GB (PX-128M3P)

Link

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1819,- for en slik god SSD er bare et røverkjøp.

 

Kan det tenkes at de begynner å dumpe prisen før m5 ( med den nye Marvell kontrolleren ) kommer ?

Ja det var en voldsomt bra pris. Er ikke mange mndene siden jeg betalte omtrent det samme for Ocz vertex 3 max io 128GB :p Men nå er de utsolgt, og man kan ikke legge inn ordre å få det til samme pris når de får inn nye.

Lenke til kommentar

Er 849kr en ok pris for en OCZ Agility 3 120GB disk?

Har en Intel X25-M 80GB gen.2 fra før, men har lyst på litt raskere hastighet og noen flere GB å boltre meg på... Såååå, 849kr - OK deal eller finnes det noe bedre der ute? (garantert noe bedre, men til en like god pris??)

Lenke til kommentar

Er det noe å satse på m4 256 GB på tilbud når jeg har 2x Intel X25-M G2 160 GB og 1x C300 64 GB? Har ikke støtte for S-ATA 6 GBit/s men drøye 1800 kr for 256 GB er ganske rimelig i forhold til kapasiteten.

 

Bør jeg isteden gå for RevoDrive 3 X2 240GB RW:1500/1250 MB/s eller rett og slett greie meg med de SSDene jeg har til neste generasjon og lavere pris på 512 MB?

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Er det noe å satse på m4 256 GB på tilbud når jeg har 2x Intel X25-M G2 160 GB og 1x C300 64 GB? Har ikke støtte for S-ATA 6 GBit/s men drøye 1800 kr for 256 GB er ganske rimelig i forhold til kapasiteten.

 

Bør jeg isteden gå for RevoDrive 3 X2 240GB RW:1500/1250 MB/s eller rett og slett greie meg med de SSDene jeg har til neste generasjon og lavere pris på 512 MB?

Hva er behovet ditt da?

Hvis du kan leve med å ha filer på 3 forskjellige SSDer så er det ikke all verden å hente med å bytte ut til en m4 256GB.

 

Jeg synes det er praktisk med en stor SSD istedet for flere små da man slipper å prioritere hvor man skal legge spill/programmer osv.

 

Når det gjelder neste generasjon SSD vs Revodrive vs m4. Trenger du den iops/hastigheten som Revodrive gir? Hvis ikke så vent eller gå for m4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye snakk om Crucials m4-disk her. Er den bare supergod, eller hvordan er det?

Er på jakt etter en erstatning for min aldrende Intel X25-M 80GB, og tenkte at 120-128GB var en passende størrelse.

Er OCZs Agility 3 120GB en ok sak (849kr), eller er m4 mye bedre? Den har markant lavere (oppgitt) skrivehastighet, men er kanskje nærmere virkelig bruk enn Agilitys 550/510MB/sek..??

Lenke til kommentar

Mye snakk om Crucials m4-disk her. Er den bare supergod, eller hvordan er det?

Er på jakt etter en erstatning for min aldrende Intel X25-M 80GB, og tenkte at 120-128GB var en passende størrelse.

Er OCZs Agility 3 120GB en ok sak (849kr), eller er m4 mye bedre? Den har markant lavere (oppgitt) skrivehastighet, men er kanskje nærmere virkelig bruk enn Agilitys 550/510MB/sek..??

 

M4 ER supergod!

 

Og Agility er god.

 

Les noen ssd tester så finner du ut hvorfor M4 er supergod, mens Agility er god. :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...