Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når vi snakker om større SSD'er så lager faktisk SuperTalent en 512GB SSD "MasterDrive RX".

Den kan være et alternativ for noen men prisen er litt stiv.

(prisen er ikke justert etter gen2 men blir nok uansett høy)

 

Link

 

edit:

Hvis noen skulle være interessert så vil den ikke passe i alle bærbare, den er 12.5mm.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Lagt ut min Intel X25-E 32GB for salg i Bruktmarkedet, men virker ikke som SSD entusiaster ser der... Derfor spør jeg her om det er noen som er interessert i den? 1850,- kr tenkte jeg.

 

Som alle andre på bruktmarkedet sier:

 

Jeg gir deg 800kr for den!

 

Folk pruter uten å vite hva varen er verd engang :no:

 

En av det beste maila jeg har fått er:

klart hvet den at den koster 3800 kr.:)

 

men man får jo 1000 watt til 1000 kr og 750 watt til 400 kr så.

 

:!:

 

Skulle selge PCP & Cooling 1200w

Lenke til kommentar

hihihihi.............. lite du kan gjøre der, noen prøver seg, blir fornærma når man ser igjennom. De taper :)

 

P128 SSD: Fantastisk disk så langt, drev litt Sound Forge idag i Windows7 og oppdaget noe interessant under bruk. Disklampen lyste plutselig konstant noen minutter (60/128GB ledig), og alt krabbet veldig (men ingen hakking). Sjekket Resource Monitor for å se hva som tok så enorme ressurser av disken, og fant absolutt null HD/SSD aktivitet. Men lampen lyste konstant. Kort etter stoppet det, og alt var tilbake i lynhastighet igjen. Interessant...

Lenke til kommentar
hihihihi.............. lite du kan gjøre der, noen prøver seg, blir fornærma når man ser igjennom. De taper :)

 

P128 SSD: Fantastisk disk så langt, drev litt Sound Forge idag i Windows7 og oppdaget noe interessant under bruk. Disklampen lyste plutselig konstant noen minutter (60/128GB ledig), og alt krabbet veldig (men ingen hakking). Sjekket Resource Monitor for å se hva som tok så enorme ressurser av disken, og fant absolutt null HD/SSD aktivitet. Men lampen lyste konstant. Kort etter stoppet det, og alt var tilbake i lynhastighet igjen. Interessant...

 

Denne har vel en selv "Trimmende" funksjon som skal automatisk sette igang i idle, kan være dette du opplevde...

Lenke til kommentar
Ny artikkel på Tom's Hardware.

 

Breaking Records With SSDs: 16 Intel X25-Es Do 2.2 GB/s

 

Noe for deg Nizzen? Bryte den neste barriere på 2 GB/s.

 

 

Så den i stad :D

 

Dette liker vi med lagringsmedieFETISH :love:

 

Kan jo nevne at det er noen som har brukt 2 stk Areca 1680ix kontrollere i softwareraid, og fått over 3 GB/s :ph34r:

 

http://jdevelopment.nl/hardware/one-dvd-per-second/

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Imponerende det Nizzen, men random ytelse er tross alt det vikigste for de fleste da, iallefall til OS bruk. Random skriv/lese på 1 GB/s hadde vært noe :wow:

 

Så høy random ytelse vil man som privatperson neppe klare å utnytte. Dog har man 1gbit internettlinje og har en eeeevig stor database som man har et par 1000 brukere, så er det kjekt :)

Lenke til kommentar

Så GigaShops hadde 91 X25-M 80GB rev. 2 disker på (eksternt) lager. Tenker, nice, lager meg konto og skal bestille. Kommer meg til der jeg skal velge frakt. Enten kan jeg hente disken hos dem på Ski, ellers kan de sende den via posten for......281kr. Good luck GS.no.

Lenke til kommentar

Har i over en måned kviet meg for å kjøpe SSD disk ettersom jeg hører så mye snakk og greier om downgrading og at det enda ikke (eller gjør det) finnes gode metoder for å unngå downgrading, eller å få fikset det. Men ved "vanlig" OS + programbruk, hvor lenge vil en standard SSD holde før ytelsesnedgraderingen er veldig merkbar?

Lenke til kommentar
Har i over en måned kviet meg for å kjøpe SSD disk ettersom jeg hører så mye snakk og greier om downgrading og at det enda ikke (eller gjør det) finnes gode metoder for å unngå downgrading, eller å få fikset det. Men ved "vanlig" OS + programbruk, hvor lenge vil en standard SSD holde før ytelsesnedgraderingen er veldig merkbar?

 

Jeg tør påstå at du ikke vil merke downgrading ved vanlig bruk OS + programvare hvis du kjøper en Intel SSD. Verken gen1 eller gen2, selv om jeg absolutt ville ha ventet til gen2 er tilgjengelig grunnet TRIM support (i sammenheng med Windows 7 senere).

 

Du klarer lett å måle downgrading i syntetiske tester, og du vil kunne se det på filkopiering etter at hele disken er brukt minst en gang, men det vil neppe plage deg. Intel SSD holder seg såpass godt at det i de fleste tilfeller vil være mer enn bra nok ytelse selv etter full downgrading, pluss at disken i seg selv gjør en ganske god jobb med å redusere dette fra og med den firmware oppdateringen som kom for en stund siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...