Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Ut fra enkelte spørsmål her (ikke nødvendigvis de siste, men den som føler seg truffet...) er det visse brukere som egentlig ikke burde satset på et betaoperativsystem. ;)

 

Er enkelte som tydeligvis ikke burde ha prøvd å legge inn et hvilket som helst OS en gang...

 

Jeg anbefaler alle som ikke vet 100% hva de driver med å droppe hele greia med windows 7. Enten få noen som kan det til å hjelpe dere eller drit i det. Å få testet en beta versjon av Windows 7 er ikke verdt å ødelegge dataen sin eller miste alle filene sine over. Selv har jeg alle filer på ekstern HD så hva jeg gjør med den interne disken gjør ingen verdens ting.

 

Etter min mening har ikke folk som ikke en gang vet hvordan de skal brenne filen riktig noe som helst å gjøre med å installere et Beta OS. Synd at microsoft ikke sier klart inok fra om at det faktisk krever en del erfaring og kunnskap for å drive å fikle med Beta OS. Selv om OSet er aldri så bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit: Fant nettopp ut at de har fjernet Windows Calendar i Win7. Den er ikke tilgjengelig på Live heller :(

Den er nå en del av Windows Live Mail.

 

Ut fra enkelte spørsmål her (ikke nødvendigvis de siste, men den som føler seg truffet...) er det visse brukere som egentlig ikke burde satset på et betaoperativsystem. ;)

Sant det. De fleste spørsmål her kan finnes ved å søke i 10 sekunder.

Lenke til kommentar
Syns det er fint at folk prøver seg - strekker strikke litt lenger enn de egentlig klarer.

Klart at mange går på dunken - velkommen til verden.....

Problemet er vel heller at de kommer krypende tilbake og klandrer alle andre når feilen oppstår.

 

Helt enig i posten til Feh. Den som ikke kan noe i det hele tatt om dette bør ikke installere betaen. Jeg kommer ikke til å svare på noen ikke-tekniske spørsmål her lenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Jeg har prøvd å laste ned iso filen i første post, hver gang i løpet av de 3 gangene jeg har prøvd kommer det opp en feil som avslutter nedlastningen og må begynne helt på nytt igjen.. :mad:

Drt er en av grunnrnr til å unnga internet explorer. Last heller ned via torrent eller bruk en annen nettleser til å laste ned iso-filen med.

 

Jeg leste på flere sider (deriblant softpedia) at man ikke skal laste ned win 7 fra torrent sider. Jeg foretrekker som regel torrent, men jeg vil laste ned en versjon uten å støtte piratene. Dvs. jeg vil gjerne laste ned som torrent fra en troverdig og seriøs side hvis noen vet om en.

Lenke til kommentar
For de av dere som vil fjerne 'Send Feedback' som er i hvert vindu kan dere laste ned en liten 'fiks' som fjerner denne her: Download Er jeg selv som har satt den i sammen så er ingen frykt for virus eller noe slikt. Greit for de som ikke vil inn i registeret og endre på noen variabler. :)

 

 

Nice...ingen mere send feedback dritt :p

Lenke til kommentar

hmmm, litt skummelt når folk som lurer på hva de skal gjøre med en ISO-fil skal legge inn et beta-operativsystem egentlig. Helt greit og bra at de prøver, men da bør man ha kompetente personer i nabohuset eller en ekstra pc et sted.

Folk må huske at dette er et BETA-program, og ikke til å leke med for uvitende og lite datakyndige mennesker.

 

Og viktigst av alt: TA BACKUP AV ALT, OG OVERFØR DET TIL EN EKSTERN HARDDISK SOM WIN7 IKKE HAR PERMANENT TILGANG TIL! Skal ikke se bort ifra at om en dag eller to er det flere som sutrer over at alt på alle harddisker er borte. Det er tross alt en beta-utgave gjort tilgjengelig for publikum for å kunne luke ut feil mye raskere enn ved lukket beta-testing.

 

Noe sånt burde MS skrevet med store bokstaver når man henter lisens og laster ned. Burde nesten stå i første post her også, hvis det ikke gjør det allerede...

Lenke til kommentar
jeg har fått den blåe skjermen ja, skulle prøve å stille in webcamen på msn men det ble ikke godt motatt

 

Samme problemet har jeg hatt med 7. Er driveren til det integrerte webcamet i laptopen min som forårsaker det. Jeg leita litt rundt på nettet og fant en nyere driver som fikset problemet. Etter oppdateringen og installeringen av korrekt driver til webcamet så ble blåskjermene borte. I de aller fleste årsaker er det jo små hardware feil / driverfeil som skaper BSOD's.

 

Fremdeles ikke noe poeng i å oppgradere fra forrige build? Tenker på 6956.

 

Aner ikke hva forskjellene er, men siden denne heter 7000 og den heter 6956 så antar jeg at det er forskjeller noen steder :p

 

Jeg har prøvd å laste ned iso filen i første post, hver gang i løpet av de 3 gangene jeg har prøvd kommer det opp en feil som avslutter nedlastningen og må begynne helt på nytt igjen.. :mad:

Drt er en av grunnrnr til å unnga internet explorer. Last heller ned via torrent eller bruk en annen nettleser til å laste ned iso-filen med.

 

Jeg leste på flere sider (deriblant softpedia) at man ikke skal laste ned win 7 fra torrent sider. Jeg foretrekker som regel torrent, men jeg vil laste ned en versjon uten å støtte piratene. Dvs. jeg vil gjerne laste ned som torrent fra en troverdig og seriøs side hvis noen vet om en.

 

Trenger du briller? LES TOPIC!!!

Lenke til kommentar
jeg har fått den blåe skjermen ja, skulle prøve å stille in webcamen på msn men det ble ikke godt motatt

 

Samme problemet har jeg hatt med 7. Er driveren til det integrerte webcamet i laptopen min som forårsaker det. Jeg leita litt rundt på nettet og fant en nyere driver som fikset problemet. Etter oppdateringen og installeringen av korrekt driver til webcamet så ble blåskjermene borte. I de aller fleste årsaker er det jo små hardware feil / driverfeil som skaper BSOD's.

 

Fremdeles ikke noe poeng i å oppgradere fra forrige build? Tenker på 6956.

 

Aner ikke hva forskjellene er, men siden denne heter 7000 og den heter 6956 så antar jeg at det er forskjeller noen steder :p

 

Jeg har prøvd å laste ned iso filen i første post, hver gang i løpet av de 3 gangene jeg har prøvd kommer det opp en feil som avslutter nedlastningen og må begynne helt på nytt igjen.. :mad:

Drt er en av grunnrnr til å unnga internet explorer. Last heller ned via torrent eller bruk en annen nettleser til å laste ned iso-filen med.

 

Jeg leste på flere sider (deriblant softpedia) at man ikke skal laste ned win 7 fra torrent sider. Jeg foretrekker som regel torrent, men jeg vil laste ned en versjon uten å støtte piratene. Dvs. jeg vil gjerne laste ned som torrent fra en troverdig og seriøs side hvis noen vet om en.

 

Trenger du briller? LES TOPIC!!!

 

En forskjell er vel at build 7000 fungerer til august med nøkklene som MS har gitt ut, er nok en del andre ting også regner jeg med.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...