Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Da har jeg også innstalert Windows 7, men kommer ikke på nett trådløst.

Har prøvd med både Philips SNU6500 adapter og Jensen Scandinavia AL6554 (v3)

 

Har prøvd og innstalere drivere manuelt, men det hjelper ikke.

Win 7 påstår at det er ett problem med driveren.

 

Noen som har noen fantastiske ideer eller løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg også innstalert Windows 7, men kommer ikke på nett trådløst.

Har prøvd med både Philips SNU6500 adapter og Jensen Scandinavia AL6554 (v3)

 

Har prøvd og innstalere drivere manuelt, men det hjelper ikke.

Win 7 påstår at det er ett problem med driveren.

 

Noen som har noen fantastiske ideer eller løsninger?

 

Har du prøvd å gå inn på egenskapene til setup fila til driveren og prøvd å kjøre den i kompatibilitetsmodus for Vista?

 

Noen drivere jeg har prøvd å installere på laptopen min ville heller ikke fungere, men litt etter så kommer det en popup med noe om at programmet ikke ble riktig installert, så valgte jeg den knappen der den spurte om jeg ville reinstallere programmet med riktige instillinger, trykket på den og da funket det.

Lenke til kommentar

Endelig instalert etter nesten og ha brukt hele helga på detta. Endelig går det an og bruke kontrollpanen uten og sitte i flere min og lete etter det man skal ha (Litt overdrevet da) og brukervenneligheten er på topp. IE har også forbedres seg og har blirr raskere (Raskere på pentim 4 maskin med under 2gb ram og IE 8 en på en 1-2 år gammel maskin med 2.00ghz CPU og 2gbRAM med IE7).

 

Gleder meg til ferdig prisukt og kommer nok til og kjøpe med en gang tror jeg.

Lenke til kommentar
Det er veldig tungvindt, er det eneste løsningen?

Det er i hvert fall verdt et forsøk. På min MSI Wind fikk jeg haller ikke installert trådløs driver. Men da jeg koblet meg opp med kabel fant den drivere på Windows Update, og nå funker alt.

Sånn da er det gjort. Gikk raskere en jeg trodde. Nå fungerer det :D

Lenke til kommentar
Dette burde vel også stå i første post klart og tydelig at dette er en BETA så for det første, IKKE forvent at ALT skal fungere. Noen ting fungerer bare ikke - thats life. Ei heller så burde folk begynne å tukle med partisjoner etc. etc. hvis de ikke har peiling. Hvis dere ikke veit hva partisjonering er, eller hvordan du skal gjøre det på en SIKKER måte så IKKE gjør det!

 

Forresten så anbefales det heller ikke å bruker 64 bit versjonen hvis du kjører laptop. Har prøvd den på 2 laptoper nå og selv om samtlige drivere er skrevet for både Vista 32 og 64 bit er det mange drivere som IKKE fungerer uansett hvilke triks jeg bruker på de. 32 bit derimot så får jeg lagt inn samtlige drivere, men sliter med bluescreens på den ene laptopen.

 

Jeg fikk lagt inn 64-bit versjonen på min XPS M1530 helt uten problemer. Alle drivere ble installert automatisk eller funnet enkelt på Windows Update. Det kommer vel litt an på hvor gammel laptop man har vil jeg tro. Hva slags drivere er det du har problemer med?

 

 

Jeg har også lagt merke til at det er mange som ikke leste beskjeden fra Microsoft før de installerte. Det stod ganske tydelig der at du burde ha gode kunnskaper om data, være forberedt på bugs og kunne klare deg uten support.

 

Det er mange forumposter rundt på nettet nå om folk som har installert Win7 på samme partisjon som Vista/Xp og endt opp med alle de gamle systemfilene i en windows.old-fil. Det ville ikke forundre meg om en del har formatert C-disken også fordi setup sa at det var for liten plass på den...

 

 

 

Edit: Fant nettopp ut at de har fjernet Windows Calendar i Win7. Den er ikke tilgjengelig på Live heller :(

Endret av TheFalcon
Lenke til kommentar
Dette burde vel også stå i første post klart og tydelig at dette er en BETA så for det første, IKKE forvent at ALT skal fungere. Noen ting fungerer bare ikke - thats life. Ei heller så burde folk begynne å tukle med partisjoner etc. etc. hvis de ikke har peiling. Hvis dere ikke veit hva partisjonering er, eller hvordan du skal gjøre det på en SIKKER måte så IKKE gjør det!

 

Forresten så anbefales det heller ikke å bruker 64 bit versjonen hvis du kjører laptop. Har prøvd den på 2 laptoper nå og selv om samtlige drivere er skrevet for både Vista 32 og 64 bit er det mange drivere som IKKE fungerer uansett hvilke triks jeg bruker på de. 32 bit derimot så får jeg lagt inn samtlige drivere, men sliter med bluescreens på den ene laptopen.

 

Jeg fikk lagt inn 64-bit versjonen på min XPS M1530 helt uten problemer. Alle drivere ble installert automatisk eller funnet enkelt på Windows Update. Det kommer vel litt an på hvor gammel laptop man har vil jeg tro. Hva slags drivere er det du har problemer med?

 

 

Jeg har også lagt merke til at det er mange som ikke leste beskjeden fra Microsoft før de installerte. Det stod ganske tydelig der at du burde ha gode kunnskaper om data, være forberedt på bugs og kunne klare deg uten support.

 

Driver for det innebygde webcamet blir ikke installert (laptopen er en Asus jeg kjøpte i fjor vår) og hvis den ikke blir installert får jeg masse blåskjermer, jeg fant dog en annen driver til den på en av pre-betaene, men den har jeg mista :p Det var to andre drivere også men husker ikke hvilke. Ikke noen essensielle drivere uansett så det spillte ingen rolle.

 

Største problemet jeg hadde var at jeg ikke fikk Cisco Systems VPN Client eller OpenVPN (program jeg trenger for å komme meg på nett via høyskolen sin forbindelse) under 64 bit. I 32 bit gikk det derimot helt fint.

 

Angående sistnevnte du sa der så er det veldig tydelig at mange ikke har lest det :p

 

Nå har jeg brukt 7 timer på å formatere min eksterne harddisk lol. Var noe feil på den så måtte ta en full format. SATAN å kjedelig haha.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...