Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er en del jeg liker med betaen men jeg håper og ber om at dem gjør taskbaren mere lik vista sin for denne syntes jeg suger. jeg vil ha hurtigknapene min på venstre side og programene på høyre side, ikke godt blandet grrrr.

men digger den grønne baren på nedlastinger da

 

ellers har dem herpa mail programet men det fikser jeg med thunderbird, fotogaleriet syntes jeg desverre har blitt et sørgelig kapitel men der har vi jo heldigvis picasa.

msn er grei nok bare man får satt seg in i det nye grensesnittet.

ellers vil jeg egentlig ha tilbake programene slik dem var i vista bare dem må hente via live greia.

er ikke så glad for at dem har slakta softwaren jeg normalt har brukt.

 

men klart det er beta og jeg håper det er ting som blir fikset. spesielt det med taskbaren.

 

 

nprotekt (gameguard) har får jeg til ved å slette GameGuard.des i spilmappa. desverre må det gjøres hver gang.

Endret av Hercules
Lenke til kommentar
er en del jeg liker med betaen men jeg håper og ber om at dem gjør taskbaren mere lik vista sin for denne syntes jeg suger. jeg vil ha hurtigknapene min på venstre side og programene på høyre side, ikke godt blandet grrrr.

men digger den grønne baren på nedlastinger da

 

ellers har dem herpa mail programet men det fikser jeg med thunderbird, fotogaleriet syntes jeg desverre har blitt et sørgelig kapitel men der har vi jo heldigvis picasa.

msn er grei nok bare man får satt seg in i det nye grensesnittet.

ellers vil jeg egentlig ha tilbake programene slik dem var i vista bare dem må hente via live greia.

er ikke så glad for at dem har slakta softwaren jeg normalt har brukt.

 

men klart det er beta og jeg håper det er ting som blir fikset. spesielt det med taskbaren.

 

Programmene er flyttet til Live gruppen slik at det er større frihet mellom 3partsprogrammer og microsoft sine. Jeg syns dette er en god ting.

 

Den nye taskbaren er super, og jeg digger den utrolig mye :p

Jeg føler ikke jeg er treigere eller at det er noe vanskeligere å navigere med den nye taskbaren enn i vista med quick launch.

Men jeg kan skjønne at den nye taskbaren krever litt tilvenning før man føler man er er like produktiv som i Vista.

 

Et tips for en mer behagelig opplevelse er å lære seg bruken av shift + museklikk for å åpne nye instancer av applikasjoner som alt kjører.

Lenke til kommentar
er en del jeg liker med betaen men jeg håper og ber om at dem gjør taskbaren mere lik vista sin for denne syntes jeg suger. jeg vil ha hurtigknapene min på venstre side og programene på høyre side, ikke godt blandet grrrr.

men digger den grønne baren på nedlastinger da

 

ellers har dem herpa mail programet men det fikser jeg med thunderbird, fotogaleriet syntes jeg desverre har blitt et sørgelig kapitel men der har vi jo heldigvis picasa.

msn er grei nok bare man får satt seg in i det nye grensesnittet.

ellers vil jeg egentlig ha tilbake programene slik dem var i vista bare dem må hente via live greia.

er ikke så glad for at dem har slakta softwaren jeg normalt har brukt.

 

men klart det er beta og jeg håper det er ting som blir fikset. spesielt det med taskbaren.

 

 

nprotekt (gameguard) har får jeg til ved å slette GameGuard.des i spilmappa. desverre må det gjøres hver gang.

Quick launch er vekke for godt. Og siden du kan låse programmer ned på oppgavelinjen er det ingen vits med det. Samtidig kan du også bruke startmenyen til dette. Dermed blir quick launch overflødig. For å gjøre oppgavelinjen noe lik Vista, høyreklikk på den og velg properties og så never combine og small icons. Nærmere kommer du ikke.

 

Når MS legger ved programmer klager folk, og når MS fjerner dem klager folk. Evig sirkel det der. Windows Live Essentials er omtrent identisk med programmene som følger med Vista. Forskjellen er minimal.

 

Oppgavelinjen blir slik den er, ingenting blir forandret.

Lenke til kommentar

joda greit at dem har lagt programene i live pakka men hvofor slakte dem? og er det noen grun til at du ikke kunne bruke alternativer fra før? taskbaren liker jeg med brede programmer har liksom litt mer oversikt over hva som er startet og ikke. men det som skjer da er jo at pined programmer flyttes nedover taskbaren og man må lete etter dem.

jeg jobber mye mer efektivt med taskbaren slik den var i vista, eneste jeg ville hatt her er den fade greia når du holder musa over et program så du ser hvor du er samt den grønne baren ved nedlasting.

 

og hvordan vet du at det ikke blir gjort noe med taskbaren? kan fremdeles bli gjort små endringer. jeg vil og ha valgmuligheter.

 

Windows Live Essentials er omtrent identisk med programmene som følger med Vista. Forskjellen er minimal

 

halo, det er store forandringer der. jeg har brukt disse programene daglig men nå er dem så slaktet at det er en plage å jobbe med.

men der er det heldigvis alternativer

Endret av Hercules
Lenke til kommentar
Har betaen såpass høy kvalitet at den kan erstatte hoved os på pcen min? :p

 

Er lei av vista... :p

Hvis du gamer mye bør du neppe teste betaen.

 

Hvorfor ikke? Jeg har jevnt over like god eller bedre ytelse?

Når vi får skikkelige WDM1.1 drivere så vil vell ytelsen jevnt over være bedre?

 

Noen som vet om en måte og verifisereat isoen er hel? SLiter med en errormelding under loading av setup. Skal brenne en gang til.

 

BTW: Windows2K8R2 finnes i 32-bit? Lasta ikke ned Itanium, og ikke webserver versjonen, men den tredje.

 

Windows Server 2008 R2 er 64bit ONLY, det burde forøvrig også Windows7 ha vært, men den-gang-ei :(

Lenke til kommentar
taskbaren liker jeg med brede programmer har liksom litt mer oversikt over hva som er startet og ikke. men det som skjer da er jo at pined programmer flyttes nedover taskbaren og man må lete etter dem.

jeg jobber mye mer efektivt med taskbaren slik den var i vista, eneste jeg ville hatt her er den fade greia når du holder musa over et program så du ser hvor du er samt den grønne baren ved nedlasting.

 

og hvordan vet du at det ikke blir gjort noe med taskbaren? kan fremdeles bli gjort små endringer. jeg og ha valgmuligheter.

Superbar er langt mer oversiktlig enn Vista, spesielt med grupperinger. Tidligere fikk du ingen tittel på preview og om flere programmer var gruppert måtte du først klikke for å få oppe listen over disse og igjen holde musen over for å vise preview. Veldig tungvidt, noe som er løst på en veldig god måte i Windows 7. Alt er skikkelig oppgavebasert nå. Når du venner deg til superbar vil du ikke gå tilbake. Beste av alt er at du kan veksle mellom vinduer uten å måtte klikke deg gjennom flere lag med vinduer.

 

Som jeg sa i siste post så kan du gjøre omtrent slik som i Vista ved å velge små ikoner og velge never combine. Det med at ikoner følger den oppstillingen den er satt til er den eneste logiske måten å gjøre den nye oppgavelinjen på. Hadde vært langt være om ikonene hadde hoppet mellom programmer og fått vinduer til å flytte på seg i rekkene.

 

halo, det er store forandringer der. jeg har brukt disse programene daglig men nå er dem så slaktet at det er en plage å jobbe med.

men der er det heldigvis alternativer

Så stor forskjell er det ikke. Mailklienten kanskje mest, men ikke noe som burde hindre overgangen. Har ikke hatt noen problemer med å omstille meg.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Noen som har hatt problemer under installering? Når jeg skal installere mounter jeg imaget i Deamon Tools. Får opp vinduet og trykker Install Now. Under 'Setup Is Starting' bildet får jeg feilmeldingen:

 

'Windows Setup experienced an unexpected error. To install Windows, restart the installation.'

 

Får opp denne meldingen hver gang jeg prøver. Noen som har tips? Må jeg brenne ut imaget på dvd? Noen som evt har link til hvordan jeg kan bruke en minnebrikke og legge imaget på den og bruke den som boot? Har ingen tomme dvd'er her hjemme nå..

Endret av ChrisHansen
Lenke til kommentar

kan jeg få spørra hva som var så galt med å programene der dem var i vista? den preview greia dem har nå funker greit og den kunne dem hatt i vista uten å ødelegge oppgavelinja. jeg liker å vite at programmet jeg skal bruke ligger akkurat der jeg la det og ikke 3 rader lenger ned. jeg liker og å se hvilke programmer jeg har startet og som er kjørende. jeg har brukt det du kaller superbar en stund og finner den lite brukervenlig, men er fin som eyecandy da.

gruperte programmer hadde jeg ikke noe problemer med i vista heller, jeg fant da alt med en gang, spesielt etter at explorer kom med faner, nor som reduserte det til kansje 2-3 exploer oppe med hver sin fane serie.

 

jeg syntes dem kunne laget alternativet slik at man kunne velge mellom den som var i vista og denne. jeg skal kjøre betaen en stund for å "bli vant til den" slik at jeg får en skikkelig brukeroplevelse. dette er jo tross alt bare et første inntrykk. men at jeg jobber en del treigere er det ikke tvil om. nå må jeg jo lete opp programene mine i startmenyen i stedet for der jeg viste dem var i vista.

jeg må og legge inn alle kontaktene mine manuelt ( joda jeg vet jeg kunne kopiert den skjulte mappa) men det er det vel kansje bare brukere her inne som vet? fotogaleriet er jo ikke lenger en del av windows og jeg syntes det er helt greit dem legger det i en live pakke for å gi oss valget. men jeg syntes ikke det var noen vits i å fjerne så mye fungsjonalitet.

dersom det ikke skjer et mirakel som gjør meg forelsket i nye windows er første inntryket mitt at vista blir kjørende frem til windows 8 hvis den blir bra.....

 

 

Så stor forskjell er det ikke. Mailklienten kanskje mest, men ikke noe som burde hindre overgangen. Har ikke hatt noen problemer med å omstille meg

 

hvordan skjuler du en bildemape som du ikke ønsker svigermor eller kompisen skal se? det kunne du før men har ikke funnet det nå. + et par andre ting. men spiller ikke noe rolle picasa redder dagen sammen thunderbird og openoffice

Endret av Hercules
Lenke til kommentar
Noen som har hatt problemer under installering? Når jeg skal installere mounter jeg imaget i Deamon Tools. Får opp vinduet og trykker Install Now. Under 'Setup Is Starting' bildet får jeg feilmeldingen:

 

'Windows Setup experienced an unexpected error. To install Windows, restart the installation.'

 

Får opp denne meldingen hver gang jeg prøver. Noen som har tips? Må jeg brenne ut imaget på dvd? Noen som evt har link til hvordan jeg kan bruke en minnebrikke og legge imaget på den og bruke den som boot? Har ingen tomme dvd'er her hjemme nå..

 

 

Var noen som linket til denne siden tidligere i tråden her,prøv den kanskje?

 

http://www.sevenforums.com/news/498-usb-ha...stall-disk.html

Lenke til kommentar
kan jeg få spørra hva som var så galt med å programene der dem var i vista? den preview greia dem har nå funker greit og den kunne dem hatt i vista uten å ødelegge oppgavelinja. jeg liker å vite at programmet jeg skal bruke ligger akkurat der jeg la det og ikke 3 rader lenger ned. jeg liker og å se hvilke programmer jeg har startet og som er kjørende. jeg har brukt det du kaller superbar en stund og finner den lite brukervenlig, men er fin som eyecandy da.

gruperte programmer hadde jeg ikke noe problemer med i vista heller, jeg fant da alt med en gang, spesielt etter at explorer kom med faner, nor som reduserte det til kansje 2-3 exploer oppe med hver sin fane serie.

Har jeg sagt at det er noe galt? Ingenting galt, bare ikke like funksjonabelt som superbar. Du kan lage det omtrent identisk med Vista om du ønsker det. Lett å fikse. Prøv å finn løsninger, ikke problemer.

 

Superbar er langt i fra eyecandy. Du kan få tilgang til funksjonalitet innenfor et program uten å starte det, du lage favoritter innenfor programmet, samtidig som nylig brukte filer. Altså får du mer gjort med færre klikk. Veldig brukervennlig spør du meg. Skjønner egentlig ikke hvordan vi ikke har fått dette før. Samme gjelder den oppgraderte startmenyen. Håper utviklere hopper på dette framover. Mye potensial her.

jeg syntes dem kunne laget alternativet slik at man kunne velge mellom den som var i vista og denne. jeg skal kjøre betaen en stund for å "bli vant til den" slik at jeg får en skikkelig brukeroplevelse. dette er jo tross alt bare et første inntrykk. men at jeg jobber en del treigere er det ikke tvil om.

Det er fordi du jobber på samme måte som før og ikke bruker verktøyet og muligheten du har.

 

nå må jeg jo lete opp programene mine i startmenyen i stedet for der jeg viste dem var i vista.
Hvorfor leter du når du kan søke?

 

hvordan skjuler du en bildemape som du ikke ønsker svigermor eller kompisen skal se?

Kanskje ved å ikke legge den der de andre kan se dem? Du legger ikke noe du ikke vil at andre skal se lett tilgjengelig.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

superbar- joda jeg er enig i at superbaren har fått veldig mye bra men jeg bare ha tibake min lille plass på venstre side til programmene mine. men som sagt jeg er villig til å gi den en sjans, men hadde vært lykkelig med et valg. og jeg har justert så mye jeg kan på den så den er i det minste blitt litt mindre da.

men det med shift knappen viste jeg ikke takker for den :)

 

startmenyen er søkbar ja, men er da ikke altid jeg husker navnet på programmet.

 

bildemapen skal ligge i min bilder, men jeg vil ha muligheten til å fjerne arbeidsbildene fra fotogalleriet, familien syntyes ikke dem er no kule å glane på. før kunne jeg jo velge selv hva som skulle være synlig.

Lenke til kommentar
Har betaen såpass høy kvalitet at den kan erstatte hoved os på pcen min? :p

 

Er lei av vista... :p

Hvis du gamer mye bør du neppe teste betaen.

 

Hvorfor ikke? Jeg har jevnt over like god eller bedre ytelse?

Når vi får skikkelige WDM1.1 drivere så vil vell ytelsen jevnt over være bedre?

 

Noen som vet om en måte og verifisereat isoen er hel? SLiter med en errormelding under loading av setup. Skal brenne en gang til.

 

BTW: Windows2K8R2 finnes i 32-bit? Lasta ikke ned Itanium, og ikke webserver versjonen, men den tredje.

 

Windows Server 2008 R2 er 64bit ONLY, det burde forøvrig også Windows7 ha vært, men den-gang-ei :(

Det burde det ikke ha vært. Hadde det vært only 64-bit så kunne jeg ikke har brukt det så sant jeg ikke fik instalert det på en USBdisk. Har ingen 64.bits maskiner jeg kan bruke det på. Dette gjelder nok også da fullversjonen kommer.

 

Er det mulig on instalere server 2k8r2 på en usbdisk?

Lenke til kommentar

Mye usaklig whine i tråden nå.

 

Skjønner meg ikke på folk som klager på det visuelle, dette kan du sette opp som du selv ønsker.

Samme gjelder toolbars, explorer vinduer m.m.

Du kan få det til å se ut som 2k, xp, vista eller den nye looken. Evt en mix av hva du selv ønsker.

 

Folk må skjønne at de har masse valg, bare de GIDDER å sette seg inn i dem. Men som vanlig, blir det whine så lenge de ikke får opp et vindu med valgene ferdig satt opp så de slipper å gjøre noe selv. Og dette er bare beta, skulle tro de som hentet ned denne var folk som var litt over gjennomsnittlig interessert i os'et.

 

Må si meg litt oppgitt, tråden har tatt en vending som gjør at jeg personlig vurderer å melde meg helt ut, så kan folk "slite" med "problemene" sine i fred.

Lenke til kommentar
superbar- joda jeg er enig i at superbaren har fått veldig mye bra men jeg bare ha tibake min lille plass på venstre side til programmene mine. men som sagt jeg er villig til å gi den en sjans, men hadde vært lykkelig med et valg. og jeg har justert så mye jeg kan på den så den er i det minste blitt litt mindre da.

men det med shift knappen viste jeg ikke takker for den :)

Lag din egen quick launch slik som jeg gjorde på meget kort tid. Veldig enkelt. Husk at du også får mer funksjonalitet om du høyreklikker på programmer på oppgavelinjen.

skal ligge i min bilder, men jeg vil ha muligheten til å fjerne arbeidsbildene fra fotogalleriet, familien syntyes ikke dem er no kule å glane på. før kunne jeg jo velge selv hva som skulle være synlig.

Ta en titt på libraries. Du kan lage din egen bildemappe for det du vil. Uansett hvor på maskinen de ligger. Selv har jeg laget for mine spill og verktøy.

Lenke til kommentar
Mye usaklig whine i tråden nå.

 

Skjønner meg ikke på folk som klager på det visuelle, dette kan du sette opp som du selv ønsker.

Samme gjelder toolbars, explorer vinduer m.m.

Du kan få det til å se ut som 2k, xp, vista eller den nye looken. Evt en mix av hva du selv ønsker.

 

Folk må skjønne at de har masse valg, bare de GIDDER å sette seg inn i dem. Men som vanlig, blir det whine så lenge de ikke får opp et vindu med valgene ferdig satt opp så de slipper å gjøre noe selv. Og dette er bare beta, skulle tro de som hentet ned denne var folk som var litt over gjennomsnittlig interessert i os'et.

 

Må si meg litt oppgitt, tråden har tatt en vending som gjør at jeg personlig vurderer å melde meg helt ut, så kan folk "slite" med "problemene" sine i fred.

Folk vil ha noen som fungerer ut av boksen, og de gidder ikke og tenke på kontrolpannelet en gang som som mange av oss andre her. Skal ikke kritisere dem, skrev kansje litt negativt om den, men det er ikke ment sånn.

 

Etter at pcen har reboota en gang under instalasjonen så blit skjermen svart og den bare blir sånn. Er dette riktig eller er det noe feil med cd en eller noe?

Lenke til kommentar
så når du starter explorer blir quiklaunch ikonet ligende slik som på vista? hvis så hvordan har du gjort det? jeg vinner ikke noe valg for det.

1. Lag en mappe med snarveiene dine du ønsker (trenger ikke alle ennå).

2. Høyreklikk på oppgavelinjen og velg toolbar -> new toolbar

3. Velg din mappe. Nå vil den ligge til høyre.

4. Høyreklikk på oppgavelinjen og hak vekk "lock the taskbar". Flytt toolbaren du laget til venstre ved å klikke på den hakkete kanten og dra den bort.

5. Høyreklikk på den nye toolbaren og velg å fjern tekst og tittel.

6. Flytt tilbake ikonene som ble flyttet til høyre og du er klar. Lås oppgavelinjen igjen.

 

 

Deretter velger du å høyreklikke på oppgavelinjen og velger properties. Velg never combine i taskbar buttons. Og hak av use small icons. Og du er ferdig.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...