Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høyreklikk Taskbar > Propoerties > Never Combine på første siden.

 

Men skjønner ikke hvorfor folk ikke gir W7 sin taskbar en sjangse.

hehe sant. den nye er bare konge syns nå jeg.

 

lurer litt, folk sier at beta kan slette, ødelegge, fjerne alt innhold på interne disker. hvordan kan det f.eks skje?

har peil på PC etc. kjørt W7 7000 i snart 2 uker uten noe problemer.

Endret av MallRaT
Lenke til kommentar
Høyreklikk Taskbar > Propoerties > Never Combine på første siden.
Det gjorde jo ingen forskjell?

You're doing it wrong.

"Never Combine" gjør bare slik at man får tekst forran ikonene, ikke det han spurte etter.

 

Nei, du kan ikke få Vista sin taskbar på Win7 "orginalt", men finnes vel 'hack' eller diverse som gjør at du kan bruke Vista sin taskbar på Win7. :)

Lenke til kommentar

Da var endelig 32 bit installert og fullt fungerende på laptopen. Prøvde 64 bit samme kveld som betaen skulle legges ut, men det fungerte dårlig og mange drivere/programmer fungerte ikke.

 

Foreløpig ble nesten alle drivere installert, med en gang jeg koblet til nettet lastet den ned ndvidia driver for skjermkort, kortleser driver, trådløst nettverkskort driver (dog det trådløse nettverkskortet fungerte alerede fra installen av windows 7, krevde ikke noen ekstra driver) og nettverkskort driver. Eneste som manglet var webcamet, TV-tuneren og fingerprint sensoren. TV-Tuneren fant windows av seg selv etter en liten stund, fingerprint sensoren og webcamet fant jeg på Asus sine hjemmesider (har også driverne på CD).

 

Også fant jeg ENDELIG hva som forårsaket alle bluescreens under Vista/Windows 7. Ganske absurd, men det var faktisk en driver til en infrarød reciever som ikke en gang er fysisk installert i min laptop :O. Ved å oppdatere driveren én skarve versjon så ble jeg kvitt BSODS under boot :p LOL!

 

Kom meg endelig på nett også da W7 32 bit fikk installert VPN klienten min uten problemer.

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk ikke liker taskbaren til Windows 7. Den er jo bare genial. Riktignok ikke like oversiktlig når man begynner å få mange vinduer oppe og de begynner å stacke, men jeg gir det en sjanse.

 

Det aller meste geniale med windows7 til nå er AEROSNAP, det er rett og slett bare KONGE! Er så utrolig mange ganger jeg jobber mellom 2 forskjellige vinduer og det er ekstremt deilig å bare kunne dra de til hver sin side og få de sidestilt, uten å måtte dra i hjørner og fikse og styre.

 

Edit: 1 ting som jeg synes er dårlig, er at MS ikke har klart å legge inn MP3 fixen i Windows Update.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
1. Lag en mappe med snarveiene dine du ønsker (trenger ikke alle ennå).

2. Høyreklikk på oppgavelinjen og velg toolbar -> new toolbar

3. Velg din mappe. Nå vil den ligge til høyre.

4. Høyreklikk på oppgavelinjen og hak vekk "lock the taskbar". Flytt toolbaren du laget til venstre ved å klikke på den hakkete kanten og dra den bort.

5. Høyreklikk på den nye toolbaren og velg å fjern tekst og tittel.

6. Flytt tilbake ikonene som ble flyttet til høyre og du er klar. Lås oppgavelinjen igjen.

 

 

Deretter velger du å høyreklikke på oppgavelinjen og velger properties. Velg never combine i taskbar buttons. Og hak av use small icons. Og du er ferdig.

Kan trådstarter hive denne guiden i førsteinnlegget? Savnet quick launch i starten, men den nye løsningen ble bra etter jeg ble vant til den. Vil anbefale alle å gi den nye løsningen et forsøk (bruk "pin to taskbar" i stedet for quick launch), jeg synes den har blitt bra etter litt tilvenning. Likevel bør de som ønsker det ha mulighet til å gå tilbake.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Etter jeg satt taskbar som "Never combine" så ble det ganske mye bedre. Da fikk jeg opp tekst ved siden av hvert ikon, og hver separate prosess av samme program fikk sitt eget ikon. Jeg HATET sånn det var default for det var akkurat like idiotisk som i vista/xp at hvis ett program blir kjørt flere ganger så får man sånn "Internet Explorer (6)" og den jævla lista som kom opp. 1 ikon pr. prosess for the win :p

Lenke til kommentar

Det burde vært satt opp en "Win 7" wiki ett eller annet sted der folk kunne poste problemer og løsninger ved forskjellige program / boot av w7 etc. på en oversiktlig måte.

 

Høyreklikk Taskbar > Propoerties > Never Combine på første siden.

 

Men skjønner ikke hvorfor folk ikke gir W7 sin taskbar en sjangse.

hehe sant. den nye er bare konge syns nå jeg.

 

lurer litt, folk sier at beta kan slette, ødelegge, fjerne alt innhold på interne disker. hvordan kan det f.eks skje?

har peil på PC etc. kjørt W7 7000 i snart 2 uker uten noe problemer.

 

Selve betaen vil ikke slette, ødelegge, fjerne alt innhold av bruk, men med tanke på kunnskapsnivået til enkelte her inne om windows basics i det hele tatt så veit man jo aldri hva som kan skje.

 

Edit: Er det noen som har fått programmer for virtuelle cd/dvd rom til å fungere? Jeg får hverken daemon, alcohol eller magicdisc til å fungere. Daemon og alcohol vil ikke installere. Magicdisc får installert og kjørt en virtuell cd-rom, men hvis jeg mounter et image så skjer det ingenting og hvis jeg prøver å browse den stasjonen så fryser windows explorer og jeg må reboote. Har søkt på nett, men uten hell.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Selve betaen vil ikke slette, ødelegge, fjerne alt innhold av bruk, men med tanke på kunnskapsnivået til enkelte her inne om windows basics i det hele tatt så veit man jo aldri hva som kan skje.

 

Selve betaen kan ødelegge mp3-filer hvis du bruker Media Player uten å ha lagt inn denne hotfixen. (Den ligger ikke ute på windows update)

Lenke til kommentar

Det vet jeg, men å slette headeren i mp3 filer tenker ikke jeg på som å "slette, ødelegge, fjerne alt innhold" :p Den ødelegger ikke mp3 filene fullstendig, den sletter headeren på filer som er større enn et vist antall kilobyte. Det er snakk om 1-2 sekunder stort sett...

 

Jeg fant en liste over programmer som folk har rapportert at funker normalt i Windows 7. Poster den her:

 

Lavalys Everest Ultimate Ed.

Soulseek 157c

iTunes

Logitech Quick Cam software

Vuze

Epson R350 (Print CD etc.)

CD Cover ++

WinRAR

Adobe Photoshop Extended CS4

Ghost Recon Advanced Warfighter 2

kaspersky 7

World of Warcraft

Fallout 3

Thunderbird

Apple Safari

Nod 32 business edition.

Hypersnap

Sambroadcaster

mysql 5

foxit reader

c cleaner

firefox 3.0.5

office 2007

win rar

yahoo messenger (is u have problems downloading go try to download the standalone installer) Smiley

skype 4 beta 3 (skype 3.8 is not compatable)

sony ericsson pc suite v4

ultramon 2.7.3

avg 8

winamp

windows live mail (you can even have a yahoo address on there)

cccp codec pack

WinSCP (secure FTP utility)

Fraps

Filemaker Pro 10

Corel Photo impact X3

Virtual Clone Drive (Elaborate Bytes)

Red alert 3

Fifa 09

Fm 09

Grid

Pes 09

Left 4 dead

Nba 2k

Nhl 09

Prince of Persia

Shaun White snowboarding

KVirc

Digsby

PowerISO

Runes of Magic

OpenOffice

Ad-Aware 2008

Adobe Photoshop Elements 6.0

Advanced SystemCare (back up any registries)

AusLogic Disk Defrag

AVG Free

Bioshock

COD4

CCleaner (Back up any registries)

Crysis

Maxthon

Firefox 3.1

Objectdock

Privacy Eraser Pro

Roxio Creator Home

Spybot

Wise Disk Cleaner

Wise Registry Cleaner (back up any registries)

Nero 9

K-Lite Codec Pack

VLC Player

utorrent

t-versity media server

nvidia video driver

ATI Catalyst Preview Driver

Real Alternative

Quicktime

WinRar

Adobe Reader

Adobe Flash Player

Spybot Search and Destroy

AVG Anti-Virus Free Edition

MSN Live Messenger Beta Wave 3

Portal

Zune

Mozilla Firefox 3.0.4

Steam

Skype 4 Beta 2

Google Chrome

Twhirl

mIRC

Office 2007

Dreamweaver CS4

Adobe Pro 9

CoffeeCup Forms

CuteFTP 8

MMicrosoft Expression 2

Norton Ghost 14

Skynergy Hot Keys

Roxio Creator 2009

Real Player

Power ISO

Adobe CS4 master collection

Office 2008

ESET NOD32 AV

7ZIP

7-ZIP

Winrar

Team Fortress 2

Need for speed undercover

Unreal Tournament 3

Counterstrike 1 and Source

Half Life 2

Half Life 2 Episode 1 & 2

 

I tillegg har jeg fått disse til å fungere:

Adobe Dreamweaver CS3

Adobe Illustrator CS3

Adobe Photoshop CS3

Winamp Pro 5.52

Open VPN 2.1 Rc9

Audacity

Symantec Corporate Antivirus (versjon 10)

Native Instruments Traktor Pro 1.0.2

 

Programmer jeg ikke har fått til å fungere:

Nero 8 (fryser under install)

Daemon Tools

Alcohol 120%

 

Er folk som har testet og rapportert at de fungerer. Under stod det en disclaimer om at hvis de mot formodning IKKE skulle fungere hos enkelte, har det ingenting med programmet å gjøre, men med den enkelte brukers PC/hardware/drivere som ikke har blitt installert riktig etc.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Angående taskbaren, så synes jeg den virka kjempeflott den korte tia jeg fikk prøvd Win7 i går. Eneste som er smått irriterende er at det er litt mer vrient å få øye på om noen skriver til en i msn. Meeen det er jo fordelen med å ha flere skjermer.

Forøvrig skal jeg teste noen flere spill og programmer når jeg kommer hjem fra jobb i dag. Eneste problemet jeg har hatt, var at den ikke ville restarte seg skikkelig etter at jeg hadde installert hotfixen for mp3-filer. Fikk logga ut, men sto fast i den siste utloggingsskjermen.

Lenke til kommentar

Virker viftestyring som normalt i denne beta-versjonen? Husker da Vista var beta og rc1, da slet jeg med skjermkortet og viftehastighet på full guffe hele tiden.

Er det et problem på ATi 3870x2-serien?

 

Og er det virkelig noen som frivillig installerer Nero for tiden? Det har jo blitt et horribelt program som okkuperer over 500mb harddisk. For et lite brenneprogram!!! Nei, da anbefales InfraRecorder (tror det var navnet), et søtt lite program på en megabyte eller to...

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg?

Jeg får ikke nett på maskinen. Dette pga at jeg ikke har drivere til trådløskortet. Kortet er et Netgear WG311v3.

Jeg har ikke mulighet å bruke kabel. Noen som vet hvor jeg kan finne driver. Har ikke mulighet å koble til nett med kabel for å la windows finne driver.

 

Kjører Windows 7 64-bit

 

Dersom jeg ikke finner driver så må jeg g tilbake til Win XP

Lenke til kommentar

lol? smart å bruke en beta som primær-os da..

 

Angående taskbaren, så synes jeg den virka kjempeflott den korte tia jeg fikk prøvd Win7 i går. Eneste som er smått irriterende er at det er litt mer vrient å få øye på om noen skriver til en i msn. Meeen det er jo fordelen med å ha flere skjermer.

Forøvrig skal jeg teste noen flere spill og programmer når jeg kommer hjem fra jobb i dag. Eneste problemet jeg har hatt, var at den ikke ville restarte seg skikkelig etter at jeg hadde installert hotfixen for mp3-filer. Fikk logga ut, men sto fast i den siste utloggingsskjermen.

 

om du quitter msn, blar deg frem til .exe-filen i utforsker og høyreklikker -> egenskaper -> så velger du "vista" på kompitabilitetsmodus" eller hva det heter.. så kommer msn i systray som normalt osv :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...