Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvor lenge kan man egentlig beholde beta utgaven av W7?

 

er det sånn at når W7 er ferdig utviklet kan man fortsatt styre og kose seg med beta?

 

et siste spørsmål, har delt hardisken i flere deler, en til vista, en til backup og flere til linux. om man installerer W7 forsvinner disse partisjonene, eller kan man beholde alle og bruke vista backup til installere vista igjen om man ikke orker mere?

 

Var først snakk om August i år, men tror kanskje det er litt lenger.

 

Windows gjør ingenting med partisjonene på disken din. Du velger selv hvilken partisjon du installerer på når du legger inn W7. Der kan du også lage nye partisjoner, og slå sammen, formatere osv.

Altså, du kan beholde det som det er i dag hvis du har en partisjon der du har plass til W7. Om du har backup (ghost, acronis ...) av vista, kan du legge inn denne senere ja.

 

Du kan fortsatt kose deg med beta ja. Det siste jeg hørte var vel at windows er aktivert til 1. august 2009.

 

Det er godt mulig at linux diskene dine ikke vil dukke opp i Windows 7. Da jeg hadde XP på den ene partisjonen kunne jeg ikke se den partisjonen når jeg var i Windows 7, men jeg kunne se windwos 7 disken da jeg var i XP...

 

Hvis du lager ghost eller noe lignende er ikke dette noe problem, merk bare at hvis du bruker recovery disk som fulgte med pcen (hvis det fulgte med) så sletter den ALT og alle partisjoner på disken din.

Lenke til kommentar

Har ikke jobba med Acer før, men nå er jeg ikke sikker på om jeg liker dem gitt !

Har satt i en formattert HD. Den gamle er det en partisjon på som ikke kan slettes.

Iallfall ikke i diskbehandleren til XP, og det har jeg ikke vært borti før.

Det satt en Hitachi 7500rpm/60gB som jeg bytta ut med samme type, bare 100gB.

Tenkte jeg heller kunne ha den på 6ti mobilt.

Men jeg får ikke sletta den utilordnede på 2,33gB.

 

Men glem det - off topic..........

Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang musikkfiler å Winamp i W7.

 

I XP å Vista så kunne man bare merke de filene man ville ha å høyreklikke de å finne en option som het "enqueue in Winamp" for å få lagt de i spillelisten men dette går ikke i W7. Er dette bug i Windows eller er det Winamp som ikke er helt kompatibelt med 7? Eller kan det vere noe annet?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Har et spørsmål ang musikkfiler å Winamp i W7.

 

I XP å Vista så kunne man bare merke de filene man ville ha å høyreklikke de å finne en option som het "enqueue in Winamp" for å få lagt de i spillelisten men dette går ikke i W7. Er dette bug i Windows eller er det Winamp som ikke er helt kompatibelt med 7? Eller kan det vere noe annet?

 

Takker for svar :)

 

Den funksjonen som heter "Show winamp under context menus" fungerer ikke i windows 7. Det er i bunn og grunn feil med winamp, men også tildels fordi windows 7 tydeligvis ikke gjenkjenner eller vil legge til den/de registry keys som trengs for å få det til.

 

Hittill har jeg hatt problemer med både winamp, iTunes (fryser under innlasting av musikk til bibliotek) og meda player (fryser når jeg legger til sanger i spillelister).

Lenke til kommentar
Jeg får også sendt uten å ha noe connect konto... Er bare å trykke "Send feedback" knappen og skrive i vei her.

 

Jeg kjører MSDN lisens og ikke Beta nøklene som har blitt gitt ut. Det kan hende det gjør noe med maskinen.

Jeg kan ikke sende feedback uten gyldig connect id, men jeg har heller ingen tidsbegrensning på aktiveringen min.

Men bortsett fra det er vel det meste annet helt likt.

Lenke til kommentar
Min iTunes fryser ved importering av låter. Plutselig bare stopper den på en eller annen låt og fryser. Uavhengig om det er 200 eller 2000 filer jeg prøver å improter. Kan hende det er noe feil med filene den stopper på også for alt jeg vet...

 

Ikke noe problem med iTunes her. Har rundt 20000 filer i biblioteket. Importerte som normalt.

Lenke til kommentar

Kan noen gjøre meg en tjeneste? Gå på Wireless, disable den, også enable igjen? Og så si meg HVOR du fant enable-knappen?

 

Jeg klikket disable ved et mistak, og nå får jeg det for heite huleste ikke på igjen!!

 

Edit: nevermind, nevermind. IQ-test.

Endret av DamienO
Lenke til kommentar
Poster denne igjen:

Link til fjerning av tidsbegrensningen + watermark på skrivebordet + "send feedback" på hvert vindu: http://www.blogsdna.com/1802/remove-time-b...-build-7000.htm

The torrent you requested was deleted by it's owner or a moderator.

Har du mulighet til å dele den?

 

Det er jo bare og søke på en torrentside det så finner du den nok....jeg gjorde det nå bare for og se(mininova)

Lenke til kommentar
Har et spørsmål ang musikkfiler å Winamp i W7.

 

I XP å Vista så kunne man bare merke de filene man ville ha å høyreklikke de å finne en option som het "enqueue in Winamp" for å få lagt de i spillelisten men dette går ikke i W7. Er dette bug i Windows eller er det Winamp som ikke er helt kompatibelt med 7? Eller kan det vere noe annet?

 

Takker for svar :)

 

Den funksjonen som heter "Show winamp under context menus" fungerer ikke i windows 7. Det er i bunn og grunn feil med winamp, men også tildels fordi windows 7 tydeligvis ikke gjenkjenner eller vil legge til den/de registry keys som trengs for å få det til.

 

Hittill har jeg hatt problemer med både winamp, iTunes (fryser under innlasting av musikk til bibliotek) og meda player (fryser når jeg legger til sanger i spillelister).

Dette fungerer helt fint hos meg, med winamp v5.541. Jeg kan også skru av og på context menyene i preferences uten problemer. Jeg er logget på windows med en Administrator konto, mulig det har noe å si.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...