Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har betaen såpass høy kvalitet at den kan erstatte hoved os på pcen min? :p

 

Er lei av vista... :p

Hvis du gamer mye bør du neppe teste betaen.

 

Hvorfor ikke? Jeg har jevnt over like god eller bedre ytelse?

Når vi får skikkelige WDM1.1 drivere så vil vell ytelsen jevnt over være bedre?

 

Noen som vet om en måte og verifisereat isoen er hel? SLiter med en errormelding under loading av setup. Skal brenne en gang til.

 

BTW: Windows2K8R2 finnes i 32-bit? Lasta ikke ned Itanium, og ikke webserver versjonen, men den tredje.

 

Windows Server 2008 R2 er 64bit ONLY, det burde forøvrig også Windows7 ha vært, men den-gang-ei :(

Det burde det ikke ha vært. Hadde det vært only 64-bit så kunne jeg ikke har brukt det så sant jeg ikke fik instalert det på en USBdisk. Har ingen 64.bits maskiner jeg kan bruke det på. Dette gjelder nok også da fullversjonen kommer.

 

Er det mulig on instalere server 2k8r2 på en usbdisk?

 

Det å tviholde på 32-bit sinker utviklingen, det finnes jo knapt selv den dag idag skikkelig optimalisert innhold for 64bit, ikke engang Java eller Flash har noen verdige 64-bit alternativer?

 

Sitter du på eldre maskinvare så burde du heller ikke kunne forlange å kjøre det nyeste av programvare, ting er under stadig utvikling og det samme burde gjelde overgangen fra 32-bit --> 64-bit

Lenke til kommentar
1. Lag en mappe med snarveiene dine du ønsker (trenger ikke alle ennå).

2. Høyreklikk på oppgavelinjen og velg toolbar -> new toolbar

3. Velg din mappe. Nå vil den ligge til høyre.

4. Høyreklikk på oppgavelinjen og hak vekk "lock the taskbar". Flytt toolbaren du laget til venstre ved å klikke på den hakkete kanten og dra den bort.

5. Høyreklikk på den nye toolbaren og velg å fjern tekst og tittel.

6. Flytt tilbake ikonene som ble flyttet til høyre og du er klar. Lås oppgavelinjen igjen.

 

 

Deretter velger du å høyreklikke på oppgavelinjen og velger properties. Velg never combine. Og du er ferdig

 

 

 

AHHHH .... det var var bare så inmari deilig, takker og bukker så mye for deilig guide :) nå kan jeg begynne å nyte nye windows.

PS. NÅ er det en superbar ....

Endret av Hercules
Lenke til kommentar
AHHHH .... det var var bare så inmari deilig, takker og bukker så mye for deilig guide :) nå kan jeg begynne å nyte nye windows.

PS. NÅ er det en superbar ....

Bare hyggelig. Mange muligheter som du ser.

 

Sikker på at du fikk fram budskapet Rockie?

Hva tenker du på? Komantaren, eller spørs¨målet?

Var vel heller dobbelposten og 4 siteringer...

Lenke til kommentar
Bare hyggelig. Mange muligheter som du ser

ja heldigvis var det mulig å få den tilbake. jeg pusta virkelig letta ut nå. og jeg som har sitti og leita og banna og sverta hehe

det at mail og fotogaleri er litt mesed up for meg gjør ikke så mye for jeg bruker bare picasa og thunderbird i stedet så det er ikke noe krise.

 

men igjen kan ikke få takket deg nok for den :) har kopiert guiden din og lagt den på whs min duplisert for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Bare jeg som sliter med at maskinen henger seg med en gang den får "noe å gjøre"?

 

f.eks:

 

-Setter inn en DVD, mediaplayer starter automatisk i fullscreen, det står "loading" midt på skjermen og maskinen fryser -> reboot.

 

-Starter Messenger 9, maskinen fryser. -> reboot.

 

-Ser en youtube film i fullscreen, fryser -> reboot.

 

-Forsøker å kjøre rdp mot serveren her, maskinen fryser.. og må rebootes.

 

Noen tips?

 

Er snakk om en HP nc6220.

Lenke til kommentar
Skjermen er fortsatt svart og den bare står sånn. Tror den har hengt seg, og den har gjort det to ganger nå. Skal jeg bare restarte?

 

Om du har to skjermer koblet til så kan dette skje første gangen Windows skal starte. Start uten og koble den til etter alt av drivere osv er inne.

Oja, siteringen var sløvhet fra men, resten får du svar på vis du bare leser kommentaren min.

 

Men noen som vet hvorfor det henger seg? Har en del mindre minne en anbefalt. Har noe med 700mb, og 1gb er vel anbefalt.

Lenke til kommentar
Bare jeg som sliter med at maskinen henger seg med en gang den får "noe å gjøre"?

 

f.eks:

 

-Setter inn en DVD, mediaplayer starter automatisk i fullscreen, det står "loading" midt på skjermen og maskinen fryser -> reboot.

 

-Starter Messenger 9, maskinen fryser. -> reboot.

 

-Ser en youtube film i fullscreen, fryser -> reboot.

 

-Forsøker å kjøre rdp mot serveren her, maskinen fryser.. og må rebootes.

 

Noen tips?

 

Er snakk om en HP nc6220.

Opplever på ingen måte noen tregheter, random reboots eller ustabiliteter. Det eneste jeg har lagt merke til er at Windows Media Player er litt uresponsivt i ny og ne. Har du en eldgammel maskin kan vel dette føre til at maskinen låser seg, siden den får for mye å gjøre :tease:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Bare jeg som sliter med at maskinen henger seg med en gang den får "noe å gjøre"?

 

f.eks:

 

-Setter inn en DVD, mediaplayer starter automatisk i fullscreen, det står "loading" midt på skjermen og maskinen fryser -> reboot.

 

-Starter Messenger 9, maskinen fryser. -> reboot.

 

-Ser en youtube film i fullscreen, fryser -> reboot.

 

-Forsøker å kjøre rdp mot serveren her, maskinen fryser.. og må rebootes.

 

Noen tips?

 

Er snakk om en HP nc6220.

Kan være drivere eller minne.

Lenke til kommentar
Opplever på ingen måte noen tregheter, random reboots eller ustabiliteter. Det eneste jeg har lagt merke til er at Windows Media Player er litt uresponsivt i ny og ne. Har du en eldgammel maskin kan vel dette føre til at maskinen låser seg, siden den får for mye å gjøre :tease:

Samme maskin drar Vista/ Server 2008 helt glatt.

Har 2gb minne. Får prøve en reinst.

Lenke til kommentar
Har ikke hatt en eneste treghet eller stopp.

Bortsett fra et spill beskyttet med GameGuard så har alt fungert fint

 

jeg har samme problem men jeg sletter GameGuard.des fila fra game folder før jeg starter spillet så funker det for meg. men jeg håper jeg finner en annen løsning snart.

Lenke til kommentar

Har lest litt på de siste 5-6 sidene her og dette begynner å bli UTROLIG uoversiktlig. Trådstarter har meldt seg helt ut og folk stiller spørsmål i hytt og pine. Ting som er besvart mange ganger gjennom tråden blir spurt om på hver eneste side.

 

Kunne det vært en idé og stengt denne og opprette en ny med en trådstarter som faktisk holder 1. post oppdatert? 50 av de 80 sidene her er jo bare mas om key og download linker.

 

Dette burde vel også stå i første post klart og tydelig at dette er en BETA så for det første, IKKE forvent at ALT skal fungere. Noen ting fungerer bare ikke - thats life. Ei heller så burde folk begynne å tukle med partisjoner etc. etc. hvis de ikke har peiling. Hvis dere ikke veit hva partisjonering er, eller hvordan du skal gjøre det på en SIKKER måte så IKKE gjør det!

 

Jeg tipper det er MANGE her inne som har måttet formatere pcen sin pga. feil under install/boot i W7 eller av andre årsaker. Er sikkert også mange som har mistet en haug med data som følge av kræsj. IKKE LEGG INN W7 PÅ DEN PCEN DU BRUKER TIL VANLIG HVIS DU IKKE VEIT HVA DU GJØR ELLER HAR ABSOLUTT ALL DATA SIKKERHETSKOPIERT TIL EN EKSTERN HD

 

Forresten så anbefales det heller ikke å bruker 64 bit versjonen hvis du kjører laptop. Har prøvd den på 2 laptoper nå og selv om samtlige drivere er skrevet for både Vista 32 og 64 bit er det mange drivere som IKKE fungerer uansett hvilke triks jeg bruker på de. 32 bit derimot så får jeg lagt inn samtlige drivere, men sliter med bluescreens på den ene laptopen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...