Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

lol? smart å bruke en beta som primær-os da..

Hvorfor ikke? Er jo bevist at det er bedre enn Vista og XP og så lenge man ikke er har viktige ting innpå gjør det jo ikke noe om man kanskje får et par BSOD.

Var derfor jeg la det inn på gammelmaskinen for å teste :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som kan hjelpe meg?

Jeg får ikke nett på maskinen. Dette pga at jeg ikke har drivere til trådløskortet. Kortet er et Netgear WG311v3.

Jeg har ikke mulighet å bruke kabel. Noen som vet hvor jeg kan finne driver. Har ikke mulighet å koble til nett med kabel for å la windows finne driver.

 

Kjører Windows 7 64-bit

 

Dersom jeg ikke finner driver så må jeg g tilbake til Win XP

Produktsiden er vel en start:

http://kbserver.netgear.com/release_notes/d103261.asp

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
lol? smart å bruke en beta som primær-os da..

 

 

om du quitter msn, blar deg frem til .exe-filen i utforsker og høyreklikker -> egenskaper -> så velger du "vista" på kompitabilitetsmodus" eller hva det heter.. så kommer msn i systray som normalt osv :)

 

Essa. Selv har jeg prøvd en del linux-distroer, så en beta-versjon av Windows 7 skal jeg nok klare å bruke som primær-os. Uansett ikke verre enn å ta en fresh install til xp så.

 

som kjent er det en del å klundre med for oss nybegynnere på linux, så ikke noe negativt om linux. Bare brukerfeil ;)

 

Men takk for tipset. Da vet jeg hva som kan være å fikse på med andre programmer der jeg vil ha "gammel" taskbar ;)

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
bevist bedre ja. haha, pga det kommer 1 millisekund raskere ut i en test... og nei, jeg sier ikke at det ikke er bedre, men dette er en beta.. og at du aksepterer bluescreen for å spare "ikke-merkbar-tid" får være ditt eget valg :)

Vet ikke hvor du har hentet dine tester, men det er snakk om en ganske betydelig forskjell. Og det tross i at drivere ikke er helt optimalt (med spill). Generelt er Windows 7 10-20% raskere, om jeg husker riktig i farten.

 

Og det er på en beta som ikke er optimalisert.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Lol. Jeg tror folka på microsoft kommer til å få mye saklig feedback etter hvert :D Leste nettop en fyr som lurte på om noen kunne komme med anbefalinger på om han skulle installere 32 eller 64 bit. Vet man ikke forskjellen på de 2 burde man aldri fått lov til å formatere en pc en gang...

 

Haha. Anbefaling til windows: Lag quiz på avanserte funksjoner / operasjoner :p Smell det inn i en del av UAC. At folk må svare riktig på spørsmål før de får lov til å utføre enkelte operasjoner (som f.eks å formatere en HD, eller å legge inn et nytt OS). Svarer man feil, så blir man nektet å utføre operasjonen. UAC for the win haha.

Lenke til kommentar
Lol. Jeg tror folka på microsoft kommer til å få mye saklig feedback etter hvert :D

 

Du kan ikke sende feedback uten gyldig connect konto som er med i windows 7 beta.

Jeg får sendt feedback uten problemer, og er ikke medlem av windows 7 beta på connect. Om de ikke kommer frem er en ting, men rart om jeg ikke får noe feilmelding eller lignende.

Lenke til kommentar

Funnet ut at Winamp fungerer serdeles dårlig i Windows 7.

 

Problemer jeg har hatt so far:

-Kræsjer når jeg drag 'n dropper enkelte mapper

-Kræsjer når jeg laster inn mange filer samtidig (over 1000) med read metadata on import på.

-Vil ikke asossiere seg med mp3/m3u filer ordentlig

-Enque files in winamp upon double click in explorer funksjone fungerer ikke. Dobbeltklikker jeg på en mp3 fil fjerner den alt i spillelista og legger kun til låta jeg trykka på

 

Går derfor over til iTunes og ser om det funker noe bedre...

Lenke til kommentar

Det er tydelig at enkelte her ikke har forstått at dette er en beta av et OS eller hva det innebærer. Kan kanskje være lurt å lese det som står på download siden hos MS:

 

New to beta testing? Here's what you need to know:

* You'll need some technical skills, like knowing how to:

o Burn an ISO file to make an install DVD (A good example of what we mean by “technical”)

o Install Windows (of course)

o Backup and restore your PC (There's a chance of losing files, so it's a good idea to do a backup of anything you want to save.)

o Set up a network

 

* It can be glitchy—so don't use a PC you need every day.

Lenke til kommentar
Jeg får også sendt uten å ha noe connect konto... Er bare å trykke "Send feedback" knappen og skrive i vei her.

 

 

Trenger ikke connect konto for å sende feedback nei, MS tar imot feedback fra alle, hadde vært dumt av dem hvis de ikke gjorde det.

 

Glad jeg ikke jobber i feedback avdelingen til MS. Tror det får nok å lese en stund fremover haha

Lenke til kommentar

hvor lenge kan man egentlig beholde beta utgaven av W7?

 

er det sånn at når W7 er ferdig utviklet kan man fortsatt styre og kose seg med beta?

 

et siste spørsmål, har delt hardisken i flere deler, en til vista, en til backup og flere til linux. om man installerer W7 forsvinner disse partisjonene, eller kan man beholde alle og bruke vista backup til installere vista igjen om man ikke orker mere?

Lenke til kommentar
hvor lenge kan man egentlig beholde beta utgaven av W7?

 

er det sånn at når W7 er ferdig utviklet kan man fortsatt styre og kose seg med beta?

 

et siste spørsmål, har delt hardisken i flere deler, en til vista, en til backup og flere til linux. om man installerer W7 forsvinner disse partisjonene, eller kan man beholde alle og bruke vista backup til installere vista igjen om man ikke orker mere?

 

Build 7000 går ut 1.august i år. (eller var det 1.juli?)

(Etter dette blir du tvinget til å endre OS. Eller HER er en patch for å fjerne tidsrammen (+ watermarks).)

 

Windows gjør ingenting med partisjonene på disken din. Du velger selv hvilken partisjon du installerer på når du legger inn W7. Der kan du også lage nye partisjoner, og slå sammen, formatere osv.

Altså, du kan beholde det som det er i dag hvis du har en partisjon der du har plass til W7. Om du har backup (ghost, acronis ...) av vista, kan du legge inn denne senere ja.

Endret av jale
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...