Gå til innhold

For gamere - Hvor gammel er du?


Alder på gamere  

134 stemmer

  1. 1. Hvor gammel er du?

    • Under 10
      1
    • 10-12
      1
    • 13-15
      19
    • 16-18
      35
    • 19-21
      19
    • 22-25
      18
    • 25-28
      20
    • 28-31
      7
    • Over 32
      14
    • Jeg vil kun stemme
      0


Anbefalte innlegg

Er straks 22, og jeg spillert fortsatt, like mye som alltid.

 

Man kan vel si at jeg tar det til neste nivå, da jeg studerer spillutvikling og ikke gir meg før jeg lager spill som dagjobb. :)

 

Tør jeg spørre hvor du studerer? Evt hva linjen heter? Vurderer det nemlig litt selv.

 

I alle fall, jeg er nå 19 år. Spillinteressen har fått et løft det siste året, fordi jeg har skaffet med en PS3. Min romkamerat har også en Xbox 360, så det blir litt der og. Har spilt siden jeg fikk NES en gang tidlig på 90-tallet. Den virker for øvrig enda. :) Etter det var det en del spilling på PC, før jeg var tilbake hos konsollene. Skulle gjerne hatt en PC nå og, men et stramt studentbudsjett setter noen stoppere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg 30 og spilt siden jeg var 9-10 år, først på kompiser sine NES (første Nintendo). Fikk C 64 da jeg var 11. PC ble kjøpt inn i 1994, 486DX33 med 8MB Ram, Lydkort og 2xCD-ROM. Pris ca 15000. Den spilte jeg mye Doom 1 og 2 på. Etterpå har det blitt alle PS1, 2 og 3 samt Xbox 360. I tillegg har jeg også en brukbar spill pc. Har ingen planer om å slutte å spille, og kjenner flere som nærmer seg 40 som bruker mye tid på spill.

Lenke til kommentar
Er straks 22, og jeg spillert fortsatt, like mye som alltid.

 

Man kan vel si at jeg tar det til neste nivå, da jeg studerer spillutvikling og ikke gir meg før jeg lager spill som dagjobb. :)

 

Tør jeg spørre hvor du studerer? Evt hva linjen heter? Vurderer det nemlig litt selv.

 

I alle fall, jeg er nå 19 år. Spillinteressen har fått et løft det siste året, fordi jeg har skaffet med en PS3. Min romkamerat har også en Xbox 360, så det blir litt der og. Har spilt siden jeg fikk NES en gang tidlig på 90-tallet. Den virker for øvrig enda. :) Etter det var det en del spilling på PC, før jeg var tilbake hos konsollene. Skulle gjerne hatt en PC nå og, men et stramt studentbudsjett setter noen stoppere.

 

Jeg studerer ved NITH Oslo, tredje året, og prøver å finne praksisplass i bedrift nå.

 

Man behøver ikke gode karakterer for å bli spillutvikler, ei heller fantastiske mattekunnskaper (jeg er VIRKELIG elendig i matte, men jeg jobbet hardere enn alle andre (8+ timer matte per dag før eksamen) og kom igjennom spill-matten her på NITH med nest høyeste karakter), men man må ha en utømmelig kilde med pågangsmot.

 

Nå har NITH begynt med flere linjer enn bare 1 (spillprogrammering), så nå er det design, leveldesign og alt mulig. :)

 

 

Lykke til alle som har en drøm om spillutvikling, jeg er (forhåpentligvis) snart i mål med min. :D

 

Bare send meg en melding her på forumet om du lurer på noe mer.

Endret av LuggagE
Lenke til kommentar
Lykke til alle som har en drøm om spillutvikling, jeg er (forhåpentligvis) snart i mål med min. :D

 

Bare send meg en melding her på forumet om du lurer på noe mer.

 

Jeg skal søke på SOFE i Sverige til neste år, forhåpentligvis kommer jeg inn der. Alltid hadd lyst å jobbe med spillutvikling, da spesielt 3D-modelering. Skulle egentlig søke på SOFE i fjor, men det skjedde mye som gjorde at jeg prioriterte å være hjemme, men nå skal jeg kjøre ut en portfølje og søke rævva av meg, så kanskje blir vi å jobbe sammen en dag ;)

Lenke til kommentar

Er 35 år og har absolutt ingen planner om å gi meg ennå! Jeg må faktisk stå på hardere for å banke guttungen (11) som virkelig begynner å få grepet på spilla...hehe. Vi har det skikkelig morsomt når vi spiller i lan på pc eller rocker på GH på PS2 :)

 

Sist i går så gikk det på multiplayer GTR EVO med søskenbarnet mitt i Kr.Sand som rundet 40 i fjor :)

Lenke til kommentar
Lykke til alle som har en drøm om spillutvikling, jeg er (forhåpentligvis) snart i mål med min. :D

 

Bare send meg en melding her på forumet om du lurer på noe mer.

 

Jeg skal søke på SOFE i Sverige til neste år, forhåpentligvis kommer jeg inn der. Alltid hadd lyst å jobbe med spillutvikling, da spesielt 3D-modelering. Skulle egentlig søke på SOFE i fjor, men det skjedde mye som gjorde at jeg prioriterte å være hjemme, men nå skal jeg kjøre ut en portfølje og søke rævva av meg, så kanskje blir vi å jobbe sammen en dag ;)

 

Det kan godt hende. Det er relativt tynt med arbeidsplasser i norden, men om den ekstra støtten Giske jobbet for går i orden er det muligens et større rom som nye utviklere kan få plass i her i Norge. Det er bare å håpe! :)

Lenke til kommentar

Blir 26 om noen dager. Har spilt stort sett hele livet. Startet nok med Commodore 64 da jeg var 5-6 år, fikk meg senere Amiga og deretter PC i 10-årsalderen. Har vel hatt stort sett det meste av konsoller og maskiner inkl. C64/128, Atari 2600/ST, Amiga 500/+/600/1200/CD32, NES, SNES, Sega Master System/Mega Drive (Genesis), Gameboy, Lynx osv. osv. Har mistet tellingen.

 

Har nettopp gått til innkjøp av ny gamer-rig, så jeg tenkte å steppe opp gamet endel nå som høsten er her. :) Jeg ser for meg selv spille aktivt når jeg er 80 år gammel, lett.

Lenke til kommentar

Jeg blir 18 om 10 dager jeg har spillt på pc og konsoller siden jeg kan huske tror dere som er 23 eller 26 kan mer en meg på visse ting eller har opplevd mer men jeg har hatt min tid. Jeg vokste opp i polen, far kjøpte meg en konsoll, CD 32 den spillte funky arcade og platform spill og jeg husker at det var altid like morromen så fikk jeg en pc.

 

Spillte masse ting..om og om igjen, han far var altid med på å spille alt mulig husker også når jeg var mindre runna jeg og han Lego Island 1 på nyttårsaften par år tilbake, når jeg var yngre.. Han er ikke en gamer han var det før når han var ung, men han slutta å spille for å drive med selve data systemet..han har altid venta på det perfekte spillet..og han venter enda..som jeg så at folk krangla om hvem motor til et spill er best Cryengine2 eller Farcry 2 Engine (husker ikke hva den heter akk nå) Men som far sa "De er fortsatt ikke perfekte"..

 

Anyway nå går jeg vel 3 året på allemen skal ta opp noen fag til neste år også..til og med nå sitter jeg her etter en prøve på skolen og tenker hvor crap Norsk prøva mi om Henrik Ibsen gikk ;p kanskje en dag kan jeg blir Lore Designer ;p vi får se tnx and have fun ^^ ( Ja jeg gamer Hardcore alt fra fps til rpg ;) Xbox360, pc og handhold )

 

Og jeg tipper jeg fikk det etter far ^^

Endret av Citus
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...