Gå til innhold

For gamere - Hvor gammel er du?


Alder på gamere  

134 stemmer

  1. 1. Hvor gammel er du?

    • Under 10
      1
    • 10-12
      1
    • 13-15
      19
    • 16-18
      35
    • 19-21
      19
    • 22-25
      18
    • 25-28
      20
    • 28-31
      7
    • Over 32
      14
    • Jeg vil kun stemme
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å gå rundt å skjule at man spiller er jo litt tåpelig. Hvis man går rundt og skjuler at man spiller spill, viser jo det bare at du mistrives med å spille, evt. tror at det er negativt.

 

Spilling er sunt for både kropp og sjel! Dagens ungdom vokser opp med spill, og det er blitt langt mer vanlig. Om 20 års tid er denne debatten helt glemt fordi ingen kan tenke seg en verden uten dataspill.

 

 

 

(Dataspill er sunt så lenge du kan begrense deg. 12 timer med en aktivitet hver dag er sjelden sunt uansett hvilken aktivitet du bedriver.)

Lenke til kommentar
Er 18 og spiller når det passer meg, merker at folk ser mer ned på folk som spiller enn folk som ikke gjør det, en kamerat av meg holdt det hemlig for dama at han spillte, kanskje derfor de ikke er sammen den dag i dag.

Vil heller si at det skyldes mer problem med forholdet enn spill direkte at han holdt det skjult.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Jeg er 16 år og la ikke merke til at voksne spilte, jeg følte den gang at det var mer voksne enn barn som spilte spill før jeg gikk "online". Da jeg fikk min precious Nintendo 64 som en 6 åring eller noe sånt, trodde jeg det bare var de under 18 år som spilte, da jeg først brukte internette aktivt fant jeg ut at det var utrolig mange voksne som spilte. I min mmo periode spilte jeg omtrent bare me voksne med unntak av mine venner som jeg møter i skole perioden. Men for de folka virker det ut som de ikke har møtt så mange voksne i spill verdenen og kan være pga at foreldrene deres aldri spilte spill sammen med dem, i vartfall gjorde ikke mine :p

Men uansett det er dere voksne som regjerer spill verdenen og takk gud for det, hvis ikke hadde det vært mer whining fra barn i 11-12 års alderen xD

Jeg vet selv at spilling kommer jeg alltid til å drive med.

Endret av AniMaX
Lenke til kommentar

Gjetter på at jeg er eldst her :whistle:

Jeg er 52 og hunkjønn og hekta på spill :p Spiller AoC daglig, -ofte sammen min datter på 23, spilte EQ2 i 3 år og var innom LotRO et halvt års tid. (Vil vel si jeg trives best med rollespill og mmmorgg'er men adventurespill er også artig) Andre spill jeg har spilt mye er NWN 1+2 (samt alle expansions og en haug av moduler) Oblivion, Vampire the Masquerade: Redemption + Bloodlines, serier som Broken Sword, Monkey Island, Tomb Raider, Sims 1+2 med expansions samt andre sim spill som Sim City serien, Caesar, Theme Hospital, osv osv husker ikke alle jeg. Lista er ihvertfall lang! :D Kommer ikke til å slutte å spille så lenge helsa holder. Skrekken er å bli senil eller miste synet, lol.

Nå er jeg spent på å høre om det finnes noen gamere her som er eldre enn meg :p

 

Forresten leste jeg om en undersøkelse et firma i USA hadde gjort hvor de overrasskende var kommet fra til at de fleste spillere i USA var kvinner over 40 :o Den hadde jeg ikke venta... Og et annet sted fant jeg dette:

"prosentvis er 47.6% av spillerne i mellom alderen 18 og 49 år, og kun 28.2% er under 18, mens 24.2% er over 50 år"

Go gamlinger! :D

Endret av GerdElise
Lenke til kommentar

Er 19, spiller spill hver dag så og si, med mindre jeg ikke har tid pga fritidsaktivteter eller lignende. Har heller ingen planer om å slutte å game, med mindre jeg klarer og spille igjennom alt som er spillbart og det aldri noen sinne blir utgitt noe bra i etterkant, noe som vi vet IKKE blir å skje.

Lenke til kommentar
Blir 46 neste måned.Begynnte ikke å spille før jeg var ca 30,så kom sent igang kan man vel si.

Det var da ganske uvanlig! Hva førte deg til spill?

En kamerat av broren min spilte mye og en gang var jeg på besøk der.Etter flere besøk ble jeg vel påvirket kan man si,ihvertfall kom jeg tilfeldigvis over en billig Sega Megadrive som jeg kjøpte like etter.Spilte mye NHL ishockey og et flipperspill som het Dragons Fuery? i starten på karrieren.Senere har det blitt innkjøp av 3DO(Panasonic),Sega Saturn,PC,PS1 og 2,enda en pc,xbox og sist Xbox 360...glemte nesten Nintendo 64.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...