Gå til innhold

For gamere - Hvor gammel er du?


Alder på gamere  

134 stemmer

  1. 1. Hvor gammel er du?

    • Under 10
      1
    • 10-12
      1
    • 13-15
      19
    • 16-18
      35
    • 19-21
      19
    • 22-25
      18
    • 25-28
      20
    • 28-31
      7
    • Over 32
      14
    • Jeg vil kun stemme
      0


Anbefalte innlegg

Er 15 år, Spiller veldig mye..

 

Og mer tid til å gjøre lekser på skolen, har hjulpet til ennå mere spilling, spesielt når jeg nå har kjøpt nye PC.

Er vel egentlig ikke av de Gamerne, som bare kan slå på PC`en og klikke inn på et spill, og så spør om hvordan man Deler ei mappe. :) Kan vel litt mer om PC, en ihvertfall de fleste i klassen, og en god del på trinnet vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er 34 og har hatt datamaskiner og spiller fra en C64 som jeg forsåvidt har fortsatt men den er hos min mor. En del av vennene mine spiller dataspill, de andre driver av og til i det minste med brettspill. Husker jeg spilte et spill som het Panic på C64 med min far for mange år siden. Det var gøy selv om spillet neppe var av de mest vanskelige man har sett. Det var stadig kamp om hvem som var best der.

Lenke til kommentar

Knallrespons på denne tråden! Fortsett med å dele historier. Mye nostalgi ute og går her.

 

Jeg hsuker fortsatt den gangen jeg satt med en 120MB disk og akkurat hadde lånt et nytt spill jeg ville prøve. Alle diskettene var fulle av zip filer, og jeg manglet omtrent 3KB på HDD.

Hadde 170 MB på min første 486 SX33 med 4 MB RAM. Brukte alle bursdagspengene og litt til på ekstra 4 MB RAM til den nette sum av 1400 kr!

 

Etter hvert ble jo spillene store. Husker det var spill som måtte zippes innpå flere disketter. Og disketter var jo ikke det mest stabile heller. Når man var kommet til disk #18 av 20 ble det som regel CRC-feil :D. Alt måtte gjøres på nytt. Spill ble utvekslet i diskettesker på skolen og man hadde store nettverk av venner og kjente som man delte spill med. Det var tider det :D

Lenke til kommentar
Det fikk meg til å tenke litt. Jeg er vokst opp med dataspill og er fra den første generasjonen der dataspill var helt vanlig leketøy. For meg har det vært helt naturlig å ta denne interessen med meg i voksen alder. Dette kan naturligvis ha noe med å gjøre at spillene har utviklet seg. Jeg ser ikke for meg at jeg hadde spilt spill hvis de fortsatt hadde holdt 1988 standarden. Selv om spilling har blitt mer akseptert så føler jeg at man blir litt uglesett hvis man sier at man spiller. Gaming er hobby for meg, men det nevner jeg ALDRI til noen.

 

Så jeg lurer litt på hvor gamle dere som henger på forumet er og hvordan dere "kommer ut av skapet" til venner og bekjente hvis dere er voksne. Er det flere som føler at det ikke er helt akseptert at man er gamer?

 

Selv er jeg 27 år. Er jeg for gammel til gaming?

 

Jeg er 26 og sitter med mye av de samme følelsene. Stort sett voksne som ikke kan forstå at vi bruker tid på å spille dataspill. Dette vil nok forandre seg, men jeg fatter ikke at de ikke innser at det er faktisk bedre en å feks glo på tv hele kvelden. Jeg gamer nok over gjennomsnittet grunnet mye fritid, men det er ikke noe mer en en hobby.

Jeg pleier å si, "dere vet ikke hva dere går glipp av", da blir det alltid så snåle :p

Lenke til kommentar
Etter hvert ble jo spillene store. Husker det var spill som måtte zippes innpå flere disketter. Og disketter var jo ikke det mest stabile heller. Når man var kommet til disk #18 av 20 ble det som regel CRC-feil :D. Alt måtte gjøres på nytt. Spill ble utvekslet i diskettesker på skolen og man hadde store nettverk av venner og kjente som man delte spill med. Det var tider det :D

Disketter er jeg jammen glad vi er ferdige med. Selv om jeg av og til må ta de i bruk ved PC-support.

 

Husker for 10 år siden da vi skulle flytte Quake over til skole PC-ene fra en av våre egne maskiner. Var 50MB så det var mange turer opp og ned trappene (internat). Heldigvis fant vi et program som delte zip-filen av Quake i diskettstørrelser. Dessverre hente det mange ganger at diskettene ble korrupte, slik at vi måtte gjøre en del opp igjen.

 

Det var vel også i denne perioden jeg og en kamerat for første gang brukte en serielkabel til å linke i spill. Jammen var det tregt, men moro var det. Vi visste heller svært lite om dette også, så dette med å koble maskinene mot hverandre måtte vi finne ut av selv. Ingen guider og ingen hjelp å få. Fikk det til gjorde vi etter mye prøving og feiling.

 

vi linket forresten mest GTA, Warcraft 2, Quake, Doom 2 og Red Alert

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Begynte gamingen min tidlig med transport tycoon når det krevde 100% maskinkraft, var vel 3 år eller noe den gang :p Skal nok ikke slutte med det første :p

 

Bestemoren min spilte mye før, men etter hjerneblødningen har det roa seg ned til mest kortspill og mahjong o.l. Men hun spiller hele dagen...

Ekskjærsten hennes derimot spiller masse hele tiden, har alltid de nyeste spillene, han er vel 60 nå. Moren min spiller mye også, hun er 37...

 

Virker ikke som om alder er noen begrensning i denne familien :p

Lenke til kommentar

Jeg er kun 14, men har gamet mye takket være min 21 år gamle bror. Noen av de første spillene var vel Duke Nukem 3D, GTA og Need For Speed 2: SE.

 

I den alderen var jeg for liten for å forstå det amerikanerene hater i Duke Nukem og GTA, ok litt forstod jeg XD

Lenke til kommentar
Det var vel også i denne perioden jeg og en kamerat for første gang brukte en serielkabel til å linke i spill. Jammen var det tregt, men moro var det. Vi visste heller svært lite om dette også, så dette med å koble maskinene mot hverandre måtte vi finne ut av selv. Ingen guider og ingen hjelp å få. Fikk det til gjorde vi etter mye prøving og feiling.

 

vi linket forresten mest GTA, Warcraft 2, Quake, Doom 2 og Red Alert

Hehe. Det var kult. LAN-party hos kompiser. Jeg og bestevennen min strakk en Coax(?)kabel fra mitt hus til hans hus. Kabelen var 100 meter lang og gikk inn soveromsvinduet. Da løste vi et plassproblem. Jeg hadde to kompiser hos meg og han hadde to kompiser hos seg og så spilte vi 6 over LAN. Det gikk i Doom 2, Red Alert, Duke Nukem 3d, Dune(?), Quake, CM og diverse andre nettverksspill. Vi kunne heller noe om nettverk den gangen men helsiken så gøy det var. Folk var imponert over at vi kunne spille mot hverandre uten å bruke modem.

 

Desverre er det bare jeg som har beholdt spillinteressen.

 

Var forresten den første som fikk bredbånd. Gjett om jeg var kongen da.

Lenke til kommentar
Etter hvert ble jo spillene store. Husker det var spill som måtte zippes innpå flere disketter. Og disketter var jo ikke det mest stabile heller. Når man var kommet til disk #18 av 20 ble det som regel CRC-feil :D . Alt måtte gjøres på nytt. Spill ble utvekslet i diskettesker på skolen og man hadde store nettverk av venner og kjente som man delte spill med. Det var tider det :D

Disketter er jeg jammen glad vi er ferdige med. Selv om jeg av og til må ta de i bruk ved PC-support.

 

Husker for 10 år siden da vi skulle flytte Quake over til skole PC-ene fra en av våre egne maskiner. Var 50MB så det var mange turer opp og ned trappene (internat). Heldigvis fant vi et program som delte zip-filen av Quake i diskettstørrelser. Dessverre hente det mange ganger at diskettene ble korrupte, slik at vi måtte gjøre en del opp igjen.

 

Det var vel også i denne perioden jeg og en kamerat for første gang brukte en serielkabel til å linke i spill. Jammen var det tregt, men moro var det. Vi visste heller svært lite om dette også, så dette med å koble maskinene mot hverandre måtte vi finne ut av selv. Ingen guider og ingen hjelp å få. Fikk det til gjorde vi etter mye prøving og feiling.

 

 

 

vi linket forresten mest GTA, Warcraft 2, Quake, Doom 2 og Red Alert

 

Det du skrev det bringte frem et "swoosj" av minner fra når vi satt i diverse kjellere hos kompiser i timesvis, noen ganger dagesvis, for å få lan til å fungere.

 

Seriell kabel var jo vrient i seg selv, men når man skal linke 4 PC'er sammen med Coax kabler og alt av terminatorer, splittestykker og den skjiten der som det ALLTID var noe feil med et eller annet sted på linja.

 

Linket på alle de samme spillene som deg, med tillegg som Death Rally, Duke Nukem 3D, Blood, Shadow Warrior etc. Disse lanene, tross alt klusset med å få det til, var de absolutt artigste jeg kan huske av multiplayer opplevelser. :)

Lenke til kommentar

Hehe. Coax var et sant mareritt å få til. Det var det vi brukte på internat PC-ene på undervisningsrommet. Men når det først fungerte var det topp.

 

Duke Nukem 3D var det første spillet jeg spilte online co-op. Dette var vel med et 33.6K modem om jeg husker riktig. Du verden hvor spesielt det var. Var vel i 1997 en gang. Etter det fikk jeg testet Fifa 08 mot hverandre via internett også.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Jeg er 24 og bruker veldig mye av tiden min til spilling, selv om jeg er ferdig med skole og har fast jobb med mye ansvar. Jeg har vokst opp med spill og det er en naturlig del av fritiden min. Jeg fryder meg når jeg ser hvor stor del av underholdningsbransjen det vokst til å bli over årene, og at jeg kan få være en del av både selve spillingen og internettkulturen rundt det.

 

Jeg holder meg fremdeles alltid oppdatert på de nyeste spillene, bruker masse penger på spill og utstyr og føler at ressurser og tid blir vel brukt på dette. Alle har et behov for å koble av med underholdning. For meg og sikkert de fleste andre i denne tråden er spilling en kjær hobby og noe jeg aldri kan tenke meg at jeg gir slipp på.

 

Når jeg ser eldre pensjonerte mennesker som er oppvokst i en tid uten digital underholdning tenker jeg nesten at de burde gått på kurs i hvordan man kommer inn i gaming-verdenen. Tenk deg å sitte på en stol på kjøkkenet med kaffekoppen mens du titter ut av vinduet dag ut og dag inn, i motsetning til å ha spilling og internett som sysselsetting.

 

Vi som er så heldige å ha vokst opp med spilling bør omfavne det med åpne armer!

Lenke til kommentar
Hehe. Coax var et sant mareritt å få til. Det var det vi brukte på internat PC-ene på undervisningsrommet. Men når det først fungerte var det topp.

 

Duke Nukem 3D var det første spillet jeg spilte online co-op. Dette var vel med et 33.6K modem om jeg husker riktig. Du verden hvor spesielt det var. Var vel i 1997 en gang. Etter det fikk jeg testet Fifa 08 mot hverandre via internett også.

 

Ahh, gode gamle coax ja. Altid en eller annen tulling som rotet med terminatorene.. Eller på litt større lan fant ut at han skulle koble seg av kjeden..

 

Btw, med nullmodemkabel ;) kunne man sette opp doom2 slik at du fikk spillet fordelt på 2 skjermer til to PCer. Man kunne sette opp left, front, right og spille i panorama også :)

 

Mye bra nostalgi her ja. Jeg husker tiden før www, når vi satt på BBS og spillte LORD og lastet opp/ned forum poster :) Når man fikk opptatt når BBSen var full. Ahh, mye gode minner ja.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...