Gå til innhold

For gamere - Hvor gammel er du?


Alder på gamere  

134 stemmer

  1. 1. Hvor gammel er du?

    • Under 10
      1
    • 10-12
      1
    • 13-15
      19
    • 16-18
      35
    • 19-21
      19
    • 22-25
      18
    • 25-28
      20
    • 28-31
      7
    • Over 32
      14
    • Jeg vil kun stemme
      0


Anbefalte innlegg

Selv er jeg 27 år. Er jeg for gammel til gaming?

Jeg er 36, har PC, PS3, Wii U, Nintendo 3DS og iPad, og alt unntatt Wii U'en er i bruk nesten daglig. Den dagen jeg er for gammel for spill, er dagen jeg er for gammel for film. For er det ikke nettopp det spill er? Bøker, tegneserier, teater, film, musikk og dataspill er bare forskjellige måter å fortelle en historie på. Bøker er ren tekst, så man må bruke fantasien en del for å leve seg inn i historien. Tegneserier har gjort det mye lettere, men her har man statiske bilder. Dette igjen ble oppgradert til film, der vi har levende bilder og lyd, så det er enda lettere å leve seg inn i historien. Og til sist har vi dataspill. Det er bare en fortsettelse på film-mediet på mange måter, med den største forskjellen at vi kan leve oss inn i det mer direkte.

 

Unntaket er jo så klart multiplayer og online. Multiplayer (tenker kompetitivt) har lite med historiefortelling å gjøre, men det er mer en videreutvikling av vanlig sport og leker (som mange sportsgrenser faktisk stammer fra.) Morsomt nok vil mange sportsfolk prøve å si de vil inkludere så mange som mulig, men vil du ha en person i rullestol, en unge på 10 år, en gammel dame på 60+ og en person med litt vel høy vekt i en og samme sport, må du nok til videospill. Her eksisterer ikke den fysiske kroppen på samme måte, så alle kan være med å konkurrere og ha det gøy. For eksempel har søsteren min vært motstander av videospill omtrent hele livet, men da vi fikk Guitar Hero i hus ble det noe annet. Gitar var hun ikke så interessert i, men synging synes hun var morsomt. Det har gått en del timer med meg på gitar og hun på mikrofon, for å si det sånn. Før GH hadde vi ingen felles interessert, så vi gjorde fint lite sammen. Kudos til GH for å bringe familien mer sammen. Selv moren min prøvde seg på trommer, og hun vet ikke forskjellen på xbox, playstation og Nintedo. Det sier jo sitt.

 

Online-spill (MMORPG) har lite med konkurranse å gjøre, men desto mer leking. Men disse er enda mer inkluderende enn andre typer spill. Har fått en del venner via MMORPGer. Den yngste er 14 (gutt), den eldste 56 (dame). Men alder har ingenting å si online. Alt man trenger å forholde seg til er figuren man lager, dermed er alle like. En alv er og blir en alv, om personen bak er gutt, jente, kristen, muslim, Justin Bieber-fan eller digger tungmetall. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...