Gå til innhold

For gamere - Hvor gammel er du?


Alder på gamere  

134 stemmer

  1. 1. Hvor gammel er du?

    • Under 10
      1
    • 10-12
      1
    • 13-15
      19
    • 16-18
      35
    • 19-21
      19
    • 22-25
      18
    • 25-28
      20
    • 28-31
      7
    • Over 32
      14
    • Jeg vil kun stemme
      0


Anbefalte innlegg

Jeg trener et småguttelag i fotball som er i alderen 12-13 år. Diskusjonen gikk om forskjellige dataspill, slik diskusjoner ofte gjør i den alderen. Da guttene fikk vite at jeg også spiller gjorde de store øyne. Hva, en voksen som spiller dataspill?

 

Det fikk meg til å tenke litt. Jeg er vokst opp med dataspill og er fra den første generasjonen der dataspill var helt vanlig leketøy. For meg har det vært helt naturlig å ta denne interessen med meg i voksen alder. Dette kan naturligvis ha noe med å gjøre at spillene har utviklet seg. Jeg ser ikke for meg at jeg hadde spilt spill hvis de fortsatt hadde holdt 1988 standarden. Selv om spilling har blitt mer akseptert så føler jeg at man blir litt uglesett hvis man sier at man spiller. Gaming er hobby for meg, men det nevner jeg ALDRI til noen.

 

Så jeg lurer litt på hvor gamle dere som henger på forumet er og hvordan dere "kommer ut av skapet" til venner og bekjente hvis dere er voksne. Er det flere som føler at det ikke er helt akseptert at man er gamer?

 

Selv er jeg 27 år. Er jeg for gammel til gaming?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er 16 jeg og både pappa og spiller sammen ofte ;P han er vel 51 år nå... han liker godt operation flashpoint, command & conquer, medal of honor, flight sim, cod og i den duren :p han har nettopp bestillt seg ny uber gamer pc og ;) mye bedre en min :( synes det bare er fett med gamlinger som gamer :p og at en 27 åring sitter og gamer er bare helt vanlig spør du meg

Endret av Jo Vegard
  • Liker 1
Lenke til kommentar
er 16 jeg og både pappa og spiller sammen ofte ;P han er vel 51 år nå... han liker godt operation flashpoint, command & conquer, medal of honor, flight sim, cod og i den duren :p han har nettopp bestillt seg ny uber gamer pc og ;) mye bedre en min :( synes det bare er fett med gamlinger som gamer :p og at en 27 åring sitter og gamer er bare helt vanlig spør du meg

Sinnsykt fett. 51 er vel noe over gjennomsnittet. Min far likte klippestupingen på World Games for C64, men that's it.

 

Eneste fra min fars generasjon som spiller/spilte er min onkel. Han digget Amiga.

 

Regner med at du får låne über pcen til din far av og til ;)

Lenke til kommentar

Jeg er 18, Bestfattern på 70 så jeg spilte Half-life2 her engang så da lurte han på hvor han kunne få tak i det. jeg viste han det og i løpet av 2 - 4 dager hadde han runna Hl2 :cool:

 

Da HL2 - episode 2 kom ut nølte jeg litt med å kjøpe det og spurte bestfattern om han hadde prøvd det, joda det hadde han hadde vel gått igjenom det 5 - 6 ganger han da ^^

 

Eid by bestefar :tease:

Lenke til kommentar

Jeg er 13, og har vel spilt siden jeg var 4-5 år.

Husker fortsatt det første spillet.

Mikke Mus Tegnespillet eller noe sånt :p

Synes det er morsomt med voksne som spiller.

Har selv en bestemor på 60 år, hun sitter å hygger seg med gta 4 og call of duty 4 på xboxen.

Man blir aldri for gammel til å game om du ikke synes det selv ;)

Lenke til kommentar
Har som plan å få barn bare fordi jeg vil slå dem i sine egne spill på PS6.

 

Høres ut som en god grunn til å få barn,med tanke på hva du skal gjøre med dem! :!:

 

Er forresten 25 og gamer nesten hver dag,vært innom de fleste konsoller.

Nintendo,super-nintendo,amiga,C64,sega 8-bit,sega 16-bit og seff PC!

Endret av BacardiKillah
Lenke til kommentar
Jeg er 18, Bestfattern på 70 så jeg spilte Half-life2 her engang så da lurte han på hvor han kunne få tak i det. jeg viste han det og i løpet av 2 - 4 dager hadde han runna Hl2 :cool:

 

Da HL2 - episode 2 kom ut nølte jeg litt med å kjøpe det og spurte bestfattern om han hadde prøvd det, joda det hadde han hadde vel gått igjenom det 5 - 6 ganger han da ^^

 

Eid by bestefar :tease:

Hahahahaha. Sinnsykt. DET hadde jeg aldri trodd. Har Orange Box, men har ikke runnet noen av Half-Life spillene (vel Portal da).

 

Eid by Moozorens bestefar.

Lenke til kommentar
Jeg er 18, Bestfattern på 70 så jeg spilte Half-life2 her engang så da lurte han på hvor han kunne få tak i det. jeg viste han det og i løpet av 2 - 4 dager hadde han runna Hl2 :cool:

 

Da HL2 - episode 2 kom ut nølte jeg litt med å kjøpe det og spurte bestfattern om han hadde prøvd det, joda det hadde han hadde vel gått igjenom det 5 - 6 ganger han da ^^

 

Eid by bestefar :tease:

Heh, yeah right.

Bestefaren min spiller Cs 1.6 nonstop og kan vel regnes som en av norges beste. Også tar han trippel salto på flat mark.

Lenke til kommentar

Er 20 år, begynte vel å spille for fullt når playstation kom ut... Det husker eg enda, da våkna eg opp tidlig bare for å ha TV'en og playstation aleine... Her måtte det øves for å banke storebror ;) Eneste var at han fikk "øve" om kvelden :p

No er det PC for alle penga :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...