Gå til innhold

Europas kollektive selvmord, flertall av Muslimer i Europa innen få år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke imot hijab som klesplagg, men som noe jeg ser på som et sterkt religiøst symbol. For meg er det akkuratt det samma om noen bruker synlig kors eller davidsstjerne.

Jeg hadde etter all sannsynelighet ikke brydd meg det grann dersom jeg trengte politi og det kom ei i hijab, en med kalott eller kors rundt halsen, men jeg synes bruken av alle religiøse symbol burde minkes, ikke økes.

Dette er også det eneste som "bryr" meg med innvandringen, økningen av religiøse, ikke økningen av særskilt muslimer da hvilken religion de tilhører bryr meg svært lite. Hadde kanskje vært mer bekymret ved en økning av kristne, da dette kan føre til at statskirken blir her enda lengre.

Lenke til kommentar

Jeg tror vi ser litt forskjellig på det, xBoffen. :)

 

Jeg har ingen problemer med offentlige embetsmenn som bruker religiøse symboler, jeg har et problem i det øyeblikk de lar religionen ta overhånd i viktige saker eller i det øyeblikk det offentlige lovfester religiøse saker og ting.

 

I det henseende ser jeg for eksempel formålsparagrafen som et klart problem, men ikke et kors rundt halsen på en kristen lærer. :)

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig helt enig med deg. Jeg personlig ville ikke hatt et problem dersom det skulle bli lovlig, men jeg skulle heller ønske islam kunne verdiliberalisere nok til å faktisk la "kvinnene sine" bruke den norske politiuniformen.

 

Ser at jeg ordla meg dårlig i det forrige innlegget mitt.

Endret av xBoffen
Lenke til kommentar
Jeg er ikke imot hijab som klesplagg, men som noe jeg ser på som et sterkt religiøst symbol. For meg er det akkuratt det samma om noen bruker synlig kors eller davidsstjerne.

 

Kunne ikke vært mer enig. Poenget er at det er stor forskjell på en lærer eller kontoransatt sammenliknet med en uniformert person med voldsmonopol. Og selv om dette sikkert provoserer noen: Skal ikke ikke-muslimer få lov til å føle at de snakker med en nøytral politiperson som ikke forfekter religion?

Lenke til kommentar

Det blir flere og flere muslimer. De får en hel haug med unger.

 

Jeg blir regelrett skremt av å se disse somali-damene innhyllet i svarte laken som slutter i en hijab på toppen. De er hjemme hele dagen og lager mat og snakker ikke et ord norsk.

 

Hvordan skal de 5-7 ungene bli med en sånn oppvekst? Ikke norske, det er sikkert.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke imot hijab som klesplagg, men som noe jeg ser på som et sterkt religiøst symbol. For meg er det akkuratt det samma om noen bruker synlig kors eller davidsstjerne.

 

Kunne ikke vært mer enig. Poenget er at det er stor forskjell på en lærer eller kontoransatt sammenliknet med en uniformert person med voldsmonopol. Og selv om dette sikkert provoserer noen: Skal ikke ikke-muslimer få lov til å føle at de snakker med en nøytral politiperson som ikke forfekter religion?

Skal ikke voldtektsoffer slippe å snakke med en politimann?

 

Dersom du kommer i kontakt med en politikvinne er det fordi nevnte politikvinne har tre års utdanning fra politihøgskolen, og derfor regnes som kompetent nok til å utføre politiyrket.

 

At enkelte ikke føler seg trygge når de snakker med politiet, det kan like gjerne gjelde en somalier i kontakt med en norsk politimann, for den saks skyld.

 

Dersom du ikke har tiltro, respekt eller stoler på en politikvinne med hijab sier det mer om deg enn noe annet.

Lenke til kommentar
Det blir flere og flere muslimer. De får en hel haug med unger.

 

Jeg blir regelrett skremt av å se disse somali-damene innhyllet i svarte laken som slutter i en hijab på toppen. De er hjemme hele dagen og lager mat og snakker ikke et ord norsk.

 

Hvordan skal de 5-7 ungene bli med en sånn oppvekst? Ikke norske, det er sikkert.

 

"Det blir flere og flere muslimer" Sant nok.

"De får en hel haug med unger."? Du virker heller uopplyst. Hvor får du det fra at de får en haug med unger. Som du sier "5-7 unger". Statistisk får de vel ikke mer enn 2-3 de heller?

Lenke til kommentar
At enkelte ikke føler seg trygge når de snakker med politiet, det kan like gjerne gjelde en somalier i kontakt med en norsk politimann, for den saks skyld.

 

Dersom du ikke har tiltro, respekt eller stoler på en politikvinne med hijab sier det mer om deg enn noe annet.

 

Billig og respektløst. Ærlig talt, skjerp deg. Jeg tror du godt skjønner hva jeg mener hvis du bare klarer å legge fra deg den holdningen. Mitt poeng var generelt og veldig enkelt. Uten et fnugg av fordommer eller noe som helst som burde fornærme noen.

 

Det virker som du stempler de som er skeptiske til politi-hijab uavhegngig av hva som faktisk blir sagt. Les en gang til, jeg sier jo akkurat det at folk skal i minst mulig grad trenge å være skeptiske til politiet. Dette er nødt til å gjelde begge veier, og derfor skal politiet være så nøytralt antrukket som mulig. Det kan ikke bare gjelde en vei, og jeg må ha lov til å si det uten å få høre denslags tullete beskyldninger.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Jeg er ikke imot hijab som klesplagg, men som noe jeg ser på som et sterkt religiøst symbol. For meg er det akkuratt det samma om noen bruker synlig kors eller davidsstjerne.

Jeg hadde etter all sannsynelighet ikke brydd meg det grann dersom jeg trengte politi og det kom ei i hijab, en med kalott eller kors rundt halsen, men jeg synes bruken av alle religiøse symbol burde minkes, ikke økes.

Dette er også det eneste som "bryr" meg med innvandringen, økningen av religiøse, ikke økningen av særskilt muslimer da hvilken religion de tilhører bryr meg svært lite. Hadde kanskje vært mer bekymret ved en økning av kristne, da dette kan føre til at statskirken blir her enda lengre.

 

Så du vil altså ha sharialovar enn statskirke, du er patetisk.

 

Det blir flere og flere muslimer. De får en hel haug med unger.

 

Jeg blir regelrett skremt av å se disse somali-damene innhyllet i svarte laken som slutter i en hijab på toppen. De er hjemme hele dagen og lager mat og snakker ikke et ord norsk.

 

Hvordan skal de 5-7 ungene bli med en sånn oppvekst? Ikke norske, det er sikkert.

 

"Det blir flere og flere muslimer" Sant nok.

"De får en hel haug med unger."? Du virker heller uopplyst. Hvor får du det fra at de får en haug med unger. Som du sier "5-7 unger". Statistisk får de vel ikke mer enn 2-3 de heller?

 

Det er godt kjent at muslimar og andre innvandrar får fleir ungar enn nordmenn, men når det kjem til andre generasjon minkar det til ca same nivåte, kanskje litt høgre.

 

Snakkar om kven som er uopplyst.

Lenke til kommentar
At enkelte ikke føler seg trygge når de snakker med politiet, det kan like gjerne gjelde en somalier i kontakt med en norsk politimann, for den saks skyld.

 

Dersom du ikke har tiltro, respekt eller stoler på en politikvinne med hijab sier det mer om deg enn noe annet.

 

Billig og respektløst. Ærlig talt, skjerp deg. Jeg tror du godt skjønner hva jeg mener hvis du bare klarer å legge fra deg den holdningen. Mitt poeng var generelt og veldig enkelt. Uten et fnugg av fordommer eller noe som helst som burde fornærme noen.

 

Det virker som du stempler de som er skeptiske til politi-hijab uavhegngig av hva som faktisk blir sagt. Les en gang til, jeg sier jo akkurat det at folk skal i minst mulig grad trenge å være skeptiske til politiet. Dette er nødt til å gjelde begge veier, og derfor skal politiet være så nøytralt antrukket som mulig. Det kan ikke bare gjelde en vei, og jeg må ha lov til å si det uten å få høre denslags tullete beskyldninger.

Skjerp meg? Hva har jeg gjort? Jeg har påpekt at man dessverre ikke kan legge alt for mye i hva folk føler i det store bildet, fordi folk støtes og skremmes av de forskjelligste ting. Noen er redde for somaliere, misliker somaliere, noen er redde for hunder, i Nord-Norge kjenner jeg flere som blir direkte (og irrasjonelt) provosert av "søringer".

 

Det er poenget mitt. Når det kommer til det med respekt var det rettet mot noen andre, beklager forvirringen.

 

Jeg ønsker ikke å stemple folk på generelt grunnlag, men poenget mitt er fortsatt at problemet med en slik skepsis faktisk ligger hos skeptikerne, ikke i selve plagget. Dersom noen ikke respekterer en politikvinnes autoritet fordi hun bærer hijab, og jeg har sett flere uttale det som om det skulle være et argument, da er det ærlig talt et problem med dem.

 

Dette skal jeg forøvrig ha lov til å mene jeg også. :)

 

Men jeg beklager forvirringen.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke imot hijab som klesplagg, men som noe jeg ser på som et sterkt religiøst symbol. For meg er det akkuratt det samma om noen bruker synlig kors eller davidsstjerne.

Jeg hadde etter all sannsynelighet ikke brydd meg det grann dersom jeg trengte politi og det kom ei i hijab, en med kalott eller kors rundt halsen, men jeg synes bruken av alle religiøse symbol burde minkes, ikke økes.

Dette er også det eneste som "bryr" meg med innvandringen, økningen av religiøse, ikke økningen av særskilt muslimer da hvilken religion de tilhører bryr meg svært lite. Hadde kanskje vært mer bekymret ved en økning av kristne, da dette kan føre til at statskirken blir her enda lengre.

 

Så du vil altså ha sharialovar enn statskirke, du er patetisk.

 

 

 

Hvor står det? Jeg sier bare at jeg ikke stiller meg kritisk ovenfor muslimsk innvandring, men ekstremist-innvandring, uansett religion.

Jeg tror simpelthen bare at kristendommen mye lettere kan få gjennomslag som statsreligion enn det Islam kan. Jeg velger uansett å tro og håpe at få, om ingen, stater fremover i tid fortsetter å gjøre nasjonale og internasjonale endringer og beslutninger basert i hovedsak på religion/trossretning.

Lenke til kommentar
Jeg finner det merkelig at i Tyrkia, der 99% er muslimer er hijab forbudt....

 

Mens her i Norge omfavnes hijab i Politiet av alle steder varmt av ytterste venstrefløy..

 

Hvilket samfunn er det som egentlig ønskes???

 

det utopiskesamfunnet er det alle streber etter, likestilling, mer goder og mindre byrder. men som du nevnte ovenfor..

99% muslimer og ingen hijab kan bety andre normer mens andre steder skal man ha hijab for å forhindre at men blir sett på som et avvik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...