Gå til innhold

Europas kollektive selvmord, flertall av Muslimer i Europa innen få år?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+891234
Litt vanskelig å gjøre når det er over 1milliard muslimer i verden i dag.

Å jeg tror heller ikke man finner 1milliard mennesker som er mot islam.

Utsagnet mitt er en upresis gjengivelse av hans politikk, i realiteten er det snakk om mindre reguleringer og forbud. Rimeligvis er han lokalt fokusert. Men at han vil forby Koranen er korrekt.

 

Hvorvidt det er praktisk mulig er så sin sak, hvorvidt det er rett er en noe helt annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å, britiske myndigheter har da stanset mye slags fantepakk før Wilders dukket opp på Heathrow, så hva er det som er så spesielt med ham?

 

Det er vel ikke slik at islamkritikk - eller antisemittisme, eller uttalt støtte til terrorisme - automatisk skal gi innreisetillatelse til UK? Selv der borte har ytringsfriheten sine grenser.

 

Du sidestiller islamkritikk med terrorisme...? God bedring i såfall.

 

Dessuten er det ikke fantepakk (hvor fikk du det fra ?), men et medlem av nasjonalforsamlingen i Nederland som er kritisk til islamiseringen av Europa.

Jeg sidestiller ikke islamkritikk med terrorisme. Les hva jeg skriver, for faen!

Jeg sidestiller islamkritikk - rettere sagt: enkelte former for islamkritikk - med antisemittisme og uttalt støtte til terrorisme.

 

Britene har tidligere stoppet innreise både for uttalte antisemitter og folk som f.eks. har uttalt at de støttet IRA's aksjoner i England og Nord-Irland.

 

Om fantepakk er innvalgt i Nederlands nasjonalforsamling, det er nederlendernes sak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Jeg sidestiller ikke islamkritikk med terrorisme. Les hva jeg skriver, for faen!

Jeg sidestiller islamkritikk - rettere sagt: enkelte former for islamkritikk - med antisemittisme og uttalt støtte til terrorisme.

 

Britene har tidligere stoppet innreise både for uttalte antisemitter og folk som f.eks. har uttalt at de støttet IRA's aksjoner i England og Nord-Irland.

 

Om fantepakk er innvalgt i Nederlands nasjonalforsamling, det er nederlendernes sak.

Hva har dette med Wilders å gjøre, hvilke av hans utsagn kvalifiserer til utestenging? Er dette et klassisk tilfelle av at ytringsfrihet tilstås alle, så lenge de er enige med en selv?

Lenke til kommentar
Misbruk av religion generelt er en uting. Det skal sies at misbruk av islam er det mest utbredte og de meste ekstreme hittil.

Det er nok mest utbredt i dag, men det er uansett ikke første, og ikke siste gang en religion misbrukes slik.

 

Men det er jo fint at det overveldende antall av muslimer faktisk er moderate, da! :)

 

Greia er vel at denne lille "fillesaken" har en ENORM symbolverdi. Om politikvinner, statens representanter for lov og orden skal få lov til å bære et svært religiøst ladet plagg har dette stor innvirkning på folk. Mange vil se på det som et steg i mot bedre integrasjon(=sakte utjevning/utvanning av kultur og kulturelle forskjeller), men jeg tror det store flertallet ser på det som et tap i for en noenlunde "fremmed" kultur vårt land har vært eksponert for kun en 30-40 år. Et tap som tilsvarer at vår kultur er svakere enn deres, eller har tapt et slag i en konflikt. Mennesker er fra naturens side programmert til å forsvare seg og sine; de relaterer seg til det som er kjent, til grupper de føler et visst fellesskap til. Dette felleskapet som i dette tilfellet er hele det norske samfunnet, har nå tapt mot en fremmed makt. Slik tror jeg mange ser på det, gjør vel egentlig det selv og, og det er dette som er selve konflikten.

Altså en dypereliggende mental greie, og ikke bare en overfladisk fillesak. Det er min forklaring på at dette har blitt så stort i alle fall.

Jeg mener fortsatt det er en fillesak, men jeg forstår hva du mener. For meg er dette en fillesak da et religiøst symbol i seg selv ikke har noen praktisk betydning, det er hvordan vi oppfatter det og hvor mye vekt vi legger på det som har betydning. Nå er Norge også litt mer liberalt enn Storbritannia, og i Storbritannia har det visstnok ikke vært noe problem. Storbritannia er vel også et mer multikulturelt samfunn enn Norge, men jeg mener like fullt sammenligningen er på sin plass.

 

Dette er uvant, men det vil gå over. :)

 

 

Forholdet norsk kultur vs forbud mot hijab har jeg vel prøvd å utdype etter min egen mening ovenfor, men norsk kultur går på et tap i en større konflikt mot fremmede kulturer. For de som mener at det vi kaller norsk kultur bør ivaretas, blant annet meg, føler vel det slikt.

Vel, jeg mener at norsk kultur skal ivaretas. Jeg er nordmann, har alltid vært nordmann, er etnisk norsk, synger Ja vi elsker med sterke følelser og tårer i øynene 17. mai, og er stolt over å være norsk, kort sagt.

 

Men jeg ser fortsatt ikke at vår kultur (altså de elementene som reelt kan omtales som 'norsk') faktisk taper noe som helst. Jeg ser ingen årsakssammenheng mellom bruk av hijab i politiet og at vi svekker vår egen kultur. Sjal var vitterlig også en del av norsk kultur for ikke alt for lenge siden.

 

Norske barn blir indoktrinert fra ung alder, ja. Gjennom media, skole og samfunnsdebatter. Vi blir lært opp til å bli konsumenter, lære historien vår sett fra stort sett en synsvinkel, stole på våre politikere og overhoder. Nå er Norge heldigvis ennå et land der man kan uten alt for store anstrengelser tilegne seg informasjon om et emne, sett fra flere sider av saken, men utviklingen i verden er ikke positiv på området.

Da forstår jeg bedre hva du mener. :)

 

Jo, du har et poeng. Vi har i likhet med de fleste vestlige land en ganske sterk tiltro til våre politikere, og vi er jo fordømt politisk korrekte. Rent bortsett fra de som er prinsippielt politisk ukorrekte i ymse saker (jeg liker å se meg selv som en del av den siste gruppen, men nok om det).

 

At historie læres fra "en" synsvinkel har dog både praktiske og patriotiske grunner.

 

På den ene siden er det jo praktisk umulig å gjennomgå alle aspekter av historien. Man kunne selvfølgelig nevne alliert terrorbombing av tyske byer under andre verdenskrig i samme pust som blitzen i London (og med tanke på at antallet drepte sivile i tyske byer var markant større enn under blitzen syns jeg også det er et naturlig og åpenbart krav), men i mange tilfeller er det altså vanskelig. Når det kommer til patriotisme er det værre. Dette er noe de fleste land sliter med. I Tyskland tok det lang tid å ta ett oppgjør med nasjonalsosialisme, hollocaust og andre tyske forbrytelser under krigen. I Japan har de et lignende problem, og i Russland har vel Stalin opplevd å stemmes frem som en av de fem beste russere noensinne (ikke ille for en Georgier! :)).

 

Men ja, jeg ser hva du mener. :)

Lenke til kommentar
Jeg sidestiller ikke islamkritikk med terrorisme. Les hva jeg skriver, for faen!

Jeg sidestiller islamkritikk - rettere sagt: enkelte former for islamkritikk - med antisemittisme og uttalt støtte til terrorisme.

 

Britene har tidligere stoppet innreise både for uttalte antisemitter og folk som f.eks. har uttalt at de støttet IRA's aksjoner i England og Nord-Irland.

 

Om fantepakk er innvalgt i Nederlands nasjonalforsamling, det er nederlendernes sak.

 

Ja, det høres mye bedre ut å sammenligne kritikk av islam med det å aktivt støtte 3000 drepte i 9/11...........

 

Dessuten er det ikke fantepakk selv om du er uenig med det han sier.

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar
Jeg sidestiller ikke islamkritikk med terrorisme. Les hva jeg skriver, for faen!

Jeg sidestiller islamkritikk - rettere sagt: enkelte former for islamkritikk - med antisemittisme og uttalt støtte til terrorisme.

 

Britene har tidligere stoppet innreise både for uttalte antisemitter og folk som f.eks. har uttalt at de støttet IRA's aksjoner i England og Nord-Irland.

 

Om fantepakk er innvalgt i Nederlands nasjonalforsamling, det er nederlendernes sak.

 

Ja, det høres mye bedre ut å sammenligne kritikk av islam med det å aktivt støtte 3000 drepte i 9/11...........

 

Dessuten er det ikke fantepakk selv om du er uenig med det han sier.

Hvem sikter du til, som støttet 3000 døde i 9/11?

Lenke til kommentar

Rekordstor innvandring til Norge

Både i 2006 og 2007 var innvandringen til Norge høyere enn noen gang tidligere. SSBs befolkningsstatistikk for første halvår i år viser at 2008 blir et nytt rekordår. I løpet av første halvår ble det registrert drøyt 32 400 nye innvandrere til Norge. Dette er hele 29 prosent høyere enn første halvår i fjor. Den rekordstore innvandringen til Norge har ført til at Norge er blant de landene i Europa med høyest innvandring per innbygger. Men mens innvandrere flytter til Oslo, flytter Oslofolk ut.

fig-2008-11-20-03.gif

Den rekordstore innvandringen til Norge de siste tre årene har ført til at Norge er blant landene i Europa med høyest innvandring, i forhold til folketallet. Samtidig er Norge et av de minste landene i Europa. Tabellen nedenfor viser at blant våre nærmeste naboland så har Norge klart høyest innvandring i forhold til folketallet.

 

Positivt?

 

Polen og Sverige ligger overraskende høyt på skalaen.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Jeg sidestiller ikke islamkritikk med terrorisme. Les hva jeg skriver, for faen!

Jeg sidestiller islamkritikk - rettere sagt: enkelte former for islamkritikk - med antisemittisme og uttalt støtte til terrorisme.

 

Britene har tidligere stoppet innreise både for uttalte antisemitter og folk som f.eks. har uttalt at de støttet IRA's aksjoner i England og Nord-Irland.

Aha, du er blandt dem som ikke vet forskjell på antisionisme og antisemittisme?

 

Det er forskjell på å være mot israels politikk og å si at alle jøder er mindreverdige. Akkurat som det er forskjell på å si at mye av praktiseringen av Islam er skadelig og at arabere er mindreverdige.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Hagen: - Slik snikinnføres islam i Norge

 

(....)- Det er kommet krav om kjønnsdelt klasseundervisning i skolen, krav om hijab på alle arbeidsplasser, i Forsvaret får de bære hijab, man vil ha muslimske skoler, man vil begrense ytringsfriheten for å ikke ramme religiøse følelser, vi har fått halalmat i fengsler og på skoler, det er bønnepauser i arbeidslivet, det kreves muslimske fridager, noen vil opprette shariaråd som skal brukes for eksempel i arvesaker, noe vil fjerne svinebilder fra offentlige bygninger - i praksis Nasse Nøff fra veggen i barnehagen og det er krav om alkoholfrie dager i utelivet, sier Hagen til Nettavisen.(....)

:ph34r:

Lenke til kommentar

Tja. At man får bruke hijab på jobb, får mat etter religiøs overbevisning på skoler og i fengsler, bønnepauser og muslimske fridager er vel ikke snikinnføring av Islam.

 

Alkholfrie dager i utelivet og shariaråd, samt bilder av Nasse Nøff er vel mer snodige forslag. :)

 

Sharia er vel egentlig også ganske misforstått som begrep.

Lenke til kommentar
Nettavisen skriver at det er i overkant av 100 000 muslimer i Norge. Det må være feil.
I dag er det av nær 460 000 personer bosatt i Norge som enten har innvandret selv eller er født i Norge med innvandrerforeldre. Til sammen utgjør disse gruppene 9,7 prosent av befolkningen. Det er 174 000 personer med bakgrunn fra Asia, 56 000 med bakgrunn fra Afrika og 16 000 med bakgrunn fra Sør- og Mellom-Amerika.
Lenke til kommentar
Hagen: - Slik snikinnføres islam i Norge

 

(....)- Det er kommet krav om kjønnsdelt klasseundervisning i skolen, krav om hijab på alle arbeidsplasser, i Forsvaret får de bære hijab, man vil ha muslimske skoler, man vil begrense ytringsfriheten for å ikke ramme religiøse følelser, vi har fått halalmat i fengsler og på skoler, det er bønnepauser i arbeidslivet, det kreves muslimske fridager, noen vil opprette shariaråd som skal brukes for eksempel i arvesaker, noe vil fjerne svinebilder fra offentlige bygninger - i praksis Nasse Nøff fra veggen i barnehagen og det er krav om alkoholfrie dager i utelivet, sier Hagen til Nettavisen.(....)

:ph34r:

 

Skreller man vekk alt noen "vil" eller "krever" i denne teksten (og det synes jeg man bør gjøre, siden det er enhvers rett til å kreve hva pokker man vil - det er hva som blir akseptert som er interessant), står man altså igjen med:

1) i Forsvaret får de bære hijab

2) vi har fått halalmat i fengsler og på skoler

3) det er bønnepauser i arbeidslivet

 

Jeg er ikke begeistret for 1) fordi jeg er prinsipiell motstander av at en statlig uniform som symboliserer voldsmonopol skal gi uttrykk for en personlig overbevisning. 2) og 3) ser jeg ikke problemet med.

 

Hagen fisker stemmer.

Lenke til kommentar
Om det ikke er "snikinnføring av Islam", Simon, hva er det da?

Stemmefisking.

 

Ellers er det for det meste et uttrykk for helt normale rettigheter og krav. Å trekke frem halalmat i skoler og fengsler, eller retten til å ha på seg hijab i normale jobber (politiet får bli en annen diskusjon, jeg vet hvor du står, du vet hvor jeg står), som eksempler på snikinnføring av islam blir latterlig.

 

Tenk gjennom det, hva betyr "snikinnføring av islam"?

 

Altså, snik- betyr i denne sammenhengen skult. -innføring betyr i denne sammenhengen at noe skal dominere, og dette dominerende skal altså være islam.

 

Som Aline sa her om dagen, error, error, årsakssammenheng mangler!

Lenke til kommentar
Å trekke frem halalmat i skoler og fengsler, eller retten til å ha på seg hijab i normale jobber (politiet får bli en annen diskusjon, jeg vet hvor du står, du vet hvor jeg står), som eksempler på snikinnføring av islam blir latterlig.
Det er egentlig veldig enkelt:

 

Betyr disse endringene at islamske normer innføres i Norge? Ja [ ] Nei [ ]

Lenke til kommentar
Å trekke frem halalmat i skoler og fengsler, eller retten til å ha på seg hijab i normale jobber (politiet får bli en annen diskusjon, jeg vet hvor du står, du vet hvor jeg står), som eksempler på snikinnføring av islam blir latterlig.
Det er egentlig veldig enkelt:

 

Betyr disse endringene at islamske normer innføres i Norge? Ja [ ] Nei [ ]

Ja.

 

Trodde du vi alle skulle gå i busserull og drikke karsk med baconsmak i all evighet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...