Gå til innhold

Europas kollektive selvmord, flertall av Muslimer i Europa innen få år?


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke imot hijab som klesplagg, men som noe jeg ser på som et sterkt religiøst symbol. For meg er det akkuratt det (...)

 

Så du vil altså ha sharialovar enn statskirke, du er patetisk.

 

Det blir flere og flere muslimer. De får en hel haug med unger.

 

(...)

 

Hvordan skal de 5-7 ungene bli med en sånn oppvekst? Ikke norske, det er sikkert.

 

"Det blir flere og flere muslimer" Sant nok.

"De får en hel haug med unger."? Du virker heller uopplyst. Hvor får du det fra at de får en haug med unger. Som du sier "5-7 unger". Statistisk får de vel ikke mer enn 2-3 de heller?

 

Det er godt kjent at muslimar og andre innvandrar får fleir ungar enn nordmenn, men når det kjem til andre generasjon minkar det til ca same nivåte, kanskje litt høgre.

 

Snakkar om kven som er uopplyst.

 

De får fler - ja, det er mulig, men ikke 5-7.

Også er jeg ikke sikker på hva du mener med det du sier etterpå ... Høres ut som om du motsier deg selv ... Eller noe ...

 

Edit : Bare litt quote forkorting, og deltagelse i en diskusjon jeg så senere:

Det med hijab ... Jeg mener å ha hørt eller lest et eller annet sted at det ble innførst for å skjule utseende til damen. Slik at det man gikk etter ikke var utseende, men personligheten hennes.

Endret av Daye.04
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg finner det merkelig at i Tyrkia, der 99% er muslimer er hijab forbudt....

 

Mens her i Norge omfavnes hijab i Politiet av alle steder varmt av ytterste venstrefløy..

 

Hvilket samfunn er det som egentlig ønskes???

Nå er det en forskjell mellom Tyrkia og Norge i det at den norske hæren ikke har gjennomført statskupp gjentatte ganger de siste femti årene fordi de ikke liker lovene som vedtas på demokratisk vis.

 

Det har den tyrkiske hæren, og per dags dato ønsker de ikke hijab. Det er i det store og hele et spørsmål om tyrkias identitet som nasjon, og sammenfaller med en del forskjellige saker og ting.

 

Hvordan blir vi mer likestilte av å varmt omfavne den politiske religionen islams mange kvinneundertrykkende horrible middelalderskikker?

Det er da vitterlig like undertrykkende å tvinge en kvinne til å ta av seg hijab, som det er å tvinge henne til å ta den på.

 

Begge deler er moralsk forkastelig og uønsket i et moderne demokrati. I Frankrike har man den absurde situasjonen at kvinner har opplevd å utvises fra universiteter fordi de nekter å ta av seg hijab, og da er det i mine øyne et klart overgrep.

 

At man i enkelte land til og med kan dømmes til fengsel for bruk av hijab er heller ikke bedre.

 

Hva er poenget mitt? Poenget mitt er rett og slett at hijab kan være undertrykkende, men ikke alltid er det. Det er kvinner som har en dyp personlig overbevisning om at de må bruke hijab, og da er det uakseptabelt å tvinge dem til å ta den av.

Lenke til kommentar
Nå er det en forskjell mellom Tyrkia og Norge i det at den norske hæren ikke har gjennomført statskupp gjentatte ganger de siste femti årene fordi de ikke liker lovene som vedtas på demokratisk vis.

 

Det har den tyrkiske hæren, og per dags dato ønsker de ikke hijab. Det er i det store og hele et spørsmål om tyrkias identitet som nasjon, og sammenfaller med en del forskjellige saker og ting.

 

Og samfunnet du ønsker er?

 

Merkelig at hæren i Tyrkia har ett slikt enormt stålgrep på landet siden flertallet befolkningen både godtar og ønsker ett slikt forbud?

 

Det er da vitterlig like undertrykkende å tvinge en kvinne til å ta av seg hijab, som det er å tvinge henne til å ta den på.

 

Begge deler er moralsk forkastelig og uønsket i et moderne demokrati. I Frankrike har man den absurde situasjonen at kvinner har opplevd å utvises fra universiteter fordi de nekter å ta av seg hijab, og da er det i mine øyne et klart overgrep.

 

At man i enkelte land til og med kan dømmes til fengsel for bruk av hijab er heller ikke bedre.

 

Hva er poenget mitt? Poenget mitt er rett og slett at hijab kan være undertrykkende, men ikke alltid er det. Det er kvinner som har en dyp personlig overbevisning om at de må bruke hijab, og da er det uakseptabelt å tvinge dem til å ta den av.

 

 

Så i snillismens og "se hvor godt menneske jeg er" ånden skal vi både godta og legge til rette for en radikalisering av islam og med det føre landet tilbake til den mørke middelalderen?

 

Jeg er glad for at slike argumenter du kommer med her ikke ble hørt da samfunnet kastet av seg kristendommens åk, for da hadde vi fremdeles kjent kirkens klamme hånd kvele oss!

Lenke til kommentar
Nå er det en forskjell mellom Tyrkia og Norge i det at den norske hæren ikke har gjennomført statskupp gjentatte ganger de siste femti årene fordi de ikke (...)

 

Det er da vitterlig like undertrykkende å tvinge en kvinne til å ta av seg hijab, som det er å tvinge henne til å ta den på.

 

Begge deler er moralsk forkastelig og uønsket i et moderne demokrati. I Frankrike har man den absurde situasjonen at kvinner har opplevd å utvises fra universiteter fordi de nekter å ta av seg hijab, og da er det i mine øyne et klart overgrep.

 

At man i enkelte land til og med kan dømmes til fengsel for bruk av hijab er heller ikke bedre.

 

Hva er poenget mitt? Poenget mitt er rett og slett at hijab kan være undertrykkende, men ikke alltid er det. Det er kvinner som har en dyp personlig overbevisning om at de må bruke hijab, og da er det uakseptabelt å tvinge dem til å ta den av.

 

 

Så i snillismens og "se hvor godt menneske jeg er" ånden skal vi både godta og legge til rette for en radikalisering av islam og med det føre landet tilbake til den mørke middelalderen?

 

Jeg er glad for at slike argumenter du kommer med her ikke ble hørt da samfunnet kastet av seg kristendommens åk, for da hadde vi fremdeles kjent kirkens klamme hånd kvele oss!

 

Fordi vi ikke krever at de tar av seg Hijab'n? Greit at vi ikke trenger å være de snilleste, men du mener vel ikke også at vi skal avskaffe ytringsfriheten med det samme, vel?

Lenke til kommentar
Religion er og bør være en privatsak.

 

Ytringsfrihet betyr ikke ytringsplikt, ei heller at vi skal tilrettelegge for "spesielle" ytringer.

 

Politiet må være verdinøytralt, og ikke en arena for protestaksjoner mot vårt samfunn i ytringsfrihetens navn.

 

Ja, jeg antar vel at folk har rett, at det blir feil med hijab i politiuniform ...

Men utenom, så burde de uten tvil få lov til å bruke hijab så mye de overhode ønsker, synes jeg ..

Lenke til kommentar
Og samfunnet du ønsker er?

 

Merkelig at hæren i Tyrkia har ett slikt enormt stålgrep på landet siden flertallet befolkningen både godtar og ønsker ett slikt forbud?

Jeg ønsker meg et samfunn der vi for lengst har kommet forbi alt dette tullet om hvilke religioner vi har. Jeg ønsker også et samfunn der alle kan vise sin respekt for sin egen religion, og samtidig respekterer andres livssyn. Innenfor dette temaet, er det i korte trekk det jeg ønsker. :)

 

Hæren i Tyrkia har ikke et stålgrep, men den har makt nok til å diktere mye politikk, det er det jeg skal frem til.

 

Nå har jo Tyrkia en demokratisk valgt regjering for tiden som ønsker å heve forbudet mot Hijab. :)

 

Bare for å få klarhet i det, du mener ikke at vi skal forby hijab i Norge, nei? :)

 

Så i snillismens og "se hvor godt menneske jeg er" ånden skal vi både godta og legge til rette for en radikalisering av islam og med det føre landet tilbake til den mørke middelalderen?

 

Jeg er glad for at slike argumenter du kommer med her ikke ble hørt da samfunnet kastet av seg kristendommens åk, for da hadde vi fremdeles kjent kirkens klamme hånd kvele oss!

Morsomt, snillisme sier du? Dette er menneskerettigheter. Det handler om ytringsfrihet, og det handler om religionsfrihet. De eksemplene jeg viser til er ikke bare et spørsmål om snillisme eller ei, det er overgrep.

 

Du mener vel ikke at vi skal forby hijab i Norge? Skal kvinner utvises fra universiteter fordi de har på seg hijab? Skal kvinner settes i fengsel fordi de har på seg hijab?

 

Jeg blir usikker av argumentene dine, derfor håper jeg du klargjør standpunktet ditt. :)

 

Politiet må være verdinøytralt, og ikke en arena for protestaksjoner mot vårt samfunn i ytringsfrihetens navn.

Der er jeg faktisk ganske enig med deg, på det med verdinøytralitet.

 

Politiet skal være verdi- og religionsnøytrale. Men det utelukker ikke hijab, kalott, synlige kors rundt halsen eller andre tegn på religiøs tilhørighet.

 

Å gå med hijab er vel knapt en protestaksjon mot vårt samfunn.

Lenke til kommentar
Jeg ønsker meg et samfunn der vi for lengst har kommet forbi alt dette tullet om hvilke religioner vi har. Jeg ønsker også et samfunn der alle kan vise sin respekt for sin egen religion, og samtidig respekterer andres livssyn. Innenfor dette temaet, er det i korte trekk det jeg ønsker. :)

 

Det høres jo veldig flott ut, og skulle selv gjerne likt å leve i et slikt samfunn, men vil vi noen gang klare å skape et slikt samfunn? Jeg tror ikke det. Motsetningene og forskjellene mellom mennesker er for store. Vi vil trolig aldri klare å skape et samfunn der alle respekterer hverandre og hverandres meninger. Vi har ikke klart det på 10 000 år, og jeg ser ikke hvorfor vi skulle klare det på de neste 10 000. Så for å ta det ned til trådens innhold, mener jeg at Norge aldri vil kunne bli et samfunn basert på toleranse og godvilje. I så fall måtte vi gi slipp på alle våre normer og kulturarv, og det samme måtte de som kommer hit, være seg muslimer eller hinduister.

 

Da ville nok kunne få et rolig samfunn der ingen brydde seg om hva andre gikk med eller tror på, siden vi selv ikke har noen røtter og arv vi kan identifisere oss med. Å tape min egen hstorie er noe ikke jeg i alle fall ville ofre for et samfunn der alle har like forusetninger. Det blir litt nazi-Tyskland a la internasjonalt. Istedet for at alle samfunnsklasser, religionsgrupper, minoriterer og andre utskudd skulle ha sin egen identitet skulle de ha en felles germansk arv. Satt i et nåtidig perspektiv blir det at alle skal være verdensborgere og ikke etnisk innfødte eller ha noen tilhørighet til der de kommer fra.

 

Sikkert mange som er uenige, men dette er mitt syn på hvordan et totalt tolerant samfunn ville ha vært.

 

 

Politiet må være verdinøytralt, og ikke en arena for protestaksjoner mot vårt samfunn i ytringsfrihetens navn.

Der er jeg faktisk ganske enig med deg, på det med verdinøytralitet.

 

Politiet skal være verdi- og religionsnøytrale. Men det utelukker ikke hijab, kalott, synlige kors rundt halsen eller andre tegn på religiøs tilhørighet.

 

Å gå med hijab er vel knapt en protestaksjon mot vårt samfunn.

 

 

Politiet skal som statlig organ være verdinøytralt og ikke vise noen form form religiøs tilhørighet. En kvinnelig politikvinne med hijab vil straks bli identifisert med islam. Dette vil føre til mangel på autoritet. Det samme vil en politimann med et synlig kors rundt halsen eller kalott på hodet mangle. Politiet går i uniform. Uniform betyr vel noe slikt som likhet, og skal ikke reflektere gruppers eller individers tro, overbevisning eller meninger. Jeg er sterkt for et skille mellom stat og religion og et politivesen som går rundt med religiøse duppeditter vil vel ikke akkurat reflektere dagnes vestlige strømninger om at religion er utdatert og bør ikke blandes med religion.

 

Å gå med hijab er som du sier knapt en protestaksjon mot vårt samfunn, men det vil garantert oppfattes provokativt.

Lenke til kommentar
Det høres jo veldig flott ut, og skulle selv gjerne likt å leve i et slikt samfunn, men vil vi noen gang klare å skape et slikt samfunn? Jeg tror ikke det. Motsetningene og forskjellene mellom mennesker er for store. Vi vil trolig aldri klare å skape et samfunn der alle respekterer hverandre og hverandres meninger. Vi har ikke klart det på 10 000 år, og jeg ser ikke hvorfor vi skulle klare det på de neste 10 000. Så for å ta det ned til trådens innhold, mener jeg at Norge aldri vil kunne bli et samfunn basert på toleranse og godvilje. I så fall måtte vi gi slipp på alle våre normer og kulturarv, og det samme måtte de som kommer hit, være seg muslimer eller hinduister.

 

Da ville nok kunne få et rolig samfunn der ingen brydde seg om hva andre gikk med eller tror på, siden vi selv ikke har noen røtter og arv vi kan identifisere oss med. Å tape min egen hstorie er noe ikke jeg i alle fall ville ofre for et samfunn der alle har like forusetninger. Det blir litt nazi-Tyskland a la internasjonalt. Istedet for at alle samfunnsklasser, religionsgrupper, minoriterer og andre utskudd skulle ha sin egen identitet skulle de ha en felles germansk arv. Satt i et nåtidig perspektiv blir det at alle skal være verdensborgere og ikke etnisk innfødte eller ha noen tilhørighet til der de kommer fra.

 

Sikkert mange som er uenige, men dette er mitt syn på hvordan et totalt tolerant samfunn ville ha vært.

Selv om jeg er veldig glad i norsk kultur og er en stolt patriotisk nordmann, føler jeg at det ville være et godt samfunn, ja.

 

 

Politiet skal som statlig organ være verdinøytralt og ikke vise noen form form religiøs tilhørighet. En kvinnelig politikvinne med hijab vil straks bli identifisert med islam. Dette vil føre til mangel på autoritet. Det samme vil en politimann med et synlig kors rundt halsen eller kalott på hodet mangle. Politiet går i uniform. Uniform betyr vel noe slikt som likhet, og skal ikke reflektere gruppers eller individers tro, overbevisning eller meninger. Jeg er sterkt for et skille mellom stat og religion og et politivesen som går rundt med religiøse duppeditter vil vel ikke akkurat reflektere dagnes vestlige strømninger om at religion er utdatert og bør ikke blandes med religion.

 

Å gå med hijab er som du sier knapt en protestaksjon mot vårt samfunn, men det vil garantert oppfattes provokativt.

For min egen dell er jeg som sagt ikke-religiøs. Men jeg er uenig i at man taper autoritet av religiøse symboler. Det vil alltid være dem som reagerer på symboler og andre ting, men det er også noe som etter hvert forsvinner. Provokative ting har det med seg å ikke være provokative etter en stund.

 

Det er litt som om en sjefen din kom på jobb i stridsvogn en dag. Den første uken ville alle de ansatte flokke seg rundt den og ofre den mye oppmerksomhet. Men etter et halvt år ville det blitt dagligdags. :)

Lenke til kommentar
Det er litt som om en sjefen din kom på jobb i stridsvogn en dag. Den første uken ville alle de ansatte flokke seg rundt den og ofre den mye oppmerksomhet. Men etter et halvt år ville det blitt dagligdags. :)

Ikke helt kanskje?

 

For å sitere Carl Ivar Hagen, sitat, "Det å tillate hijab i politiet er som å gi fanden lillefingeren", sitat slutt.

 

Godt sagt!

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Mange nordmenn er fryktelig naive. De lever i en boble med offentlig hjelp overalt og er ganske hjelpeløse i den store verden. (Jfr. svindel og timeshare)

 

Dette blir ekstra ille i møte med muslimsk innvandring som ikke viker for noe, deres kultur er best.

Det virker ikke som om du har særlig stor tro på at "etniske nordmenn" skal klare å hevde seg på den internasjonale arenaen?

 

Hva er din løsning? Isolasjonisme? Nord-Korea har jo forsåvidt vært gode til å bevare sin egenart med den formen for grensekontroll de bedriver.

 

Hvis det er så at "nordmenn" er bevaringsverdige, så er min løsning å opprette et reservat - på Sørlandet, f.eks. - for "etniske nordmenn" som ønsker å leve blant sine nærmeste artsfrender uten å bli forstyrret av mørkere hudfarger, rar matlukt og uvante klær.

Skal vi ta vare på fjellreven, så bør vi også ta vare på "nordmannen".

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om dere har sett denne filmen:

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/149797

 

Handler om en gutt som ble regelrett mobbet ut av skolen på bakgrunn av sin hudfarge og sine spisevaner(han spiste gris :O)

 

Skremmende.

 

Det var en god og skremmende dokumentar. Han går på en skole hvor det er 97% fremmedspråklige elever. Dette vil være realiteten på flere skoler om vi lar innvadringen være så høy som den er i dag. Jeg vil ikke leve i et land hvor regjeringspartiet er et muslimsk interesseparti.

Lenke til kommentar
Dokumentaren endte med at moren tok Elias ut av skolen referert til i dokumentaren.

 

Det skjønner jeg godt. På den skolen jeg gikk tidligere var det ca. 50% innvandrere. Det var slitsomt å hele tiden måtte være politisk korrekt for å ikke bli slaktet, hengt ut eller jult opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...