Gå til innhold

Dell vil fjerne logoer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes dette hadde vært bra, legg dem i en poste(som Ar'Kritz sier) og la forbrukerne selv velge om og hvor de vil klistre dem på. Særlig på bærbare synes jeg disse ofte er noe malplasserte, på min var de klistret akkurat der jeg ville "hvile" hånden, så jeg rev dem av ganske kjapt :)

 

Sparer de 30 sekunder pr maskin, så har de jo oppnådd noe, men er ikke overbevist om at det vil komme oss forbruker til gode. Tror nok også at Dell må innse at den enorme veksten de har hatt ikke kan fortsette evig, de har vel nærmere 50% av markedet for bærbare på verdensbasis? På stasjonære ligger de vel også ganske godt plassert... mener å ha sett disse tallene, men husker ikke hvor og nøyaktige tall.

Lenke til kommentar
Hehe, så utrolig bra! Nå kan de vel senke prisene 3kr og omsetningen vil skyte i taket igjen!

Om de fjerner logoen er jeg stygt redd for at de må øke prisen. Med MINST 3 kr :D

Fullstendig klar over det! Synes bare det er fullstendig feil ende å begynne i! De har andre steder de heller bør kutte! Også må de slutte å måle folkene på kundeservice/innkjøp ol etter calltime, for hater at de somler i telefonen når de trenger hjelp til å finne ut av ting! (jobber hos en leverandør til bla Dell...)

Lenke til kommentar
...men jeg ser ikke for meg at Intel og Microsoft går med på dette helt uten videre. :hmm:

Og hvorfor skulle ikke de gå med på det?

 

Det er jo et DELL produkt :yes:

 

Det er ikke bare Microsoft og Intel som har komponenter inni en Dell PC, Western Digital, Sony, NEC, National Semiconductor, Toshiba, Phillips, og MANGE andre!

 

Hva hvis bilen din skulle ha klistrelapper med logoen til alle underleverandørene på seg... :no:

 

Nei det der er bare en tradisjon som de lett kan slutte med.

Lenke til kommentar

Er nok ikke så lett ozone. Dell får spesialpriser fra både microsoft og Intel, og de vil ikke gå med på å fjerne "branding" sånn uten videre... NEC osv er ikke store nok til at de kan sette sånne krav...

 

Edit: De taper da ikke penger lavizh... Og de ville nok ikke tjent noe særlig på å benytte AMD (bortsett fra på server siden)... Vi AMD fans, kommer uansett til å bygge maskiner selv, eller kjøpe et annet sted. De ville nok samtidig mistet mange av avtalene de har med Intel, så tror det er et lurt trekk av dell å holde seg til Intel.

Endret av GA
Lenke til kommentar
Det kan jo tenkes dette er et trekk/trussel for å lirke litt mer gunstige avtaler ut av M$ og Intel da ...

Det kan jo hende, men tviler egentlig veldig på det! De får nok ikke det bare ved å true med sånt... Det jeg vil tro er at dette bare er noe en eller annen har uttalt som en personlig mening i forhold til å spare litt tid, og derfor penger. Er nok ikke meningen at det skulle komme ut på denne måten...

Lenke til kommentar
Kanskje grunnen til at Dell taper penger er at de kun selger Intel produkter.

Hadde de hatt litt vett i hodet hadde de satset på AMD samtidlig.

Som GA også sier er det en stor sannsynlighet for at Dell sin suksess skyldes nettopp forholdet til Intel.

 

Som andre og jeg har nevnt før ville bruk av AMD CPUer føre til at Dell må øke antallet modeller de tilbyr, dvs oppsett og valgmuligheter. Det vil føre til at de må bruke flere leverandører og vil antageligvis miste noe av kvantumsrabattene de har i dag, noe som igjen vil føre til at de enten må senke egen profitt eller ta seg mer betalt for produktene. Utviklingskostnadene til Dell vil også øke, da de mest sannsynlig vil selge litt mindre av hver "modell/oppsett". Er klar over at Dell tilbyr "tilpasning" av maskinene, men i det store og hele så er dette mindre "justeringer" på det opprinnelige oppsettet. Blir omtrent som å klaske på alu.felger på en bil istedet for stålfelger, man betaler også relativt mye for den type spesialtilpasning.. Det er ikke uten grunn at f.eks ekstra RAM fra Dell er 2-3 ganger dyrere enn i butikken.

 

Vi ser det samme innen bilindustri, produsenter som Toyota, VW, etc ønsker å produsere færrest mulig modeller med minst mulig variasjoner. Selv om mye av produksjonen er automatisert, så er det fremdeles billigere å produsere 10 nøyaktig like biler enn 10 forskjellige biler. Det er bla derfor man deler markedet inn i segmenter og lager biler som skal passe inn i hvert segment etter behov.

Lenke til kommentar
Kanskje grunnen til at Dell taper penger er at de kun selger Intel produkter.

Hadde de hatt litt vett i hodet hadde de satset på AMD samtidlig.

Som GA også sier er det en stor sannsynlighet for at Dell sin suksess skyldes nettopp forholdet til Intel.

 

Som andre og jeg har nevnt før ville bruk av AMD CPUer føre til at Dell må øke antallet modeller de tilbyr, dvs oppsett og valgmuligheter. Det vil føre til at de må bruke flere leverandører og vil antageligvis miste noe av kvantumsrabattene de har i dag, noe som igjen vil føre til at de enten må senke egen profitt eller ta seg mer betalt for produktene. Utviklingskostnadene til Dell vil også øke, da de mest sannsynlig vil selge litt mindre av hver "modell/oppsett". Er klar over at Dell tilbyr "tilpasning" av maskinene, men i det store og hele så er dette mindre "justeringer" på det opprinnelige oppsettet. Blir omtrent som å klaske på alu.felger på en bil istedet for stålfelger, man betaler også relativt mye for den type spesialtilpasning.. Det er ikke uten grunn at f.eks ekstra RAM fra Dell er 2-3 ganger dyrere enn i butikken.

 

Vi ser det samme innen bilindustri, produsenter som Toyota, VW, etc ønsker å produsere færrest mulig modeller med minst mulig variasjoner. Selv om mye av produksjonen er automatisert, så er det fremdeles billigere å produsere 10 nøyaktig like biler enn 10 forskjellige biler. Det er bla derfor man deler markedet inn i segmenter og lager biler som skal passe inn i hvert segment etter behov.

Veldig bra sagt! Akkurat det jeg ville frem til(men er på jobb, så bør heller bruke tiden min på å snakke med de søte dell jentene som hele tiden ber meg om å somle fordi de blir målt på tid i telefonen... :no: )

Lenke til kommentar
Hehe, så utrolig bra! Nå kan de vel senke prisene 3kr og omsetningen vil skyte i taket igjen!

Poenget var at det kunne ta noe slikt som 30sec å sette på klistremerkene. Det vil si at arbeidskostnadene for Dell til montering av an PC som tar kun 4min å montere kan reduseres nevneverdig om klistremerkene fjernes.

 

Ellers tror jeg at jeg kan avkrefte at Dell sliter. De vokser fremdeles dobbelt så fort som sine konkurrenter. De har antageligvis verdens mest effektive logistikk som blandt annet er et resultat av et lite produktutvalg i hver kategori.

Lenke til kommentar
Hehe, så utrolig bra! Nå kan de vel senke prisene 3kr og omsetningen vil skyte i taket igjen!

Poenget var at det kunne ta noe slikt som 30sec å sette på klistremerkene. Det vil si at arbeidskostnadene for Dell til montering av an PC som tar kun 4min å montere kan reduseres nevneverdig om klistremerkene fjernes.

 

Ellers tror jeg at jeg kan avkrefte at Dell sliter. De vokser fremdeles dobbelt så fort som sine konkurrenter. De har antageligvis verdens mest effektive logistikk som blandt annet er et resultat av et lite produktutvalg i hver kategori.

Hvis du hadde lest resten av postene mine, så hadde du kanskje skjønt at dette var ironi. Er klar over at de kan spare en del tid på dette, men bruker teknikerne 30sec på dette, bør de få seg nye teknikkere! Jeg er klar over at Dell ikke sliter(som jeg også har skrevet lengre opp), jobber mot dell hver eneste dag så kjenner organisasjonen godt!

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg tror jeg er ganske uintelligent. Dell forteller oss at økningen av salg ikke er så stor som før, right? Det involverer vel at det ikke er kommet så mange nye kjøpere til, sant? I så fall, hva vil det tjene dem å effektivisere selve byggingen av maskinene med en 10-30 sekunder eller hvor enn lenge det nå tar og sette sammen en maskin? Er det plutselig en mengde med kunder som melder seg til å kjøpe en Dell-pc som de strengt tatt ikke hadde hatt behov for ellers. FORDI at Dell har blitt kjappere å sette sammen maskinene?

Lenke til kommentar
I dag kan det faktisk ta bare fire minutter å sette sammen en komplett Dell-maskin, men noe av det mest tidkrevende påstås - ifølge Financial Times - å være påklistringen av diverse logoer for andre selskaper
Gir Dell meg en fet kontrakt så tipper jeg det skal være mulig å designe en maskin som trykker på klistremerkene ganske så kjapt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...