Gå til innhold

Sannheten om Islam (ABC), fra eks-muslimsk kvinne (Engelsk intervju)


Anbefalte innlegg

Så denne videoen idag, og synes den var interessant. Som en som har lest hele Koranen som en studie, kan jeg ikke finne noe galt med det de sier, og finner at det er hold i det som sies og at disse utsagnene er understøttet av Koranen.

 

Dette er også ting jeg har hørt tidligere av folk som er veldig opptatt av Islam, noe jeg overhode ikke var tidligere, og fremdeles ikke virkelig er. Som mange sikkert vet fra andre diskusjoner er jeg mer opptatt a en fare jeg anser som større for verden, og særlig for Europa og vår egen frihet, USA. Denne videoen er faktisk en ABC av alt jeg har blitt fortalt om Islam av "Islamophober".

 

https://www.youtube.com/watch?v=y7ojKL8A7qQ

 

Det eneste jeg har nevnt i forhold til Muslimer er at det beste er om de som er i Europa konverterer til Kristendommen. Etter å ha tenkt over det vil det være den beste og raskeste løsningen. Egentlig bør alle Muslimer konvertere til Kristendommen snarest mulig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Så denne videoen idag, og synes den var interessant. Som en som har lest hele Koranen som en studie, kan jeg ikke finne noe galt med det de sier, og finner at det er hold i det som sies og at disse utsagnene er understøttet av Koranen.

 

Dette er også ting jeg har hørt tidligere av folk som er veldig opptatt av Islam, noe jeg overhode ikke var tidligere, og fremdeles ikke virkelig er. Som mange sikkert vet fra andre diskusjoner er jeg mer opptatt a en fare jeg anser som større for verden, og særlig for Europa og vår egen frihet, USA. Denne videoen er faktisk en ABC av alt jeg har blitt fortalt om Islam av "Islamophober".

 

https://www.youtube.com/watch?v=y7ojKL8A7qQ

 

Det eneste jeg har nevnt i forhold til Muslimer er at det beste er om de som er i Europa konverterer til Kristendommen. Etter å ha tenkt over det vil det være den beste og raskeste løsningen. Egentlig bør alle Muslimer konvertere til Kristendommen snarest mulig.

Jeg er muslim. Hvorfor bør jeg konvertere til kristendommen?

Lenke til kommentar

Jeg er muslim. Hvorfor bør jeg konvertere til kristendommen?

Det skal ikke mye til. Hovedsaken er jo at du leser bibelen. Kjøp deg en og les. Trenger du hjelp eller informasjon om bibelen kan du dra til kirken og få tolkninger/forelesninger om bibelen osv der.

 

Lykke til!

 

(jeg er sikker på at du som Muslim kommer til å like bibelen)

Lenke til kommentar

Jeg er muslim. Hvorfor bør jeg konvertere til kristendommen?

Hvorfor? Beklager, jeg leste "hvordan" og svarte på det i innlegget over. Hvorfor er egentlig et delvis likt svar. Hvorfor kan du finne ut ved å lese bibelen.

 

Kristendommen er kort sagt den eneste virkelige religionen. Jødedom er en religion som ikke tror på sin egen religions oppfyllelse. Noen jøder ble kalt "Satans synagoge" i tidligere tider, og idag er det like gjeldene om Jøder som ikke er Kristne.

Apropos Islam så tror jeg du vil finne ut sannheten selv om du leser bibelen. Jeg ønsker ikke å fornærme deg ved å si hva som er "galt" ved Islam, men Islam er ikke en virkelig religion som Kristendommen.

Lenke til kommentar

Kristendommen er den eneste falske religionen. Det siste noen burde gjøre er å konvertere til kristendom. Hvis du vil ha virkelige religioner må du se helt andre steder enn asiatisk monoteisme.

Her er et godt eksempel på hvorfor du ikke bør høre på Abigor, en bitter og usaklig fyr som ikke har peiling på hva religion og tro dreier seg om, men alikevel rabisk er motstander av det.

 

Samtidig er han evolusjonsteori fanatiker og kan ikke presentere beviser for sin tro, og blir sur når folk ikke tror på hans tro, basert på, tro.

Lenke til kommentar

 

Jeg er muslim. Hvorfor bør jeg konvertere til kristendommen?

Hvorfor? Beklager, jeg leste "hvordan" og svarte på det i innlegget over. Hvorfor er egentlig et delvis likt svar. Hvorfor kan du finne ut ved å lese bibelen.

 

Kristendommen er kort sagt den eneste virkelige religionen. Jødedom er en religion som ikke tror på sin egen religions oppfyllelse. Noen jøder ble kalt "Satans synagoge" i tidligere tider, og idag er det like gjeldene om Jøder som ikke er Kristne.

Apropos Islam så tror jeg du vil finne ut sannheten selv om du leser bibelen. Jeg ønsker ikke å fornærme deg ved å si hva som er "galt" ved Islam, men Islam er ikke en virkelig religion som Kristendommen.

 

Jeg har lest bibelen, men ble ikke helt overbevist. 

 

"Kristendommen er kort sagt den eneste virkelige religionen" - Hvorfor? 

 

"Islam er ikke en virkelig religion som kristendommen" - Hvorfor?

 

Hva er en virkelig religion?

 

Hva er det som er "galt" ved Islam? Har ikke noe imot fornærmelser, er interessert i hva du har å komme med. 

Endret av Cliffhanger
Lenke til kommentar

Jeg har lest bibelen, men ble ikke helt overbevist. 

 

"Kristendommen er kort sagt den eneste virkelige religionen" - Hvorfor? 

 

"Islam er ikke en virkelig religion som kristendommen" - Hvorfor?

 

Hva er en virkelig religion?

 

Hva er det som er "galt" ved Islam? Har ikke noe imot fornærmelser, er interessert i hva du har å komme med.

Kort sagt så er Islam også "satans synagoge".

 

Her litt om hva som er galt med Islam, fra en som kan forklare det bedre enn meg:

 

Religion handler om tro, det handler om rett og galt, godt og ondt. Å komme opp med sitt eget verk basert på egne preferanser er ikke en religion. Man kan ikke finne på sin egen religion. F.eks så er ikke Muhammed en profet. Jesus er Gud's sønn. Det er beviselig i filosofien som presenteres som Jesus sin filosofi. Dette var for 2000 år siden, og han er fortsatt tidenes ubestridte filosof. Hvordan kan det skje for en vanlig mann? Det kan det ikke.

 

Filosofien er overlegen selv de mest kjente Greske filosofene. Og de hadde også en svært utviklet filosofi. Jeg kjenner til Muhammed sin filosofi, og finner at den er langt underlegen selv de Greske filosofer, og derfor ikke kan komme fra divinitet. Muhammed sin filosofi er en "typefilosofi" og rimelig snever i grunnlag. Det er heller ikke en filosofi jeg mener er sunn, og det er mange som er enige i det. Det er rett og slett en krigsfilosofi og røverhistorier med et helt annet mål enn å gjøre verden til en bedre plass og stille folks moralske kompass.

 

Det finnes ikke en eneste filosof eller intellektuell idag som er i nærheten av å kunne nå Jesus opp til knærne, ei heller har det gjort det de siste 2000 år heller, selv om vi har mange filosofer i vestlige historie (og annen historie) som har fremstått som store filosofer. Hvorfor er det slik? Jesus sin filosofi er et anker for hjernen, hjertet og sjelen. Det er ingen som kan rokke ved dennne filosofien og kunnskapen, selv om mange prøver.

 

I den onde verden idag, som er full av umoral og ondskap, så kunne folk flest trengt et slikt anker. Men det krever tro, ikke bare filosofien i seg selv. Om det er derfor man blir reddet ved tro, eller om det er troen i seg selv, eller om det er resultatet er jeg ikke ekspert nok til å si. Men vi er alle syndere, vi har alle syndet og vi er alle onde i Guds øyne og faller kort for Gud's ære. Men vi kan reddes fra vår egen synd og vår egen ondskap, og den redningen er Gud's sønn, Jesus Kristus. Alt vi trenger å gjøre for å reddes er å tro.

 

Vi er alle verdige til å brennes i helvete, men istedenfor kan vi unngå dette og få en plass i Guds rike og evig liv. Vi kan bli levende. Vi er alle teknisk sett døde med mindre vi tror. Da er det selvsagt enkelt for Muhammed å si at siden vi allerede er døde kan vi like gjerne gjøre som de døde, noe som selvsagt er en falsk lære. Islam er motstridende til Kristendom. Jødedom tar ikke til betraktning oppfyllelsen av sin egen religion. Jødene er syndige folk og fornekter sin egen religion (Kristendom). De lever ikke engang opp til det gamle testamentet, og de fleste er ikke troende. Å leve opp til det gamle testamentets lover er bortimot umulig, og selv om lovene fortsatt gjelder er redningen det nye testamentet. Ellers vil vi alle brennne i helevete, for vi er alle syndere, vi er alle onde, og kun en eneste ting kan redde oss fra dette.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

Jeg har lest bibelen, men ble ikke helt overbevist. 

 

"Kristendommen er kort sagt den eneste virkelige religionen" - Hvorfor? 

 

"Islam er ikke en virkelig religion som kristendommen" - Hvorfor?

 

Hva er en virkelig religion?

 

Hva er det som er "galt" ved Islam? Har ikke noe imot fornærmelser, er interessert i hva du har å komme med.

Kort sagt så er Islam også "satans synagoge".

 

Her litt om hva som er galt med Islam, fra en som kan forklare det bedre enn meg:

 

Religion handler om tro, det handler om rett og galt, godt og ondt. Å komme opp med sitt eget verk basert på egne preferanser er ikke en religion. Man kan ikke finne på sin egen religion. F.eks så er ikke Muhammed en profet. Jesus er Gud's sønn. Det er beviselig i filosofien som presenteres som Jesus sin filosofi. Dette var for 2000 år siden, og han er fortsatt tidenes ubestridte filosof. Hvordan kan det skje for en vanlig mann? Det kan det ikke.

 

Filosofien er overlegen selv de mest kjente Greske filosofene. Og de hadde også en svært utviklet filosofi. Jeg kjenner til Muhammed sin filosofi, og finner at den er langt underlegen selv de Greske filosofer, og derfor ikke kan komme fra divinitet. Muhammed sin filosofi er en "typefilosofi" og rimelig snever i grunnlag. Det er heller ikke en filosofi jeg mener er sunn, og det er mange som er enige i det. Det er rett og slett en krigsfilosofi og røverhistorier med et helt annet mål enn å gjøre verden til en bedre plass og stille folks moralske kompass.

 

Det finnes ikke en eneste filosof eller intellektuell idag som er i nærheten av å kunne nå Jesus opp til knærne, ei heller har det gjort det de siste 2000 år heller, selv om vi har mange filosofer i vestlige historie (og annen historie) som har fremstått som store filosofer. Hvorfor er det slik? Jesus sin filosofi er et anker for hjernen, hjertet og sjelen. Det er ingen som kan rokke ved dennne filosofien og kunnskapen, selv om mange prøver.

 

I den onde verden idag, som er full av umoral og ondskap, så kunne folk flest trengt et slikt anker. Men det krever tro, ikke bare filosofien i seg selv. Om det er derfor man blir reddet ved tro, eller om det er troen i seg selv, eller om det er resultatet er jeg ikke ekspert nok til å si. Men vi er alle syndere, vi har alle syndet og vi er alle onde i Guds øyne og faller kort for Gud's ære. Men vi kan reddes fra vår egen synd og vår egen ondskap, og den redningen er Gud's sønn, Jesus Kristus. Alt vi trenger å gjøre for å reddes er å tro.

 

Vi er alle verdige til å brennes i helvete, men istedenfor kan vi unngå dette og få en plass i Guds rike og evig liv. Vi kan bli levende. Vi er alle teknisk sett døde med mindre vi tror. Da er det selvsagt enkelt for Muhammed å si at siden vi allerede er døde kan vi like gjerne gjøre som de døde, noe som selvsagt er en falsk lære. Islam er motstridende til Kristendom. Jødedom tar ikke til betraktning oppfyllelsen av sin egen religion. Jødene er syndige folk og fornekter sin egen religion (Kristendom). De lever ikke engang opp til det gamle testamentet, og de fleste er ikke troende. Å leve opp til det gamle testamentets lover er bortimot umulig, og selv om lovene fortsatt gjelder er redningen det nye testamentet. Ellers vil vi alle brennne i helevete, for vi er alle syndere, vi er alle onde, og kun en eneste ting kan redde oss fra dette.

 

 

Takk for utfyllende svar. 

 

Jeg tror også på Jesus som en stor profet, og har stor respekt for han.

 

Jeg bemerker at du har kommet med mange påstander som blant annet: 

 

 

 

Man kan ikke finne på sin egen religion. F.eks så er ikke Muhammed en profet. Jesus er Gud's sønn. Det er beviselig i filosofien som presenteres som Jesus sin filosofi.

 

Hvordan kan du bevise at Muhammed fant på sin egen religion og ikke er en profet, og at Jesus er Guds sønn? 

 

 

 

Jeg kjenner til Muhammed sin filosofi, og finner at den er langt underlegen selv de Greske filosofer, og derfor ikke kan komme fra divinitet. Muhammed sin filosofi er en "typefilosofi" og rimelig snever i grunnlag. 

 

Hva er filosofien hans, og kan du bevise at den er underlegen Greske filosofer? 

 

 

 

Vi er alle verdige til å brennes i helvete, men istedenfor kan vi unngå dette og få en plass i Guds rike og evig liv. 

 

Er ALLE mennesker verdige til å brennes i helvete? Hvorfor? Og hvordan får vi en plass i Guds rike? Er det ved å leve etter lovene i bibelen, eller holder det å tro på Jesus som Gud og frelser? 

 

 

 

 Da er det selvsagt enkelt for Muhammed å si at siden vi allerede er døde kan vi like gjerne gjøre som de døde, noe som selvsagt er en falsk lære.

 

Hva mener du med at "vi kan gjøre som de døde"? Hva betyr det? 

 

_________

 

Setter pris på svar, videre har jeg også noen spørsmål angående kristendommen:

 

Hvor i bibelen sier Jesus at han er Gud, og at vi skal tilbe han?

 

Kan du forklare treenigheten for meg? Altså, Gud er et individ, Jesus er et individ og den hellige ånd er et individ. 1+1+1=1? 

 

Sa Jesus til sine disipler at han var Gud, og hvor i bibelen står dette? Dyrket disiplene Jesus som Gud når han levde? 

Lenke til kommentar

Takk for utfyllende svar. 

 

Jeg tror også på Jesus som en stor profet, og har stor respekt for han.

 

Vel, han er ikke hovedsaklig en profet. Moses var en profet, David, Daniel osv.

 

 

Man kan ikke finne på sin egen religion. F.eks så er ikke Muhammed en profet. Jesus er Gud's sønn. Det er beviselig i filosofien som presenteres som Jesus sin filosofi.

 

Hvordan kan du bevise at Muhammed fant på sin egen religion og ikke er en profet, og at Jesus er Guds sønn?

 

Jeg kan ikke bevise det. Men det finnes også falske profeter, som leder folk på feil vei. Man kan f.eks betrakte Kristne samfunn og Islamske samfunn og sammenlikne disse, så kan man fort se at land som har vært under Kristendommen har blitt "belønnet", hvis man velger å se det på den måten. Mens Islamske land ikke har blitt belønnet. Man kan også velge å tro at når vestlige land nå forkaster sin egen religion Kristendommen kan dette føre til at denne belønningen blir erstattet med straff og at tunge tider er i vente. Det er heller ikke helt urealistisk å tro det, for Kristne verdier er faktisk det som bærer samfunnet vårt, forsvinner disse kan det få svært negative konsekvenser, og vi kan ende opp med et samfunn uten moralsk kompass.

 

Ser man mange tiår frem i tid eller hundre år eller flere hundre år kan konsekvensen av å forlate vårt Kristne verdigrunnlag føre til ødeleggelsen av samfunnet vårt. Man kan jo ikke sitte på en høy stol hvis man ikke fortjener dette, da fremstår man bare som en utroverdig idiot, eventuelt kan det føre til tyranni.

 

Islamske land har utviklet mye de, og har utviklet seg, men jeg vil påstå at den helhetlige utviklingen i Islamske land ikke er særlig bra. Jada, dette kan også skylde onde satanister som bomber Muslimske land og driver krig der. I min formening er ikke "kompasset" til Muslimer, Jøder eller andre riktig instilt. Ser du flere videoer av pastoren som underviser i videoene jeg linket til, finner du et riktig "kompass", og forutsetningen for et riktig kompass er Kristendommen. Verken filosofi eller andre ting kan utvikles riktig om man ikke har grunnlaget for det. Det vi utvikler nå er et dekadent, meningsløst og håpløst samfunn, nemlig fordi vi ikke har det riktige kompasset. Vi ser alt relativt, og hvis alt er relativt, så finnes det ingen integritet, det finnes ingen kjerneverdier eller urokkelige sannheter. Godt kan like gjerne være ondt og ondt kan like gjerne bli omgjort til godt.

 

Jeg mener at Islam IKKE er et tilstrekkelig eller riktig verktøy for å håndtere dette, og jeg mener det er på tide for vårt eget samfunn å finne tilbake til være Kristne røtter igjen, slik at ikke alt blir løs relativisme hvor vi bare finner på vår egen moral i en tid der onde psykopater styrer samfunnet vårt. Konsekvensene av noe slikt kan bli katastrofalt. Jeg tror det eneste redskapet samfunnet vårt har for å unngå en katastrofe er å finne tilbake til Kristendommen. The road to hell is paved with good intentions, og det er den veien vi er på idag.

 

 

Jeg kjenner til Muhammed sin filosofi, og finner at den er langt underlegen selv de Greske filosofer, og derfor ikke kan komme fra divinitet. Muhammed sin filosofi er en "typefilosofi" og rimelig snever i grunnlag. 

 

Hva er filosofien hans, og kan du bevise at den er underlegen Greske filosofer?

 

 

Her er det jo bare å gå direkte på sak. I min formening beviser Koranen faktumet at Muhammed var en krigsherre og en røver. Jeg sier ikke at hele Koranen er slik, eller at alt er negativt eller at det ikke er positive aspekter også, men helhetlig sett. Den Islamske "Læring" (lære) på Norsk, men jeg foretrekker det Engelske ordet "doctrin", er ikke god.

 

 

Vi er alle verdige til å brennes i helvete, men istedenfor kan vi unngå dette og få en plass i Guds rike og evig liv. 

 

Er ALLE mennesker verdige til å brennes i helvete? Hvorfor? Og hvordan får vi en plass i Guds rike? Er det ved å leve etter lovene i bibelen, eller holder det å tro på Jesus som Gud og frelser?

 

Det ble litt feil formulert. Vi er alle syndere, ergo hører vi hjemme i helvete. Ja, man trenger kun å tro. Men et naturlig resultat av å tro er å ønske å følge de Kristne lovene.

 

Det er svært få Jøder som faktisk holder seg til lovene i det gamle testamentet. Alle er syndere. Men de har ikke fått løsningen, og har heller inget ønske om å følge lovene. De er som det beskrives i bibelen, folk som ønsker å sitte fremst i synagogen slik at alle skal se dem, folk som ønsker å be offentlig slik at folk skal se det. Man skal jo ikke glemme at Jesus er en Jødisk profet, han er Messias som beskrevet i det gamle testamentet, men de forkastet sin egen profet, fordi de er lite troende og holder seg til den syndige vei som beskrevet i det gamle testamentet, "en ond familie", "et ondt og vrangt folk". Det er ingen bombe at de fornektet sin egen Messias.

 

 

 

 Da er det selvsagt enkelt for Muhammed å si at siden vi allerede er døde kan vi like gjerne gjøre som de døde, noe som selvsagt er en falsk lære.

 

Hva mener du med at "vi kan gjøre som de døde"? Hva betyr det?

 

Jeg er ingen ekspert, men ifølge teologien så er alle synderne som ikke er reddet og blitt levende ved tro, "døde". Om det betyr at vi er vandrende "døde" i form av at vi ikke har liv og dermed er døde i Guds øyne og lever som døde, eller om det betyr at vi er døde i form av at vi er onde syndere som ikke får leve når dette livet er ferdig, mens de troende arver evig liv, det vet jeg ikke hvordan jeg kan besvare eller beskrive riktig. Er en robot levende? Er en person som bare lever som en robot levende? Hva skal til for å kunne kalle seg levende, foruten å være ved bevissthet?

 

Det snakkes mye om å være død eller levende i bibelen, og det er selvsagt at dette er to forskjellige ting. De døde er kanskje bare "fartøy" uten virkelig liv?

 

 

Setter pris på svar, videre har jeg også noen spørsmål angående kristendommen:

 

Hvor i bibelen sier Jesus at han er Gud, og at vi skal tilbe han?

Det er han ikke og sier han ikke.

 

 

Kan du forklare treenigheten for meg? Altså, Gud er et individ, Jesus er et individ og den hellige ånd er et individ. 1+1+1=1?

Den beste måten jeg har fått det forklart:

Du er et individ, men du er en kropp, du er et sinn og du er en sjel. 1+1+1=1. Hvordan kan vi vite hva Gud er og hvordan Gud fungerer? Jesus er Guds sønn og referer til Gud som "far". Jesus er fylt med den "hellige ånd". Vi kan også fylles med den "hellige ånd" som jeg har forstått.

 

Sa Jesus til sine disipler at han var Gud, og hvor i bibelen står dette? Dyrket disiplene Jesus som Gud når han levde?

Nei, overhode ikke. I strake motsetning så sa Jesus til sine disipler at han er deres "tjener". De kalte han for "rabbi" eller på Norsk lærer, fordi det nok var naturlig siden han dro rundt i hele landet og ga læren til folket, og til sine disipler.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Hvor i bibelen sier Jesus at han er Gud, og at vi skal tilbe han?


Det er han ikke og sier han ikke.

 

Hva mener du med at han ikke er Gud? Er han ikke Gud hvis han er Guds sønn? 

 

Hvis ikke Jesus har sagt i bibelen at du skal tilbe han, hvorfor gjør kristne det? Følger dere Paul som sa at Jesus døde på korset for våre synder, eller Jesus som aldri sa at han var Gud og at vi skulle tilbe han? 

 

Jesus hevder her at Gud er en:

 

"The most important one," answered Jesus, "is this: 'Hear, O Israel: The Lord our God, the Lord is one." Mark 12:29 

 

"Just then a man came up to Jesus and asked, "Teacher, what good thing must I do to get eternal life? "Why do you ask me about what is good?" Jesus replied. "There is only One who is good. If you want to enter life, keep the commandments." Matthew 19:16-17

 

Denne er interessant. Kan du forklare? Følger du alle kommandoene og lovene i bibelen?

 

 

 

Sa Jesus til sine disipler at han var Gud, og hvor i bibelen står dette? Dyrket disiplene Jesus som Gud når han levde?


Nei, overhode ikke. I strake motsetning så sa Jesus til sine disipler at han er deres "tjener". De kalte han for "rabbi" eller på Norsk lærer, fordi det nok var naturlig siden han dro rundt i hele landet og ga læren til folket, og til sine disipler.

 

Hvorfor sa Jesus (Guds sønn) til disiplene at han var deres tjener? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...