Gå til innhold

Sannheten om Islam (ABC), fra eks-muslimsk kvinne (Engelsk intervju)


Anbefalte innlegg

 

 

Alle er syndere og alle kan bli tilgitt.

Ifølge bibelen kan jeg aldri bli tilgitt.

 

 

Nei, ifølge bibelen KAN du bli tilgitt. Det er ikke en eneste person på kloden som ikke er en synder, alle kommer til kort. Men alle kan bli tilgitt, det er akkurat dette det nye testamentet handler om.

 

 

Nei, i følge bibelen er det noe man ikke kan bli tilgitt for.. 

Du kan bli tilgitt på dødssengen etter å ha voldtatt og spist spedbarn hele livet. Men å snakke dritt om den hellige ånd er utilgivelig.

 

#bibel #moral

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Alle er syndere og alle kan bli tilgitt.

Ifølge bibelen kan jeg aldri bli tilgitt.

 

 

Nei, ifølge bibelen KAN du bli tilgitt. Det er ikke en eneste person på kloden som ikke er en synder, alle kommer til kort. Men alle kan bli tilgitt, det er akkurat dette det nye testamentet handler om.

 

Nope... fordi han har kastet skitt på det hellige spøkelset i kristendom... Det har jeg gjort også, for å være sikker på tilintetgjørelse, for er det noe jeg overhodet ikke ønsker så er det å slite ut knærne for morderen i den kristne bibelen... Så nei, tilgivelse for alt kan man få i kristendom (hils Hitler er du snill når du kommer dit med å gi ham en saftig ørefik..) bortsett fra hvis du fornærmer det hellige spøkelset... For det finnes det ingen tilgivelse..... Les bibelen din gutt  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det stemmer jo forøvrig. Da ender dere jo sammen med Hitler, Stalin og slike typer. Men det er jo forskjell på Jesus, Gud og den hellige ånd.

 

Har dere spottet Gud osv er det tilgivelig.

 

Morderne i den Kristne bibelen er alle som ikke følger lovene, alle synderne med andre ord

Lenke til kommentar

 

 

Dette er IKKE enda en av de religion mot ateisme debattene folkens. Det kan dere diskutere en annen plass. Bitterheten deres kan dere ta ut en annen plass enn denne tråden.

 

Dere er som slanger.

 

Om dere tror at folk blir mindre religiøse enn å lese giften dere repeterer overalt og bitterheten deres som spruter rundt dere, så får dere tro igjen. Slik gjør bare folk sterkere i troen.

Du har jo hatt liten suksess med å spre giften din ut over forumet.

 

Å herme hjelper ikke spesielt mye. Du er ekspert på å herme, men ikke så flink til å komme på ting selv.

 

..men du hermer jo bare etter bibelen? Du har ikke vært flink til å komme på noe som helst selv, du bare leser og gjentar. Så hvis å herme ikke hjelper, så hjelper det da heller ikke å herme etter bibelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det stemmer jo forøvrig. Da ender dere jo sammen med Hitler, Stalin og slike typer. Men det er jo forskjell på Jesus, Gud og den hellige ånd.

 

Har dere spottet Gud osv er det tilgivelig.

Hva er egentlig greia med at det er ok å spotte gud og Jesus, men ikke den hellige ånd, når de uansett er samme personen? Må innrømme jeg ikke ser logikken i at spotting av DHÅ, den tredelen av treenigheten folk flest har det mest abstrakte forhold til, skulle gjøre en fortjent til helvete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

..men du hermer jo bare etter bibelen? Du har ikke vært flink til å komme på noe som helst selv, du bare leser og gjentar. Så hvis å herme ikke hjelper, så hjelper det da heller ikke å herme etter bibelen.

Tenker du deg overhode om før du poster ting?
Tenker du overhode(t -sic) å faktisk adressere innlegget?
Lenke til kommentar

@PrettyBoy:

 

Jeg vet ikke hva zeeby vil diskutere, men jeg vil gjerne fortsette det du startet opp i går...

 

 

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Sekulær_stat

 

Se på liste over sekulære land...

Du har sikkert et poeng, men jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til. Er redd du må forklare.

 

Var ikke noe spesielt egentlig, var bare at mange av de sekulære landene på den liste ikke har det så godt.

Lenke til kommentar

Om et land har en sekulær stat betyr ikke at det er lav religiøsitet i befolkningen.

USA er f.eks en sekulær stat og står på denne listen din over sekulære stater - men andelen som mangler troen på en eller flere guder er rundt 10%, og kun 3.1% beskriver seg selv som ateist.

 

Se igjen hva du svarte på:

 

Høy levestandard, høy levealder, mye utdanning, lite kriminalitet, lykkelige innbyggere. Du vet, sånne ting.

Jeg tenker ikke at dette er på grunn av lav religiøsitet i befolkningen, men heller motsatt. Lav religiøsitet er et resultat av at man har det fint.

 

Som Imlekk skriver - med sorg, fattigdom, krig og undertrykkelse så øker andelen religiøse.

Med fred, utbredt utdanning og generell velferd så synker andelen religiøse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Var ikke noe spesielt egentlig, var bare at mange av de sekulære landene på den liste ikke har det så godt.

 

Det kan stemme. Men det rikker ikke på poenget, som er at det er en positiv korrelasjon mellom land som har det bra, og land som har lav religiøsitet. (Kilde.)

Ok, skjønte poenget ditt nå, og må si meg enig :)
Lenke til kommentar

"Sannheten om Zeebra, en russisk påvirkningsagent." , når kommer den tråden?

Ja, sant. Bare fordi man ikke har samme mening som politikerne og media forteller deg at du skal ha, så er du selvfølgelig Russisk agent. Slike debatt teknikk er så primitiv og tåpelig at selv ikke du kan tro på den.

 

Men, er du her for å trolle, eller her for å diskutere hva tråden faktisk handler om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...