Gå til innhold

Sannheten om Islam (ABC), fra eks-muslimsk kvinne (Engelsk intervju)


Anbefalte innlegg

Takk for svar.

 

Hva mener du med at han ikke er Gud? Er han ikke Gud hvis han er Guds sønn?

Guds sønn. Er din kropp deg? Som sagt, 1+1+1=1, eller bedre sagt 1*1*1=1.

 

Hvis ikke Jesus har sagt i bibelen at du skal tilbe han, hvorfor gjør kristne det? Følger dere Paul som sa at Jesus døde på korset for våre synder, eller Jesus som aldri sa at han var Gud og at vi skulle tilbe han?

Kristne tilber ikke Jesus, de tilber Gud, Herren. Det sies at synd skaper en vegg mellom Gud og mennesker. Det sies også at Jesus er menneskers "kanal" til Gud. Det passer jo med at vi får vår synd tilgitt ved Jesus og at Jesus er vår formidler.

 

Jesus hevder her at Gud er en:

 

"The most important one," answered Jesus, "is this: 'Hear, O Israel: The Lord our God, the Lord is one." Mark 12:29

Ja:

29 And Jesus answered him, The first of all the commandments is, Hear, O Israel; The Lord our God is one Lord:

 

"Just then a man came up to Jesus and asked, "Teacher, what good thing must I do to get eternal life? "Why do you ask me about what is good?" Jesus replied. "There is only One who is good. If you want to enter life, keep the commandments." Matthew 19:16-17

Ja:

16 And, behold, one came and said unto him, Good Master, what good thing shall I do, that I may have eternal life?

 

17 And he said unto him, Why callest thou me good? there is none good but one, that is, God: but if thou wilt enter into life, keep the commandments.

 

Denne er interessant. Kan du forklare? Følger du alle kommandoene og lovene i bibelen?

Jeg forsøker iallefall. Det sies at om man følger lovene så elsker man og ærer man Gud. Selv om man er reddet vil det utgjøre en forskjell om man holder seg til lovene eller ikke. Men som sagt, en naturlig konsekvens av å tro er å ønske å holde lovene.

 

Mange Jøder ser det motsatt.

 

 

Hvorfor sa Jesus (Guds sønn) til disiplene at han var deres tjener?

Matteus kapittel 20 vers 25:

 

 

25 But Jesus called them unto him, and said, Ye know that the princes of the Gentiles exercise dominion over them, and they that are great exercise authority upon them.

26 But it shall not be so among you: but whosoever will be great among you, let him be your minister;

27 And whosoever will be chief among you, let him be your servant:

28 Even as the Son of man came not to be ministered unto, but to minister, and to give his life a ransom for many.

 

Matteus kapittel 23 vers 1:

 

 

Then spake Jesus to the multitude, and to his disciples,

2 Saying, The scribes and the Pharisees sit in Moses' seat:

3 All therefore whatsoever they bid you observe, that observe and do; but do not ye after their works: for they say, and do not.

4 For they bind heavy burdens and grievous to be borne, and lay them on men's shoulders; but they themselves will not move them with one of their fingers.

5 But all their works they do for to be seen of men: they make broad their phylacteries, and enlarge the borders of their garments,

6 And love the uppermost rooms at feasts, and the chief seats in the synagogues,

7 And greetings in the markets, and to be called of men, Rabbi, Rabbi.

8 But be not ye called Rabbi: for one is your Master, even Christ; and all ye are brethren.

9 And call no man your father upon the earth: for one is your Father, which is in heaven.

10 Neither be ye called masters: for one is your Master, even Christ.

11 But he that is greatest among you shall be your servant.

12 And whosoever shall exalt himself shall be abased; and he that shall humble himself shall be exalted.

Mark 9, 35:

 

35 And he sat down, and called the twelve, and saith unto them, If any man desire to be first, the same shall be last of all, and servant of all.

Mark 10, 44:

44 And whosoever of you will be the chiefest, shall be servant of all.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kan se at når vestlige land kaster bort den primitive kristendommen så blir livet bedre for alle mennesker. Sammenlign livet i 2017 med år 1617 da kirken og de kristne hadde total kontroll.

 

Istedenfor at kvinner ikke har stemmerett og at mennesker blir brent levende, så har mennesker idag det bedre enn noen gang tidligere i hele menneskets eksistens. I tillegg er alt på vei til å bli enda bedre.

 

Såklart vil vi alltid ha de falske dommedagsprofetene, de som sier at jorda går under imorgen. De har tatt feil hver eneste dag i tusenvis av år og vil fortsette å ta feil. Uansett hvor bra det går med samfunnet så finnes det alltid noen med "mean world syndrome".

Lenke til kommentar

Kristne som prøver å konvertere muslimer.

 

Blind leading the blind :hmm:

 

Kristendom er nok alikevel to steg frem, ett tilbake. Men vil du flere steg frem uten å bli dratt bakover må du nok glemme barnslige menneskelige fantasifostringer som religion.

Kanskje jeg gjør det hvis du overbeviser meg om at det ikke finnes noen som skapte universet. Tar du utfordringen?

Lenke til kommentar

Vi kan se at når vestlige land kaster bort den primitive kristendommen så blir livet bedre for alle mennesker. Sammenlign livet i 2017 med år 1617 da kirken og de kristne hadde total kontroll.

 

Istedenfor at kvinner ikke har stemmerett og at mennesker blir brent levende, så har mennesker idag det bedre enn noen gang tidligere i hele menneskets eksistens. I tillegg er alt på vei til å bli enda bedre.

 

Såklart vil vi alltid ha de falske dommedagsprofetene, de som sier at jorda går under imorgen. De har tatt feil hver eneste dag i tusenvis av år og vil fortsette å ta feil. Uansett hvor bra det går med samfunnet så finnes det alltid noen med "mean world syndrome".

Jeg ser ikke at menneskeheten aldri har hatt det bedre?

 

1. Det har aldri vært så mange mennesker på flukt i verden

 

2. Krig og elendighet i midtøsten og Afrika

 

3. Og det mest tragiske: Gjeld. Hele verden er i gjeld.

 

Bli voksen, ta lån, kjøpe bolig og bil, jobbe, betale resten av livet på gjeld, dø. Det er den største svindelen i menneskeheten, og den har aldri vært større.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke at menneskeheten aldri har hatt det bedre?

 

1. Det har aldri vært så mange mennesker på flukt i verden

 

2. Krig og elendighet i midtøsten og Afrika

 

3. Og det mest tragiske: Gjeld. Hele verden er i gjeld.

 

Bli voksen, ta lån, kjøpe bolig og bil, jobbe, betale resten av livet på gjeld, dø. Det er den største svindelen i menneskeheten, og den har aldri vært større.

Det har aldri vært mindre konflikter i verden. Levestandarden har aldri vært høyere. Levealderen har aldri vært høyere.

 

Bli voksen, ta lån, osv. er bedre enn å dø før man blir voksen fordi man må slite seg ihjel fra morgen til kveld og ikke har noe hjelp å få når man blir syk.

 

Det er bedre å leve i dag enn noen gang tidligere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke sannhet er det snakk om? Videoen er nesten 1,5t lang..

La meg bare nevne en sannhet, som bestrides her på forumet. "Taqiyya", løgn. 

 

Det tar ikke mange minuttene før Taqiyya nevnes, og litt senere kommer påstanden at en muslim lyve! (Se video 15:00.) Ikke bare når det er fare for ditt eget liv, men i støtte av Islam og for å narre andre.

Lenke til kommentar

 

Kanskje jeg gjør det hvis du overbeviser meg om at det ikke finnes noen som skapte universet. Tar du utfordringen?

Kan du overbevise meg om at jorden ikke er full av usynlige, uhørlige, umerkelige rosa elefanter?

 

 

 

 

Jeg er muslim. Hvorfor bør jeg konvertere til kristendommen?

Det bør du ikke. Du bør begynne å tenke rasjonelt, og dermed forkaste all religion.

 

 

Er det rasjonelt å tro at absolutt all eksistens er tilfeldig?

 

Når du påstår at universets intelligente design er tilfeldig samtidig som du tar vitenskap som "religion" og forkaster alt annet som "fantasi" har du allerede lukket døren for refleksjon og tenking. 

 

Du er en knøttliten person i denne enorme jordkloden. For å fylle hele sola kreves det 1.3 millioner jordkloder. En av de største stjernene i vår galakse "VY Canis Majoris" er 2.9 BILLIONER ganger større enn sola vår. 

Solen er 1.400.000 km i bredde, galaxen vår 950.000.000.000.000.000 km (100.000 lysår). 

Galaxen "IC 1011" er 600.000 lysår i bredde, og det finnes flere hundre billioner galaxer der ute. 

La oss zoome inn på deg som er denne knøttlille personen, hvem er du til å fortelle meg at det er latterlig å tro på en skaper? 

 

 

 

 

Jeg tror også på Jesus som en stor profet, og har stor respekt for han.

Hvordan kan du påstå at du har stor respekt for ham samtidig som du mener han er en storløgner eller psykisk syk? For Jesus selv påstår at han er Guds sønn, men det tror jo ikke du.

 

 

Bevisbyrden ligger på den som kommer med påstanden. Finn bare et vers i bibelen hvor Jesus ham selv sier "Jeg er Gud", eller "Jeg er Guds sønn". 

Lenke til kommentar

 

Hvilke sannhet er det snakk om? Videoen er nesten 1,5t lang..

La meg bare nevne en sannhet, som bestrides her på forumet. "Taqiyya", løgn. 

 

Det tar ikke mange minuttene før Taqiyya nevnes, og litt senere kommer påstanden at en muslim lyve! (Se video 15:00.) Ikke bare når det er fare for ditt eget liv, men i støtte av Islam og for å narre andre.

 

 

Hvor har jeg sagt en løgn? Her kommer den kjente påstanden fra PEGIDA sekten. Er det deg Mads Hermansen? Lurte på hvor det ble av deg. 

 

Taqqiya i Sunni Islam betyr at det er tillatt å påstå at man ikke er muslim for å berge sitt eget liv. Thats it. Punktum.

 

Forøvrig er det sant at man kan juge i støtte av Shia-Islam eller for å narre andre - I Raafidi sekten innen Shia Islam. De ansees ikke som muslimer av oss. 

Endret av Cliffhanger
Lenke til kommentar

 

Er det rasjonelt å tro at absolutt all eksistens er tilfeldig?

Nei. All eksistens er ikke tilfeldig.

 

Det er irrasjonelt å tro på asiatisk jernaldermytologi. Og veldig primitivt.

 

 

Hva refererer du som "asiatisk jernaldermytologi"? 

 

Hvis ikke all eksistens er tilfeldig, hva er den da? Forklar gjerne. 

Lenke til kommentar

 

 

Hvilke sannhet er det snakk om? Videoen er nesten 1,5t lang..

La meg bare nevne en sannhet, som bestrides her på forumet. "Taqiyya", løgn. 

 

Det tar ikke mange minuttene før Taqiyya nevnes, og litt senere kommer påstanden at en muslim lyve! (Se video 15:00.) Ikke bare når det er fare for ditt eget liv, men i støtte av Islam og for å narre andre.

 

 

Hvor har jeg sagt en løgn? Her kommer den kjente påstanden fra PEGIDA sekten. Er det deg Mads Hermansen? Lurte på hvor det ble av deg. 

 

Taqqiya i Sunni Islam betyr at det er tillatt å påstå at man ikke er muslim for å berge sitt eget liv. Thats it. Punktum.

 

Forøvrig er det sant at man kan juge i støtte av Shia-Islam eller for å narre andre - I Raafidi sekten innen Shia Islam. De ansees ikke som muslimer av oss. 

 

Du gjentar den vanlige bortforklaringen . En forklaring som ikke er sann. Den stemmer i flg. Koranen, men Islam er også Sunna (Hadithene) og Sharia. 

 

Det som praktiseres i Islam er at både Taqiyya og Kitman er tillat for å støtte og spre Islam. Det en del av hverdagen, noe som kommer tydelig frem i videoen.

 

Du benytter selv Taqiyya og Kitman i din påstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er IKKE enda en av de religion mot ateisme debattene folkens. Det kan dere diskutere en annen plass. Bitterheten deres kan dere ta ut en annen plass enn denne tråden.

 

Dere er som slanger.

 

Om dere tror at folk blir mindre religiøse enn å lese giften dere repeterer overalt og bitterheten deres som spruter rundt dere, så får dere tro igjen. Slik gjør bare folk sterkere i troen.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvilke sannhet er det snakk om? Videoen er nesten 1,5t lang..

La meg bare nevne en sannhet, som bestrides her på forumet. "Taqiyya", løgn. 

 

Det tar ikke mange minuttene før Taqiyya nevnes, og litt senere kommer påstanden at en muslim lyve! (Se video 15:00.) Ikke bare når det er fare for ditt eget liv, men i støtte av Islam og for å narre andre.

 

 

Hvor har jeg sagt en løgn? Her kommer den kjente påstanden fra PEGIDA sekten. Er det deg Mads Hermansen? Lurte på hvor det ble av deg. 

 

Taqqiya i Sunni Islam betyr at det er tillatt å påstå at man ikke er muslim for å berge sitt eget liv. Thats it. Punktum.

 

Forøvrig er det sant at man kan juge i støtte av Shia-Islam eller for å narre andre - I Raafidi sekten innen Shia Islam. De ansees ikke som muslimer av oss. 

 

Du gjentar den vanlige bortforklaringen . En forklaring som ikke er sann. Den stemmer i flg. Koranen, men Islam er også Sunna (Hadithene) og Sharia. 

 

Det som praktiseres i Islam er at både Taqiyya og Kitman er tillat for å støtte og spre Islam. Det en del av hverdagen, noe som kommer tydelig frem i videoen.

 

Du benytter selv Taqiyya og Kitman i din påstand.

 

 

"Taqiyyah – as an idea or concession to be used in extreme circumstances, on a temporary basis – is known to Ahl as-Sunnah, but it is different from the taqiyyah practised by the Raafidis in both general and specific terms. According to Ahl as-Sunnah, it is something to be resorted to when one has no other choice, and it is an extraordinary measure to be used only in times of extreme necessity."

 

Kilde: https://islamqa.info/en/178975

 

Dr. Shabir Ally: What is taqiyya? 

https://www.youtube.com/watch?v=q6e1pBUVab0

 

Dette er ikke en barnehage. Har du en påstand fremlegger du bevis med kilder så vi kan diskutere det. Hvis ikke er alt som kommer ut av deg uinteressant. 

Lenke til kommentar

Dette er IKKE enda en av de religion mot ateisme debattene folkens. Det kan dere diskutere en annen plass. Bitterheten deres kan dere ta ut en annen plass enn denne tråden.

 

Dere er som slanger.

 

Om dere tror at folk blir mindre religiøse enn å lese giften dere repeterer overalt og bitterheten deres som spruter rundt dere, så får dere tro igjen. Slik gjør bare folk sterkere i troen.

 

Hvorfor vil du ikke diskutere med ateistene? Fortjener de ikke å bli frelst? Det er din jobb som kristen å invitere dem til "sannheten", og hvis du som kristen er 100% sikker på din tro bør det da være noe problem? 

Lenke til kommentar

Du gjentar den vanlige bortforklaringen . En forklaring som ikke er sann. Den stemmer i flg. Koranen, men Islam er også Sunna (Hadithene) og Sharia. 

 

 

 

 

 

Det som praktiseres i Islam er at både Taqiyya og Kitman er tillat for å støtte og spre Islam. Det en del av hverdagen, noe som kommer tydelig frem i videoen.

 

Du benytter selv Taqiyya og Kitman i din påstand.

 

 

"19 Though I am free and belong to no one, I have made myself a slave to everyone, to win as many as possible. 20 To the Jews I became like a Jew, to win the Jews. To those under the law I became like one under the law (though I myself am not under the law), so as to win those under the law. 21 To those not having the law I became like one not having the law (though I am not free from God’s law but am under Christ’s law), so as to win those not having the law. 22 To the weak I became weak, to win the weak. I have become all things to all people so that by all possible means I might save some. 23 I do all this for the sake of the gospel, that I may share in its blessings." (Corinthians 9:19-23)

 

Hmm... kristen Taqiyya?

Lenke til kommentar

Dette er IKKE enda en av de religion mot ateisme debattene folkens. Det kan dere diskutere en annen plass. Bitterheten deres kan dere ta ut en annen plass enn denne tråden.

 

Dere er som slanger.

 

Om dere tror at folk blir mindre religiøse enn å lese giften dere repeterer overalt og bitterheten deres som spruter rundt dere, så får dere tro igjen. Slik gjør bare folk sterkere i troen.

Du har jo hatt liten suksess med å spre giften din ut over forumet.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...