Gå til innhold

Boikott USA! - Fortell om din daglige boikott fram mot mellomvalget

Boikotter du amerikanske varer og tjenester?  

118 stemmer

1. 1. Boikotter du amerikanske varer og tjenester?

• Ja, jeg boikotter USA med stor innsats
      12
    • Ja, jeg boikotter USA med moderat innsats
      54
    • Ingen nevneverdig innsats i noen retning - Vet ikke - Vil ikke svare
      36
    • Nei, jeg støtter USA med moderat innsats
      8
    • Nei, jeg støtter USA med stor innsats
      8
  2. 2. Har du oppfordret eller vil du oppfordre andre til å bidra i boikotten?

• Ja!
      51
    • Vet ikke - Vil ikke svare
      21
    • Nei!
      46

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tror vi er kommet dit der vi må tenke Europa first og til med de enkelte landene må tenke slik. Liksom Norway first. 

Tror folk virkelig at dersom Trump taper og en annen blir president at med en fei er alt som vanlig igjen? At tilliten blir gjenopprettet og så lever vi herlig i alle våre dager? Deltar i meningsløse kriger? Er det en ting denne administrasjonen har vist oss på verdensscenen er hvor korrupt hele det amerikanske poltiske landskapet er. Vanlige folk skjønner at det er noe som heter AIPAC. Før den tid var det noe som man forbandt med konspirasjonsteoretiske miljøer. Epstein filene likeså. Så det måtte en rystelse av en slik skala før Epstein filene og AIPAC ble konsepter mannen i gata forstår. Inntil da levde europeere og amerikanere i en villfarelse. Eller jeg antar at politikere nok hadde en anelse, men folket ble bevisst forledet. Slikt sett takker jeg Donald Trump for at han har synliggjort makten bak makten. 

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Duriello skrev (Akkurat nå):

De har tatt sitt valg, vi tar vårt. 👍

Jeg og de fleste amerikanere er imot Trump og ikke er ansvarlig for hans handlinger 

• Liker 2
Skrevet
57 minutes ago, Curuion said:

Vanskelig å komme på fler ting som hører til i USA jeg kan bli kvitt. 

Finner sikkert alltids noe om man kikker seg rundt.

- Indeksfond som investerer i amerikanske selskaper
- Gmail
- VISA/Mastercard/Amex/Applepay/Googlepay
- Pfizer medisiner
- Online nyhetsmedier (NYtimes/WaPo/CNN/osv)
- Trojan

Skrevet
Fibonacci skrev (2 minutter siden):

Trump skader fattige amerikanere mest og først.

Tror ikke tech-brosa står først i køen til suppekjøkkenet, akkurat.

Boikotten skader de fattigste mest og først med høyere arbeidsledighet fordi arbeidsgivere frykter økonomisk motgang 

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
Fibonacci skrev (3 minutter siden):

Nei, du får fortsette å kjøpe amerikansk og fyre oppunder krigsøkonomien deres da.

Nei, jeg støtter demokratene som prøver å stanse Trump.  Jeg jobber for Sherrod Brown i Ohio.  Det er mye mer effektivt og skader ingen 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
jjkoggan skrev (5 minutter siden):

Boikotten skader de fattigste mest og først med høyere arbeidsledighet fordi arbeidsgivere frykter økonomisk motgang 

Det er mer enn nok penger i USA til at de fattige ikke trenger å være fattige. Men de liker å akkumulere alt på toppen, til en håndfull mennesker som har mer penger enn hele resten av landet til sammen.

https://www.visualcapitalist.com/wealth-asset-breakdown-americas-top-0-1-vs-bottom-50/

Om Trump virkelig vil sette amerikanere først, kan han begynne å bry seg om de fattige i landet sitt.

Endret av Fibonacci
  • Liker 4
Skrevet
Fibonacci skrev (1 minutt siden):

Beklager, men du greier ikke å holde fattige i USA som gissel i denne situasjonen.

Jeg bare påpeker den mest sannsynlig konsekvensene til boikotten 

• Liker 3
Skrevet
2 minutes ago, jjkoggan said:

Dette faktumet hjelper ikke de fattige i dag mens dere boikotter 

Kapitalismen flytter penger til de rike. Er ikke så mye vi kan gjøre utenom å bruke lokale og små bedrifter først, det vil hjelpe på konkuranse og skape flere arbeidsplasser. Noe som indirekte hjelper fattige tilslutt. Fortsette passivt med å holde seg til de store selskapene gjøre bare rike enda mer rik, og fattige mer fattig.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Hvordan påvirker tollsatsene fra Trump oss i Norge? Er det ikke på høy tid å tenke Norway first nå?

Og hvorfor nøler Norge med å holde en folkeavstemning for medlemsskap i EU?

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Skrevet
jjkoggan skrev (17 minutter siden):

Jeg og de fleste amerikanere er imot Trump og ikke er ansvarlig for hans handlinger 

Det stemmer sikkert, men DET er ikke noe jeg kan eller må forholde meg til. Jeg må ta valget på mine premisser.

• Liker 4
Skrevet
jjkoggan skrev (27 minutter siden):

Han vant nå valget, så flertallet ville ha han som president...

Skrevet
Duriello skrev (4 minutter siden):

Det stemmer sikkert, men DET er ikke noe jeg kan eller må forholde meg til. Jeg må ta valget på mine premisser.

Du kan slutte å boikotte 

Skrevet
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Han vant nå valget, så flertallet ville ha han som president...

Ikke i dag.  Husk også på at 35% av amerikanerne med stemmerett ikke stemte i det hele tatt

Flertallet støtter ikke Trump i dag 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
jjkoggan skrev (14 minutter siden):

Du kan slutte å boikotte 

Nei, sånn som det er nå så byr det meg mot.  Jeg må bruke de virkemiddlene jeg kan for å vise at jeg ikke synes dette republikanerne gjør er ok. Så får dere ta kampen på hjemmebane. 👍🙂

Edit* Diverse kommentarfelt i SoMe gir meg ikke mindre lyst til å boikotte for å si det sånn.

Endret av Duriello
  • Liker 4
Skrevet
1 hour ago, Curuion said:

Er jo eneste vi kan gjøre, stemme med pengene. Positivt for markedet å bytte til mindre selskaper også. 

Hadde skjønt det om målet var å straffe Trump & co...

Skrevet (endret)
11 minutes ago, jjkoggan said:

Ikke i dag.  Husk også på at 35% av amerikanerne med stemmerett ikke stemte i det hele tatt

Om de ikke gadd å stemme så støttet de Trumps seier indirekte. Meningsmålingene før valget viste klart og tydelig at det var stor sjanse for at han kom til å vinne.

Meningsmålingene viser også at han 40% approval nå. Svært mange amerikanere støtter dessverre galskapen hans.

Tenker du at det er feil å sanksjonere/boikotte Russland også? Også der går det nå i stor grad ut over de fattige

Endret av Smule8o
  • Liker 3
Skrevet (endret)
jjkoggan skrev (13 minutter siden):

At mer enn 1/3 av nasjonen ikke orker å løfte ræva og stemme, er ingen unnskyldning. Heller en årsak til at det har gått som det har gått.

Sitat

"A citizen of America will cross the ocean to fight for democracy, but won't cross the street to vote in a national election"

- Bill Vaughan

Endret av Fibonacci
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...