Gå til innhold

Sannheten om Islam (ABC), fra eks-muslimsk kvinne (Engelsk intervju)


Anbefalte innlegg

 

Dette er IKKE enda en av de religion mot ateisme debattene folkens. Det kan dere diskutere en annen plass. Bitterheten deres kan dere ta ut en annen plass enn denne tråden.

 

Dere er som slanger.

 

Om dere tror at folk blir mindre religiøse enn å lese giften dere repeterer overalt og bitterheten deres som spruter rundt dere, så får dere tro igjen. Slik gjør bare folk sterkere i troen.

Du har jo hatt liten suksess med å spre giften din ut over forumet.

 

Å herme hjelper ikke spesielt mye. Du er ekspert på å herme, men ikke så flink til å komme på ting selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dette er IKKE enda en av de religion mot ateisme debattene folkens. Det kan dere diskutere en annen plass. Bitterheten deres kan dere ta ut en annen plass enn denne tråden.

 

Dere er som slanger.

 

Om dere tror at folk blir mindre religiøse enn å lese giften dere repeterer overalt og bitterheten deres som spruter rundt dere, så får dere tro igjen. Slik gjør bare folk sterkere i troen.

 

Hvorfor vil du ikke diskutere med ateistene? Fortjener de ikke å bli frelst? Det er din jobb som kristen å invitere dem til "sannheten", og hvis du som kristen er 100% sikker på din tro bør det da være noe problem?

 

Har du lest hva tråden handler om?

 

Det finnes frelsetråder på samme forum, og diskusjoner om eller mot religion er det haugevis av.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1733653

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=366

Lenke til kommentar

Å herme hjelper ikke spesielt mye. Du er ekspert på å herme, men ikke så flink til å komme på ting selv.

Er ikke sikkert det jeg hadde kommet på ville vært så mye mindre giftig enn hva du har klart.

 

Snakker om frelse. Det er umulig å frelse meg, heldigvis står det i bibelen at jeg aldri kan bli tilgitt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Å herme hjelper ikke spesielt mye. Du er ekspert på å herme, men ikke så flink til å komme på ting selv.

Er ikke sikkert det jeg hadde kommet på ville vært så mye mindre giftig enn hva du har klart.

 

Snakker om frelse. Det er umulig å frelse meg, heldigvis står det i bibelen at jeg aldri kan bli tilgitt.

 

Alle er syndere og alle kan bli tilgitt.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvilke sannhet er det snakk om? Videoen er nesten 1,5t lang..

La meg bare nevne en sannhet, som bestrides her på forumet. "Taqiyya", løgn. 

 

Det tar ikke mange minuttene før Taqiyya nevnes, og litt senere kommer påstanden at en muslim lyve! (Se video 15:00.) Ikke bare når det er fare for ditt eget liv, men i støtte av Islam og for å narre andre.

 

 

Hvor har jeg sagt en løgn? Her kommer den kjente påstanden fra PEGIDA sekten. Er det deg Mads Hermansen? Lurte på hvor det ble av deg. 

 

Taqqiya i Sunni Islam betyr at det er tillatt å påstå at man ikke er muslim for å berge sitt eget liv. Thats it. Punktum.

 

Forøvrig er det sant at man kan juge i støtte av Shia-Islam eller for å narre andre - I Raafidi sekten innen Shia Islam. De ansees ikke som muslimer av oss. 

 

Du gjentar den vanlige bortforklaringen . En forklaring som ikke er sann. Den stemmer i flg. Koranen, men Islam er også Sunna (Hadithene) og Sharia. 

 

Det som praktiseres i Islam er at både Taqiyya og Kitman er tillat for å støtte og spre Islam. Det en del av hverdagen, noe som kommer tydelig frem i videoen.

 

Du benytter selv Taqiyya og Kitman i din påstand.

 

 

"Taqiyyah – as an idea or concession to be used in extreme circumstances, on a temporary basis – is known to Ahl as-Sunnah, but it is different from the taqiyyah practised by the Raafidis in both general and specific terms. According to Ahl as-Sunnah, it is something to be resorted to when one has no other choice, and it is an extraordinary measure to be used only in times of extreme necessity."

 

Kilde: https://islamqa.info/en/178975

 

Dr. Shabir Ally: What is taqiyya? 

https://www.youtube.com/watch?v=q6e1pBUVab0

 

Dette er ikke en barnehage. Har du en påstand fremlegger du bevis med kilder så vi kan diskutere det. Hvis ikke er alt som kommer ut av deg uinteressant. 

 

Jeg fortsetter ikke. Det har ingen hensikt mot en som skjuler virkelighet med Tataqiyya og Kitman. 

 

Dersom du ikke kan være ærlig, er alt du skriver uinteressant.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke at menneskeheten aldri har hatt det bedre?

 

1. Det har aldri vært så mange mennesker på flukt i verden

 

2. Krig og elendighet i midtøsten og Afrika

 

3. Og det mest tragiske: Gjeld. Hele verden er i gjeld.

 

Bli voksen, ta lån, kjøpe bolig og bil, jobbe, betale resten av livet på gjeld, dø. Det er den største svindelen i menneskeheten, og den har aldri vært større.

Det er da ikke bare ille i verden.

 

Forventet levealder har gått jevnt og trutt oppover.

 

Utdannelsesnivået går jevnt og trutt oppover.

 

Andelen kvinner som dør i forbindelse med en fødsel er fortsatt skremmende høy, men synker drastisk.

 

Antallet mennesker drept i krig har gått ned siden 1945, med litt opp og ned. Merk at i denne perioden så har antallet mennesker på planeten vår vokst ganske kraftig, så andelen av befolkningen som har dødd i krig har sunket enda mer.

 

Jeg er ingen ekspert på effekten av lån, men det virker da virkelig som om det har en positiv effekt på økonomien. Vel, med unntak. Forbrukslån er jeg ingen stor tilhenger av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg ser ikke at menneskeheten aldri har hatt det bedre?

 

1. Det har aldri vært så mange mennesker på flukt i verden

 

2. Krig og elendighet i midtøsten og Afrika

 

3. Og det mest tragiske: Gjeld. Hele verden er i gjeld.

 

Bli voksen, ta lån, kjøpe bolig og bil, jobbe, betale resten av livet på gjeld, dø. Det er den største svindelen i menneskeheten, og den har aldri vært større.

Det er da ikke bare ille i verden.

 

Forventet levealder har gått jevnt og trutt oppover.

 

Utdannelsesnivået går jevnt og trutt oppover.

 

Andelen kvinner som dør i forbindelse med en fødsel er fortsatt skremmende høy, men synker drastisk.

 

Antallet mennesker drept i krig har gått ned siden 1945, med litt opp og ned. Merk at i denne perioden så har antallet mennesker på planeten vår vokst ganske kraftig, så andelen av befolkningen som har dødd i krig har sunket enda mer.

 

Jeg er ingen ekspert på effekten av lån, men det virker da virkelig som om det har en positiv effekt på økonomien. Vel, med unntak. Forbrukslån er jeg ingen stor tilhenger av.

 

Så heldige vi er da som kan leve lenger i en verden full av idioti. Slik at vi kan slave lenger for meingsløst fjas hver eneste dag. Deilig at færre folk dør slik at slavedriverne har enda flere slaver å velge mellom.

 

Utdaningsnivået innenfor irrelevante ting som kun er relevant til arbeidet på plantasjen.

 

Selv om andelen av befolkningen som lider er lavere enn i visse andre tidsperioder er det alikevel rekordmange enkeltindivider som lider i verden. Det lider flere av sult idag enn som eksisterte fra 100 f.kr til 500 e.kr. Uten at jeg har sjekket nøyaktig hvor mange som levde da. Det dør flere i krig hvert tiår idag en som døde i krig under hele det Romerske riket sin eksistens.

 

At andelen per befolkning er lavere er irrelevant. Den menneskelige lidelse har økt, fordi hver individ er av betydning. Du forsøker å si at individer ikke er verdt noe som helst i seg selv og at vi har det bedre fordi andelen av befolkningen som lider ikke er like høy som i visse andre tidsperioder.

 

1=1.

 

Verden er en svært mislykket plass styrt av groteske monstre, psykopater og grusomme forbrytere. Det gjenspeiles jo selvsagt i verdens tilstand, som best og mest realistisk kan beskrives som katastrofal. Og det som ikke er katastrofalt er alikevel katastrofalt fordi det er så katastrofalt dårlig oppbygget at det kan dra med seg hele verden i endeløs lidelse når som helst. Ikke bare det, men det som faktisk er bra idag er bygget på et enormt overforbruk av jordens resurser. Det vi kan bruker vi ikke til noe nyttig, vi bare kaster det bort på idioti og sløser det vekk på en ufyselig måte.

 

Det er lite håp for denne verden slik som tingenes tilstand er nå, og med mindre du lever i en boble, så er du fullt klar over hvor katastrofal og falleferdig tilstanden er.

 

Vi gjør faktisk nesten ikke en eneste ting riktig i denne verden, fordi stort sett alt er basert på kortsiktig grådighet hvor det er "profitabelt" å brenne ned jordens trær og hvor "profitten" maksimeres jo raskere vi bruker opp jordens resurser.

 

Nei, her på kloden er det noe alvorlig galt, og vi er i dyp nød. Denne generasjonen (uheldigvis min) får en forferdelig vanskelig jobb i å rydde opp katastrofen som baby boomerne har laget til. Klarer ikke verden å leve på en mer moderat måte og være villige til å leve på en mer moderat og fornuftig måte så vil det ende med en global katastrofe. En slik katastrofe kan inntreffe hvert øyeblikk og lenge før vi har mulighet til å fikse forrige generasjons katastrofale konstruksjon. Men det er rom for menneskehetens overlevelse, men da skal vi være både heldige og dyktige og "alle" må være villige til å gjøre ofre og justeringer for at vi skal overleve. De som er mellom 25-40 nå vil få tidenes mest krevende oppgave i fanget fra forrige generasjon. For meg som tilhører denne generasjonen er det et rimelig deprimerende prospekt. Men jeg har troen på at det er mulig å fikse, men jeg vet ikke om det finnes tid nok og om det går an å fikse det fort nok til å unngå verdens undergang som garantert vil komme om vi fortsetter som nå.

 

Jada, du vil nok peke til fortiden i din benektelse av virkeligheten. Men det finnes ingen tidsperiode i fortiden hvor man faktisk kan se verdens undergang komme og bli en realitet. Det har ikke vært en eneste periode i verden hvor det reelt sett har vært mulig med verdens undergang, idag er det, og slik som det går nå er vi på direkte kurs mot den.

 

Men jada, du kan selvsagt se det positive i ting, meningsløse ting, det er helt greit det. Jeg liker ikke å gjette alderen til folk, fordi jeg ofte tar feil, men jeg regner med at du er i generasjonen som nå er tvunget til å ordne opp i alle verdens problemer skapt av forrige generasjon, og hvis du er det, så trenger vi ikke at du lever i benektelse for realiteten. Da må du være villig til å gjøre ditt bidrag, du må være klar til å ta del i denne endringen, og gjøre den harde jobben som kreves for at denne generasjonen skal klare å redde verden fra den sikre undergang.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg ser ikke at menneskeheten aldri har hatt det bedre?

 

1. Det har aldri vært så mange mennesker på flukt i verden

 

2. Krig og elendighet i midtøsten og Afrika

 

3. Og det mest tragiske: Gjeld. Hele verden er i gjeld.

 

Bli voksen, ta lån, kjøpe bolig og bil, jobbe, betale resten av livet på gjeld, dø. Det er den største svindelen i menneskeheten, og den har aldri vært større.

Det er da ikke bare ille i verden.

 

Forventet levealder har gått jevnt og trutt oppover.

 

Utdannelsesnivået går jevnt og trutt oppover.

 

Andelen kvinner som dør i forbindelse med en fødsel er fortsatt skremmende høy, men synker drastisk.

 

Antallet mennesker drept i krig har gått ned siden 1945, med litt opp og ned. Merk at i denne perioden så har antallet mennesker på planeten vår vokst ganske kraftig, så andelen av befolkningen som har dødd i krig har sunket enda mer.

 

Jeg er ingen ekspert på effekten av lån, men det virker da virkelig som om det har en positiv effekt på økonomien. Vel, med unntak. Forbrukslån er jeg ingen stor tilhenger av.

(...)

La oss se bort ifra at du ikke har en eneste kilde for påstandene dine. La oss se bort ifra at du vrøvler like usammenhengende som vanlig. Følger man ditt resonnement litt lengre, hva angår andelen som lider, så er konklusjonen at det beste hadde vært om menneskeheten forsvant fullstendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

La oss se bort ifra at du ikke har en eneste kilde for påstandene dine. La oss se bort ifra at du vrøvler like usammenhengende som vanlig. Følger man ditt resonnement litt lengre, hva angår andelen som lider, så er konklusjonen at det beste hadde vært om menneskeheten forsvant fullstendig.

Jeg har ingen "kilde" på at jeg er mann heller, men det er jeg. Se og se, hør og hør, ha forstand og forstå kjære imlekk.

 

Hvorfor skal du gjøre deg selv så vrang?

 

Nei, følger man mitt resonnement, så er menneskeheten i en krise, og det er denne generasjonens vanskelige oppgave å fikse det hele. Lytter man til folk som deg, så vil krisen bare fortsette og bli enda verre.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke at menneskeheten aldri har hatt det bedre?

 

1. Det har aldri vært så mange mennesker på flukt i verden

 

2. Krig og elendighet i midtøsten og Afrika

 

3. Og det mest tragiske: Gjeld. Hele verden er i gjeld.

 

Bli voksen, ta lån, kjøpe bolig og bil, jobbe, betale resten av livet på gjeld, dø. Det er den største svindelen i menneskeheten, og den har aldri vært større.

Sekulære -- altså ikke-muslimske, ikke-kristne, ikke-jødiske, ikke-hinduistiske land har det svært godt i disse dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg ser ikke at menneskeheten aldri har hatt det bedre?

 

1. Det har aldri vært så mange mennesker på flukt i verden

 

2. Krig og elendighet i midtøsten og Afrika

 

3. Og det mest tragiske: Gjeld. Hele verden er i gjeld.

 

Bli voksen, ta lån, kjøpe bolig og bil, jobbe, betale resten av livet på gjeld, dø. Det er den største svindelen i menneskeheten, og den har aldri vært større.

Sekulære -- altså ikke-muslimske, ikke-kristne, ikke-jødiske, ikke-hinduistiske land har det svært godt i disse dager.

 

På hvilken måte har disse landene det svært godt?

Lenke til kommentar

 

Jeg er muslim. Hvorfor bør jeg konvertere til kristendommen?

Hvorfor? Beklager, jeg leste "hvordan" og svarte på det i innlegget over. Hvorfor er egentlig et delvis likt svar. Hvorfor kan du finne ut ved å lese bibelen.

 

Kristendommen er kort sagt den eneste virkelige religionen. Jødedom er en religion som ikke tror på sin egen religions oppfyllelse. Noen jøder ble kalt "Satans synagoge" i tidligere tider, og idag er det like gjeldene om Jøder som ikke er Kristne.

Apropos Islam så tror jeg du vil finne ut sannheten selv om du leser bibelen. Jeg ønsker ikke å fornærme deg ved å si hva som er "galt" ved Islam, men Islam er ikke en virkelig religion som Kristendommen.

Kristendom er en virkelig religion, men ikke islam? Hvorfor? Hvordan? Og hvilken kristendom er det snakk om her? Hvilken bibel?
Lenke til kommentar

To ord: Dunning og Kruger.

 

Enkelt å komme med tomme forhåndsprogrammerte innlegg når du ikke har noe å si.

 

Da blir det bare en konkurranse om å kunne flest mulig teite utrykk for å trolle diskusjonen, heller enn å faktisk si noe. Gratulerer, du vinner. Men det var jo det du ville hele tiden. Du er jo ikek her for å diskutere. Du er her for å "vinne" diskusjonen.

Lenke til kommentar

 

Alle er syndere og alle kan bli tilgitt.

Ifølge bibelen kan jeg aldri bli tilgitt.

 

 

Nei, ifølge bibelen KAN du bli tilgitt. Det er ikke en eneste person på kloden som ikke er en synder, alle kommer til kort. Men alle kan bli tilgitt, det er akkurat dette det nye testamentet handler om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...