Gå til innhold

Hvordan bruker du offentlig WiFi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye proof of concept i de linkene. Men ja, man er bare så sikker som det svakeste leddet i kjeden er.

 

Derfor er det godt å vite at viktig trafikk som bankid har et ekstra nivå av kryptering, og hvis noen tullinger likevel kommer seg forbi, så er man som kunde sikret ved at bankene erstatter evt beløp som forsvinner.

Lenke til kommentar

 

 

Bruker ikke mobilnettet til noe hemmelig

Då kan du jo like godt bruke wifi..

 

Har ikke wifi hjemme, så hvordan skal jeg bruke wifi?

Ah, då skreiv du sikkert feil. Det du skreiv var:

Bruker kun kablet nett hjemme og er jeg borte så bruker jeg mobilens 4G

Men du meinte at du 4G når du er heime og kabel når du er vekke?
Lenke til kommentar

 

Win-r, mstsc, enter.

 

Job done.

 

Du surfer via remote desktop?

 

AtW

 

Depends. Skal jeg lese nyheter på VG eller tek.no så trenger man ikke noen beskyttelse. Men skal jeg sjekke Facebook eller epost så funker det fint via Remote Desktop, og er godt sikret.

 

Aluminiumsrøret til Norwegian jeg sist ble fraktet i, var svært dårlig. Ikke bare var WiFi så og si ubrukelig, men det kom varsler om usikrede nett opp i nettleser. Jeg synes Norwegian har vært for slepphendte med oppsett.

Hvorfor skulle de trenge noe annet enn et åpent nett i et fly hvor nettet skal være åpent (doh) for alle passasjerene? Og nettet går via satelitt som gjør båndbredden begrenset, så om du vil browse på VG og se morsomme videoer så vil du slite. Men for epost f.eks fungerer det utmerket.

Lenke til kommentar

Det fungerer ikke utmerket når det tar 4 minutter å laste inn en enkelt online epostgrensesnitt som bare har et foto som kan tenkes å være det tyngste som skal lastes inn. Tenker på slike fotobakgrunner. Nå åpner jeg konsekvent ikke e-post over slike løsninger, men jeg måtte da likevel ta tak i denne problemstillingen.

 

Og da er man ikke pålogget en gang enda. Så skal man vente flere minutter på at man blir innlogget. Flere minutter for at man får åpnet en skarve simpel epost også videre..  :sick:

 

Enten så er det for tung bruk ombord på flyet. Eller at WiFi ikke er optimalt satt opp til å slippe forbindelsen fri innimellom så andre brukere får brukt nettet.

 

Eller så har kanskje noen funnet et optimalt utstyr som er satt opp til å være en mer aggressiv bruker, elns.

Endret av G
Lenke til kommentar

Enten så er det for tung bruk ombord på flyet. Eller at WiFi ikke er optimalt satt opp til å slippe forbindelsen fri innimellom så andre brukere får brukt nettet.

 

Det er ingen av delene, hovedproblemet er båndbredden mellom flyet og satellitten.

 

Det hjelper ikke å ha 1Gb/s kablet nett hjemme heller, hvis uplinken til ISP er på 56kb/s.

 

Den aller største grunnen til at jeg ikke bruker Norwegian WiFi er fordi de injiserer HTML i datastrømmen din, for å vise en urteit Norwegian-meny som ligger og flyter oppå alle websider en besøker. Så man kan da altså bare glemme å besøke https sider, siden denne injiseringen ødelegger krypteringen.

 

De gjorde i hvert fall det i starten, mulig de plutselig har fått peiling i nyere tid.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...