Gå til innhold

ANMELDELSE: Abzû


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra anmeldelse av et fantastisk spill, men du er litt lite kritisk. Spillet har i hvert fall 2 problem som plaget meg, ene mer enn andre.

1. Veldig repeterende puzzles som bare eksisterer for å bremse deg opp. Feil spill å gjøre det i, og om de absolutt må gjøre det så er det greit med LITT variasjon.
2. Veldig dårlig over vann. Dette var tragisk.

Endret av Stormwolf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig det bare er meg, men foruten at disse spillene er fantastisk vakre gir de meg ikke så mye.

 

Har veldig lyst til å like de, men blir til at jeg prøver de i et kvarter og ikke helt ser hensikten med å fortsette.

 

Jeg tror du svarer deg selv litt her, hensikten med å fortsette er å se frem til enda vakrere områder/visuelle opplevelser, og hvis du ikke nyter dét, så er det nok bare ikke din type spill.

 

Det er jo også en "story" om man kan kalle det for det, som man også kan tolke på forskjellige måter, så det blir din egen lille opplevelse som bare du fikk.

 

Nå er det jo et veldig kort spill, så hvis du har 2 timer til overs så blir du kanskje overrasket :)

Lenke til kommentar

Mulig det bare er meg, men foruten at disse spillene er fantastisk vakre gir de meg ikke så mye.

 

Har veldig lyst til å like de, men blir til at jeg prøver de i et kvarter og ikke helt ser hensikten med å fortsette.

 

Nei, du er ikke den eneste. Dette "spillet" er knapt noe jeg vil kalle et spill. Det er pent og se på og en fin distraksjon, men hvis man "dykker" dypere inni det vil man oppdage at det er et tom og innholdsløs "cash grab". Det kan sikkert virke terapeutisk på enkelte, men for de fleste anbefaler jeg å holde seg unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mulig det bare er meg, men foruten at disse spillene er fantastisk vakre gir de meg ikke så mye.

 

Har veldig lyst til å like de, men blir til at jeg prøver de i et kvarter og ikke helt ser hensikten med å fortsette.

 

Nei, du er ikke den eneste. Dette "spillet" er knapt noe jeg vil kalle et spill. Det er pent og se på og en fin distraksjon, men hvis man "dykker" dypere inni det vil man oppdage at det er et tom og innholdsløs "cash grab". Det kan sikkert virke terapeutisk på enkelte, men for de fleste anbefaler jeg å holde seg unna.

Nei, det er ikke et "cash grab" fordi at spillet ikke passer dine kriterier. Larzen over her beskriver det fint:

 

"Sette seg ned og bare slappe av mens en tar inn inntrykk." Spot on!

 

Det ligger litt i samme gate som No man's sky, en haug av folk som ikke fatter hva som er så spennende med å dra fra planet til planet, se på ting, plukke opp ting etc.. men det er jo nettopp det som er så deilig, slippe maset til en gjeng idioter som er ute etter å lage kvalm(multiplayer), kunne gå/fly rundt i sitt eget tempo, helt alene i et uendelig univers. Jeg er så glad for at det finnes slike spill, altfor mange som lager A4 spill, som må passe til absolutt alle grupper.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spillet varer 2 timer. Og koster 140 kr på Steam.

Utrolig kjedelige og repeterende puzzles: Trykk på en knapp for å åpne en port for å komme videre.

Så og si null interaktivitet med dyra i havet som ikke merker du er der engang.

Se Mack sin "Worth a buy" review på youtube. Fyren der har spart meg for mange penger ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Mulig det bare er meg, men foruten at disse spillene er fantastisk vakre gir de meg ikke så mye.

 

Har veldig lyst til å like de, men blir til at jeg prøver de i et kvarter og ikke helt ser hensikten med å fortsette.

 

Nei, du er ikke den eneste. Dette "spillet" er knapt noe jeg vil kalle et spill. Det er pent og se på og en fin distraksjon, men hvis man "dykker" dypere inni det vil man oppdage at det er et tom og innholdsløs "cash grab". Det kan sikkert virke terapeutisk på enkelte, men for de fleste anbefaler jeg å holde seg unna.

Nei, det er ikke et "cash grab" fordi at spillet ikke passer dine kriterier. Larzen over her beskriver det fint:

 

"Sette seg ned og bare slappe av mens en tar inn inntrykk." Spot on!

 

Det ligger litt i samme gate som No man's sky, en haug av folk som ikke fatter hva som er så spennende med å dra fra planet til planet, se på ting, plukke opp ting etc.. men det er jo nettopp det som er så deilig, slippe maset til en gjeng idioter som er ute etter å lage kvalm(multiplayer), kunne gå/fly rundt i sitt eget tempo, helt alene i et uendelig univers. Jeg er så glad for at det finnes slike spill, altfor mange som lager A4 spill, som må passe til absolutt alle grupper.

Vil neppe kalle dette et spill. Du fullfører det på 2 timer og det koster 140 kr. ikke verdt spør du meg.

Er også ingen story i spillet.

Også så og si null interaktivitet med miljøet og veldig repeterende gameplay / puzzles.

Men for all del. Hvis du liker å sitte halvdød i stolen og så vidt orke å trykke på noen knapper mens sikkelet renner uten av munnen din; da er nok dette noe for deg :D

Lenke til kommentar

 

Mulig det bare er meg, men foruten at disse spillene er fantastisk vakre gir de meg ikke så mye.

 

Har veldig lyst til å like de, men blir til at jeg prøver de i et kvarter og ikke helt ser hensikten med å fortsette.

 

Nei, du er ikke den eneste. Dette "spillet" er knapt noe jeg vil kalle et spill. Det er pent og se på og en fin distraksjon, men hvis man "dykker" dypere inni det vil man oppdage at det er et tom og innholdsløs "cash grab". Det kan sikkert virke terapeutisk på enkelte, men for de fleste anbefaler jeg å holde seg unna.

Spill er kunst, og kunst skal formidle. Men først og fremst skal det å lage noe nytt eller originalt også være en pådriver. Greit, du kan godt argumentere for at denne er tom eller innholdsløs. Men hva med den overveldende majoriteten av mainstream-spill? Skytespill, sportspill, RPG ol.? Hvor er det kunstneriske innholdet i disse spillene? For meg er spill som Journey og Abzu interaktive spill med en poetisk oppbygging. Nå skal det sies at disse spillene, foruten deres visuelle intrykk, musikken og den poetiske tilnærmingen, har lite "dybde" -- men dette gjelder vel 99% av alle spill der ute uansett. Abzu og Journey klarer i det minste å gi oss en særegen opplevelse.

 

Det skal dog nevnes at dette slettes ikke er tilfellet for spill i denne sjangeren. Et spill som Dear Esther klarer det de to overnevnte spillene ikke gjør, når det kommer til budskap, symbolikk og psykologi. Eller ta for eks. The Stanley Parable, som er en kritikk av spillstruktur og brukerfrihet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det handler vel kanskje ikke om at man har et snevert syn, men at man har ulikt syn på hva mediet bør brukes til.

 

Nok om det, godt det finnes noe for enhver  :wee:

 

Mediet bør og kan brukes til alt mulig rart. At en ikke har interessen for alle type spill er helt forståelig. Men når en skal forkynne at X er dritt. Lengde på spill skal måles opp i penger. Og en fortsatt ikke forstår hvordan anmeldelser fungerer.

 

Vel da blir det litt for dumt. Men ja, godt det finnes noe for enhver :) 

Lenke til kommentar

 

Mulig det bare er meg, men foruten at disse spillene er fantastisk vakre gir de meg ikke så mye.

 

Har veldig lyst til å like de, men blir til at jeg prøver de i et kvarter og ikke helt ser hensikten med å fortsette.

 

Nei, du er ikke den eneste. Dette "spillet" er knapt noe jeg vil kalle et spill. Det er pent og se på og en fin distraksjon, men hvis man "dykker" dypere inni det vil man oppdage at det er et tom og innholdsløs "cash grab". Det kan sikkert virke terapeutisk på enkelte, men for de fleste anbefaler jeg å holde seg unna.

Oj shit.. hvorfor så bitter?

 

Er du en person som misliker at andre liker andre ting enn det du selv liker/synes at andre skal like(?), helt greit at du ikke liker noe, men å fraråde andre pga. din egen preferanse synes jeg er merkelig..

La nå andre mennesker nyte opplevelser som kanskje ikke du ser verdi av.

 

Mener du når du sier "cash grab" at de som har laget dette - hva kaller vi det om det ikke er et spill? - bare lagde dette over en helg for å tjene penger?

 

Hva definerer du som et spill da? Selvfølgelig er dette et spill, og det har ingenting med preferanser å gjøre.. takkformeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...