Gå til innhold

Microsoft fortsetter å flørte med Sony for å få på plass kryssplattformspilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva går saken ut på? At man i "en tenkt fremtid" kan kjøpe Xbox spill og støtte Microsoft finansiellt, og spille det på sin Sony PS4, og motsatt forhold i tillegg? Eller er dette noe som går mere på selve PC-kompatibiliteten?

Endret av G
Lenke til kommentar

Hva går saken ut på? At man i "en tenkt fremtid" kan kjøpe Xbox spill og støtte Microsoft finansiellt, og spille det på sin Sony PS4, og motsatt forhold i tillegg? Eller er dette noe som går mere på selve PC-kompatibiliteten?

 

Nei, du kjøper spillet på xboxen din, mens du kan spille mot kompisen din som spiller samme spillet på PS4 er det de prøver å få til.

Lenke til kommentar

Hva går saken ut på? At man i "en tenkt fremtid" kan kjøpe Xbox spill og støtte Microsoft finansiellt, og spille det på sin Sony PS4, og motsatt forhold i tillegg? Eller er dette noe som går mere på selve PC-kompatibiliteten?

 

Tror ikke du kan spillet et xBox spill på PS, men heller at du kan spille et online på tvers av konsoller.

Lenke til kommentar

 

Jeg mener det var motsatt forrige generasjon, hvor xbox var den ledende. Dette viser jo bare at PS4 har vunnet konsoll-krigen.

What....?

 

Forrige generasjon mener jeg at sony prøvde å få til ett kryssplattform-sammarbeid med microsoft. Og microsoft som var ledende da viste liten interesse for det.

Lenke til kommentar

Hva går saken ut på? At man i "en tenkt fremtid" kan kjøpe Xbox spill og støtte Microsoft finansiellt, og spille det på sin Sony PS4, og motsatt forhold i tillegg? Eller er dette noe som går mere på selve PC-kompatibiliteten?

 

Nei, det det gjelder er at; Om du har PS4 og jeg har XB1, å vi kjøper f.eks. neste GTA til våre respektive konsoller, så skal vi kunne spille sammen online, på samme servere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stilig. Tre forskjellige som har besvart +1

 

Liker GTA, så det hadde jo ikke vært vondt for sluttbrukerne. Men for Sony så er det jo tydelig et spørsmål om å navigere riktig med hensyn på å bevare god markedsdominans. Er nok derfor Sony ikke er like entusiastiske som Microsoft. Neste gang blir det gjerne Microsoft som vil dolke Sony i ryggen om de får anledning eller finner på noen sprell.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg mener det var motsatt forrige generasjon, hvor xbox var den ledende. Dette viser jo bare at PS4 har vunnet konsoll-krigen.

What....?

 

Forrige generasjon mener jeg at sony prøvde å få til ett kryssplattform-sammarbeid med microsoft. Og microsoft som var ledende da viste liten interesse for det.

 

sony har delte servere i flere av spilla med pc, men ms (xbox avdelinga) sa nei til både pc og sony hele sist generasjon, så ser ut som ms kansje har krøpet til korset å insett brukerne av xb1 trenger flere å spille med siden konsollen deres ikke selger like bra som ps4 gjør

Endret av Leffi78
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

 

 

Jeg mener det var motsatt forrige generasjon, hvor xbox var den ledende. Dette viser jo bare at PS4 har vunnet konsoll-krigen.

What....?

 

Forrige generasjon mener jeg at sony prøvde å få til ett kryssplattform-sammarbeid med microsoft. Og microsoft som var ledende da viste liten interesse for det.

 

 

Åja, det hadde jeg ikke fått med meg. Høres ikke bra ut. Kanskje det henger sammen med at MS tok betalt for sine tjenester slik Sony også gjør nå, men det blir bare spekulering så jeg trur jeg avslutter der! Sleng gjerne inn kilder dersom du har det.

 

 

 

 

Jeg mener det var motsatt forrige generasjon, hvor xbox var den ledende. Dette viser jo bare at PS4 har vunnet konsoll-krigen.

What....?

 

Forrige generasjon mener jeg at sony prøvde å få til ett kryssplattform-sammarbeid med microsoft. Og microsoft som var ledende da viste liten interesse for det.

 

sony har delte servere i flere av spilla med pc, men ms (xbox avdelinga) sa nei til både pc og sony hele sist generasjon, så ser ut som ms kansje har krøpet til korset å insett brukerne av xb1 trenger flere å spille med siden konsollen deres ikke selger like bra som ps4 gjør

 

 

Meg bekjent så har vel Xbox One solgt bedre enn Xbox 360 på samme tid, og på den var det aldri mangel på folk å spille med. Jeg forstår at 40 millioner vs. 20 millioner konsoller solgt er en stor forskjell, men med 20 millioner konsoller så sliter man ikke med å finne noen å spille med/mot. Det er i hvert fall min erfaring. Så jeg trur ikke Xbox One gjør dette fordi de sliter med noe som helst.

Kilde for min første påstand: http://www.vgchartz.com/article/263022/xbox-one-vs-xbox-360vgchartz-gap-chartsdecember-2015-update/

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...