Gå til innhold

Dette er noen av problemene folk opplever med Windows 10


Anbefalte innlegg

Virker som det bare er smårusk så langt.

Edge er ny, så den vil ha barnesykdommer. Jeg kjører mye Vivaldi for tiden, så jeg er vant med ustabil nettleser så det holder.

Driverproblemer er selvsagt på ny versjon av Windows, og Microsofts Bluetooth har alltid vært problematisk for meg. Så langt at jeg faktisk så meg nødt til å kjøpe BlueSoleil.

Regner det også som svært sannsynlig at jeg vil få problemer med Stardock-programvare (WindowBlinds o.l.) når jeg oppgraderer. Men jeg skal jo gi operativsystemets eget UI en viss sjanse før man kjører WindowBlinds, synes jeg.

Nei, så langt virker dette som den gode versjonen som skal komme etter Windows 8. På tilsvarende slipptidspunkt til Windows 8 var det utelukkende panikkskrik å få lese på artikler og forum.

 

Hadde tenkt å vente litt, men med bakgrunn i det jeg har lest så langt, så tror jeg at jeg oppgraderer stasjonærmaskinen min ved første anledning. Før jeg går løs på Surface Pro'en, vil jeg lese bekreftelse på at wacom-driverne på penna virker skikkelig. 

 

Edit: det ser ut til at det er kommet nye drivere fra Wacom, så da er nok den good to go i helga også. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Edge virker ihvertfall ustabil hos meg.

 

AtW

Hos meg er den default. Dønn stabil og oppleves (bryr meg ikke om digitale tester egentlig) stort sett raskere enn chrome. Har allikevel chrome på maskinen ettersom det er noen sider som sliter litt.

 

Savner dog navnet Spartan. Og logoen sliter jeg litt med (men hvordan skal ellers bestemor komme på nett med å trykke på den derre e-en)

 

 

 

Har du forsøkt å skrive et innlegg her inne som inneholder en smiley? Det fungerer ikke med Edge hos meg, får ikke likket på "post" så fort innlegget mitt inneholder en smiley. Har verifisert problemet på flere Windows 10 maskiner.

Lenke til kommentar

Har installert W10 på 17 maskiner siden release. Forutenom sinnsvake privacy-settings (wifi-sense), har jeg knapt støtt på problemer. Det eneste er driversituasjonen, hvor bl. a min Asus UX32VD sliter med mangel på ExpressCache.

 

Det er dog å forvente at det mangler drivere ved release. Kan ikke skylde på Microsoft for dette. Har du problemer med drivere, ta kontakt med maskinvareleverandøren din.

Lenke til kommentar

Oppgraderte til win10 pro fra win 7 ultimate i går, men måtte degradere igjen da jeg ikke fikk rocket league til å fungere...

 

Merkelig igrunn, da absolutt alle andre steam og battle.net spill jeg har fungerte.

 

Prøvde å reinstallere alt fra gpu-drivere, steam, rocket league, directx og .net frameworks, men fikk bare, "the application was unable to start correctly (0xc00007b)", uansett om jeg startet det fra steam eller executable. admin modus og ikke.

 

ser flere som har problemet, men ingen fix å oppdrive. (som jeg fant iallefall)

 

tips?

 

Dårlig med tips, men ingen problemer med Roclet League verken på min Surface eller Asus gaming laptop.

 

Edge oppfører seg litt rart på face, om det er Edge eller face sin skyld er jeg usikker på. Virker som det har noe med face sin måte å "markere" innleggene jeg kommenterer på, altså når det dannes en blå ramme rundt innlegget før jeg skriver.

Lenke til kommentar

Bug med Windows startmeny ?

 

Sjekkes med poweshell kommando

Get-StartApps | measure

post-35394-0-20967100-1438365561_thumb.jpg

< 512 (500)

Jeg trodde jeg hadde lite installert men shortcuts hos meg var count' alt på 208

Så flere burde kanskje sjekke dette om de mangler ting i startmenyen

 

Windows 10 bugs! Too many Start menu apps BREAK it 

An issue with the new Windows 10 Start menu means that those with more than 512 application shortcuts will have missing entries.

In Windows 10, the Start menu includes an All Apps list, which you can search for quick access to installed applications.

Start menu shortcuts are still shortcut files placed in the same special locations as previous versions of Windows, but the Start menu app appears to be driven by a database on which some optimistic Microsoft coder has placed a limit of 512 entries.

The bug is documented (to some extent) here, where a user complains:

 

I had a little over 500 apps listed and after a secure reboot all my start menu links were gone and they're missing now from all apps, too.

There is no way to get Windows to recognise them again. Very annoying bug. I brought down the number under 500 by de-installing some stuff, but it still doesn't work.

 

Journalist Peter Bright tweeted about the problem, attracting the attention of Microsoft Program Manager Arunjeet Singh, who said:

 

The issue seems to affect people with more than 512 apps in their "All apps" list.

To tell whether you're one of them: 1. Bring up the Start menu and search for Windows Powershell. 2. Run Windows Powershell. 3. Run the command "Get-StartApps | measure" (without the quotes) in the command window.

If you see a number larger than or equal to 512 you are affected by this issue. We are working on a fix to this issue.

 

The workaround is to use a third-party Start menu such as Stardock's Start10. Since the underlying shortcuts are intact, these solutions still work correctly. 

http://www.theregister.co.uk/2015/07/29/windows_10_bug_alert_start_menu_breaks_512_entries/?utm_source=StardockSoftware&utm_medium=email&utm_term=SDS_START10_07302015&utm_content=TEXTLINK&utm_campaign=SDS_START10_07302015

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette med at Microsoft Edge ikke lar deg scrolle før hele nettsiden er lastet inn er irriterende greier, spesielt når jeg skulle lese MyDigitalLife.info sitt forum som var overbelastet når Windows 10 kom ut for fult... Når du ikke kan scrolle før hele siden er lastet så var det bare å gi det opp med Edge.

 

Også har vi jo Diskusjon.no da, hvor det å skrive innlegg med smilies ikke fungerer, sitatfunksjonen er helt bingo med mer.. Og den har lukket seg helt ut av det blå ved et par anledninger, helt uten feilmelding eller noe. Og den ser ut til å mangle muligheten for å gjenopprette en lukket fane, noe jeg virkelig savner når jeg plutselig lukker feil fane.

 

Personlig har jeg ikke opplevd noen problemer med Edge så langt. Virker mye raskere enn Chrome på mitt system.

 

Når det gjelder faner trykker du på "hub" (knappen med tre linjer oppe til høyre). Når den åpner seg trykker du på loggen (rund pil med klokkevisere) og åpner den fanen du hadde lukket.

Lenke til kommentar

Har hatt windows 10 i ca 2 måneder, og RTM-versjonen i noen uker. Nå fungerer det veldig fint. Hadde endel bluescreen tidligere pga dårlige drivere fra enten Nvidia eller Intel (usikker), men virker å ha blitt bedre nå. Kan ikke annet enn å anbefale alle å oppgradere fra Windows 8!

Lenke til kommentar

apropos drivere..

Har hatt store problemer med å få til driverne til nettverkskortet.

altså, for å få det til å kunne koble seg på trådløsnett som bruker 5 GHz teknologi (som er 100 ganger mer stabil enn 2.4)

Dette har vært en skikkelig "pain in the ass" å få til.. Det fungerte fint i Windows 8.1

Lenke til kommentar

 

Dette med at Microsoft Edge ikke lar deg scrolle før hele nettsiden er lastet inn er irriterende greier, spesielt når jeg skulle lese MyDigitalLife.info sitt forum som var overbelastet når Windows 10 kom ut for fult... Når du ikke kan scrolle før hele siden er lastet så var det bare å gi det opp med Edge.

 

Også har vi jo Diskusjon.no da, hvor det å skrive innlegg med smilies ikke fungerer, sitatfunksjonen er helt bingo med mer.. Og den har lukket seg helt ut av det blå ved et par anledninger, helt uten feilmelding eller noe. Og den ser ut til å mangle muligheten for å gjenopprette en lukket fane, noe jeg virkelig savner når jeg plutselig lukker feil fane.

Personlig har jeg ikke opplevd noen problemer med Edge så langt. Virker mye raskere enn Chrome på mitt system.

 

Når det gjelder faner trykker du på "hub" (knappen med tre linjer oppe til høyre). Når den åpner seg trykker du på loggen (rund pil med klokkevisere) og åpner den fanen du hadde lukket.

 

 

Ctrl+Shift+T funker hos meg for å gjenåpne en lukket fane (som jeg har lukket selv). Ctrl+T åpne jo som kjent en ny fane.

Men jeg får ikke opp sitert tekst når jeg trykker på Svar-knappen her på forumet.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt nøyaktig 2 problemer med Windows 10. Det ene er Creative sin "feil". - Drivere til mange av Creative sine lydkort blir ikke lansert før oktober. Jeg ble derfor nødt til å installere en fan-laget windows 10 driver (som forresten fungerer utmerket) for å få lyd fra lydkortet.

 

Det andre problemet skyldes auto-update. Windows installerer automatisk Realtek Audio driveren til hovedkortet selv om jeg gjentatte ganger har avinstallert det igjen. Jeg bruker et dedikert lydkort og ønsker ikke å ha Realtek sakene på maskinen. Til nå har jeg bare deaktivert processene og oppstart av realtek ettersom driveren ikke ble værende avinstallert.

Lenke til kommentar

Det andre problemet skyldes auto-update. Windows installerer automatisk Realtek Audio driveren til hovedkortet selv om jeg gjentatte ganger har avinstallert det igjen. Jeg bruker et dedikert lydkort og ønsker ikke å ha Realtek sakene på maskinen. Til nå har jeg bare deaktivert processene og oppstart av realtek ettersom driveren ikke ble værende avinstallert.

Du kan deaktivere "ombord audio" i BIOS/EFI på hovedkortet ditt. Da slipper du å bli plaget av dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har hatt nøyaktig 2 problemer med Windows 10. Det ene er Creative sin "feil". - Drivere til mange av Creative sine lydkort blir ikke lansert før oktober. Jeg ble derfor nødt til å installere en fan-laget windows 10 driver (som forresten fungerer utmerket) for å få lyd fra lydkortet.

 

Det andre problemet skyldes auto-update. Windows installerer automatisk Realtek Audio driveren til hovedkortet selv om jeg gjentatte ganger har avinstallert det igjen. Jeg bruker et dedikert lydkort og ønsker ikke å ha Realtek sakene på maskinen. Til nå har jeg bare deaktivert processene og oppstart av realtek ettersom driveren ikke ble værende avinstallert.

Problem 2 løser du slik jeg har vist til med skjermbilde tidligere og er likt fra xp,vista,win7,win8 Endret av syar2003
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hjemme gruppen fungerer ikke på de 2 stasjonære maskinene hjemme, får bare opp: Denne maskinen kan ikke være må hjemmegruppen, eller noe slik.

(De var med Windows7)

Mens begge laptoppene, de er problemfritt inne på hjemmegruppen, googlet det, og hjemmegruppeprobleemt er veldig vanlig på siste W10 releasen :-(

Håper det blir fikset snart...

 

Du har sjekket at begge er oppført med "Private network", og ikke "Public network"? Opplevde ved installasjon av Win 10 på en virtuell maskin at den automatisk var satt til "Public network". Noe som igjen gjorde at man ikke kunne kjøre RDP opp mot den. Alt fungerte derimot fint så fort jeg under nettverksinnstillingene endret fra public til private.

Lenke til kommentar

 

Det andre problemet skyldes auto-update. Windows installerer automatisk Realtek Audio driveren til hovedkortet selv om jeg gjentatte ganger har avinstallert det igjen. Jeg bruker et dedikert lydkort og ønsker ikke å ha Realtek sakene på maskinen. Til nå har jeg bare deaktivert processene og oppstart av realtek ettersom driveren ikke ble værende avinstallert.

Du kan deaktivere "ombord audio" i BIOS/EFI på hovedkortet ditt. Da slipper du å bli plaget av dette.

 

Det har jeg ikke tenkt på! Smart - og takk !

 

 

 

Jeg har hatt nøyaktig 2 problemer med Windows 10. Det ene er Creative sin "feil". - Drivere til mange av Creative sine lydkort blir ikke lansert før oktober. Jeg ble derfor nødt til å installere en fan-laget windows 10 driver (som forresten fungerer utmerket) for å få lyd fra lydkortet.

 

Det andre problemet skyldes auto-update. Windows installerer automatisk Realtek Audio driveren til hovedkortet selv om jeg gjentatte ganger har avinstallert det igjen. Jeg bruker et dedikert lydkort og ønsker ikke å ha Realtek sakene på maskinen. Til nå har jeg bare deaktivert processene og oppstart av realtek ettersom driveren ikke ble værende avinstallert.

Problem 2 løser du slik jeg har vist til med skjermbilde tidligere og er likt fra xp,vista,win7,win8

 

Takk, skal se på det!

Lenke til kommentar

Jeg har store problemer med Windows 10 og ønsker ikke å installere den, jeg har reservert meg med appen men den har nå 5 dager på rad mislykkes med feil 80240020 og jeg finner ikke ut hvordan jeg får avbestilt dette så jeg slipper denne meldingen hver dag.

Siden den aldri installeres får jeg ikke avinstallert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...