Gå til innhold

Dette er noen av problemene folk opplever med Windows 10


Anbefalte innlegg

Synes Win 10 fungerer relativt greit. Sliter litt med søkefunksjonen men regner med at det vil ordne seg. Edge er kjapt og ustabilt. Jeg liker det og vil nok skifte til Edge når dem har fått kontroll på det.

 

Får en følelse av at det er gitt ut bittelitt for tidlig, men tror dette kan bli en vinner. Synes det er helt topp at MS har fått sin "App Shop", men misliker stort at det er så mye som er abonnoment. Jeg liker å kjøpe og bli ferdig med det.

 

Ser frem til patcher og service packs i fremtiden:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdaterte fra 8.1. på min stasjonære HP før helgen. Laaang installering! Har fungert såder etterpå (bruker lengre tid nå på oppstart) Men fra i dag morges: SVART SKJERM etter påloggingspassord. Har slått av maskinen 3-4 ggr (knappen/5sek). Jeg skjønner at det kan være et driverproblem, men hvordan fikse det når maskinen ikke kan opereres?

Lenke til kommentar

Oppdaterte fra 8.1. på min stasjonære HP før helgen. Laaang installering! Har fungert såder etterpå (bruker lengre tid nå på oppstart) Men fra i dag morges: SVART SKJERM etter påloggingspassord. Har slått av maskinen 3-4 ggr (knappen/5sek). Jeg skjønner at det kan være et driverproblem, men hvordan fikse det når maskinen ikke kan opereres?

 

Har du forsøkt å starte maskinen I safe mode for eventuell driveroppgradering/fjerning?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Installerte W10 i går. Alt gikk knirkefritt. Men nå som installasjonen er ferdig fryser maskinen etter noen minutter. Har prøvd å laste ned nye drivere, men maskinen går i stå før disse er ferdiglastet. Uansett program jeg åpner, så fryser maskinen.

 

Har prøvd å reversere til W7, men rekker det ikke før W10 går i frys.

Må visst fram med orginal CD og kjøre reinstall med Win 7.

Synes det er merkelig, da PC'n kun er et halvt år gammel og rimelig oppdatert med tanke på hardware.

Lenke til kommentar

Steam Spill sluter å fungere. Og en bug i Steam ved re installasjon gjør at spill forsvinner ut av listen. Og jeg blir bet om å kjøpe dem på nyt. Dette er min enste problem usikker på om det er win10 eller Steam som er problemet her. enda mere mistenkelig er det når innlogging til SteamSuport buger ut og er ubrukelig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

 

 

Pc'n ble mye tregere. Lurer på om W10 ble installert på HDD i stedet for denne flash brikken som jeg har for rask oppstart...? Kan heller ikke scrolle nedover en side med to fingrer på touchpad :/

Den med touchpaden kommer nok av at du mangler programvaren til pekeplaten.

Installerte nyeste programvare fra Asus, som skulle være tilpasset W10, men pekeplaten fungerer ikke fortsatt. Tar nå 3,5 min i stedet for 30 sek å starte PC'n også. Hvordan kan jeg flytte W10 til SSD-en på 24 GB!? Den synes forresten ikke på "min datamaskin".

 

 

 

En 24GB SSD? Høres mer ut som Cache for harddisk, ofte kalt "Hybrid disk" og det styres av programvare og ikke noe du kan tukle med. Her vil de mest aksesserte filene bli plassert over på flashlagringen automatisk.

 

Fant ut av det ja. Det var en cache for harddisken akkurat som du skrev her. Tok bare en stund før W10 ble lagt til i denne cachen, og da ble systemet minst like raskt. En stund siden dette nå, men men :)

Endret av Choppa
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Full installasjon av Windows 10 på min Lenovo 2 13" i går. Alle tilgjengelige Win 10 drivere + Lenovo Energi Manager fra Lenovo Support installert.

Slo av PC i går kveld. I dag helt flatt batteri!

Etter installasjon av windows 10 hadde jeg det samme problemet på min Lenovo maskin. Løsningen fant jeg her:

http://www.tenforums.com/general-support/27598-windows-10-laptop-battery-drainage-while-shutdown-unpluged.html#post439131

 

Hos meg var det haket av for rask oppstart noe som tappet batteriet når maskinen var avslått.

 

Rask oppstart ligger i:

-kontrollpanel

-strømalternativer

-velg hva av/på knappen gjør

-endre innstillinger som for øyeblikket er utilgjengelige

 

Under innstillinger for avslutning: fjern haken ved aktiver rask oppstart.Etter at jeg fjernet haken ved rask oppstart løste problemet seg og maskinen er som før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...