Gå til innhold

RYKTE: Dette kan være «Skylake»-spesifikasjonene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seriøst? Tror jeg venter til 2016/17 Før jeg oppgraderer min prosessor! Er faktisk spent på hva AMD kommer med, for intel gir oss ikke noe spennende :(

 

http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1365635-intel-core-i7-6700k-skylake-i-prestandatest/

Den "testen" der er ikke basert på tester på ekte hardware. De har bare sett på ytelsesøkningen på tidligere generasjoner og "estimert" hvilken ytelse de tror Skylake får.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dog viser den til 10-15% økning i ytelse per klokkesyklus. Noe slikt burde man nok være rimelig fornøyd med, spesielt siden det er krymping som er i fokus denne gang, ikke økt ytelse.

 

Så om man blir skuffet av det, så burde man nok dempe forventningene er par hakk. :p For det kan faktisk bli verre. ;)

Lenke til kommentar

Dog viser den til 10-15% økning i ytelse per klokkesyklus. Noe slikt burde man nok være rimelig fornøyd med, spesielt siden det er krymping som er i fokus denne gang, ikke økt ytelse.

Skylake er en ny arkitektur, ikke bare krymping.

Det er begrenset hva jeg kan si, men Skylake er en større endring en tidligere "nye generasjoner" fra Intel. Arkitekturen og de første produktene lanseres på IDF i August i år... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dog viser den til 10-15% økning i ytelse per klokkesyklus. Noe slikt burde man nok være rimelig fornøyd med, spesielt siden det er krymping som er i fokus denne gang, ikke økt ytelse.

Skylake er en ny arkitektur, ikke bare krymping.

Det er begrenset hva jeg kan si, men Skylake er en større endring en tidligere "nye generasjoner" fra Intel. Arkitekturen og de første produktene lanseres på IDF i August i år... :)

 

 

Bare synd de kommer som 4-kjerne i starten og ikke mer. Vet du når Skylake-E er ventet?

Lenke til kommentar

 

Bare synd de kommer som 4-kjerne i starten og ikke mer. Vet du når Skylake-E er ventet?

Er nok redd for at den ikke dukker opp før midten av 2017.

 

Damn det er LENGE til. Ser ut til X99 ble et greit kjøp. Tror du det kommer 10-kjerner? Så noe rykter om det en plass men selv ser jeg det som lite sannsynlig da det tok 5 år fra 6-kjerne kom til 8-kjerne kom.

Lenke til kommentar

Damn det er LENGE til. Ser ut til X99 ble et greit kjøp. Tror du det kommer 10-kjerner? Så noe rykter om det en plass men selv ser jeg det som lite sannsynlig da det tok 5 år fra 6-kjerne kom til 8-kjerne kom.

Jeg tror det kommer 10 kjerner på high-end med Broadwell-E som kommer rett over nyttår... :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Seriøst? Tror jeg venter til 2016/17 Før jeg oppgraderer min prosessor! Er faktisk spent på hva AMD kommer med, for intel gir oss ikke noe spennende :(

 

http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1365635-intel-core-i7-6700k-skylake-i-prestandatest/

Den "testen" der er ikke basert på tester på ekte hardware. De har bare sett på ytelsesøkningen på tidligere generasjoner og "estimert" hvilken ytelse de tror Skylake får.

 

Da får jeg vente litt til da :) Regner med at det ikke drøyer alt for lenge til vi får ekte tester!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...