Gå til innhold

– Ericsson vil avslutte Sony Ericsson


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel... Jeg tror det kan bli til det bedre, fordi jeg føler Sony har mer å fare med enn Ericsson. I min verden er Ericsson gammelt og kjedelig, imens Sony er mer moderne og konkurransedyktig i tiden. Jeg tror det er mer Ericsson som står for at SE bare har èn mobil som de oppdaterer bittelitt om gangen og lanserer en ny mobil og aldri kommer med noe nytt i det hele tatt. Annet enn de håpløse megapixelene...

Men hva vil det si at de vil drive med infrastruktur? Er det dekning og ny teknologi på den trådløse fronten? :-P

Lenke til kommentar

Viss det er Ericsson som selger mobilene så kjøper jeg det IKKE! Jeg har Sony Ericsson bare fordi det er Sony med i navnet! Men viss det bare er Sony som står på mobilene så ville jeg nok kjøpte enda en "Sony" mobil.... Håper Sony får mobil avdelingen! :new_woot:

Lenke til kommentar
I min verden er Ericsson gammelt og kjedelig, imens Sony er mer moderne og konkurransedyktig i tiden.

I min verden er det stikk motsatt. Sony er knirkete fancy farget plast stappet med jålete og unyttig dilldall mens Ericsson har et stivt business-utseende (a la Thinkpad) med en passe dose undervurdert kvalitetsteknologi.

 

Infrastruktur = antenner, mobilmaster og nettverksutstyr for mobilnett. Både drift av gammelt utstyr, produksjon og installasjon av nytt utstyr og utvikling av fremtidig utstyr.

 

Et godt gammelt gjensyn: Hvor ble det av Ericsson? :)

Lenke til kommentar
Hva skjer om man reklamerer på en Sony Ericsson dersom dette skjer?

Dette er noe av det de skal forhandle om, men det er naturlig at Sony tar garantiansvaret dersom de skal fortsette med mobiltelefoner alene. Reklamasjoner er det den norske butikken som solgte telefonen som har ansvaret for. Dette ansvaret har de uavhengig av hvilken distributør eller produsent de benytter seg av og uavhengig av om noen av disse er lite medgjørlige i reklamasjonssaker utenfor garantitiden eller legger ned. Med andre ord skal ikke kundene merke noe til skilsmissen hverken i Norge eller i andre land.

Lenke til kommentar
Sony er knirkete fancy farget plast stappet med jålete og unyttig dilldall mens Ericsson har et stivt business-utseende (a la Thinkpad) med en passe dose undervurdert kvalitetsteknologi.
Så alt for riktig. Håper SE kan komme med et Eserie-alternativ når nye Symbian er tilgjengelig. Inntil da tviholder jeg på mobilverdens ThinkPad-serie: Nokia Eseries.
Lenke til kommentar
I min verden er det stikk motsatt. Sony er knirkete fancy farget plast stappet med jålete og unyttig dilldall mens Ericsson har et stivt business-utseende (a la Thinkpad) med en passe dose undervurdert kvalitetsteknologi.

[/url] :)

Enig, tror merkevaren Ericsson hadde vært et veldig godt utgangspunkt for (high-end) business-modeller.

Lenke til kommentar

som andre her sier, spennende. selv om jeg nok tviler på at ericsson går for mobilprodusjon på egenhånd, for dem gikk vel i kompaniskap med sony nettopp fordi det ikke var holdbart på egenhånd?

 

og etter det har det jo kommer noen sterke konkurrenter fra sør-korea på kartet også...

 

nei godt mulig at C702 blir min siste SE...

Lenke til kommentar
som andre her sier, spennende. selv om jeg nok tviler på at ericsson går for mobilprodusjon på egenhånd, for dem gikk vel i kompaniskap med sony nettopp fordi det ikke var holdbart på egenhånd?

 

og etter det har det jo kommer noen sterke konkurrenter fra sør-korea på kartet også...

 

nei godt mulig at C702 blir min siste SE...

 

Dessverre så ser det vel ut til at Ericsson trekker seg fra mobilmarkedet. Men vi får håpe at Sony fortsetter der SE eventuelt slutter, og fortsetter å lage feiende flotte mobiltelefoner. Men nå er vel Sony mer eller mindre konkurs, så å kjøpe ut Ericsson blir vel vanskelig. Ericsson går forøvrig så det suser, og tjener haugevis med penger, tross nedgangstider. Ericsson har vært smarte og tatt de nødvendige grepene, før finanskrisen satte inn, og nå høster de av sine handlinger.

Lenke til kommentar
I min verden er det stikk motsatt. Sony er knirkete fancy farget plast stappet med jålete og unyttig dilldall mens Ericsson har et stivt business-utseende (a la Thinkpad) med en passe dose undervurdert kvalitetsteknologi.
+ proprietære porter og minnekort. Memory stick og MPEG Movie VX format i Sony kameraer er helt latterlig, noen som har prøvd å konvertere filer fra dette formatet? ;)
Lenke til kommentar
Jeg tror det er mer Ericsson som står for at SE bare har èn mobil som de oppdaterer bittelitt om gangen og lanserer en ny mobil og aldri kommer med noe nytt i det hele tatt.

Originalen het T68, hvor Ericsson/SE's proprietære mobil OS stammer fra ;). Så du har faktisk rett ;).

Lenke til kommentar

Sonys uttalelser i etterkant av rootkit-skandalen burde være grunn god nok til å ikke vurdere flere Sony-produkter. Det var ikke et problem at Sony installerte ulovlige rootkits på PCene til kunden fordi de fleste kundene ikke la merke til det.

 

Jeg valgte bort Sony og kommer ikke til å endre standpunkt. For meg er dette mer som Ericssons frigjøringsdag.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...