All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste time
-
Selvfølgelig burde det være en arveavgift
wampster svarte på Villfaren sitt emne i Politikk og samfunn
Jeg ville ikke giddet å bruke tid på den brukeren der. Personen forstår åpenbart ikke økonomi/skatt eller forskjellen på urealisert/realisert og mener av en eller annen grunn at de begrepene har noen som helst sammenheng med reel og ikke-reel. Så der skorter det på mange fronter. -
Vell, vanskelig å dømme da jeg bare leser det du skriver. Men jeg leser det slik at din referanse har sagt du 'leverer under par' I stillingen du ønsker(og jeg antar du kommer til å søke etter). Så når ny potensiell arbeidsgiver stiller spørsmålet kan en anta de blir svart tilsvarende. Iallefall stor risiko for det.
-
Helt klart! Ikke glem at George Washington var en britisk soldat!
-
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Simen1 svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
For mange vil den påstanden stemme på månedsbasis, selv om det på timebasis er litt av og på. Men strengt tatt kommer personlig gjennomsnittlig månedspris an på hvilke timer i måneden man bruker mye og lite strøm. F.eks om man har husbatteri som bidrar til å flytte forbruk osv. Ja heldigvis. Vi husker vel hvor opptrekt folk var i januar og februar - til tross for samme 40 øre/kWh+mva. -
Som ventet, ikke et eneste konkret eksempel på en norsk lov som ikke følges.
- 67 svar
-
- 1
-
-
Ja, Dialog er alltid løsningen i alle 'forhold'. Si det som det er, du ønsker å jobbe med software(om jeg har forstått deg rett). Du forstår dette ikke er mulig for deg hos de, gi så beskjed om at du søker og ønsker å bruke de som referanse. Men, gitt tidligere tilbakemelding hadde jeg prøvd å unngå det.
-
Ja det var vel gjerne demokratene som drev konsentrasjons- og utrydningsleirene i Tyskland og Polen på 40-tallet også.
-
I dag var varselet i bilen også borte. Da ble dette ordnet relativt rask 👍
-
Du vet at det var Demokratene som dannet KKK, og du vet at det var Demokratene som sloss mot at Svarte skulle få lov til å stemme. Hvis ikke så er du bare dum, forsett å les i din bok 7.oktober var verdens fineste dag.
-
Er du kontrollert av din egen telefon?
Capitan Fracassa svarte på keelling sitt emne i Religion, filosofi og livssyn
Siden @keelling ikke er redelig nok til å ta den med selv, så søkte jeg det opp, og det stammer herfra: https://bioinitiative.org Dette er på ingen måte balansert forskning, men en aksjonsgruppe med alternative synspunkter som ikke støttes av god forskningspraksis, akkurat slik vi kan forvente av den som postet det. -
kan arbeidsgiver tvinge deg i en annen avdeling og en annen stilling?
barfoo svarte på Tesla1856 sitt emne i Jobb og karriere
Innanfor rammene av kontrakta. Er du tilsett som mekanisk ingeniør kan ikkje bedrifta be deg gå inn i stilling som vaskehjelp, eller jobbe som elektroingeniør f.eks. utan at du samtykker til det gjennom endringsoppseiing. Og kriteria for det er samme som for andre oppseiinger: sakleg grunn. -
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
kremt svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Norgespris fortsatt lønnsomt i 4 av 5 prisområder. Dette i noen av årets måneder med antatt laveste forbruk. -
kan arbeidsgiver tvinge deg i en annen avdeling og en annen stilling?
obygda svarte på Tesla1856 sitt emne i Jobb og karriere
Å være åpen, ærlig og løsningsorientert er fine egenskaper synes jeg. Høres ut som en god ide og ta en prat med en overordnet..det blir sjelden feil i lengden er min erfaring. Lykke til. -
Jeg vil ikke si at synet på innvandring nødvendigvis følger den typiske sosialistiske eller markedsliberale aksen, men at det snarere handler om motsetningen mellom de konservative og de kulturradikale. Man ser det i Danmark, hvor både høyre og venstresiden er enige om å føre en konservativ innvandringspolitikk, mens de som ønsker å føre en strengere innvandringspolitikk i Norge blir brunbeiset av eliten og kalt høyreradikale rasister. I Sverige var det en periode hvor både høyresiden med Fredrik Reinfeldt og venstresiden var enige om å føre en liberal innvandringspolitikk. Ja, Reinfeldts innvandringspolitikk ble faktisk brukt av norsk venstreside som en foregangsmodell som de kopierte. I Norge er det vel egentlig kun FrP som ønsker å gjøre innstramninger av betydning.
- 67 svar
-
- 1
-
-
Selvfølgelig burde det være en arveavgift
sverreb svarte på Villfaren sitt emne i Politikk og samfunn
Om kontanter endrer verdi da vil skyldig skatt på de kontantene endre verdi i samme takt siden kontanter er det du bruker til å betale skatt med. Du kan ikke betale skatt med aksjer, maskiner, eiendommer, land eller varer. Det er for meg tydelig at du kommer med slike tåpelige usakligheter siden du ikke har noe fornuftig svar å komme med. Hadde du hatt et svar som forsvarte din posisjon hadde du skrevet det fremfor dette oppgulpet.- 204 svar
-
- 2
-
-
Hvis det skal opprettes en depositumskonto så er det regler for det. Depositum kan være maks seks måneders husleie. Pengene skal settes inn på en særskilt depositumskonto med vanlige rentevilkår, i leietakers navn. Utleier betaler for opprettelsen av kontoen. Rentene tilfaller leietaker. Så lenge leieforholdet varer, kan ingen av partene disponere pengene på egenhånd. Leietaker kan likevel kreve renter utbetalt. Det kan avtales at depositumet justeres i takt med husleien. Kilde: https://www.huseierne.no/alt-om-bolig/utleie/for-utleie/husleie-og-depositum/ Utleier er ikke pålagt å opprette en slik konto, men krever utleier depositum, så må han følge punktene over. Utleier kan ikke nekte opprettelse av en slik konto som beskrevet over, hvis han krever depositum. Utleier kan ikke kreve depositum og ha beløpet på privat konto.
-
Tror ikke Disclosure Day er en type film som brillierer i UHD. HDR hjelper nok litt om de har satset på det. Personlig er jeg glad for at min Samsung gir ca halvparten av HDR intensiteten, da det er mer enn nok. Horizon zero dann på PS4 Pro så perfekt ut. Meningen er jo at HDR skal gi noe ekstra, ikke ødelegge opplevelsen med glorete og plagsomme bilder. De fleste har en 1080p pipeline i produksjon (i alle fall for CGI), så du ender vanligvis opp med å få oppskaler mye uansett, så det blir gjerne en mer helhetlig seer-opplevelse i 1080p. Eneste som blir litt negativt er at man går glipp av en potensielt bra BT.2020 fargemastering.
-
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Simen1 svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Laveste spotpris Lørdag 27. juni: 8 øre/kWh i hele landet Laveste spotpris Søndag 28. juni: 15 øre/kWh i hele landet -
Selvfølgelig burde det være en arveavgift
Kahuna svarte på Villfaren sitt emne i Politikk og samfunn
Her blander du forskjellige begreper. Gevinst bør skattes som inntekt men verdi skattes som formue. Om boligen har økt i verdi betaler du med andre ord litt mer i eiendomsskatt neste år. -
Selvfølgelig burde det være en arveavgift
Kahuna svarte på Villfaren sitt emne i Politikk og samfunn
Hvordan vet du at kontantene dine ikke har endret verdi? Det mer enn aner meg at 'problemet' skyldes ideologisk begrunnet vrangvilje.- 204 svar
-
- 2
-
-
Det jeg vurderer er å møte opp på mandag og ta en prat med lederen og prøve å være løsningsorientert. Tenkte å høre om han kan være villig til å bli med på en løsning som gir en win win situasjon for både meg og bedriften. Jeg har gjort en del ting bra og det er han klar over,så vil høre om han kan være en referanse for min neste jobb. Jeg beholder stillingen jeg har nå inntil jeg finner meg en ny jobb og da skal jeg søke hele tiden nå slik at jeg skaffer meg jobb fortest mulig. Det burde ikke ta så lang tid. Har allerede sendt 6 søknader siden fredag. Har to rekruttere som skal prøve å skaffe meg et intervju. På den måten unngår jeg at dette blir en stygg advokatsak og konflikt. Er dette en lur strategi? 🤔
