Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Har store forventninger til Zen 6. CPU-utvikling har stått forholdsvis stille. Jeg kjøpte 7700 våren 2023 og føler ikke jeg så langt har gått glipp av mye ytelse.
  3. Veit ikkje heilt om eg vil kalle 59 droner "et massivt angrep". https://www.nettavisen.no/nyheter/skal-vise-massivt-droneangrep-mot-moskva/v/5-95-3106343
  4. Helt enig i at det finnes mange mulige innfallsvinkler. Det jeg imidlertid blir litt lei av er at man skal lese ting så reduktivt. Dune befinner seg et merkelig sted mellom pulp og seriøs fiksjon, litt som Disco Elysium, så det er kanskje fristende å lese den karakterspesifikt. Men at den eksterne konflikten er relativt tam betyr ikke at det samme er sant for den interne. Paul er ganske plaget allerede i første bok. Evnen hans er mildt sagt blandede drops, og med hovedvekt på kamfer. Du kan ikke ha lest mange greske tragedier hvis du går glipp av Øidipus-parallellen, liksom. Jeg tror egentlig vi er enige, altså, og Le Berre er inne på mye, men her (og andre steder i artikkelen) blir hun for generell for meg. Jeg tror det er mulig og riktig å gå langt dypere i analysen av et verk enn å skrive at "dette har de jobbet mye med" eller "denne metoden er annerledes/bedre". Det var egentlig det jeg mente å si med det siste avsnittet, som var litt tilfeldig, men så ville jeg heller ikke ende opp med å mansplaine Dune... så det ble en teit mellomting. Om jeg kan gjøre poenget tydeligere, så er argumentet om at Dune er lett å misforstå mer en konsekvens av isekai-aspektene og slett lesning enn det er Herberts skyld fordi han ikke gjorde ting tydelig nok. Det blir litt merkelig å snu kritikken på hodet når forfatterskapet hans gjør det såpass tydelig at Dune er et heldig avvik når det kommer til tilgjengelighet og popularitet.
  5. Big Bang teorien er så å si udiskutabel. Den predikerer nøyaktig fordeling av Hydrogen, helium og andre stoffer i universet. Det er ingen måte det kan være tilfeldig. Den predikerer også fluktuasjon ene i bakgrunnsstrålingen som er bekreftet senere. I tillegg kommer det åpenbare: Når alt ekspanderer må det ha vært tett sammen før. Det er ikke en komplett teori. Den går ikke helt tilbake til starten og den forklarer ikke hvorfor universet ble til. Den gir ikke svar på hva som vil skje fremover. Vitenskapelige teorier gir seg ikke ut for å forklare alt.
  6. Han har et stort problem med temperamentet som går ut over dere. Dere må prate med noen som forstår dette, ikke vi som er her inne og anbefaler alt mulig dramatisk. Du bør ikke gi han opp før han har fått en sjanse til å forbedre seg. Du må kreve annen oppførsel, for slik han er nå er rett og slett ikke akseptabelt av hensyn til deg og barnet. Alle kan vi miste det av og til, spesielt i den situasjonen dere er i, men det du beskriver er alt for drøyt og ikke slik en håndterer eget temperament. Anonymous poster hash: 2bda7...a61
  7. Voksent av deg å innrømme det i alle fall. 👍🏼
  8. På denne tråden. Det er ikke eneste gang, for å si det sånn.
  9. Det gjør det garantert! Mye fordommer mot andre religioner som man ikke kjenner selv.
  10. Er du sikker på det er sivile han vil drepe, og ikke fiender? Landet er i krig.
  11. Ah, du tok en stikkprøve ja. Ja hva mer kan man forvente...?
  12. Det er hele grunnlaget for naturvitenskapen, ingenting er noensinne ansett som 100% bevist. Det sagt, big bang teorien er fullt ut en vitenskapelig teori, en bedre kvalitets stempling får du ganske enkelt ikke innenfor naturvitenskapen, bevisene anses dermed som temmelig solide. Angående religiøse forklaringsmodeller så var det en belgisk astrofysiker som først kom med ideen, han var også katolsk prest, Albert Einstein, en ateist var skeptisk, han mente det minnet litt for mye om religion, "la det bli lys". Pave Pius XII elsket teorien av nettopp den grunn, anså det som bevis for en skaper i en periode. Ellers anses BBT som en temmelig grundig bevist teori, derfor det er en teori i utgangspunktet, det er ikke i nærheten av å være et trosprosjekt som du påstår.
  13. Israel har innført en ny og mer aggressiv sikkerhetsdoktrine: Drep dem først. Som om ikke Israel var aggressiv nok fra før. Dette kan ikke bety annet enn flere drap på uskyldige, mer krig og ufred. https://www.timesnownews.com/world/middle-east/kill-him-first-netanyahu-cites-ancient-talmudic-doctrine-to-justify-strikes-against-israels-enemies-article-154718966
  14. Dette gjelder da også fordommer mot religiøse? 🤭
  15. Poenget står, og hvis du på ekte tror at den faglig utarbeidede undervisningen i norske skoler fører til det du beskriver som "inngangen til et tankesett som har en høyst reell risiko for å sende avkommet forvirret inn i armene til onde anti-medisinske anti-vitenskapelige intitusjoner som tjener en million per skalle på en "behandling" med amputasjon av friske lem og doping som ville sjokkert DDR", så er det ikke bare ellevill projisering, men en oppfatning som ikke har røtter i virkeligheten. Ingen barn blir trans eller vil ta kjønnsoperasjon på grunn av litt undervisning om hva pride er for noe. Her forsøker å du å ekstremifisere det som er helt normal opplæring om grunnleggende verdier.
  16. Så her hopper du galant mellom ditt opprinnelige svar som omhandler "klare å fortolke undervisning som er utarbeidet for dem" og nå later du som om du snakket om "et regnbueflagg i flaggstanka på skolen". Sleipt
  17. titter selv på denne for et opoholdsrom på <15kvm.
  18. Nå har det endelig vært både skyfritt og sattelitt over oljelagret i Rybinsk på dagtid. Satelittbildet viser at ca 15 av 60 tanker er ødelagt. Angrepet skjedde for 8 dager siden og har sannsynligvis vært slukket i flere dager nå. Med ca 45 av 60 tanker igjen så det er ikke umulig at Ukraina planlegger flere besøk.
  19. ned havna @Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene )
  20. Det stemmer ikke, det er løgn. Man blir definitivt en måltavle om man ytrer seg mot pride flagging i grunnskolen eller i tråd med det jeg faktisk skrev. At du velger stråmanns strategi i svaret ditt fremfor å forholde deg til det jeg faktisk skriver, kjennetegner hele saken.
  21. Beklager, men hvis påstanden er at falske asylsøkere er underrepresentert i arbeidslivet, viser du til SSB statistikk om at utlendinger faktisk er overrepresentert i helsevesenet. Snakker vi fortsatt om falske asylsøkere, eller inkluderer linken din arbeidsinnvandrere fra Polen? Det skulle bare mangle at arbeidsinnvandrere har god nok helse til å arbeide, og at de faktisk arbeider. Linker om at innvandrere har bedre helse enn nordmenn er basert på egenrapportering, og det står at det er store forskjeller. "Særlig innvandrere som har fått opphold på fluktgrunnlag har helseutfordringer" "Innvandrere fra EU/EFTA etc. har best egenvurdert helse" Anekdotisk kan jeg si at legevakten om kvelden føles som en flyktningleir. Alle de som står foran meg i kø har utenlandsk opprinnelse. Kan det være at de bruker legevakten i stedet for fastlegen av ulike årsaker, for eksempel at de ikke har fått tildelt fastlege enda?
  22. I dag
  23. Blir bare å se den hjemme i stua for min del. Planen er å prøve å sove noen timer etter jobb for å ikke være helt zombie i morgen. Senegal er giftige, de er ekstremt gode på kontringer som du sier og på å slå om takten i matchen. Senegal virket dog bli slitne mot Frankrike mot slutten av første omgang og de subbet rundt i andre omgang etter et veldig høyt tempo tidlig i kampen. Jeg tipper en veldig jevn match hvor vi blir liggende litt bakpå, men som ender 3-2 til Norge.
  24. Jeg spurte chatGPT og det som kom ut virket veldig korrekt: Hvordan er lyden til Sennheiser HD 650 sammenlignet med stax sr-009s? "Både Sennheiser HD 650 og Stax SR-009S regnes som referansehodetelefoner, men de har ganske forskjellig lydkarakter. Kort oppsummert HD 650: Varm, fyldig, avslappet og musikalsk. SR-009S: Ekstremt detaljert, rask, luftig og transparent. Detaljnivå SR-009S ligger i en helt annen liga når det gjelder oppløsning. Små detaljer i opptaket, romklang, mikroinformasjon og instrumentseparasjon kommer frem mye tydeligere. HD 650 er fortsatt imponerende for prisen, men sammenlignet direkte kan den virke litt «sløret» eller tilbakelent. Klangbalanse HD 650 Varm mellomtone. Litt avrundet diskant. Behagelig ved lange lyttesesjoner. Tilgivende mot dårlige innspillinger. SR-009S Mer nøytral og åpen. Vesentlig mer energi og luft i toppen. Kan avsløre svakheter i opptak og elektronikk. Gir en sterkere følelse av «å se inn i opptaket». Bass Mange blir overrasket over at HD 650 ofte oppleves som fyldigere i mellombassen. SR-009S har: Strammere og raskere bass. Bedre tekstur og definisjon. Mindre fysisk tyngde enn enkelte dynamiske hodetelefoner. HD 650 har: Mer varme. Mer kropp. Ikke samme kontroll eller hastighet. Lydscene og romfølelse SR-009S tegner et betydelig større og mer presist lydbilde. Instrumenter plasseres med nærmest kirurgisk presisjon. HD 650 har et mer intimt lydbilde hvor musikerne føles nærmere lytteren. Musikalsk opplevelse Dette er kanskje den største forskjellen. Mange elsker HD 650 fordi den: Gjør nesten all musikk behagelig. Har en naturlig og organisk mellomtone. Kan få vokaler til å låte fantastisk. SR-009S imponerer mer teknisk: Høyere oppløsning. Mer realisme. Mer rominformasjon. Mer «wow-faktor». Men noen opplever den som mindre avslappende og mindre tilgivende enn HD 650. Hvis du allerede kjenner HD 650 Overgangen til SR-009S er ofte som: «Jeg liker fortsatt musikken med HD 650, men med SR-009S føler jeg at jeg er i kontrollrommet under innspillingen.» Forskjellen er stor nok til at de fleste erfarne lyttere umiddelbart hører den, forutsatt at SR-009S drives av en god elektrostatforsterker. Faktisk vil kvaliteten på forsterkeren ha langt større betydning for SR-009S enn for HD 650. Hvis du forteller hvilken musikk du lytter mest til, og hvilken forsterker/DAC du bruker i dag, kan jeg beskrive mer konkret hvordan overgangen sannsynligvis vil oppleves for akkurat ditt oppsett." Det kan være flere grunner for å heller bruke Sennheiser, men at en som jobber proffesjonelt med lyd sier at den har bedre lyd for hans bruk henger rett og slett ikke på greip.
  25. Jeg tar patent på alt som er vrengt innsiden ut.
  26. I USA (og i stor grad også UK) kan man avtale seg bort fra nesten alt.
  27. Snakk for deg selv. Jeg tok en tilfeldig stikkprøve tidlig på en link. Den beviste selvfølgelig ikke det det ble hevdet den beviste. Osv osv osv Det blir ikke så interessant å forholde seg til masse linker når avsenderen ikke har noen forståelse av implikasjonene i dem selv
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...