Gå til innhold

Blogg: Navnesurr (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe ikke noe jeg bryr meg særlig om , men hadde jeg vært sur så hadde jeg sikkert greid å blitt irritert over det navnet.

 

Syns de har dratt denne Rainbow serien altfor langt. De finner jo aldri på noe nytt heller og danner aldri ett godt og solid miljø siden de pøser ut 2 nye titler hvert år.

Lenke til kommentar
Kom til å tenke på en tegneserie som slår det meste når det gjlder navn:

 

Super Robot Monkey Team Hyper Force GO!

Den har jo ALLE de gode ordene. Det ultimate navnet på en tegnefilmserie. Mangler bare war, men det passer jo egentlig ikke inn i en barneserie. Det er jo klart at HYPER og SUPER fenger de unge, eller... ?

 

Med unntak av Super Robot Monkey Team Hyper Force GO! og noe annet småplukk er det ingen filmer eller tv-programmer som prenger seg med slike lange og intetsigende titler som Warfighter gjør. Og det fungerer, gjør det ikke? Vi klarer og skille seriene fra hverandre i programbladet og filmene i dvdsamlingen. Foreslår at Ubisoft tar seg en pille og finner ett litt mer intelligent navn på spillet.

Lenke til kommentar

jeg er også enig med Kent Willian, lange spill titler er rett og slett bare tungvint. ikke at det hindrer meg å spille spillet derom jeg liker det, mene det er så mye lettere å prate om det om det har en kortere tittel.

 

når det gjelder tittler på oppfølgere så liker jeg også best oppsettet "hovedtittel: kort navn"

Lenke til kommentar

Takk skaperen for at det finnes personer med hjerner der ute som lager spilltitler som: ICO, Jak 3, FarCry med flere. For det meste har slike spill en undertittel, men er det noen som kan den? Bare se på det første Jak spillet. Undertittelen der var: "The Precursor Legacy" Hvem uttalte vel hele navnet der? Tror de fleste sa bare hovedtittelen Jak and Daxter og slik bør det være.

Lenke til kommentar

Lol, bra artikkel! Sier meg litt enig! :yes: Håper ikke trenden går mot det boktitlene på 1800 tallet hadde. Ta f.eks en kjent bok som Charles Darwin sin bok "On the Origin of Species" Det mange kanskje ikke vet er at det er bare første del av tittelen.. ..hele tittelen går som følger (husk og pust) "On the Origin of Species by Means of Natural Selection or the Preservation of Favoured Races in the Struggle for Life"

 

Nei, håper det IKKE går mot slike tilstander.. :no:

 

BTW: Jeg er overhodet ikke enig i noe av det Darwin påstår om naturlig utvelgelse og syns evolusjonsteorien er en bløff som det er på høy tid å forkaste. (Vær så snill, ikke flame meg på dette.. ..dette er kun etter min egen overbevisning.. ;) )

Lenke til kommentar

Kva med "Shin Megami Tensei: Devil Children 2 -- Scroll of Fire", eller SMTDC2SoF, som ein kan bruke som ei kortform? Det burde kanskje vore ein regel om at det maks kan vere ein undertittel per spel?

 

Men det verste namnet eg har sett i moderne tid er "Big Mutha Truckers:2: Truck me harder". Ventar i spenning på "Big Mutha Truckers 3: Truck off" og "Big Mutha Truckers 4: Go truck yourself".

 

Og no skal eg gå og vaske munnen min med såpe.

 

Kay

Lenke til kommentar

Det er faktisk en annen "trend" som irriterer meg mer enn de spillene som er nevnt hittil. Ta f.eks Serious Sam: The Second Encounter... Dette er ikke det samme spillet som Serious Sam 2. Det samme gjelder Codename Panzers - Phase Two, det er ikke det samme som Codename Panzers II.

 

Jaja, de kan nå i allefall ikke klage når ingen kjøper spillene...

Lenke til kommentar

Hvorfor MÅ de ha "Tom Clancy's" foran navnet? Jeg er også irritert av alle de lange navnene, men skjønte ikke fra artikkelen hvorfor de ikke kan droppe bokforfatterens navn fra spilltittelen. Er det noe lisensgreier der?

 

P.S. Jeg spiller for det meste Doom, Half-Life, Far-Cry, Morrowind og Gothic... og når jeg spilte Splinter Cell, så spilte jeg Splinter Cell, ikke Tom Clancy's Splinter Cell /ett eller annet/

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...