Gå til innhold

Blogg: Navnesurr (Multi)


Anbefalte innlegg

[iC,27/08/2005 : 18:48] Jasså, så bøkene er dårlige. Jessjess. Hva leser du som er så mye bedre da? Harry Potter?

-Steven Erikson

-Eric Van Lustbader

-David Eddings

-Stephen R. Donaldson

-Dennis Lehane

-Umberto Eco

 

 

Veldig off-topic, men slå deg løs.

Tar jeg feil hvis jeg påstår at dette kun er Fantasy forfattere? Vanskelig å sammenligne dem med Clancy da :p Har kun lest Eddings av disse da. Belgarion. God serie!

 

Noen som husker spilltitlen på demoen til det "første" Spider-man spillet? Spider-man: The Movie: The Game: The Demo.

 

Og hvorfor ikke spillmatisere denne filmen? (Har ikke sett den).

The Incredibly Strange Creatures Who Stopped Living and Became Mixed-Up Zombies!!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[iC,27/08/2005 : 18:48] Jasså, så bøkene er dårlige. Jessjess. Hva leser du som er så mye bedre da? Harry Potter?

-Steven Erikson

-Eric Van Lustbader

-David Eddings

-Stephen R. Donaldson

-Dennis Lehane

-Umberto Eco

 

 

Veldig off-topic, men slå deg løs.

Uff, dette er off-topic men du er ganske trangsynt.

 

Forskjellige mennesker har forskjellig smak, du virker som en person som ikke kan godta at andre har forskjellig smak i forhold til deg. Men vet du, alt sirkulerer ikke rundt deg. Du burde heller være glad at mennesker er forskjellige i stedet for å hakke ned på folk som ikke liker det du liker.

Lenke til kommentar
Uff, dette er off-topic men du er ganske trangsynt.

 

Forskjellige mennesker har forskjellig smak, du virker som en person som ikke kan godta at andre har forskjellig smak i forhold til deg. Men vet du, alt sirkulerer ikke rundt deg. Du burde heller være glad at mennesker er forskjellige i stedet for å hakke ned på folk som ikke liker det du liker.

Å nei... det er ikke lov å mene at Tom Clancy skriver dårlige og standariserte krim/terror-bøker...

 

edit:

 

Agres: Eric Van Lustbader og Dennis Lehane er ikke fantasy-forfattere (dog har Lustbader eksperimentert litt med Sci-fi/fantasy i en av sine nyeste serier).

Endret av SBS
Lenke til kommentar

SBS: Jeg har ikke peiling på hvor mange Clancy-bøker du har lest, men det kan umulig være mange, når du kommer med slike snåle bemerkninger som at han skriver "standard krim".

 

Og jo, du har lov til å si at du ikke liker Clancy-bøkerne, men du kan jo ikke si at de suger!

Jo, du kan si at du synes de suger, men du kan ikke si "de suger" som om at det var fra et objektivt syn!

Noen bøker er elendige, det kan alle si - På lik linje med noen filmer og noen spill.

Men Clancy skriver IKKE dårlige bøker. Muligens er de ikke helt i din smaksretning, men det kommer på din personlige mening, og ikke noe annet.

 

Istedet for å skrive "De suger" så kan du heller skrive "jeg synes de suger/ikke er bra/ikke er helt etter min smak", så slipper vi at folk som synes bøkene er bra (det er det ganske mange av) blir irritert, og folk som ikke har lest bøkene i å få feil inntrykk.

Lenke til kommentar
Å nei... det er ikke lov å mene at Tom Clancy skriver dårlige og standariserte krim/terror-bøker...

Selvfølgelig er det lov. Men det virker so du sa i den tidligere posten din at det er direkte dårlig, mens det du leser er bra. Vi er fortsatt forskjellige så hvis du mener at bare ting du leser kan være bra så er du trangsynt.

 

(Dette er forøvrig siste innlegg fra meg i denne tråden siden jeg har ikke noe ønske om å spamme den mer enn det som allerede er)

Lenke til kommentar

Helt, helt enig. Visse spilltitler er latterlige sammensurium av forsøk på å gi spillet beskrivende titler samtidig som de er tiltrekkende og fengende. Kanskje det er et kompleks: jo dårligere spill, desto større behov for generiske, lite beskrivende, lange og klichèfylte titler.

 

MeTa][iC: Hvis du fortsetter å irritere deg over forumfolk som framstiller sin egen mening som den universale vil du lide en lang, seig, vond og ikke minst prematur død. Du er blitt advart.

Endret av Haarball
Lenke til kommentar

jeg synes at F.E.A.R har fått en litt kjip tittel jeg. altså ikke misforstå, dersom man bare sier Fear, som de fleste sikkert gjør så er det jo et bra navn. men problemet ligger i hva fear står for.

 

First Encounter Assault Recon.

 

jeg kan faktisk godta de 3 første orda der, mene hva pokker gjør recon der da? det ser bare helt idiotisk ut. hadde blitt bedre om de bytta ut recon med team, mene da blir det jo ikke fear....:hm:

 

det hadde blir så mye bedre om de bare kalte det Fear. jeg synes single player modusen er skumlere enn doom3 til tider, og jeg ser med skrekk og gru fram til fullversjonen er ute *grøss*

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Hehe... Hva med "Super Street Fighter II X for Matching Service: Grand Master Challenge" - også kjent som "Super Street Fighter II Turbo Online"

Street Fighter serien er full av sånne gullkorn..=)

 

NOFX har dessuten en sang som heter : "We threw gasoline on the fire and now we have stumps for arms and no eyebrows"

Endret av QireX
Lenke til kommentar
Hvorfor MÅ de ha "Tom Clancy's" foran navnet? Jeg er også irritert av alle de lange navnene, men skjønte ikke fra artikkelen hvorfor de ikke kan droppe bokforfatterens navn fra spilltittelen. Er det noe lisensgreier der?

 

P.S. Jeg spiller for det meste Doom, Half-Life, Far-Cry, Morrowind og Gothic... og når jeg spilte Splinter Cell, så spilte jeg Splinter Cell, ikke Tom Clancy's Splinter Cell /ett eller annet/

Faktisk ikke, du spilte Tom Clancy`s Splinter Cell. Det er hva som står på esken ;)

Lenke til kommentar

Ang. FEAR så er det tydelig at utviklerne ville kalle det FEAR helt fra starten av, så måtte de finne på noe bokstavene skulle stå for.

 

Nå har det blitt noe så latterlig og usammenhengende som "First Encounter Assault Recon", som betyr absolutt nada. Som sagt funker det med de tre første ordene, men det siste passer jo ikke inn og gjør hele greia totalt uforståelig og meningsløs.

Lenke til kommentar
jeg synes at F.E.A.R har fått en litt kjip tittel jeg. altså ikke misforstå, dersom man bare sier Fear, som de fleste sikkert gjør så er det jo et bra navn. men problemet ligger i hva fear står for.

 

First Encounter Assault Recon.

 

jeg kan faktisk godta de 3 første orda der, mene hva pokker gjør recon der da? det ser bare helt idiotisk ut.

Opprinnelig het spillet First Encounter Assault and Recon, men av en eller annen grunn har de tatt bort både dette ordet og tittelens mening nå. Har i alle fall ikke sett dem bruke det på lenge.

 

En annen ting som er rart med denne tittelen er punktumene mellom bokstavene. I denne typen forkortelser skal det egentlig ikke brukes punktum.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...