Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spillt beta en stund, men kommer ikke til og kjøpe spillet. Hadde jeg vært 14 år så kanskje. Ellers er historien og questinga ingenting og skryte av. Combaten er heilt grei, men barre 2 klasser som har Builder du kan lee deg rundt om kring mens du angriper.

 

Synes ESO og FF reborn betaene jeg var i var mer spennene

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut dette men NCsoft... Det er nedtur...

 

Greit at NCsoft kanskje ikke er de beste utgiverene, men se heller på produsent av spillet enn utgiver. sikter her mest til Guild Wars 1 og 2. Knall spill, laget av ArenaNet, men med NCsoft sol utgiver/støttespiller.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt det så morro i en mmo før

Var veldig i tvil om dette spillet før jeg fikk logget meg inn og prøvd det. Det var som å logge inn i en tegnefilm, fantastisk grafikk, og vanvittig morsom combat.

 

Første gang jeg har hatt det gøy mens jeg gjør quester og levler opp.

Kommer til å kansellere world of warcraft kontoen min så fort jeg får full tilgang til Wildstar, til og med WoD frister ikke lenger nå etter å ha prøvd denne betaen.

Lenke til kommentar

Mer casual og generisk MMO enn WildStar skal man lete lenge etter. Etter flere runder i CBT må jeg si at det er et utrolig kjedelig spill. Og det skal man kjøpe samt betale månedlig for?

 

Jeg spår WildStsr samme raske død som SWTOR, dvs. et tap på flere hundretusen abonnenter få måneder etter lansering.

 

At NCSoft valgte å satse på WildStar fremfor Blade & Soul er en gåte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mer casual og generisk MMO enn WildStar skal man lete lenge etter. Etter flere runder i CBT må jeg si at det er et utrolig kjedelig spill. Og det skal man kjøpe samt betale månedlig for?

 

Jeg spår WildStsr samme raske død som SWTOR, dvs. et tap på flere hundretusen abonnenter få måneder etter lansering.

 

At NCSoft valgte å satse på WildStar fremfor Blade & Soul er en gåte.

Wildstar er alt annet enn casual, så jeg tviler veldig på at du har spilt betaen, i tilfelle har du ikke gjort mye.

Raids i Wildstar er for folk som er hardcore i WoW osv, casuals kommer ikke til å ha en sjanse. Dette er noe utviklerne sier selv, de er ikke ute etter å holde hendene til spillerne, som de fleste andre mmo'er i dag.

Lenke til kommentar

Har selv vært med på et par av beta-helgene til Carbine, og er ikke helt sikker.

Vil gjerne se at noe slår gjennom, og får bort Warcraft i en helhet (eller i det minste skremmer de ned et par hakk),

men ut ifra det jeg spilte (4-5 timer hver beta-helg), så syntes jeg ikke det var det store.

 

Jeg satte mer pris på TESO-prøvingen.

Det falt fort i smak, selv om at jeg ser at Wildstar mest sannsynligvis får en vesentlig større fan-base fort.

Kanskje mest pga den appelerende grafikken som ligner meget på WoW.

 

Kommer nok til å kjøpe meg Wildstar for å prøve det og, men lurer på om mye av hypen gjør at det slår dårligere ann.

TESO er alle så skeptiske til, og det var jeg selv og.

Hadde ingen forventninger da jeg satte meg ned for et par helger siden for å teste det, men det følte jeg fikk meg i rett feeling. Skikkelig bra story, ser bra ut, mye å gjøre, godt craftingsystem. You name it.

 

Man får se i August hvordan det går.

Men jeg tror egentlig at TESO ikke holder seg så lenge, mens Wildstar har stort potensiale med tanke på at det stikker seg ut av MMO-mengden når det kommer til hvordan hele spillet fungerer.

 

Gleder meg til den 4.4.2014 (TESO), og ikke minst den 3.6.2014 (Wildstar).

Et flott år for MMO-fans.

Lenke til kommentar

 

 

Mer casual og generisk MMO enn WildStar skal man lete lenge etter. Etter flere runder i CBT må jeg si at det er et utrolig kjedelig spill. Og det skal man kjøpe samt betale månedlig for?

 

Jeg spår WildStsr samme raske død som SWTOR, dvs. et tap på flere hundretusen abonnenter få måneder etter lansering.

 

At NCSoft valgte å satse på WildStar fremfor Blade & Soul er en gåte.

Wildstar er alt annet enn casual, så jeg tviler veldig på at du har spilt betaen, i tilfelle har du ikke gjort mye.

Raids i Wildstar er for folk som er hardcore i WoW osv, casuals kommer ikke til å ha en sjanse. Dette er noe utviklerne sier selv, de er ikke ute etter å holde hendene til spillerne, som de fleste andre mmo'er i dag.

1. WildStar ER casual, om du mener noe annet er opp til deg (jeg ville aldri referrert til WoW som hardcore heller men hver sin smak). Man kan f. eks. stå stille og hamre løs på mobs uten at man tar nevneverdig skade, noe som får meg til å lure på hvorfor Carbine Studios i det hele tatt tok seg bryet med å introdusere FFT (free form targeting) - annet enn for å apellere til flest mulig spillere, selvsagt. Det hele faller liksom mellom alt-tabbing fra mer tradisjonelle MMO og non-target battle systemet som man finner i Terra og lignende spill.

 

2. At WildStar byr på hardcore raids betyr ikke at selve spillet er hardcore. Carbine Studios har flere ganger gått ut og uttalt at spillet er ment å apellere til flest mulig spillere, noe som også står å lese på deres hjemmeside. Ikke noe av det jeg møtte på i betaen var utfordrende, og inntrykkene som jeg sitter igjen med er at WildStar er altfor lett og først og fremst et MMO for casual players og barn. Forøvrig omtaler media og de aller fleste store spill-sider rundt om i verden WildStar som casual. Fra MMORPG.com til Eurogamer. Selv utviklerne gjør det.

 

3. Hvis Carbine ikke er ute etter å holde hendene til spillerne så burde de spart seg for startsonen og den kjedelige tutorialen (som forøvrig minner mistenkelig mye om startsonen til Scarlet Blade). Selv etter endt startsone og tutorial har du en pil som alltid viser vei til neste gjøremål. Ikke noe er så hardcore som en pil som viser vei. Så spar deg for løgnene om hvor hardcore WildStar er. Ultima Online er hardcore. Dark Souls er hardcore. Perma-death er hardcore. Spill som WildStar og WoW er for casual drittunger som ikke vet bedre.

Lenke til kommentar

Hahahaha, hadde jo vært tilbakestående om selve levelingen var "hardcore", som jeg nevnte er det raidinga som er "hard core".

 

Spillet passer til alle det, men ikke 40m raiding, det er for hardcore raidere. At du kaller folk som spiller WoW og Wildstar for drittunger sier jo veldig mye om deg haha.

Da har du ikke helt skjønt hvilket content som er tilgjengelig.

 

"We devs often ARE the 1%. If you make a game you don't love, it's pretty damn hard to make it good. We want a game we want to play too."

http://www.wildstarfans.net/2013/05/what-kind-of-player-is-wildstar-built.html

Lenke til kommentar

Spillet blir fremdeles ikke mindre casual av den grunn, Mister "Wildstar er alt annet enn casual, så jeg tviler veldig på at du har spilt betaen." Det finnes mange gode spill med hardcore-leveling. Og som andre her skriver, de hadde vurdert å kjøpe WildStar hvis de var "14 år".

 

Du får tenke mer over hva du skriver før du siterer noen neste gang :)

 

Jeg står ved mitt og spår spillet en rask og snarlig død ala SWTOR, fordi det prøver å være og gjøre alt mulig og appellere til alt og alle. Det har aldri vært en god oppskrift på suksess.

Endret av toph1980
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mer casual og generisk MMO enn WildStar skal man lete lenge etter. Etter flere runder i CBT må jeg si at det er et utrolig kjedelig spill. Og det skal man kjøpe samt betale månedlig for?

 

Jeg spår WildStsr samme raske død som SWTOR, dvs. et tap på flere hundretusen abonnenter få måneder etter lansering.

 

At NCSoft valgte å satse på WildStar fremfor Blade & Soul er en gåte.

Blade & Soul? NCSoft har vel allerede en haug med manga-stil-aktige spill. Blade & Soul ser latterlig ut.

 

Wildstar er alt annet enn generisk og "casual". Det har masse karakter og egne vrier på ting.

Forøvrig lever SWTOR fremdeles selv om det åpenbart ikke nådde forventningene til EA. Det får en ny stor content patch senere i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...