Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Meget pene jenter innlagt på psykiatrisk


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en jobb hvor jeg ofte er rundt på besøk hos bedrifter, bl.a sykehus osv. 

En interessant ting jeg har lagt merke til er at det er endel usedvanlig pene jenter som faktisk er innlagt på psykiatrisk avdelinger. Det får meg til å tenke "hva i alle dager gjør en så pen jente her?". 

Andre som har sett det samme?

 

Litt "tullete" tråd, men jeg syntes det er interessant å høre hva folk tenker om det. 

Er jenter er mer utsatt for psykiske lidelser? Kanskje det er snakk om jenter som har opplevd mishandling? 

 

 


Anonymous poster hash: d8dca...d61



Anonymous poster hash: d8dca...d61
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har det at hun er pen med saken å gjøre?

 

Fordi en PEN jente burde hatt fler privilegier enn en stygg jente, og burde fått mer støtte og hjelp enn stygge jenter så hun ikke fikk en psykisk sykdom?

Men ja, kvinner er mer utsatt for depresjon og angst. De andre alvorlige sykdommene tror jeg er ganske jevnt fordelt. 

Tror også kvinner har lettere for å ha tillit til helsevesenet og tørre å oppsøke hjelp. Det er ikke like stort stigma mot en kvinne som er i en periode av livet der hun ikke klarer seg selv. Gutter føler vel at de burde klare seg selv.

Endret av Kablam
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Confirmation bias.

Du la merke til en deilig dame på psyk. Så tenkte du "Er alle slik?"

Etter det la du merke til alle som er deilig på psyk og overså de som ikke var det.

 

Sier jeg til deg at de fleste Tesla-er er røde kommer du til å bite deg i merke hver gang du ser en rød Tesla. De andre legger du ikke like mye merke til.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

Desverre så har jeg erfaring nok til å kunne uttale meg :hm:

 

Først så må det sies at din "usedvanlig pen" ikke er det samme som min "usedvanlig pen", noe som gjør ting veldig subjektivt.

 

Det er noen pene, det er mange vanlige, det er noen stygge. Samma for menn. Andelen pene er omtrent som andelen stygge, det er flest normale her i verden så det er naturlig at de fleste er normale. Etter hva jeg har sett og basert på min mening, er det ca akkurat samma andel pene som stygge, kanskje 10% pene/ stygge.

 

Det er også forskjell på steder. Noen steder står kroppspress og utseende høyt på lista og resultatene blir selvfølgelig at det er en høyere %-andel pene.

 

Edit; Fytterakkern så mye redigering av dette innlegget, hodet er ganske stillestående før jeg har all morgenkaffen innabords :p

 

 

Det som hadde vært mer interresant var å se grunnen til at de er innlagt. Har pene jenter andre grunnlag for innleggelse? Sosialt press som fører til depresjon og angst i større grad enn "vanlige"?

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Ikke for å skryte men jeg er ganske pen, og har vært innlagt. Det er faktisk ikke enklere selv om du er pen, livet fungerer dessverre ikke slik, selv om jeg får slengt utseende mitt i trynet mitt hele tiden og blir fortalt at jeg er pen, så jeg har ingenting å klage på. Det er faktisk veldig sårende å bli redusert til ditt utseende, når du har så mye annet å tilby og så mange andre erfaringer i livet som de ikke engang tenker over. 

Utseende mitt har ofte gitt meg store problemer også, eldre menn prøver gjerne å komme i kontakt med meg hele tiden (ew, jeg er 25, jeg er ikke interessert i 50-60åringer), det virker som om folk tror jeg er dummere fordi jeg er pen og liten (150 cm) og kan lett manipuleres (tror dette er grunnen til hvorfor jeg tiltrekker eldre menn hele tiden). Jeg har også utallige ganger fantasert om å kutte opp fjeset mitt og kroppen min for å gjøre meg mindre tiltrekkende for menn. Jeg er privilgert fordi jeg er pen? HAHAHHAHA

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jobber på lukket psykiatrisk og der kommer kvinner i mange fasonger. Jeg synes også det er litt nedlatende å tenke at grunnen til at de er innlagt har noe med deres utseende å gjøre. Jenter som er psykiatriske pasienter har rike indre liv og det er ikke sånn at hvis en pen jente blir innlagt så må det ha noe med at hun er "pen" å gjøre.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Det er nok stor fare for at grunnen til at du kom på denne tanken er rett og slett at du legger tydeligare merke til pene jenter medan du ignorerer mannfolka og dei mindre pene jentene.

På psykiatrisk avdeling er det nok også langt mindre bruk av sminke og slikt, noke som også gjer at du legger spesielt godt merke til dei pene jentene som også ser flotte ut heilt utan sminke.

 

 

Dersom det skulle vise seg at det faktisk er ein større andel pene jenter som er innlagt samanlikna med andelen av pene jenter ellers i samfunnet, så kan det være fleire grunnar til det.

Pene jenter vil nok i større grad enn andre bli målt meir på utsjåande enn dei blir på andre kvalitetar, noke som igjen kan slå ut på psyken dersom dei får det for seg at dei må være mindre smarte, flinke, flittige, osv fordi dei sjeldan får skryt for slike kvalitetar.

 

Ein anna hypotense frå min side er kanskje at pene jenter lettare får hjelp? Pene jenter har ofte flere venner rundt seg enn "stygge" jenter, så når jenta får psykiske problem så er det større sjangs for at nokon rundt henne legger merke til det og tilbyr hjelp. Mindre pene jenter vil kanskje i større grad få lov til å gjemme seg unna, slik at det dei slit med ikkje blir like tydelig for omgangskretsen?

Lenke til kommentar

Jeg har lagt merket il det samme når det gjelder menn. Går til psykolog jevnlig og for å komme til psykologen må jeg gå forbi akuttpsykiatrisk og rusposten. Sitter alltid pene menn på røykehjørnet eller jeg møter alltid en pen mann i gangen, er en stund siden jeg har sett en kvinnelig pasient da. Nå er ikke alle mennene attraktive liksom men veldig mange av dem er det. :)



Anonymous poster hash: 59f54...5c7
Lenke til kommentar

Utseende mitt har ofte gitt meg store problemer også, eldre menn prøver gjerne å komme i kontakt med meg hele tiden (ew, jeg er 25, jeg er ikke interessert i 50-60åringer), det virker som om folk tror jeg er dummere fordi jeg er pen og liten (150 cm) og kan lett manipuleres (tror dette er grunnen til hvorfor jeg tiltrekker eldre menn hele tiden). Jeg har også utallige ganger fantasert om å kutte opp fjeset mitt og kroppen min for å gjøre meg mindre tiltrekkende for menn. Jeg er privilgert fordi jeg er pen? HAHAHHAHA

 

Det er sjelden man finner en jente som er pen, smart og ydmyk (altså en som ikke er røff og tøff ovenfor andre).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke for å skryte men jeg er ganske pen, og har vært innlagt. Det er faktisk ikke enklere selv om du er pen, livet fungerer dessverre ikke slik, selv om jeg får slengt utseende mitt i trynet mitt hele tiden og blir fortalt at jeg er pen, så jeg har ingenting å klage på. Det er faktisk veldig sårende å bli redusert til ditt utseende, når du har så mye annet å tilby og så mange andre erfaringer i livet som de ikke engang tenker over. 

 

Utseende mitt har ofte gitt meg store problemer også, eldre menn prøver gjerne å komme i kontakt med meg hele tiden (ew, jeg er 25, jeg er ikke interessert i 50-60åringer), det virker som om folk tror jeg er dummere fordi jeg er pen og liten (150 cm) og kan lett manipuleres (tror dette er grunnen til hvorfor jeg tiltrekker eldre menn hele tiden). Jeg har også utallige ganger fantasert om å kutte opp fjeset mitt og kroppen min for å gjøre meg mindre tiltrekkende for menn. Jeg er privilgert fordi jeg er pen? HAHAHHAHA

Livet er enklere med et pent utseende, det er sikkert noe dritt som kommer med det og, men at det overall er enklere er jeg overbevist om. Utseende har veldig mye å si sosialt, i jobb sammenheng, selvtillits messig osv osv. Et direkte stygt utseende kan ødelegge alle de tre av seg selv.

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar

 

Ikke for å skryte men jeg er ganske pen, og har vært innlagt. Det er faktisk ikke enklere selv om du er pen, livet fungerer dessverre ikke slik, selv om jeg får slengt utseende mitt i trynet mitt hele tiden og blir fortalt at jeg er pen, så jeg har ingenting å klage på. Det er faktisk veldig sårende å bli redusert til ditt utseende, når du har så mye annet å tilby og så mange andre erfaringer i livet som de ikke engang tenker over. 

 

Utseende mitt har ofte gitt meg store problemer også, eldre menn prøver gjerne å komme i kontakt med meg hele tiden (ew, jeg er 25, jeg er ikke interessert i 50-60åringer), det virker som om folk tror jeg er dummere fordi jeg er pen og liten (150 cm) og kan lett manipuleres (tror dette er grunnen til hvorfor jeg tiltrekker eldre menn hele tiden). Jeg har også utallige ganger fantasert om å kutte opp fjeset mitt og kroppen min for å gjøre meg mindre tiltrekkende for menn. Jeg er privilgert fordi jeg er pen? HAHAHHAHA

Livet er enklere med et pent utseende, det er sikkert noe dritt som kommer med det og, men at det overall er enklere er jeg overbevist om. Utseende har veldig mye å si sosialt, i jobb sammenheng, selvtillits messig osv osv. Et direkte stygt utseende kan ødelegge alle de tre av seg selv.

 

Yes, for det å være så pen at selv folk du ser som foreldrefigurer begynner å legge ann på deg og sier at de direkte vil ha sex med deg er såååå kult. Kjempekult å bli lagt ann på hele tiden når man ikke ønsker det, kjempekult å bli antatt for å være dum fordi jeg er pen, kjeeeempekult å bli fortalt av en jævla lærer at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt om selvtillit fordi jeg er pen. Kjempekult å omtrent ikke kunne ha guttevenner uten at de prøver å komme inn i buksa på deg, så du må ALLTID være på vakt. KJEMPEKULT! Er så kult å ville ødelegge sitt utseende også fordi det har ødelagt for deg hele livet!

 

Forresten, du tar komplett feil i din siste uttalelse. En god personlighet kan veldig ofte gjøre så utseende ikke har en dritt å si. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Ikke for å skryte men jeg er ganske pen, og har vært innlagt. Det er faktisk ikke enklere selv om du er pen, livet fungerer dessverre ikke slik, selv om jeg får slengt utseende mitt i trynet mitt hele tiden og blir fortalt at jeg er pen, så jeg har ingenting å klage på. Det er faktisk veldig sårende å bli redusert til ditt utseende, når du har så mye annet å tilby og så mange andre erfaringer i livet som de ikke engang tenker over. 

 

Utseende mitt har ofte gitt meg store problemer også, eldre menn prøver gjerne å komme i kontakt med meg hele tiden (ew, jeg er 25, jeg er ikke interessert i 50-60åringer), det virker som om folk tror jeg er dummere fordi jeg er pen og liten (150 cm) og kan lett manipuleres (tror dette er grunnen til hvorfor jeg tiltrekker eldre menn hele tiden). Jeg har også utallige ganger fantasert om å kutte opp fjeset mitt og kroppen min for å gjøre meg mindre tiltrekkende for menn. Jeg er privilgert fordi jeg er pen? HAHAHHAHA

Livet er enklere med et pent utseende, det er sikkert noe dritt som kommer med det og, men at det overall er enklere er jeg overbevist om. Utseende har veldig mye å si sosialt, i jobb sammenheng, selvtillits messig osv osv. Et direkte stygt utseende kan ødelegge alle de tre av seg selv.

 

Yes, for det å være så pen at selv folk du ser som foreldrefigurer begynner å legge ann på deg og sier at de direkte vil ha sex med deg er såååå kult. Kjempekult å bli lagt ann på hele tiden når man ikke ønsker det, kjempekult å bli antatt for å være dum fordi jeg er pen, kjeeeempekult å bli fortalt av en jævla lærer at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt om selvtillit fordi jeg er pen. Kjempekult å omtrent ikke kunne ha guttevenner uten at de prøver å komme inn i buksa på deg, så du må ALLTID være på vakt. KJEMPEKULT! Er så kult å ville ødelegge sitt utseende også fordi det har ødelagt for deg hele livet!

 

Forresten, du tar komplett feil i din siste uttalelse. En god personlighet kan veldig ofte gjøre så utseende ikke har en dritt å si. 

 

Tror du noe av det du nevner er bedre om du er på den helt andre siden? Ingen legger ann på deg, ingen vil snakke med deg, mobbing osv. Jeg sier ikke at det ikke er negativer i å være skam deilig, for all del det er det. Men jeg tror ikke det er bedre å være skamstygg heller.

 

En god personlighet kan ha noe å si, derimot om du har to like kandidater der en ser ut som et vrak og den andre er vakker, hvem tror du blir valgt? Mennesker er kynisk, vi kan gjerne late som at utseendet har lite å si men det er så latterlig åpenbart i samfunnet at det har i overkant mye å si enda. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...